Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Kallas Alpha

Gör att ändra allt i config filen som ligger:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\BF3\

Jag har ingen config fil där :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Jag har ingen config fil där :S

Har du varit inne och spelat än? Filen skapas nog när du spelar första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad för fps får ni? jag har 5850 i crossfire och jag får ca 20-30

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

får 40 fps med gtx 580 och core i7 930 @ 4ghz

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta hur man registrerar/aktiverar gamla BF spel? Har fysiska kopior av 1942, BF2 och 2142 med mängder av expansioner liggandes och skulle väll inte skada att lägga till dessa på mitt EA konto.

Permalänk
Medlem

Om du vill lägga till dom till din veteran sida så måste du snacka med deras support. Live chaten räcker. Reggade mitt 1942 på det viset i helgen, tog typ 5minuter.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Någon som kan berätta hur man registrerar/aktiverar gamla BF spel? Har fysiska kopior av 1942, BF2 och 2142 med mängder av expansioner liggandes och skulle väll inte skada att lägga till dessa på mitt EA konto.

Du tar din licensnyckel till dina spel och skriver in dom i "Lös in produktkod"
Rätta mig om jag har fel.
btw, fick precis en alphanyckel

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack för tipset om att gå direkt till sidan. Det funkade bra, lite märkligt att det fanns en kod knuten till kontot men inget e-mail. Kan ju vara en glitch men tack ändå

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Du tar din licensnyckel till dina spel och skriver in dom i "Lös in produktkod"
Rätta mig om jag har fel.
btw, fick precis en alphanyckel

Det gäller bara för "moderna" EA spel. Jag tror det är modell 2009 och senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tack för tipset om att gå direkt till sidan. Det funkade bra, lite märkligt att det fanns en kod knuten till kontot men inget e-mail. Kan ju vara en glitch men tack ändå

Samma här! Tankar Alphan för fullt, YES

Permalänk

Hjälp mig grabbar, hur menar ni att gå direkt till sidan?

Får "WE'RE SORRY - YOU DON'T MEET THE CRITERIA TO ENTER THIS SITE."
när jag försöker logga in.

Har varit medlem sedan 2008 hos EA; har grymt stats på BF2 men vet ej hur man registrerar det bortsett ifrån att lägga till det som favoritspel.

Tack i förhand

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Samma här! Tankar Alphan för fullt, YES

Fan va alla får alpha acess då
Kollat mailen varje dag som en tok om hopp om att få något

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Gjorde samma sak som många andra, testade att logga in på Alpha-sidan och det fungerade fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlehood:

Hjälp mig grabbar, hur menar ni att gå direkt till sidan?

Får "WE'RE SORRY - YOU DON'T MEET THE CRITERIA TO ENTER THIS SITE."
när jag försöker logga in.

Har varit medlem sedan 2008 hos EA; har grymt stats på BF2 men vet ej hur man registrerar det bortsett ifrån att lägga till det som favoritspel.

Tack i förhand

vet inte om det hjälper men, kolla så att du har minst veteranrank 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad för fps får ni? jag har 5850 i crossfire och jag får ca 20-30

Ligger på 35-120fps med det i sign.
Du här det i fullscreen så att båda korten kan jobba va?

Permalänk
Skrivet av Last:

vet inte om det hjälper men, kolla så att du har minst veteranrank 1

Är Captain med 109 000 poäng....säg inte att det inte räcker?

Permalänk
Medlem

Finaly! Här har man väntat i evigheter på att få komma och så testar man bara random att logga in på bf3alpha och tada!

Laddar ner spelet nu, för dom som redan kör kanske vi kan dra ihop ett gäng här på sweclockers och lira en runda?

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Skrivet av widL:

Har du varit inne och spelat än? Filen skapas nog när du spelar första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag har spelat ett bra tag nu men ligger bara en xml fil i en settings mapp.

Permalänk
Medlem

skriv en server som ni lirar på så drar vi ett game

Permalänk
Permalänk

Har rätt många nyare EA-spel i steam, går det att skapa ett konto hos EA och registrera dom för att få betan eller måste man ha haft EA-kontot en längre tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Har rätt många nyare EA-spel i steam, går det att skapa ett konto hos EA och registrera dom för att få betan eller måste man ha haft EA-kontot en längre tid?

Gäller bara Battlefield spel.
Du kan dock kontakta EA live support och säga att du inte kan adda ex: BF2 så kommer dom lägga in så du får veteran status 5^^

Permalänk
Medlem

Jag hade veteranstatus 1 i en vecka fick ändå alphan idag, + nyhetsbrevet då. Har dock aldrig fått något "nyhetesbev"
Nu har Alphan frysit fast för mig två gånger :S

Edit, tredje gången! :S

Permalänk
Medlem

Kör på ett kort nu och då fungerar det bra. Kan med glädje säga att spelet är mycket närmare bf2 än bc2.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Konstigt nog fick jag inget mail från dem. Utan jag provade bara logga in på Alpha sidan och det gick.

Men har en fråga, när jag registrera mitt Origin valde jag ett nicknamn, eller kontonamn och det vill jag inte använda som display, alltså tex som soldier name nu i Alphan.

Kan man inte byta det på något sätt?

Permalänk
Medlem

Nu kunde jag också registrera! Dagen är gjord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Jag hade veteranstatus 1 i en vecka fick ändå alphan idag, + nyhetsbrevet då. Har dock aldrig fått något "nyhetesbev"
Nu har Alphan frysit fast för mig två gånger :S

Edit, tredje gången! :S

Fryser för mig också...vet inte vad det beror på hmm...

Permalänk
Medlem

Ingen frysing här, dock så har kompisen som joinat idag det.
(Han har spelat några dagar via min utan problem)

Permalänk
Medlem

Fryser fast för mig med! Nån som vet nått fix?

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

edit, nv, löste sig

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.