SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Terran edition, projekt

Tänkte jag kunde lägga in lite bilder på mitt lilla projekt, som jag har pysslat med nu under våren.

Terran logan är laserskären för att vara så exakt som möjligt, plåten är av aluminium som jag har polerat. Plexiglaset är 4mm och måtten på chassit är 44 x 44 x 21 cm. Baksidan är tagen från ett gamalt slaktat chassi, samt hårddisk hållarn som jag tog vinkelslipen och skärde ut från samma chassi.

Syftet när jag byggde det var att få ett specielt och snyggt chassi, samt ganska stort så att det finns gott om utrymme att jobba i, Varit ganska trött de senaste åren på att allt ska vara så smått.

Lite komponenter som sitter i:

i5 3.30 Ghz, LGA 1155
ASUS ATI HD 6950
6 GB ram DDR3 - Kingston Hyperx
750W HX Corsair

Kylning Antec Kuhler H2O

Uppdaterar med mer bilder och information om intresse finns!

Temperaturen på cpun pendlar mellan 17 - 34 grader.

Terran edition, projekt

Permalänk
Medlem

Ser snyggt och udda ut, lite mera bilder hade inte skadat bla från insidan.

Permalänk
Medlem

TERRAN'S OP

Riktigt snygg sida på datorn, bra gjort. Fler bilder plox

Permalänk
Medlem

mycket bra gjort, 5p!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Snygg burk, hoppas dammet håller sig borta bara

Permalänk
Medlem

Första snygga plexi chassiet jag sett. (tror jag?) 4p för det ^^

Permalänk

Snyggt! Du borde sleeva alla kablar tycker jag! ^^ Blå/grått.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I'm in love!!
In your face lede Zerg..

Permalänk
Medlem

Snyggt fattas bara sleeving.
4p (Hade varit 5p med sleeving)

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Z o P kvar då

Snyggt!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

galet snyggt blir avensjuk som terran spelare

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert!

Du skulle kunna ta o bygga upp den ca 5 cm och placera alla kablar i, tycker hddn sitter lite tajt ser ut att finnas bra med plats på andra ställen, eller varför inte ta av locket och göra ett eget i plexi och därefter sätta den på sidan?
Smågrejjor.. 5p! (egentligen typ 4.8 )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för alla snälla kommenterar!
Tackar även för förslag till förbättringar, blir till att tänka på.

Permalänk

ZERG!

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

CPU 17 GRADER? hur kallt är det i rummet?

Permalänk
Medlem

ser riktigt snyggt ut:D

Bra jobbat:D

Hur lång tid tog bygget?:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Mer bilder tack

Hur har du gjort med start/reset knapp? Vilket lim/skruv använde du för att få ihop plexit?=)

Kan man få egna motiv laserutskurna nånstans?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Snyggt. Dock hade det nog varit ballare om det inte hade varit plexiglas/glas på sidorna utan metall så att det endast lyser igenom i det du har skurit ut.

Men jävligt snyggt handarbete.

Permalänk
Medlem

Blir den inte för varm eftersom den är gjord av glas..

EDIT: Aha, plexi. sorry

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Stiligt

Hur skar du plexiskivorna ?

Var har du köpt plexiskivorna ?

mvh/Ingi

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Terran är ballast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

CPU 17 GRADER? hur kallt är det i rummet?

Ja det kan ju inte riktigt stämma, sällan det blir kallare än rumstemperatur.

Visa signatur
Permalänk

Riktigt snyggt och stilrent! 5/5

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Ja det kan ju inte riktigt stämma, sällan det blir kallare än rumstemperatur.

Skulle nästan tippa på att han skulle skriva 71 egentligen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Såg dig bära in den här rackaren på Dreamhack innan idag.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Såg dig bära in den här rackaren på Dreamhack innan idag.

Trevligt ! Är du en av alla som varit här o skakat hand och tagit kort på den?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DriveoN:

Trevligt ! Är du en av alla som varit här o skakat hand och tagit kort på den?

Nej.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Såg den där på DH. Riktigt fint bygge.

Permalänk

Riktigt snygg låda, klar 5a. Antagligen den snyggaste jag sett, unik men ändå något jag skulle kunna ha på skrivbordet. Jag är inne på att bygga något liknande men med en undre del i svartlackad alluminium för att få plats med vattenkylning, men med tanke på hur snyggt detta var är jag lockad att skippa vattenkylningen.

Skickades från m.sweclockers.com