Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Nytt headset för gaming?

Hallå där!

Jag har kollat en hel del på headset och testat en heeel del headsets men jag blir bara inte nöjd...

Nu har jag kollat en hel del på Logitech G35 Gaming headset som verkar heeelt underbara.

Det var bara två saker som gjorde mig lite off på dem. Och de var att de var bara låga 90db på dem vilket är jobbigt för då MÅSTE man koppla den till förstärkare vilket ändå är okej om de är riktigt bra lurar.. MEN.. dessa lurar använder sig av USB.. och då försvann förstärkar lösningen Riktigt besviken och irriterande.

jag har nu flera headsets hemma och jag är halvnöjd med mina men nu vill jag ha något som är riiiiiktigt sick till gaming Några riktigt bra tips?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tyckte största nackdelen med G35 är att dom var så obekväma. Tunga på huvudet och obekväma vid öronen. Jag har Siberia V2 nu och det måste vara bland de bekvämaste headsets som finns. Så underbara att ha på sig. Ljudet är också bra! Minst lika bra som i G35. Saknar ju dock 7:1 virtual surround. Men det som är i G35 är inget att ha ändå, burkigt och konstigt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag har just införskaffat ett Sennheiser Pc 360 headset, och tjaa, vad kan man säga? Gudomligt headset till ett rättvist pris, riktigt bra musiklurar också om man inte lyssnar på så bastunga grejer. Även fruktansvärt sköna att ha på sig, om man är riktigt storskallig som jag kan man dock få bända lite på "bågen" (antingen spänna över några böcker/en soffkant eller värma med hårtork och spänna ut försiktigt) om man vill lätta lite på trycket mot huvudet men det har jag fått göra med mina 3 sista headset som jag köpt innan också

+ Ljudkvalitet, mycket bra positionering i FPS-spel, grym komfort.

- Priset (1300-1400kr) om man har dåligt med pengar, men helt klart prisvärt. Samt basen, om man är en riktig basfantast så är detta inget headset för dej, men som jag som är väldigt allaround på musiksmak så passar det utmärkt, är en riktigt upplevelse att slå igång en klassiker som "Hotel California" och njuta av instrumenten.

Permalänk
Medlem

Jag är också inne lite på PC360, men det som gör mig off på dem är att det bara är 2.0. Dvs inte surround.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

Jag har g35 ahahahahahhahah dom äger

Enda minuset är väll att dom är tunga och att man ser ut som en äkta gamer i dom men i själva verkat ganska noobig xD

PUSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av villers114:

Jag har g35 ahahahahahhahah dom äger

Enda minuset är väll att dom är tunga och att man ser ut som en äkta gamer i dom men i själva verkat ganska noobig xD

Just det med vikten gör att jag aldrig kommer köpa dem. Jag vill helst att det inte ska kännas att jag har dem på mig.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore