SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården

Permalänk
Medlem

Är det farligt att "knäcka" fingrarna? Jag gör det dagligen och hör ifrån vissa att man kommer få problem med lederna i framtiden. Är det något jag behöver oroa mig över, är ganska svårt att sluta

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;11091948']Ja, tar dem (tillsammans med resten av medicinen) innan frukost. Ska ringa och prata med dem på måndag och se vad de har att erbjuda. Borde väl även gå att ändra så att man minskar dosen var 5:e dag istället för var 7:e? Rätt så säker på att ena killen som låg inne samtidigt som jag (och fick samma behandling) fick gå på 5 dagars intervaller.

Tyvärr så har du en sjukdom och behandling som båda två är ytterst individuella i sina yttranden och effekter. Att din medpatient kunde minska sin dos efter x dagar innebär på inget sätt att det skulle funka för dig. Du är på en individuell behandlingsplan och du ska bara fokusera på ditt race. Du ska föra det på diskussion med din läkare, men förvänta dig inte att det ska funka på dig eftersom det funkar på andra och vice verca.

Skrivet av Tomas_88:

För några månader sen fick en händelse igång lite av mina panik attacker och ångest vilket påminde om det som hände för 3 år sen då samma händelse fick också igång mina panik attacker + att jag inte kunde sova pga klump-känsla i halsen vilken berodde troligtvis på stress (ångest?). Eftersom jag fick panik attacker så trodde jag att samma sak skulle uprepas som för flera år sen och jag började bli orolig för att inte kunna somna vilket resulterade i att jag inte kunde somna, från början var det kanske 1 gång per vecka eller så men sista veckan var det sista 3 veckor där jag kanske kunde sova 1-3 timmar per natt och 4-5 om jag hade tur. Sa till läkaren att jag känner oro att jag inte kommer somna på kvällen vilket leder till ond cirkel då jag blir mer orolig varje gång jag inte somnar, jag känner inte stress för någonting annat när jag har sovit bra- förutom lite oro att jag kommer inte kunna somna. Fick utskriven zoloft (1 gång per dag) och zoplicon vid behov... Nu undrar jag om det verkligen behövs zoloft vid en så liten stress/ångest känsla (då den är verkligen liten) och om den gör så att jag blir lite lugnare på kvällen? Frågar det eftersom som jag sa till läkare så är jag jätterädd för alla sortens tabletter/droger osv och känner redan ångest för att jag hade tagit några, så jag undrar om det är verkligen smart att ta tabletter mot ångest för att få mer ångest av att ta dom och om ni håller med min läkare. Tror jag är orolig för att ta det eftersom jag tror att jag blir helt påverkat eller liknande vilket skrämmer mig Vet att det låter lite konstigt men så är det bara

Det första som dök upp i huvudet var "If there ain't no problem, don't try to fix it".
Om du nu känner oro/stress/vad du vill kalla som leder dig till en ond cirkel med ännu mer oro och sömnlöshet så är det bra att behandla oron.
Zoloft har i studier visat sig ha i princip noll risk för utveckling av missbruk.Prova behandlingen som förelsagits, då vet du om den funkar och kan därefetr avgöra om du vill avsluta den eller fortsätta.

Skrivet av HoBb3:

Är det farligt att "knäcka" fingrarna? Jag gör det dagligen och hör ifrån vissa att man kommer få problem med lederna i framtiden. Är det något jag behöver oroa mig över, är ganska svårt att sluta

Vad jag vet sen sist så är det inget som tyder på att det ska vara farligt att knäcka fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Tyvärr så har du en sjukdom och behandling som båda två är ytterst individuella i sina yttranden och effekter. Att din medpatient kunde minska sin dos efter x dagar innebär på inget sätt att det skulle funka för dig. Du är på en individuell behandlingsplan och du ska bara fokusera på ditt race. Du ska föra det på diskussion med din läkare, men förvänta dig inte att det ska funka på dig eftersom det funkar på andra och vice verca.

Dessvärre så är det ju så, vilket är anledningen till att jag knaprar kortison nu (då jag fick inflammation i bukspottkörteln av Imurelen). Men har iaf pratat med dem nu och jag skulle ligga kvar på 5mg minskning var 7:e dag. Får väl hoppas på att jag sover lite bättre efter att ha gått ner till 45mg på onsdag då. Annars så blir det nog att be dem skriva ut något sömnmedel.

Har 2 veckor på mig att försöka få till någon form av "normal" sömn innan jag börjar jobba igen. Har ingen lust att be om mer sjukskrivning bara för att man får max 4h sömn/natt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Skrivet av '[vEX:

;11096969']Dessvärre så är det ju så, vilket är anledningen till att jag knaprar kortison nu (då jag fick inflammation i bukspottkörteln av Imurelen). Men har iaf pratat med dem nu och jag skulle ligga kvar på 5mg minskning var 7:e dag. Får väl hoppas på att jag sover lite bättre efter att ha gått ner till 45mg på onsdag då. Annars så blir det nog att be dem skriva ut något sömnmedel.

Har 2 veckor på mig att försöka få till någon form av "normal" sömn innan jag börjar jobba igen. Har ingen lust att be om mer sjukskrivning bara för att man får max 4h sömn/natt.

Har du använt budesonid (Entocort) som profylax eller vid skov? Den är vanligtvis att föredra då biotillgängligheten är så pass låg och verkan mera lokal i tarmen.

http://www.news-medical.net/news/2005/09/12/22/Swedish.aspx

Plågsam sjukdom för övrigt. Lider med dig.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memento mori:

Har du använt budesonid (Entocort) som profylax eller vid skov? Den är vanligtvis att föredra då biotillgängligheten är så pass låg och verkan mera lokal i tarmen.

http://www.news-medical.net/news/2005/09/12/22/Swedish.aspx

Plågsam sjukdom för övrigt. Lider med dig.

När jag insjuknade och fick diagnosen så satte de mig på Entocort, men sen trillade jag mellan stolarna så om den fungerade eller inte vet jag inte. Har även fått Entocort igen vid något senare tillfälle, men då var det bara tillfälligt vill jag minnas. Att jag får Prednisolon nu är för att jag fick Betapred intravenöst på sjukan och nu måste trappa ut det hela.

Humira är det som är insatt som huvudmedicin nu och vi hoppas på att den ska fungera.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

För några månader sen fick en händelse igång lite av mina panik attacker och ångest vilket påminde om det som hände för 3 år sen då samma händelse fick också igång mina panik attacker + att jag inte kunde sova pga klump-känsla i halsen vilken berodde troligtvis på stress (ångest?). Eftersom jag fick panik attacker så trodde jag att samma sak skulle uprepas som för flera år sen och jag började bli orolig för att inte kunna somna vilket resulterade i att jag inte kunde somna, från början var det kanske 1 gång per vecka eller så men sista veckan var det sista 3 veckor där jag kanske kunde sova 1-3 timmar per natt och 4-5 om jag hade tur. Sa till läkaren att jag känner oro att jag inte kommer somna på kvällen vilket leder till ond cirkel då jag blir mer orolig varje gång jag inte somnar, jag känner inte stress för någonting annat när jag har sovit bra- förutom lite oro att jag kommer inte kunna somna. Fick utskriven zoloft (1 gång per dag) och zoplicon vid behov... Nu undrar jag om det verkligen behövs zoloft vid en så liten stress/ångest känsla (då den är verkligen liten) och om den gör så att jag blir lite lugnare på kvällen? Frågar det eftersom som jag sa till läkare så är jag jätterädd för alla sortens tabletter/droger osv och känner redan ångest för att jag hade tagit några, så jag undrar om det är verkligen smart att ta tabletter mot ångest för att få mer ångest av att ta dom och om ni håller med min läkare. Tror jag är orolig för att ta det eftersom jag tror att jag blir helt påverkat eller liknande vilket skrämmer mig Vet att det låter lite konstigt men så är det bara

Ett annat alternativ om du är obekväm med farmaka är psykologisk behandling. KBT för såväl panikångest som insomni har gott vetenskapligt stöd, och bör kunna erbjudas av din vårdcentral. Fördelen är förstås att det inte finns några negativa biverkningar, men kräver mycket jobb från din sida. Se till att få hamna hos en psykolog bara, och inte någon annan yrkesgrupp med tilläggsutbildning.

Permalänk

Ska testa att ta primperan (10mg) före frukost/middag mot illamående för att kunna äta mer.
Ca hur lång tid innan bör man ta detta? Jag hittar inget om det så tar bara nån minut innan, rätt/fel? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Ska testa att ta primperan (10mg) före frukost/middag mot illamående för att kunna äta mer.
Ca hur lång tid innan bör man ta detta? Jag hittar inget om det så tar bara nån minut innan, rätt/fel? :S

10-20 minuter innan måltid, ser du att det inte funkar så jättebra, ta den en halvtimme innan och testa.

Permalänk
Skrivet av CSM101:

10-20 minuter innan måltid, ser du att det inte funkar så jättebra, ta den en halvtimme innan och testa.

Tack

Permalänk
Medlem

Vet inte om en läkare kan svara på det men någon annan med erfarenhet får gärna skriva om h*n vet något om det. Var hos tandläkaren idag och fick en rotbehandling för 2:a gången. Känner nu hela tiden en besk smak i munnen, misstänker att det är den där bakteriedödande medel som tar sig ut, är det vanligt?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Vaknar natten till söndag av att jag är extremt yr och mår illa, jag spyr flera gånger under natten och är extremt snurrig, kan varken gå eller sitta, måste ligga ner. Har legat i säng sen dess och försökt att få i mig lite vatten. Mår mycket bättre idag men lite yrsel sitter kvar, undrar om det är lönt att ta sig till vårdcentralen eller är det inget att oroa sig för som går över om några dagar?

(Tror fö. att det är BPPV, Benign lägesyrsel.) Har varken ätit eller druckit något konstigt och ingen jag känner/har varit med är sjuk.

EDIT: Gjorde ett Dix-Hallpike test här hemma och det var negativt.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Vaknar natten till söndag av att jag är extremt yr och mår illa, jag spyr flera gånger under natten och är extremt snurrig, kan varken gå eller sitta, måste ligga ner. Har legat i säng sen dess och försökt att få i mig lite vatten. Mår mycket bättre idag men lite yrsel sitter kvar, undrar om det är lönt att ta sig till vårdcentralen eller är det inget att oroa sig för som går över om några dagar?

(Tror fö. att det är BPPV, Benign lägesyrsel.) Har varken ätit eller druckit något konstigt och ingen jag känner/har varit med är sjuk.

EDIT: Gjorde ett Dix-Hallpike test här hemma och det var negativt.

Dix hallpike? Hade du Frenzels glasögon också?
FDu vet om att man kan ha BPPV även om man inte får nystagmus på DH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Dix hallpike? Hade du Frenzels glasögon också?
FDu vet om att man kan ha BPPV även om man inte får nystagmus på DH?

Nej, visste inte om det. Vad anser du, bör jag vänta ut det eller ta mig till sjukhuset/vårdcentral? Känner mig trött, seg i huvudet och rörelser, dålig balans, allmänt "bakfull".

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men berätta hur du gjorde när du säger att du gjrt Dix Hallpike.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man får en injektion med ett vaccin mot en sjukdom som man redan är vaccinerad mot ? Finns det några faror eller risker med att i vuxen ålder få i sig vaccin mot en sjukdom man vaccinerades mot som barn ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag fick en fästing för 3-4 veckor sedan, som jag tog bort direkt och fick bort hela, men nu de senaste veckorna har det varit ett rött märke där fästingen satt, ca 4x5 cm stort. Så jag åkte in till vårdcentralen och kollade upp det, jag fick då recept på penicillin som jag ska äta i 10 dagar, en 500mg tablett och en 1g tre gånger om dagen.

Men nu är kruxet att jag ska till göteborg på lördag och gå ut på krogen med några gamla polare och då vill jag dricka alkohol.

Så min fråga är hur ska jag göra? Börja penicillinkuren och bara strunta i det på lördag och fortsätta efteråt? Eller köra kuren som vanligt men dricka ändå? Eller vänta till på söndag och köra hela kuren i 10 dagar framåt?

Har ju hört att alkoholen förstör penicillinkuren.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slender:

Har ju hört att alkoholen förstör penicillinkuren.

Mvh Marcus

Korrekt, "verkningstiden" på en tablett och om det går att "komma runt" problemet beroende på när man tar dem får dock någon mer kunnig uttala sig om.

Permalänk
Medlem

varför inte ha skoj utan alkohol?

är inte kroppen värd mer? :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

varför inte ha skoj utan alkohol?

är inte kroppen värd mer? :S

Det var länge sedan jag var ute på krogen och drack med mina vänner så är riktigt sugen på det, plus att ska jag våga mig upp på dansgolvet behöver jag ha några pilsner i mig

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte polarna avstå alkoholen och ni gör något helt annat istället? Den här besattheten att man ska träffas och dricka, det finns enormt mycket mer man kan göra på en kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kan inte polarna avstå alkoholen och ni gör något helt annat istället? Den här besattheten att man ska träffas och dricka, det finns enormt mycket mer man kan göra på en kväll.

Planen är att vi ska gå på Liseberg hela dagen först, sen hem till ena polaren och förfesta lite och därefter gå ut på krogen. Jag mår ju inte på något vis dåligt av fästingen eller nåt sånt, den enda åkomman jag har är att det är lite rött runt där den satt på smalbenet :\

Är det någon som vet vad det är alkoholen egentligen gör? Kan man få bieffekter av att inta det samtidigt som man går på penicillin eller hämmar det bara effekten från penicillinet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://attbliforskare.wordpress.com/2010/08/03/penicillin-och-alkohol-detta-galler/

Jag gör så att jag kör i gång Kåvepenin-kuren direkt men tar det allmänt lugnt med alkoholen i helgen.

Mvh Marcus

Visa signatur

Permalänk

Jag har något konstigt som bara uppstår ibland.

Det känns som mitt hjärta slår hårdare och snabbare, jag blir yr och det svartnar framför ögonen i loppet av 5 sekunder, sen är det över.
Är detta hjärtklappning? Kan också säga att jag inte gör något speciellt vid det tillfälelt utan kan vara att jag bara sitter.

Permalänk

Tjena sjukvårdare!

Jag har i någon vecka känt en tomhet och viss smärta i magen, ungefär som när man är vrålhungrig. Problemet är att hur mycket jag en äter och hur mätt jag än blir så försvinner det inte. Det gör att det är väldigt svårt för mig att veta när jag egentligen är hungrig, jag måste i princip sätta mig ner och ta några tuggor och känna efter hur mycket det tar emot att svälja (när det känns som jag ska spy är jag mätt). Vad kan problemet vara? Har hört att laktosintollerans kan ge problem med magen, kan det vara något sånt?

Kan lägga till att det blir värre när jag är riktigt riktigt hungrig, men man kan ju inte gå runt och vänta på det hela tiden. Jag är även extremt hungrig vid 2 tiden (på natten) och ovanligt hungrig på morgonen. Kan det ha med sommarlovets annorlunda dygnsrytm att göra?

Tack på förhand!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

För 2 veckor sen blev mitt illamående och dåliga aptit som jag tampats med under ett par år plötsligt mycket värre. Kunde inte äta och mådde så illa att jag spydde så fort jag vaknade. Förlorade flera kg i vikt på några dagar och lades in på sjukhus. Fick äta flytande mat och undersökningar gjordes. Det blev långsamt bättre, men inga fysiska problem hittades (Nån enstaka undersökning kvar). Läkarna misstänkte ångest/depression och jag började därför äta Mirtazapin 30mg (antidepp med aptithöjande bieffekt) varje kväll. Detta är en vecka sen och jag tycker mig långsamt börja känna ökad aptit.

Nu till problemet:
Senaste dagarna har jag haft en jobbig molande smärta i långt ner i ryggen på höger sida. Smärtan "strålar" ner i höger ben. Det gör inte så ont att jag inte kan leva som vanligt, men jag tänker på det nästan konstant och jag sitter aldrig bekvämt. Läste på medicinens bipacksedel och såg att en vanlig bieffekt är smärta i leder så misstänker medicinen då jag aldrig känt av det förr. Min fråga är om någon vet huruvida detta brukar upphöra/gå över av sig själv (precis som tröttheten) eller om man borde göra något åt saken. Tänkte ta upp träningen igen om ett par dagar, detta kanske hjälper?
Och har Mirtazapin några negativa effekter på träning (gym)?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur är det med överdosering av Citodon? Står jag ska ta 1 tablett 4 gånger om dagen. Men har för mig läkaren sa att jag kunde ta 2 (Är 500mg tabletter). Citodon är väl inget man blir beroende av? Kan knappt andas för jag har så ont i bröstet.

Tipsar också om att har man ont utan slagit sig eller dylikt, gå till vårdcentralen! Sket i det i måndags (gjorde ju inte så ont), tänkte skita i det i tisdags, kanske gå på onsdagen istället, men tisdag eftermiddag började det göra så sjukt ont (varje andetag var som att få en fet slägga på bröstet), så åkta in till akuten, där jag fick reda på att jag hade lunginflammation...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Hur är det med överdosering av Citodon? Står jag ska ta 1 tablett 4 gånger om dagen. Men har för mig läkaren sa att jag kunde ta 2 (Är 500mg tabletter). Citodon är väl inget man blir beroende av? Kan knappt andas för jag har så ont i bröstet.

Tipsar också om att har man ont utan slagit sig eller dylikt, gå till vårdcentralen! Sket i det i måndags (gjorde ju inte så ont), tänkte skita i det i tisdags, kanske gå på onsdagen istället, men tisdag eftermiddag började det göra så sjukt ont (varje andetag var som att få en fet slägga på bröstet), så åkta in till akuten, där jag fick reda på att jag hade lunginflammation...

Maxdos är (får INTE överskridas) 2 tabletter 4 gånger per dygn, dvs max 8st per dygn. Man kan mycket väl bli beroende av Citodon eftersom det innehåller opiater. Om du däremot tar det som du blivit ordinerad och under en begränsad tidsperiod under vilken du har en akut smärta så är det ingenting du behöver oroa dig för. Är det så att smärtan ökar trots att du har behandling för din lunginflammation rekommenderar jag dock dig att åter söka sjukvård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma.monkey:

Jag har något konstigt som bara uppstår ibland.

Det känns som mitt hjärta slår hårdare och snabbare, jag blir yr och det svartnar framför ögonen i loppet av 5 sekunder, sen är det över.
Är detta hjärtklappning? Kan också säga att jag inte gör något speciellt vid det tillfälelt utan kan vara att jag bara sitter.

När och hur ofta händer detta?
Någon koppling tilllägesändring eller kan det komma när som?

Skrivet av el_genius:

Tjena sjukvårdare!

Jag har i någon vecka känt en tomhet och viss smärta i magen, ungefär som när man är vrålhungrig. Problemet är att hur mycket jag en äter och hur mätt jag än blir så försvinner det inte. Det gör att det är väldigt svårt för mig att veta när jag egentligen är hungrig, jag måste i princip sätta mig ner och ta några tuggor och känna efter hur mycket det tar emot att svälja (när det känns som jag ska spy är jag mätt). Vad kan problemet vara? Har hört att laktosintollerans kan ge problem med magen, kan det vara något sånt?

Kan lägga till att det blir värre när jag är riktigt riktigt hungrig, men man kan ju inte gå runt och vänta på det hela tiden. Jag är även extremt hungrig vid 2 tiden (på natten) och ovanligt hungrig på morgonen. Kan det ha med sommarlovets annorlunda dygnsrytm att göra?

Tack på förhand!

Hur är det med dina besvär nu?
Vad är det för typ av smärta du känner? Huggande, molande, brännande etc? Smärta hela tiden eller kommer det i intervaller? hur funkar avföringen?

Skrivet av Generalkyckling:

För 2 veckor sen blev mitt illamående och dåliga aptit som jag tampats med under ett par år plötsligt mycket värre. Kunde inte äta och mådde så illa att jag spydde så fort jag vaknade. Förlorade flera kg i vikt på några dagar och lades in på sjukhus. Fick äta flytande mat och undersökningar gjordes. Det blev långsamt bättre, men inga fysiska problem hittades (Nån enstaka undersökning kvar). Läkarna misstänkte ångest/depression och jag började därför äta Mirtazapin 30mg (antidepp med aptithöjande bieffekt) varje kväll. Detta är en vecka sen och jag tycker mig långsamt börja känna ökad aptit.

Nu till problemet:
Senaste dagarna har jag haft en jobbig molande smärta i långt ner i ryggen på höger sida. Smärtan "strålar" ner i höger ben. Det gör inte så ont att jag inte kan leva som vanligt, men jag tänker på det nästan konstant och jag sitter aldrig bekvämt. Läste på medicinens bipacksedel och såg att en vanlig bieffekt är smärta i leder så misstänker medicinen då jag aldrig känt av det förr. Min fråga är om någon vet huruvida detta brukar upphöra/gå över av sig själv (precis som tröttheten) eller om man borde göra något åt saken. Tänkte ta upp träningen igen om ett par dagar, detta kanske hjälper?
Och har Mirtazapin några negativa effekter på träning (gym)?

Tack på förhand!

Hade du inte skrivit första stycket så hade jag rent spontat klassat det där som någon ryggskottshistoria (lumbago ischias), väldigt vanligt förekommande och där behandlingen är receptfria smärtstillande (alvedon och voltaren) samt rörelseträning.
Har du använt ryggen på något konstigt sätt, överbelastat, vridit till det eller liknande i samband med att dina smärtor uppkom?
Är det konstat molvärk och som ibland hugger till vid vissa rörelser (oftast om man försöker ställa sig upp från liggande så brukar det göra jävligt ont)?
Sveda vid miktion? Feber?

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Hur är det med dina besvär nu?
Vad är det för typ av smärta du känner? Huggande, molande, brännande etc? Smärta hela tiden eller kommer det i intervaller? hur funkar avföringen?

Det har blivit bättre. Jag tror att det kan ha varit ökat energibehov i kombination med att magmusklerna ansträngdes mer eftersom innebandyträningen precis dragit igång efter sommaruppehållet. Känner samma känsla precis efter träningarna, men det löser sig när jag äter.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Det har blivit bättre. Jag tror att det kan ha varit ökat energibehov i kombination med att magmusklerna ansträngdes mer eftersom innebandyträningen precis dragit igång efter sommaruppehållet. Känner samma känsla precis efter träningarna, men det löser sig när jag äter.

Dum fråga, men det kan ite vara träningsvärk haha?