windows 7 ser ut som paint HJÄLP!

Permalänk
Medlem

windows 7 ser ut som paint HJÄLP!

tjenare,som rubriken lyder....mitt windows 7 ser ut som paint,alltså alla filer öppnas i paint när jag tycker på dem och själva ikonerna ser ut som paint och problemet är att jag inte kan printa så ni får se för de kommer upp error ruta när jag ska in i paint.....

låter konstigt men vet någon vad problemet kan vara?,måste jag formatera om datorn tro?

TACKSAM FÖR SVAR!

MVH Kennie

Visa signatur

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Permalänk

Testat med systemåterställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Testat med systemåterställning?

hur gör jag det?,kan inte så mycket om mjukvara:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Start > Program > Tillbehör >Systemverktyg > Systemåterställning. Om datorn är inställd för att göra detta så kan man "backa" hela systemet x antal dagar. I annat fall hade jag formaterat, men det hade varit intressant att se hur det ser ut. Fota med kamera och släng upp på nån filehost?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Start > Program > Tillbehör >Systemverktyg > Systemåterställning. Om datorn är inställd för att göra detta så kan man "backa" hela systemet x antal dagar. I annat fall hade jag formaterat, men det hade varit intressant att se hur det ser ut. Fota med kamera och släng upp på nån filehost?

Lär inte se så intressant ut.. Har sett miljontals av dessa trådar :D. TS har säkert på nåt sätt ändrat så att Paint öppnar alla filer oavsett filändelse. Finns säkert en enkel fix utan systemåterställning någonstans.

Permalänk

Om du inte kommer till systemåterställning via startmenyn eller kontrollpanelen så tryck bara på Start, skriver "rstrui" och trycker enter, så borde den starta.

Permalänk
Medlem

tack för alla svar!,jag återkommer ikväll!:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det fungerade!,tack så hemskt mycket allihoppa!:D

Visa signatur