Nya Samsung S27A950D och S27A750D - 27" WIDE TFT LED 120HZ

Permalänk
Medlem

Verkar som att LGn går i pension nu... Kan inte hitta den längre utom på Pixmania (som jag vägrar beställa ifrån sedan tidigare)...

Kör med en Samsung T220 2ms 60hz skärm just nu, antar att jag väntar tills det kommer någon likvärdig W2363Dn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Verkar som att LGn går i pension nu... Kan inte hitta den längre utom på Pixmania (som jag vägrar beställa ifrån sedan tidigare)...

Kör med en Samsung T220 2ms 60hz skärm just nu, antar att jag väntar tills det kommer någon likvärdig W2363Dn

Fast som vi konstaterat en sisådär femhundra ggr så är T220 ingen jättebra spelskärm. Att det står 2ms spelar ju som vi också tidigare sagt väldigt liten roll.

Permalänk
Medlem

Varför är den inte det?

Har beställt en w2363d från Amazon nu för ca 1800kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Varför är den inte det?

Har beställt en w2363d från Amazon nu för ca 1800kr

För att det finns och fanns bättre alternativ att spela på.

Ett perfekt exempel är Dell 2209WA.

Permalänk
Medlem

Det ska komma en 23" version som lär vara billigare. Jag siktar på den. Bara panelen inte är allt för reflekterande (glossy).

Permalänk

Fick min S27A950D i fredags, packade upp skärmen för några timmar sen och enligt manualen skulle en DVI kabel och batterier för glasögonen ingå men jag fick inte dem.
Har flera DVI kablar så det bryr jag mig inte om, men sådana batterier har ju inte många liggande hemma, var det bara jag som inte fick dem?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Fick min S27A950D i fredags, packade upp skärmen för några timmar sen och enligt manualen skulle en DVI kabel och batterier för glasögonen ingå men jag fick inte dem.
Har flera DVI kablar så det bryr jag mig inte om, men sådana batterier har ju inte många liggande hemma, var det bara jag som inte fick dem?

Utan Duallink-DVI-kabel så får du inte 120hz, tänk på det.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Utan Duallink-DVI-kabel så får du inte 120hz, tänk på det.

Jag vet det, som sagt har jag ett liggandes här.
Men fick ni med batterier eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

Jag fick med batterier iallfall:)=

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det ska komma en 23" version som lär vara billigare. Jag siktar på den. Bara panelen inte är allt för reflekterande (glossy).

Källa?

Permalänk
Skrivet av SuperZweets:

Jag fick med batterier iallfall:)=

Konstigt, var batterierna i glasögonen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Konstigt, var batterierna i glasögonen?

Mitt låg ihop med en av putsdukarna.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Mitt låg ihop med en av putsdukarna.

Tog in titt nu och där var de!

Tack för hjälpen!

Men fick du med en DVI kabel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Men fick du med en DVI kabel?

Ja det fick jag

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Ja det fick jag

Jävligt konstigt att jag inte fick ett.

Vet någon hur man sätter skärmen i 120hz läge?
Eftersom det står under fliken information i skärmens meny att det körs i 60hz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Jävligt konstigt att jag inte fick ett.

Vet någon hur man sätter skärmen i 120hz läge?
Eftersom det står under fliken information i skärmens meny att det körs i 60hz.

Under avancerade inställningar > bildskärm i Windows som vanligt. Om du har en Dual-Link DVI eller displayport-kabel dvs. Annars går det inte

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Under avancerade inställningar > bildskärm i Windows som vanligt. Om du har en Dual-Link DVI eller displayport-kabel dvs. Annars går det inte

Förlåt om jag låter lite dum, men vart hittar man avancerade inställningar??

EDIT: Hittade det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som att första butiken i Kina har fått in s23 och s27a750d skärmarna nu.
Hoppas bara den presterar lika bra som a950 skärmen, notera dock att den bara har 1 hdmi och 1 display port ingång. :/
http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=zh-CN&tl=en&u=...

Permalänk
Medlem

Hej, förlåt om jag är noob nu men funderar på denna skärm, Dvi kabeln man får med funkar till 3d? glasögonen man får med funkar till t.ex. bad company 2 3d?

Om annars vad behöver jag?

Permalänk

Inget DVI kabel får du med i lådan som funkar I 3D JA ABSOLUT ,,,och glassögonen o batteri o allt i ett paket bara plocka upp skärmen sen starta:)= Ett plus är om du har amd series grafikort då de värka funka bäst i denna skärm enligt test men Nvidia grafikort funkar med:)=

Permalänk
Medlem

Så jag har 2 stycken 6950, blir det perfekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Enligt Samsungs sida bör det komma en 23"

http://www.samsung.com/sg/consumer/pc-peripherals-printer/mon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Det ända jag hittar om 23 Är i namnet "S23A950D"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Det ända jag hittar om 23 Är i namnet "S23A950D"

Hittade en unboxingvideo av en 23tummare

http://www.youtube.com/watch?v=xyWR_7qcKtE

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tjena!
Har följt debatten ett tag nu eftersom jag är intresserad av 750:an och har några frågor. Läste denna artikel, http://www.digitalversus.com/3d-film...icle-1086.html , för ett tag sen. Kommentarer till detta? Sitter på AMD-kort och skulle vilja köra lite 3D. Är det denna skärm som gäller då?

Såg att Inet lagt upp 23" (såg ingen länk förut så här kommer den) http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-led-120hz . Eftersom det är 23" som är intressant för mig undrar jag nu ifall alla tillbehör som kommer med 950 också följer med 750? Glasögon mm.

Skrev en egen tråd för några veckor sen som aldrig fick någt svar:
http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater/1019036-lg-23-tft-ips236v-pf-fragor-innan-kop/
Svara mig gärna där också.

Tack! / Anders

Permalänk

Ni som fått er monitor, är backlight bleedingen så extrem som i denna review?
http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

Har hört vissa som sagt att han fått ett måndagsexemplar.

Permalänk
Medlem

Så ni som fått hemm era, kan ni berätta hur det går med skärmarna, hur bra funkar 3d etc?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Inaktiv

S27A950D beställd idag från Dustin! Återkommer med upplevelsen!

Permalänk
Skrivet av w00x:

Var iväg och köpte den tidigare idag på Inet och sitter med den just nu och måste säga att jag är riktigt nöjd!
Otrolig kontrast och mycket fina färger.

Rekommenderas.

Fast kontrasten är ju precis lika medioker som på de flesta andra datorskärmar.
Det som skiljer den från de flesta andra lösa datorskärmar är att den har högblank yta.

Citat:

What does it all mean? It means that the S27A950D delivers flawless calibrated image quality, except for the medicore black level/low contrast. At 755:1 the Samsung performs below average. Images are not as vibrant as I am used to, especially compared to the Acer G245hbmid's 930:1 and the HP 2509b's 1100:1 contrast at the same brightness.

Fortunately the Ultra Clear Panel helps make up for the 950's lack of color vibrancy and deep blacks with the lights on, however with the lights off blacks start to become greyish and the backlight bleeding hurt the image quality.

Visa signatur

««« »»»