Permalänk

Det med persienner(stavning) som dom snackar om där uppe hjälper inte så mycket:P en markis(stavning) har mycket bättre effekt då solljuset inte träffar rutan

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpBizkit:

Det med persienner(stavning) som dom snackar om där uppe hjälper inte så mycket:P en markis(stavning) har mycket bättre effekt då solljuset inte träffar rutan

Har man ljusa persienner (rätt stavat ) så hjälper det då dom nästan reflekterar allt ljus. Jag har svart för att jag vill ha dom till att få det mörkt i mitt rum och jag kan säga att jag lider lite av det dagar som denna...

Permalänk
Medlem

Hahaha tjena vad fint detta var , tack för ett gott skratt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

hehe najs har en likadan skärm. och den e najs

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Skrivet av T1taN:

har 30" modellen av den skärmen

sjukt nöjd

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrKanin:

Hahaha tjena vad fint detta var , tack för ett gott skratt

Varsågod

Skrivet av T1taN:

nästan, din är lite bättre. Du ska ju sälja en av dina, sälj de här på swec (marknad) var det 1500kr?

Skrivet av Arne-Mohammed:

har 30" modellen av den skärmen

sjukt nöjd

Inte konstigt att punga ut 10k för en skärm haha

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Varsågod

nästan, din är lite bättre. Du ska ju sälja en av dina, sälj de här på swec (marknad) var det 1500kr?

Inte konstigt att punga ut 10k för en skärm haha

tyckte de va värt de i allafall

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd

Det är bara öppna fönsterna nu och låta rummet bli kyligt insektsnät är ett stort plus för att slippa insekter i sitt rum och få fula märken på väggarna

Permalänk
Medlem

Den här kommer typ komma upp på Existenz!

Permalänk
Avstängd

Hahaha! Dagens!

Permalänk
Medlem

Haha, jag har likadant tangentbord, mus och musmatta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaezilon:

Haha, jag har likadant tangentbord, mus och musmatta.

visst äger de tillsammans!

Permalänk
Medlem

Provat att slänga ner isbitarna i brallan istället?
Tur jag har min dator i min kalla gooooa källare ("bara" 22c)

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anemic:

Provat att slänga ner isbitarna i brallan istället?
Tur jag har min dator i min kalla gooooa källare ("bara" 22c)

man får ju inte en skön känsla direkt haha . Du har ju lyx att ha källare som är så kall att du slipper svettas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Han har faktiskt rätt att dra ner persienerna, eftersom att när solens ljusstrålar når hemmet så värms huset upp.

Skrivet av og900turbo:

du vet då inte mkt

Det blir inte lika varmt när persiennerna är neddragna nej, men det blir knappats SVALT. Är det 30+ ute och solen ligger på hela dagen blir det likförbannat varmt inne. Jag har för tillfället 27 grader i min lägenhet, med neddragna persienner.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellis:

Det blir inte lika varmt när persiennerna är neddragna nej, men det blir knappats SVALT. Är det 30+ ute och solen ligger på hela dagen blir det likförbannat varmt inne. Jag har för tillfället 27 grader i min lägenhet, med neddragna persienner.

Testa mitt trick med isbitar då?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mellis:

Det är helt rätt men man kan göra en sak om man är riktigt smart. När det drar sig mot kväll så kan man ha fönstret öppet och låta det kalla luften kolla in, tidigt på morgonen kan man stänga fönstret och dra ner persienner och stänga de rummet eller de rum som man har haft öppet fönster på kvällen. På detta sett kan man hålla ner temperaturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Den här kommer typ komma upp på Existenz!

Jag grät en skvätt när du lät påskina att det är en ära för något på SweC att komma upp på Existenz..

Snyggt! Tips för pro-mode; Ta en fryspåse och fyll den så mycket som det går samt lägg den i durkslaget i frysen. När den är klar så är det bara att köra!

Permalänk
Medlem

Haha, detta gillas. Passa på så att du inte får in smältvattnet i fläktmotorn bara. Då kan det bli vääldigt varmt i stället

Tips för pro-mode 2; Ta två kylklampar, slipa ned sidorna lite för optimal kontakt, limma dit två stora kylflänsar per bredsida med värmeledande lim ;D

Stava om, stava rätt
Permalänk

Det skulle inte skada med ett par såna uppfinningar i mitt rum...

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Det skulle inte skada med ett par såna uppfinningar i mitt rum...

Köp en vanlig AC så behöver du bara en

Permalänk
Medlem

Har samma skärm som dig köpte den idag på inet i torp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenir:

Köp en vanlig AC så behöver du bara en

Det kan man göra men om man vill ha det gratis, tar vad man har

Skrivet av Computerguy:

Har samma skärm som dig köpte den idag på inet i torp

Du har nog köpt uppdateringen av min skärm, samma som T1tan säljer. Har dell 2209wa. Hoppas du är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det kan man göra men om man vill ha det gratis, tar vad man har

Du har nog köpt uppdateringen av min skärm, samma som T1tan säljer. Har dell 2209wa. Hoppas du är nöjd

Såg typ likadan ut men har u2311h as nice

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Computerguy:

Såg typ likadan ut men har u2311h as nice

Skickades från m.sweclockers.com

De ser lika dana ut men ser lite annorlunda ut innuti bra att du är nöjd!

Permalänk

Du måste ha en jävla massa is

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jooelhoglund:

Du måste ha en jävla massa is

Jaa det måste man ha annars kan det inte bli lika effektivt , en positiv grej kan vara att man har en A cerificerat frys.

Permalänk
Avstängd

På tal om att få det svalt inne...Längtar tills farsan får upp Air kondition på väggen >.<

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

funkar det bra? Blir luften kyligare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

funkar det bra? Blir luften kyligare?

Det funkar bra men negativa är att den förbrukar mycket is, luften blir garanterat kyligare.