Någon som har problem med hög ms/ping från telia.

Permalänk
Inaktiv

Problem även här att nå vissa sidor. Har fiberlan i jkpg. Däremot verkar det inte vara något problem med hastigheten. Bredbandskollen visar 95/11 av 100/10 med en svarstid på 3ms. Kanske något annat som strular hos telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

BBB verkar också ha problem, varit slött i några dagar nu och natten som va så dog det helt.

samma här i gävle, har legat nere i snart 48h för mig.. dags att slänga sig på luren snart:/

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Höganäs/Nyhamnsläge, har problem så jag använder just nu 3 Mobilsurf på telefonen som modem.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Funkar nu.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Japp, allt verkar vara igång igen.

Permalänk
Medlem

Sitter på telia 12/24 ADSL i arboga och det rullar på fint med ping och utländska sidor.

Permalänk

Har fortfarande dålig MS till vissa sidor/online spel, ibland flyter det på ibland går det som sirap - Med Fiber

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Vad har ni för tider?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

League of legends - US server normalt 160-180 ms .. Idag 999+
Rappelz MMO spel - Normalt laggfritt .. Idag 2-5 sekunders delay
Playstation network går ej komma in på, kommer in ibland men åker ut lika snabbt Timed out - Disconnected.

Med mera,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

någon som kan bekräfta att Tre mobilt också varit ostabilt dom senaste dagarna?

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Verkar fungera här nu ivf.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk

Något är utan tvekan fel, hör om många som har problem just nu. Men för mig är det laggfritt. Sitter på 9ms så för mig flyter det. Kanske löst nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att internet var helt nere i typ 3 timmar. Kollade på deras hemsida innan det dog och det stod INGET om driftstörningar eller planerade avbrott någonstans i Skåne.

Telia - Sveriges sämsta ISP, borde bannlysas från att förse folk med internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Kollade på deras hemsida innan det dog och det stod INGET om driftstörningar eller planerade avbrott någonstans i Skåne.

Varför skulle man skriva ut driftstörningar innan det går ner? ;]

För övrigt tror jag inte att de skriver ut alla "småfel" som kan ske på vissa noder. Nu vet vi inte vad felet har varit, men man skriver nog inte ut något om man inte är 100 på att det är något fel, samt om det inte rör sig om speciellt många kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Varför skulle man skriva ut driftstörningar innan det går ner? ;]

För övrigt tror jag inte att de skriver ut alla "småfel" som kan ske på vissa noder. Nu vet vi inte vad felet har varit, men man skriver nog inte ut något om man inte är 100 på att det är något fel, samt om det inte rör sig om speciellt många kunder.

De skrev dock ut planerade avbrott i alla andra län. Inte ens nu står det något om driftstörningar i eller runt om Helsingborg, eller Skåne för den delen. Anledningen till att jag kollade driftstörningar innan var för att internet strulade allmänt ca 2 timmar innan det gick ner helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

De skrev dock ut planerade avbrott i alla andra län. Inte ens nu står det något om driftstörningar i eller runt om Helsingborg, eller Skåne för den delen. Anledningen till att jag kollade driftstörningar innan var för att internet strulade allmänt ca 2 timmar innan det gick ner helt.

Förmodligen var det ingen planerad driftstörning (brukar gå ner helt på direkten då).

Angående att de skriver ut planerad avbrott i andra län så syftar du kanske till uppgraderingen till VDSL2?
Det har dock inget med det upplevda felet att göra och står det inget om ditt område så är det redan klart / har inte gjorts än.

Permalänk

Jag har 24mbit adsl, på de flesta spel har jag 30-40 ms men på bad company 2 gillar den visst att alltid vara över 150.