Vad göra med pantsatt galaxy s?

Permalänk

Vad göra med pantsatt galaxy s?

Min vän lånade pengar av mig och pantade sin samsung galaxy s. Inte kollat så mycket på den men antar att den har en pinkod osv, han kanske spärrar den med vad vet jag. Vad kan jag göra med den? Vore nöjd om jag kunde krama ur 900 kr ur den, jag skiter i hans mobil men vill ha pengarna som han är skyldig, vad kan jag ha för användning av den? Går det att göra den säljbar?

Edit: Startade den. Kommer rakt in i menyn, så det är ingen kod. Han kommer inte spärra den heller det vet jag, så det är bara att sälja skiten?

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk
Medlem

Om din vän inte betalar tillbaka pengarna han är skyldig dig så förslår jag att du säljer hans mobil.

Permalänk
Medlem

Gör en fabriksåterställning innan du säljer den.

http://www.knowyourcell.com/samsung/samsunggalaxys/galaxy-s-g...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Låter inte som en så bra vän ;P Men ja gör en "hard reset" och sälj skiten!

Permalänk
Medlem

Jag antar att ni gjorde en överenskommelse om en tidsgräns för återbetalningen?
Jag tycker du ska åtminstone informera din kompis om att du tänker sälja mobilen innan du gör det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av aniron:

Jag antar att ni gjorde en överenskommelse om en tidsgräns för återbetalningen?
Jag tycker du ska åtminstone informera din kompis om att du tänker sälja mobilen innan du gör det.

Han är skyldig mig nästan 10 000 kr. Saken är den att jag är för snäll, och låter han låna och köpa saker på krita gång på gång trots att han inte betalat. Men nu är jag trött på hans stil, att inte ens svara i telefon osv, så nu säljer jag alltså hans telefon, inget han kan vara sur på mig över, han har själv satt sig i den här situationen. Hittade någon sida för mobilåtervinning, blir nog det, är nog svårt att sälja den då jag inte har laddare eller kvitton. Men mobilen är i vilket fall min, vi har ett muntligt avtal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta låter lite konstigt, har du verkligen lånat ut ungefär 10 000 till din kompis utan något som helst skriftligt kontrakt osv?

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Detta låter lite konstigt, har du verkligen lånat ut ungefär 10 000 till din kompis utan något som helst skriftligt kontrakt osv?

Nej, det är inte pengar-lån, det är mer att han köpt saker av mig på krita, flera gånger så det har byggts upp över en väldigt lång tid, så har inte lånat ut särskilt mycket pengar utan det är mer saker som han köpt och skulle betala efteråt, men så har inte skett. Sen kanske jag tog i lite väl mycket, den officella skulden är på 8000 kr som jag sagt till honom, men det är egentligen mer.

Någon som vet vad man kan få för ett "corsair XMS2 extreme performance DDR2 memory" 2 GB. DDR2 är kanske inte så mycket att ha, men har det i pant också. Tänkte göra mig av sakerna, behöver pengar, är det något värt? Om någon vill köpa det så kan jag skicka det i förskott till personer som är kända här. Är det förbjudet att sälja saker så säg till så raderar jag detta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mer_tjack:

Nej, det är inte pengar-lån, det är mer att han köpt saker av mig på krita, flera gånger så det har byggts upp över en väldigt lång tid, så har inte lånat ut särskilt mycket pengar utan det är mer saker som han köpt och skulle betala efteråt, men så har inte skett. Sen kanske jag tog i lite väl mycket, den officella skulden är på 8000 kr som jag sagt till honom, men det är egentligen mer.

Någon som vet vad man kan få för ett "corsair XMS2 extreme performance DDR2 memory" 2 GB. DDR2 är kanske inte så mycket att ha, men har det i pant också. Tänkte göra mig av sakerna, behöver pengar, är det något värt? Om någon vill köpa det så kan jag skicka det i förskott till personer som är kända här. Är det förbjudet att sälja saker så säg till så raderar jag detta.

xms2 2gb är inte värt mer en hundralapp eller så. Forumet är inte tänkt att man ska sälja saker på nej. Snacka med polaren, sälja hans prylar för några enstaka hundralappar och göra honom sur på kuppen kanske inte är värt. Fast.. får du inte tag på honom är det ju värre såklart. (Har han nån telefon nu när du har hans galaxy s? Lycka till.