Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dell verkar göra de bra nu. Får nog bli en 27 för mig.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

120hz sitter högre på listan än panel typ för mig när det kmr till gaming, men kanske bara är jag?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

120hz sitter högre på listan än panel typ för mig när det kmr till gaming, men kanske bara är jag?

Håller med dig. Visserligen spelar jag cs på lite högre nivå än standard, och de är nära på ett krav när man ska spela detta gamla härliga spel, men de gör även flytet i andra spel skönare också. Sitter på en LG 2363D och är supernöjd med den som spelskärm, och även allmänt. Betraktningsvinkeln som många gnäller på TN paneler, är på denna riktigt bra. Kan ligga 2 meter ifrån sängen utan att behöva ställa in direkt mycke. Vrider den bara åt sängen till så blir de kanon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag anser så klart att listan är helt korrekt då jag har en Dell UltraSharp U3011

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Känns som det får bli en U2410 senare under hösten, har suttit och funderat på den ett tag...dessutom är det en av dom få skärmarna som har snygg design. Sitter med en 22" Samsung 1680*1050. Upplever inga problem med "hastigheten" trots att jag har 570 sli när jag spelar cod. Däremot stör jag mig rätt rejält på den "dåliga bilden".
Eftersom jag värdesätter bildkvalité och inte upplever några problem med "hastigheten" på min skärm jag har nu så verkar det va IPS som gäller för mig.

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Medlem

Det roliga är att det börjar släppas mer och mer 16:10 skärmar igen. Det dalade ju rejält ett tag till 16:9 men nu verkar det ha hämtat sig. Kan det vara många som har protesterat måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Håller med dig. Visserligen spelar jag cs på lite högre nivå än standard, och de är nära på ett krav när man ska spela detta gamla härliga spel, men de gör även flytet i andra spel skönare också. Sitter på en LG 2363D och är supernöjd med den som spelskärm, och även allmänt. Betraktningsvinkeln som många gnäller på TN paneler, är på denna riktigt bra. Kan ligga 2 meter ifrån sängen utan att behöva ställa in direkt mycke. Vrider den bara åt sängen till så blir de kanon.

Jo precis, jag spelade cs på lite högre nivå jag med och spelade på 75hz då och alla sa åt mig skaffa tjockskärm så blev en kompromiss blev en TN 120hz samsung, ångrar mig inte en sekund, sjukt skönt i starcraft 2 som jag spelar numera.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd

U30 för gaming? lol.
Visst det funkar men inputlagget på den är ju enormt, knappast gaming monitor.

120hz är det som gäller på gaming monitor, end of story.

U27 har också högt inputlagg.

Känns som dom bara random slängt in dom största skärmarna och sketit i precis allt annat som har betydelse för gaming lolz.
Sen är det ju en värdelös skitsida också så inte konstigt ;>

Permalänk
Medlem

Är galet sugen på Dells 30". Sitter med en schysst Eizo på 24" just nu men efter att ha provat använda en datorn med Dells 30" blir jag ledsen varje gång jag sätter mig vid min dator. Har ju råd med fanskapet, men 10k är fortfarande lite i överkant. Får väl hoppas på att priset sjunker lite.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite har en halv dum fråga kanske..?.. Undrar om grafikkortet går varmare med större skärm ex en 27" lr om man kör med fler skärmar ex eyefinity? Också blir det lägre fps med större skärm? Undrar mest för att så många kör eyfinity på 3x24 och inte typ 3x27"..lr det kanske mest rör sig om priset mm?? Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tryrain:

Lånar tråden lite har en halv dum fråga kanske..?.. Undrar om grafikkortet går varmare med större skärm ex en 27" lr om man kör med fler skärmar ex eyefinity? Också blir det lägre fps med större skärm? Undrar mest för att så många kör eyfinity på 3x24 och inte typ 3x27"..lr det kanske mest rör sig om priset mm?? Tacksam för svar

Njae, så länge grafikkortet pressas till full belastning oavsett skärm så kommer temperaturen inte förändras. Däremot får du lägre FPS med en större skärm, förutsatt att du kör med högsta upplösningen.

3x24" är det "billigaste" alternativet för Eyefinity, när man kan få 3 st 24" skärmar för typ 3600-4000 kr. Så ja det är en prisfråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydallas:

Känns som det får bli en U2410 senare under hösten, har suttit och funderat på den ett tag...dessutom är det en av dom få skärmarna som har snygg design. Sitter med en 22" Samsung 1680*1050. Upplever inga problem med "hastigheten" trots att jag har 570 sli när jag spelar cod. Däremot stör jag mig rätt rejält på den "dåliga bilden".
Eftersom jag värdesätter bildkvalité och inte upplever några problem med "hastigheten" på min skärm jag har nu så verkar det va IPS som gäller för mig.

Vänta inte för länge u2410 ska bort till förmån för u2411(eller något) som bara har 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vänta inte för länge u2410 ska bort till förmån för u2411(eller något) som bara har 16:9

Där har du fel .........

http://www.sweclockers.com/nyhet/14251-dell-ultrasharp-u2412m...

Permalänk
Medlem

Jag vill gifta mig med min LG 2363D. Grym skärpa, 120hz, betraktningsvinkel är så bra att jag kan lägga mig på golvet och kolla, bra färger efter lite kalibrering och det underbaraste av allt! Matt display, aldrig några reflektioner! Och allt detta får du får det fördelaktiga priset 1999:- ! Klockrent köp.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Dells nya 16:10 finns redan på dustin. http://www.dustinhome.se/product/5010601425

För övrigt verkar listan på compreviews lite konstig för just kategorin PC gaming. Man kan ju tycka att det är för just gaming input lag spelar mest roll men det har ignorerats totalt och fokus ligger istället på marketingsiffrorna som står i produktspecifikationerna... har de ens testat skärmarna? Vem har tid med "a 7-in-1 media card reader for grabbing photos on the fly" när man ska köra CS 18 timmar om dagen?

Är lite lätt skeptisk till den där listan.

Permalänk
Medlem

Hm.., vilken bra modell var det då som skulle bytas bort mot en sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du skrev att kommande skulle vara 16:9 vilket var fel.

Permalänk
Skrivet av definition:

U30 för gaming? lol.
Visst det funkar men inputlagget på den är ju enormt, knappast gaming monitor.

120hz är det som gäller på gaming monitor, end of story.

U27 har också högt inputlagg.

Känns som dom bara random slängt in dom största skärmarna och sketit i precis allt annat som har betydelse för gaming lolz.
Sen är det ju en värdelös skitsida också så inte konstigt ;>

Så enormt högt inputlagg att de flesta inte märker av det...

Skrivet av jocke92:

Förhoppningsvis ingen nu.
U2410 ska bli kvar som jag förstått det, annat vore konstigt då den har mkt som saknas på den här U2412

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Njae, så länge grafikkortet pressas till full belastning oavsett skärm så kommer temperaturen inte förändras. Däremot får du lägre FPS med en större skärm, förutsatt att du kör med högsta upplösningen.

3x24" är det "billigaste" alternativet för Eyefinity, när man kan få 3 st 24" skärmar för typ 3600-4000 kr. Så ja det är en prisfråga.

Ok på d viset
Men om man kör 1920 x 1080 på 24" blir det väll samma som att göra det på 27" då? Ursäckta min dumhet men det känns bra o veta

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;11246092']Så enormt högt inputlagg att de flesta inte märker av det...

Visst många märker inte det, men inte är det optimalt för gaming.
Sen även detta:
The U2711 isn't as responsive as other monitors, and suffers from reverse ghosting. This phenomenon leads to phantom images trailing behind moving objects but in inverted colours, which makes them especially noticeable. Fortunately, it's only really visible in games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Visst många märker inte det, men inte är det optimalt för gaming.
Sen även detta:
The U2711 isn't as responsive as other monitors, and suffers from reverse ghosting. This phenomenon leads to phantom images trailing behind moving objects but in inverted colours, which makes them especially noticeable. Fortunately, it's only really visible in games.

Det bästa är väl att testa själv? Inputlag är induvidiellt från person till person. Jag märker 0 på min Dell U3011.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Det bästa är väl att testa själv? Inputlag är induvidiellt från person till person. Jag märker 0 på min Dell U3011.

Du verkar inte heller förstå vad jag var ute efter.
Men men, u27,u30 är inte gjorda för gaming.
Inte som dell sa hey vi gör en bildhanteringsskärm med massiv ghosting och marknadsför den som Gaming skärm.

Däremot en 120hz skärm med 0 inputlag och ingen ghosting är gjord för gaming, dvs att tom dom kräsna inte kan klaga på skärmen.
Att skärmen fungerar för gaming på topnivå. Något en bildhanteringsskärm som U30,U27 inte gör.

Sen att många nöjer sig med det och inte ser ghosting och märker av inputlag är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Du verkar inte heller förstå vad jag var ute efter.
Men men, u27,u30 är inte gjorda för gaming.
Inte som dell sa hey vi gör en bildhanteringsskärm med massiv ghosting och marknadsför den som Gaming skärm.

Däremot en 120hz skärm med 0 inputlag och ingen ghosting är gjord för gaming, dvs att tom dom kräsna inte kan klaga på skärmen.
Att skärmen fungerar för gaming på topnivå. Något en bildhanteringsskärm som U30,U27 inte gör.

Sen att många nöjer sig med det och inte ser ghosting och märker av inputlag är en annan sak.

JAg har en 24 benq 120 hz och den står i garderoben sedan jag köpte U3011.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

JAg har en 24 benq 120 hz och den står i garderoben sedan jag köpte U3011.

Kul för dig.
Och vet inte varför jag skulle bry mig ;>

Inte lönt att fortsätta då du inte fattar vad jag försöker säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Kul för dig.
Och vet inte varför jag skulle bry mig ;>

Inte lönt att fortsätta då du inte fattar vad jag försöker säga.

Håller med dig.

Enbart 120 Hz skärmar kan komma på fråga när bästa spelskärmarna recenseras. En "bra" spelskärm handlar om prestanda. Inte att ha så stor skärm som möjligt.

U2711, U3011 och allt vad de heter må leverera vackra vyer men de är fortfarande inga spelskärrnar.

Vore tacksamt om denna tråd kunde handla om just spelskärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

...U2711, U3011 och allt vad de heter må leverera vackra vyer men de är fortfarande inga spelskärrnar..

Även om jag nu förstår hur du resonerar så ....det går ju faktiskt att spela på dem skärmarna också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoltz:

Även om jag nu förstår hur du resonerar så ....det går ju faktiskt att spela på dem skärmarna också.

Tråden handlar inte om vilka skärmar det går att spela på utan bästa spelskärmen. Men för att undvika missförstånd skulle nog trådskaparen ha preciserat vad han menar med en bra spelskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Tråden handlar inte om vilka skärmar det går att spela på utan bästa spelskärmen. Men för att undvika missförstånd skulle nog trådskaparen ha preciserat vad han menar med en bra spelskärm.

Läs artikeln. Författaren till den är 1000 ggr mer kunnig än du.

Permalänk
Medlem

The Dell UltraSharp U3011 is the cream of the crop when it comes to PC gaming

Säger allt och jag håller med till 100