Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Lite nyfiken om det är ens värt att ha både sakerna som ökar ens view range på en tank?

Nej det tror jag inte. Devs har väl sagt att absoluta max viewrange är 500m. Ploppar du binoculars på en Pershing som redan har 480m så tjänar du bara 20m, som annars skulle ge 600m totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Nej det tror jag inte. Devs har väl sagt att absoluta max viewrange är 500m. Ploppar du binoculars på en Pershing som redan har 480m så tjänar du bara 20m, som annars skulle ge 600m totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Dem stackar och som scout är det dock värt det du har hög range när du rör dig och står stilla.
Så som scout tank som vet hur man scoutar "åker fram till spots gömmer sig" så är det värt det.
Dem som rushar in och säger att dem scoutar är fail.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fast de säger att har man både bino samt optics (upp till 650m tror jag) och en scout spottar åt dig så drar man nytta av det längre synfältet. D.v.s man ser fiendetanken. Inte bara som en röd prick på minimap.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag blir mest trött på alla östeuropéer/ryssar som chattar på sina egna språk så ingen fattar ett jota

Det där håller jag med om. Sjukt irriterande att folk inte lär sig engelska. Och sedan att dom blir tvärsura eller spydiga när man ber "English please" är ju inte så roligt det heller...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det där håller jag med om. Sjukt irriterande att folk inte lär sig engelska. Och sedan att dom blir tvärsura eller spydiga när man ber "English please" är ju inte så roligt det heller...

Man kan alltid köra med: "thats not a multi lang." ang. det språk de skriver på följt av: "its unpolite to not write so everyone can understand".
Men det är bara om man orkar skriva så mycket
Jag brukar be artigt två gånger: "englisih plz" följt av: "sry, dont understand".
Funkar inte det så skriver jag bara: "fine, no english. I just leave then". Sen hoppar jag ur servern.
Det kan ju bli rätt så kännbart för dem om man har en högre tier tank he he

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Attans att det inte var 5x XP:n idag också, gjorde ju en så bra första runda med min IS3:a.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Attans att det inte var 5x XP:n idag också, gjorde ju en så bra första runda med min IS3:a.

Det är visst 5x XP idag, det är sista dagen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Det är visst 5x XP idag, det är sista dagen idag.

Nix, igår var sista

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nix, igår var sista

Sen vid 2 tiden i natt kunde man dra en extra omgång då det var då dubble exp reseten var.
Då dem tar bort det vi 5 / 6 på morgonen i en server restart.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sen vid 2 tiden i natt kunde man dra en extra omgång då det var då dubble exp reseten var.
Då dem tar bort det vi 5 / 6 på morgonen i en server restart.

Ja?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nix, igår var sista

Hur kommer det sig då att jag fått 5x exp på alla mina tanks då?^^
Men iaf, fixade derpen på KV, fy fan vad den skadar ^^ sänkte en M6 på ett skott, och en kv3 från 55% hp till 0 xD

Permalänk
Medlem

Känns, efter att ha läst era tankar ang Obj 704 och ISU-152, att jag tar å kör på ISU-152 med BL-10 och fixar object senare. så länge ISU'n är rolig att lira med så är farmandet inga större problem

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Hur kommer det sig då att jag fått 5x exp på alla mina tanks då?^^
Men iaf, fixade derpen på KV, fy fan vad den skadar ^^ sänkte en M6 på ett skott, och en kv3 från 55% hp till 0 xD

Soft om du får det, jag får det inte i alla fall.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Soft om du får det, jag får det inte i alla fall.

Har svårt att tro att han får det om han inte spelade i natt vid 2 tiden vill säga.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Nej det tror jag inte. Devs har väl sagt att absoluta max viewrange är 500m. Ploppar du binoculars på en Pershing som redan har 480m så tjänar du bara 20m, som annars skulle ge 600m totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Chrester:

Fast de säger att har man både bino samt optics (upp till 650m tror jag) och en scout spottar åt dig så drar man nytta av det längre synfältet. D.v.s man ser fiendetanken. Inte bara som en röd prick på minimap.

Läste någonstans att den stats som står i beskrivningen är inklusive alla form av tänkbara bonusar, utöver det så gör ökad spotting att du upptäcker saker på längre avstånd, en tank som du normalt skulle se på 200m kan du nu upptäcka på 250m (påhittade siffror )

Permalänk

Hallå

Skaffade idag ett till 6870 grafikkort så nu kör jag Crossfire. Hoppade in i WoT o tänkte känna lite på skillnaden. Hade ungefär samma FPS som innan så jag utgår ifrån att spelet inte stödjer Crossfire. Finns det nånting man ändå kan göra för att få nån fördel med det extra grafikkortet?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag kör 6970 i crossfire och får ibland problem (det vill säga, FPSen droppar till en nivå där ögat uppfattar "hack"). Även jag har jämfört FPSen när jag kopplar ur CF. Upplevelsen är vad jag kunde märka i princip exakt samma (förde ej statistik). Även ett ensamt 6970 skall ju rimligen driva spelet utan problem (utan AA och AF i vart fall).

Jag kan bara se det som att spelet rent ut sagt är dåligt optimerat. Själv har jag suttit och härjat runt rätt rejält med inställningarna och har ej funnit något som har fungerat prima. Väldigt låga grafikinställningar tycks ej ge någon speciell boost. Det tycks på det stora hela handla om ungefär samma sak som GTA4 (vilket i och för sig var en konsolportering vad jag har förstått). Inställningarna spelar ingen större roll, utan problemet ligger "lägre" än så.

Jag har förstått att man kan modifiera teleskopsiktet till att prestera bättre. Just i detta läge tycks väldigt många uppleva rejäla drops vad gäller FPS. Givetvis kan det vara drivrutinsrelaterade problem. Men, detta verkar ej vara så sannolikt i och med att spelet har varit ute på "marknaden" (och då räknar jag även in den semiöppna betan som marknad) så pass länge.

Det återstår helt enkelt att se vad som händer. Förhoppningsvis löser Wargaming detta på något vis. Å andra sidan kan man se EVE som ett exempel som talar emot detta. EVE har i många herrans år (jag har spelat sedan start) haft väldigt grundläggande problem. Dessa må ej vara FPSmässiga, utan snarare fokuserade på nätverk. Men, jag tror ändå att man i någon mån i vart fall kan jämföra dem.

Problemen som CCP upplevde sket man helt enkelt i. Det var inte försvarbart företagsekonomiskt att börja om med själva kodningen. Margarin säljer, trots att smör är en bättre produkt, som man brukar säga. Som en tröst så har trots allt CCP till slut börjat arbeta på riktigt med de grundläggande balkarna. Visserligen tog detta rätt så många år. Heh...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Jag har också lagt märke till FPS drops i teleskopläget, speciellt om det är lite buskar och grejer framför som skymmer så man inte har "fritt fält". Jag köpte inte det extra grafikkortet enbart för WoT utan även som en förberedelse inför BF3 men tänkte att det skulle vara trevligt med en liten skjuts i WoT och slippa fps drops men icke antar jag..

Efter lite sökning på spelets forum så verkar det som att det finns planer på att implementera stöd för SLI/CrossfireX det var lite luddigt förklarat, kanske språkproblem men planerna verkar finnas där. Det var nåt med AA i Crossfire läge som var problematiskt och som gör att det inte har blivit nåt än.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

:herpaderp: KV13. Nu sikte mot kackerlacka. Trist att KV13en sällan utnyttjar sin top speed när pansaret är rätt mediokert.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Hallå

Skaffade idag ett till 6870 grafikkort så nu kör jag Crossfire. Hoppade in i WoT o tänkte känna lite på skillnaden. Hade ungefär samma FPS som innan så jag utgår ifrån att spelet inte stödjer Crossfire. Finns det nånting man ändå kan göra för att få nån fördel med det extra grafikkortet?

Jag sitter med ett GTX 580 överklockat och på vissa banor får jag FPS i 20-talet.. Vissa banor är helt enkelt bättre optimerade än andra.. Andra banor har jag 120 FPS på konstant med allt på högsta

Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men stadsbanan med backen upp på ena sidan och tågräls på andra är en enligt mig bra optimerad bana. Däremot får jag lol-FPS på Malinovka, så lågt som 9 FPS (har hänt en gång, oftast runt 30~) i overview mode

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Jag sitter med ett GTX 580 överklockat och på vissa banor får jag FPS i 20-talet.. Vissa banor är helt enkelt bättre optimerade än andra.. Andra banor har jag 120 FPS på konstant med allt på högsta

Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men stadsbanan med backen upp på ena sidan och tågräls på andra är en enligt mig bra optimerad bana. Däremot får jag lol-FPS på Malinovka, så lågt som 9 FPS (har hänt en gång, oftast runt 30~) i overview mode

Himmelsdorf?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Himmelsdorf?

Ja! Tack!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Jag sitter med ett GTX 580 överklockat och på vissa banor får jag FPS i 20-talet.. Vissa banor är helt enkelt bättre optimerade än andra.. Andra banor har jag 120 FPS på konstant med allt på högsta

Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men stadsbanan med backen upp på ena sidan och tågräls på andra är en enligt mig bra optimerad bana. Däremot får jag lol-FPS på Malinovka, så lågt som 9 FPS (har hänt en gång, oftast runt 30~) i overview mode

Vilka drivrutiner kör du med? 270.61 dom fungerar bäst, de nyare får man sämre fps med.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vilka drivrutiner kör du med? 270.61 dom fungerar bäst, de nyare får man sämre fps med.

Jag har 275.33.. känns idiotiskt att det ska bli sämre funktionalitet med senare drivisar.. orkar inte nedgradera hur som..

Tack ändå!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Jag hoppas att det blir stöd för flerkärniga processorer snart iaf. Det tjänar alla spelare på. Sitter väl knappast någon på enkärnig processor längre

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om man räknar på hur lång laddtiden är för vissa spelare så skulle jag tippa på att hälften av alla WOT spelare har datorer som drivs på kol och tårar.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Om man räknar på hur lång laddtiden är för vissa spelare så skulle jag tippa på att hälften av alla WOT spelare har datorer som drivs på kol och tårar.

Min gamle burk får kämpa iblant, men känns rätt random.
Q6600 3ghz gtx460. Urgammal seg hårddisk

Vill egentligen vänta till lga2011 och kanske en ny generation grafikkort i vinter. Men känns som allt skjuts och är osäkert

Två absolut roligaste tanksen ja har nu är lätt M46 Patton och M40/43an. Trivs verkligen med dem nu när dom är fullutrustade

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Nån annan än jag som börjar tröttna lite på Random battles? Just nu kör jag bara dagens dubbelexp och sparar till AMX-50-122 och sen får det vara, känns lite tråkigt. Var det inte tal om att de skulle släppa nya modes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Nån annan än jag som börjar tröttna lite på Random battles? Just nu kör jag bara dagens dubbelexp och sparar till AMX-50-122 och sen får det vara, känns lite tråkigt. Var det inte tal om att de skulle släppa nya modes?

Nya modes kommer, dock så har jag ingen koll på när.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Nån annan än jag som börjar tröttna lite på Random battles? Just nu kör jag bara dagens dubbelexp och sparar till AMX-50-122 och sen får det vara, känns lite tråkigt. Var det inte tal om att de skulle släppa nya modes?

Lite segt börjar det då allt bli, så får hoppas de kommer något nytt snart! och att de kan gå att slippa arty, för de suger..