Någon som har problem med hög ms/ping från telia.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med hög ms/ping från telia.

Har haft väldigt hög ping/ms de senaste timmarna ~500. Någon som har samma problem?

Visa signatur

Meh.

Permalänk

Har Telia fiber-lan, sedan 30 minuter så känns det som att bara en del svenska sidor fungerar.
Kommer inte åt FB, gmail/google och en massa siter. Har precis kört bredbandskollen o det är bra fart som vanligt.

Har inte hunnit felsöka, men det känns som någon backbone router är borta..

Permalänk

Det värkar vara nått med telia, jag har svårt att nå vissa sidor.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

jo, jag med det har blivit asslött den senaste timmen-_-

Permalänk

Samma för mig. Sitter med Fiberlan. Det svajar väldigt upp och ner. Vissa sidor smackar på med en gång.. vissa inte. Jag använder förövrigt googles dns. Om ni kör telias dns så är det ju inte det som är felet utan nån routning av nått slag.

Permalänk
Medlem

Jupp jätte problem, kom precis hem efter varit borta över helgen och kan ju inte använda internet knappt, kommer inte in ngn stans, hastightern enligt tptest är bra så borde vara ngt som är sönder hos Telia/skanova.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk

Har adsl, kan surfa in hit hyffsat bra, facebook fungerar halvt och resten av sidorna ja kollar är helt nere, msn fungerar inte men jag kan sitta i mumble utan problem

Permalänk
Inaktiv

Jopp, något på tok.

Permalänk

Har haft problem i 3dagar nu att ansluta till sidor / spel men när man väl är inne så funkar det, samt har jag behövt starta om routern minst 20 ggr

Permalänk

sitter i telefon kö =D slöööt internet med fiber idag

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Jo, jag har Telia ADSL 24mb som brukar fungera utan problem. Kunde spela BFBC2 imorse utan problem, men nu blir jag utslängd från varje server. Har inte sett något uttalande på Telias hemsida heller. Får väl vänta och se, men som det ser ut nu så är det Telia som har problem. Då slipper jag oroa mig för att routern hade kraschat igen.

Visa signatur

Meh.

Permalänk
Medlem

Telia uppgraderar basstationer till VDSL+, och dessa problem upplevdes då av mig för någon vecka sedan i dalarna. De håller på med det på olika ställen i sverige olika dagar. Endast svenska sidor funkar.

När detta gjordes tidigare fungerade internet igen dagen efter.

Permalänk
Medlem

Upplever också att det blivit riktigt slött, blir disconnectad från i princip alla spel och program. Enda hemsidan som fungerar är sweclockers.

Kul att det fungerade som det skulle i typ 1 minut, sen blev det skit igen. Synd att man inte kan fakturera Telia för förlorad arbetstid (programmen jag använder är beroende av internet för att fungera)...

Permalänk
Medlem

BBB verkar också ha problem, varit slött i några dagar nu och natten som va så dog det helt.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Telia FiberLan, problem med att nå utländska sidor, trögt som fan.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

tagit mig 30 min att hoppa 5 platser i telias tele kö
+ dom stängde telefon supporten för 20 min sen någon som får jobba över idag =D

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjatz:

Har haft väldigt hög ping/ms de senaste timmarna ~500. Någon som har samma problem?

Jag har samma sak, och vissa sidor vägrar funka

tror nog det är rätt sannolikt det är någon peering som inte funkar.....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att telia också har blivit hackat:/

Permalänk
Medlem

Problem i Älmhults Kommun också. ( Kronoberg)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Samma problem i Ängelholm, Skåne.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

tagit mig 30 min att hoppa 5 platser i telias tele kö
+ dom stängde telefon supporten för 20 min sen någon som får jobba över idag =D

Kan du fråga om Älmhults Kommun också?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Det hade varit något

EDIT: sitter också med mobilt bredband från telia, och jag kommer inte heller ut på några utländska sidor

Permalänk
Medlem

Problem i Oskarshamn..

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Har problem oxå. Bor några mil utanför kalmar.
Både med telia adsl och telias mobila bredband.

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Kan du fråga om Älmhults Kommun också?

självklart

Visa signatur

Permalänk

Undrar om det är någon större knytpunkt som har problem isf, om det verkar vara vissa utländska siter?
Nu verkar det fungera perfekt för mig igen här på fiber i Trollhättan.

Permalänk
Skrivet av albin967:

Är väl mer hårdvaran som krånglar för dom.

Har f.ö också problem... Men har haft det i ett antal dagar nu, hur slött som helst även fast Bredbandskollen säger ca 7.8Mbit/s ner (Har 8Mbit/s ADSL)

Permalänk

Känns som att det funkar fint igen.. Kanske bara temporärt :_)

Permalänk
Medlem

Telia 8mb, inga problem, low ping på allt, överföringshastighet är normal, i vilket land jag än testar. dock, en stad i usa hade jag 350ping på, men tror det är deras fel

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"