Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Kackerlackan är fin.

Har inte fått min kackerlacka än, är bara på T-44 men har allt uppgraderat.
Ska bli skönt och få T-54 sen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har inte fått min kackerlacka än, är bara på T-44 men har allt uppgraderat.
Ska bli skönt och få T-54 sen.

T-44an är osso fin dock. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

T-44an är osso fin dock. ;D

Jo den är klart kul att köra med.
Har tyckt om att köra hela trädet från början men alltid blivit roligare att köra ju högre upp man har kommit.

*edit*

Hittade en kul video de hade gjort.

Very amusing video of involving an Object 704, an Object 212, and a lot of shells.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo den är klart kul att köra med.
Har tyckt om att köra hela trädet från början men alltid blivit roligare att köra ju högre upp man har kommit.

*edit*

Hittade en kul video de hade gjort.

Very amusing video of involving an Object 704, an Object 212, and a lot of shells.

Snygg film xD
Undra om det hänt någon stackars obj eller isu att dem dingat sådär med bl-10.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Snygg film xD
Undra om det hänt någon stackars obj eller isu att dem dingat sådär med bl-10.

Hehe, det hände alldeles för ofta för mig i betan...alltid kul att skjuta mot tex Pz IV och skottet studsar

Iofs så var det nog inte en träff rakt på som i filmen, men nog så irriterande ändå!

Permalänk
Medlem

Patch i morgon
Ser fram emot patton nu, och 2 nya maps.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Patch i morgon
Ser fram emot patton nu, och 2 nya maps.

Ah såg nu announcment.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Snygga uppdateringar på kartorna och bara kört en av de nya hittills men det var schysst snöbana.
Dock är de nya rösterna helt åt fanders... vill ha tillbaks dom gamla tack.

Samt kul att köra låg tier nu för 90% är tank destroyers haha.

*Edit*
För er som vill ha tillbaks de gamla rösterna.

Nakiami, på usa forumet.

Citat:

Here are the 0.6.4 voices (ingame_voice.fev and ingame_voice.fsb) in a 7zip archive: http://www.megaupload.com/?d=ODA6YG7K

Extract into your WoT folder or into your MODS folder and use the generic mod enabler. Should work easy, but I haven't tested yet as I don't have the patch yet.

(\World of Tanks\res\audio)

Har själv testat och det fungerar fin fint.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Ska bli spännande att se hur M46an är

Permalänk
Medlem

Nya voices låter som crewn sitter på dass när dom pratar.
Fast nu låter det iaf som dem pratar via radio i tanken.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Nya voices låter som crewn sitter på dass när dom pratar.
Fast nu låter det iaf som dem pratar via radio i tanken.

Har bara kört Pattonen än så länge, och gillar den väll. Men pershingen känns riktigt fin nu på tier8 faktiskt. T23an borta och in med pershing, snyggare och en bättre kanon.

Men rösterna, shit...

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Men, lider inte Pattonen av i princip samma problem som Pershingen? Det vill säga, det enda du kan göra är att hit-n-runskjuta runt hörn med tanke på ditt urkassa pansar? Därmed inte sagt att denna taktik skulle vara till någon nackdel egentligen. Lite monoton möjligen. Det verkade nämligen som att det var samma pansar på vagnarna. Enligt mig tycks det helt enkelt vara som så att Pershingen är den som har blivit bra i och med att nivån sänktes ett steg.

Men, vad vet jag? Har varken eller av vagnarna.

Min IS-4 brummar på så fint, och jag ÄLSKAR att leka kurragömma runt hörn med den. Framförallt när man möter t ex VK45or. IS7 på ingång.

Blev häromdagen anklagad för att jag fuskade. Lyckades poppa en T34 när han bara visade tornet i min Jagdtiger. Enligt honom ska man inte kunna penetrera hans torn. Jag försökte i lugn ton förklara att det kallas APCR. Men, icke sa nicke. Jag är numera reportad! *shaking in my boots*

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

De nya rösterna var verkligen ingen hit Kalle Anka-röster ungefär.
Man kanske skulle tanka ner de som finns längre upp i tråden

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Otroligt roligt spel....

Visa signatur

Min Huvud PC:I 7 2600K 3,4 Ghz, MSI GD-55 , HD 6970 2 Gb , 16 Gb Corsair DDR3 1600Mhz LP ,SSD Intel 320 120 Gb ,Samsung Sata 2 1*1Tb 1*500Gb , Samsung T350 27" , Xfi Titanium Pci-E , Logitech Z-2300 2.1 , Logitech G-15 v.1 , Logitech Mx 518 v2 , Corsair HX 750 W , Antec P280 ,Windows 7x64Ultimate.

Permalänk
Medlem

Patton är en Pershing med uppgraderat torn och en lite bättre motor sen är resten samma.

Har provat lite nu på amerikanska td linjen och hitils är T18 rent av lol, T82an var underbar med 105mm Howitser sitter nu på T40 med 105mm howitser. T40n är en lee helt enkelt... fast utan kak tornet.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

M46an är snygg Gillar den hehe.

Men sen är det gött att dom boostat upp creditsen på M12an, så nu känns det på nått sätt gött att grinda den igen även om det kanske inte är så stor skillnad.
Men är det en av dom slöaste tanksen att snurra, tar en evighet med stackarn.

Vilken tier7 och respektive 8 är "bäst"
Som ja sett det och tänkt så skiljer det inte så värst mycket mer än att US artyn gör mest dmg och minst gör ryssen?

Och i nästa patch ser det ut som dom lägger in så man kan köra 2mans platoons utan premium, för 3 mans platoons behövs fortfarande premium. Har för mig ja sett någon klaga på det här på forumet.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Pershing var skoj. Hade bara T23 i stallet före patchen så det är första gången jag smakar på den.
Däremot saknar den smidigheten som T23 hade, Pershing har 7kph lägre topspeed, sämre acc. Men så fick man ju den bättre 90mm kanonen som kompensation så nog kan jag väl leva med det. Gick ut strong i första gamet med en 1.2k exp loss.

Nu blir det att grinda klart till T34 och invänta nästa patch. IS-4 har man redan i stallet, köpa sig en KV-3 för slotens skull, och ptja, börja leka US TD samt fortsätta på German TD, måste väl få mig en Ferdinand innan 0.66 kommer.

På tal om arty, jag måååååste skaffa hightier igen! Ack den känsla att få in fullträff med t.ex. Soviet 203mm.
Blir nog att skaffa sig tier 7/8 US, German & Sovjet i nåt skede.

On other notes; Um Gottes willen vad nya rösterna suger!

And in other news!

Citat:

The Battle of Kursk that took place on the Eastern Front in July and August 1943 was a severe period during World War II for both, German and Soviet forces. The Battle of Kursk is a name of a whole range of combat operations including the Battle of Prokhorovka. Being a significant tank battle the Battle of Kursk couldn’t but be noted by WOT development team.

Starting July 1st and till July 4th the following bonuses will be available:
- experience received for the first victory will be multiplied by 5;

- a 7-day premium account can be purchased for the price of a 3-day premium account.

Starting July 1st and till July 8th the following bonus will be available:
- Consumables can be purchased with a 50% discount.

The special will be available after the scheduled server restart at 5:00 AM UTC on July 1st. Join Kursk Operation in WOT tomorrow!

Typiskt att man ska ut och skjuta på chefen med paintballs och dricka till det ikväll...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

M46an är snygg Gillar den hehe.

Men sen är det gött att dom boostat upp creditsen på M12an, så nu känns det på nått sätt gött att grinda den igen även om det kanske inte är så stor skillnad.
Men är det en av dom slöaste tanksen att snurra, tar en evighet med stackarn.

Vilken tier7 och respektive 8 är "bäst"
Som ja sett det och tänkt så skiljer det inte så värst mycket mer än att US artyn gör mest dmg och minst gör ryssen?

Och i nästa patch ser det ut som dom lägger in så man kan köra 2mans platoons utan premium, för 3 mans platoons behövs fortfarande premium. Har för mig ja sett någon klaga på det här på forumet.

Obj 261 träffar mest men gör minst skada
GW type E är balanserad mellan båda med ok accuarcy och ok damage.
T92 gör mest skada men har sämst accuarcy.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Obj 261 träffar mest men gör minst skada
GW type E är balanserad mellan båda med ok accuarcy och ok damage.
T92 gör mest skada men har sämst accuarcy.

Lite som ja tänkte då ja, har snart M40/4X vad den heter och tänkte jobba mig uppåt där. Men på sikt kommer ja nog skaffa en tysk med då kanske.

Ska nog även börja tugga mot tiger2an nu så man får testa lite tyska nya grejjer.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Typiskt att man ska ut och skjuta på chefen med paintballs och dricka till det ikväll...

Kommer hem från semestern på måndag så missar ju alla utom sista dagen...

Köpte vk45 innan jag drog och körde aldrig den, så längtat i 2 veckor på att få köra. Hade free xp till att låsa upp kanonen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

När är 5AM UTC då? Verkar inte som att 5x bonusen funkar. Fick bara 125 xp när jag vann min första match.

Permalänk
Medlem

Tjena boys/ tjejer?
Är det Usa's TD's som är starkast ?:o tänkte mer på att alla spelar dom nu, typ. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena boys/ tjejer?
Är det Usa's TD's som är starkast ?:o tänkte mer på att alla spelar dom nu, typ. ^^

Fan vet men dom är NYA...

F.ö. suger dom nya rösterna hästballe =(
Dags att patcha in de gamla mao.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Fan vet men dom är NYA...

F.ö. suger dom nya rösterna hästballe =(
Dags att patcha in de gamla mao.

Haha! Ja det gör dom verkligen. Du kan hitta dom gamla längre upp i tråden, om du inte redan sett det.

Permalänk
Medlem

Hmm får man böter nu om man skadar sina egna?

Såg just exp/creds efter en match i garage att det stod böter att man hade skadat nån och det kostade xxx credits.

Jag råkade krocka med en i matchen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena boys/ tjejer?
Är det Usa's TD's som är starkast ?:o tänkte mer på att alla spelar dom nu, typ. ^^

Amerikanska tds är pappers tanks sen på t28 blir det tjock pansar front svaga sidor och bak sen på T95 så har du armor så det bara skriker om det förutom rumpan ofc.
Med en 155mm kanon som sista med lite hög damage och lite sämre pen än den ryska och 3.75 kulor i minuten.

Tyska sidan har du sniper tanks Jagdtigern får en lång 12.8 med 0.29 i acc och lite lägre damage än dem andra och samma pen som den amerikanska med 6 kulor i minuten.

Ryska sidan har du glas kanoner, sista tanken i trädet har dock lite pansar som folk ofta bouncar på.
152mm kanon med hög pen och damage 4 kulor i minuten.

Det är ju dock mitt intryck av dem sen är det bara fråga folk som kört dem, Har själv bara kört Jagdtiger i betan och stöt på oj så många Obj 704 med min maus.

Skrivet av Gascogne:

Hmm får man böter nu om man skadar sina egna?

Såg just exp/creds efter en match i garage att det stod böter att man hade skadat nån och det kostade xxx credits.

Jag råkade krocka med en i matchen.

En kompis blev inkörd i sidan på sin obj 704 av någon liten skit tank som skadade sig själv och då fick han betala exp och lite creds för det. : /
Och bötes systemet har vart där sen 0.6.4 men nu får du se vad du får böta. ^^
*edit fixade lite spelling...*

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Och bötes systemet har vart där sen 0.6.4 men nu får du se vad du för böta. ^^

Aha, då vet man.

*edit*

Skrivet av Anilusion:

När är 5AM UTC då? Verkar inte som att 5x bonusen funkar. Fick bara 125 xp när jag vann min första match.

Det är så här man kör en PzKpfw 38 nA.
*hint kolla nere till höger*

dvs exp x5.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Är oerhört oroad, skulle köpa 2500 guld igår. Märkte att de ändrat sättet att göra det på men jag körde på ändå. Efteråt efter att ha läst en hel del om företaget jag förde över pengarna via (Billingpartner) så är jag djupt oroad. Har inte fått något guld och jag har kontaktat WoT som säger att det tom kan ta upp mot 1-2 veckor. Ok om det tar tid MEN det som skrämmer mig är att andra som har använt tjänsten säger att de får mail ifrån Billingpartner som säger att de måste betala extra avgifter då överföringen inte har gått att genomföras eller liknande. Många anser att företaget är en scam rentav. Detta känns oerhört olustigt, någon som har någon erfarenhet kring detta?? Det är egentligen inte pengarna det handlar om, fine om de är borta. Jag vill bara inte ha med billingpartner och göra mer.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Ja tyckte inte om att behöva sätta in pengar på konto osv, utan använde den andra betalningsgrejjen istället. Då var det ju visa och guldet dök upp på mitt konto på 5sec. Playspan.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja tyckte inte om att behöva sätta in pengar på konto osv, utan använde den andra betalningsgrejjen istället. Då var det ju visa och guldet dök upp på mitt konto på 5sec. Playspan.

Mhm jo jag skulle ju kanske ha valt det, trodde jag skulle hamna på samma ställe som jag alltid gjort men de hade hunnit ändra senast jag köpte.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb