24h på mig att backa ur. Är detta ett dåligt köp? feedback pls

Permalänk
Medlem

24h på mig att backa ur. Är detta ett dåligt köp? feedback pls

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Jag har byggt mina tidigare burkar själv men ids inte hålla på längre. Vill ha en ok speldator för 10K

Har collect at store på denna i morgon. Ska jag backa ur? Föreslå gärna ett annat bygge i samma prisklass.

Mvh,
Magnus

Permalänk
Medlem

Usch ja, ändra dig direkt.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Vill man nu inte bygga själv kan man ju köpa något som iaf är i närheten av värt priset t.ex. http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56...

Eller plocka ihop delarna själv och låt inet montera det.

Permalänk
Medlem

Öh, varför skulle man vilja köpa såntdär om man tidigare byggt sina egna burkar?:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Om du vill ha ett helt färdigt paket kan du köra på detta, http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56... mycket mer prestanda för pengarna än den du länkade. Men du kan nog få ännu mer för pengarna om du sätter ihop komponenter själv samt OS och byggnation

Permalänk
Avstängd

Ja herregud Märkesdatorer ''Is the Shit!''
Lyssna på cykelfarfar.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Hahaha. Om du nu verkligen har byggt datorer tidigare så borde du ha ett hum om komponenter. Det har du INTE om du frågar om en dator med GeForce GT420 är en bra speldator.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

köp den inte, är du osäker på vad du ska ha för delar eller är inte med i vad som är bra eller dåligt idag på marknaden så gör bara en tråd på sweclockers och skriv din budget och vad du vill ha med (OS, skärm, tangentbord eller liknande) sen slänger man bara in byggnation med egna delar från Inet, kostar 800kr om jag kommer ihåg rätt om du inte vill bygga själv, lätt bra mycket mer värt det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Grafikkortet i den datorn http://www.sweclockers.com/nyhet/12638-nvidia-smyger-ut-gefor...
Plockade ihop ungefär vad du får. Eftersom jag inte vet modellnamn och sånt så ta kompnenterna för vad det är en uppskattning.

Gjorde den på komplett för inet var väldigt segt för mig just nu.
DU får även lägga på 790kr tror jag det är för montering på inet om du väljer att köpa den där.

Permalänk
Inaktiv

Köpte du den? om du gjorde det gå tillbaka direkt.
Om du har byggt datorer förut borde du veta hur kasst GT420 är
Presterar lite bättre än ett 9600m GT.

Permalänk
Medlem

Riktigt kass speldator iaf men ur prestandasynpunkt en fin workstation för tyngre jobb. Prisvärd var den inte heller.

Permalänk
Medlem

Något liknande det här hade jag tagit:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/605798/2011-07-10
Valde delarna för att dom finns inne så eventuellt finns det grejjer att få billigare men orka vänta...Lådan har fått bra recensioner på swec, kylaren är nice har den själv och den är tyst. Moderkortet har jag ingen aning om tyvärr men det var billigt och såg ut att vara bra.
Grafikkortet är mycket bättre än i den andra det enda jag skulle lägga till personligen är en 2 tb hårdisk typ http://www.inet.se/artikel/4303985/2tb-western-digital-caviar... för lagring.

Dom monterar och funktionstestar och ger extra garanti på datorn också saxat från länk:
Följande ingår vid köp av montering
- Manuell granskning av din beställning samt återkoppling per e-post om vi har synpunkter på din beställning.
- Montering av samtliga artiklar (förutom extra grafikkortskylare).
- Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
- Funktionstest
- Speciellt framtagen kartong för att klara frakten bra.
- 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti).

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jo och inte glömma om du inte ska spela så är grafikkortet sjukt overkill. Byt till 2600(ej K) I7 och byt moderkort till ett med stöd för inbyggd grafik så har du det löst också och får en massa pengar över

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Jo och inte glömma om du inte ska spela så är grafikkortet sjukt overkill. Byt till 2600(ej K) I7 och byt moderkort till ett med stöd för inbyggd grafik så har du det löst också och får en massa pengar över

HPn har allt det du säger! Den är det perfekta valet! Bara att plocka ur grafikkortet och sälja här på marknaden, så kanske han får råd med en ny musmatta också...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av felxi:

HPn har allt det du säger! Den är det perfekta valet! Bara att plocka ur grafikkortet och sälja här på marknaden, så kanske han får råd med en ny musmatta också...

va säger du? den hpn är överprisad, man kan bygga en likvärdig pc för 2000:- mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89694:

va säger du? den hpn är överprisad, man kan bygga en likvärdig pc för 2000:- mindre

Precis kolla mitt bygge högreupp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89694:

Jo, alltså det var ju ett skämt.
Menade på att HPn har allt som PierreB listade, i7 2600, och ett moderkort med inbyggd grafik (H67).

Skrivet av PierreB:

Antar att du också var ironisk där PierreB?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av magben:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Jag har byggt mina tidigare burkar själv men ids inte hålla på längre. Vill ha en ok speldator för 10K

Har collect at store på denna i morgon. Ska jag backa ur? Föreslå gärna ett annat bygge i samma prisklass.

Mvh,
Magnus

Backa ur direkt!

Permalänk
Medlem

Och jo, kom ihåg att du också kan använda distansavtalslagen för att ångra ditt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Jo, alltså det var ju ett skämt.
Menade på att HPn har allt som PierreB listade, i7 2600, och ett moderkort med inbyggd grafik (H67).

Antar att du också var ironisk där PierreB?

Om du kollade vad jag listat så ser du att det är andra saker i.
Men tänkte om han ska ha en workstation så är det bara att plocka bort grafikkortet,byta CPU och moderkort. jämfört med hp datorn borde det bli ~2 k billigare om inte mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

9k för den setup'n ?
aldrig i h-vete
ändra dig seriöst

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Avbeställd

Tack till er som gav konstruktiva svar.