Permalänk
Medlem

Datan stänger av sej när jag spelar??

Tjo.. när jag spelar spel så stänger datan av sej helt sej helt utan varning. Vad kan felet vara om den gör så. har kollat nätgagget. och byt kylplasta på cpuen. har testat ett annat grafikkort men händer lika dant.

Svara så snabbt som möjligt..

MVH Dj Mollet

Permalänk
Medlem

Bidrag gärna med:

1. Operativsystem

2. RAM

3. Vilket/vilka spel

Anledningar kan vara värmeproblem, drivrutiner, ramminnena är sönder, processorn eller bara spelet kanske.

Tillägg av info
Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

överclockat?

Permalänk
Medlem

Hände EXAKT samma sak för mig, och då var det ett av ramminnena som inte var riktigt intryckta i sloten.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Nästa helt nya ramminnen. Händer på alla spel. Win 7 64bits. Ej .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjMollet:

Nästa helt nya ramminnen. Händer på alla spel. Win 7 64bits. Ej Överklockat..

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem, visa sig vara moderkortet som var kaputt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Hade liknande problem, visa sig vara moderkortet som var kaputt

Samma här.

En gång var inte mina RAM ordentligt inne så själva spelet stängde av sig inte datorn.
Jag tror att det är moderkortet, Prova att att testa alla delarna i ett annat moderkort.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Märke modell ålder på nätagget`?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

det här är data 00101010111000001

det du pratar om är en dator hoppas jag.

Permalänk
Skrivet av fiddlesticks:

det här är data 00101010111000001

det du pratar om är en dator hoppas jag.

Onödigt svar .

Min kompis har precis samma problem med sin , skulle också vilja veta va de gäller .

Permalänk
Medlem

Helt nytt nätgagg- testat det hos en som ha test rigg för sånt inget fel på det..

Skrivet av pompa_kumla:

Märke modell ålder på nätagget`?

Permalänk
Medlem

Det har vi hört förut (från recensioner/tester) så ursäkta att vi INTE kommer att tror dig vi förrän EFTER du skrivit nätaggets märke, modell och ålder. Sen händer de att folk gör fel när de kopplar ström adaptrar till grafikkortet så fler detaljer behövs verkligen.

Folk bruka också vara urdåliga på att montera och kontrollera att kylaren till processorn verkligen sitter. Det är omöjligt att se om den sitter så länge moderkortet sitter i chassit. Använd händerna när du kontrollerar att kylaren sitter. Helst tar man ut moderkortet och gör det utanför och kolla undersidan också.

Kan också vara distanser som sitter fel eller glömt helt mellan moderkortet och chassit.

Delar och kablar kan sitta dåligt som redan nämnt. Enda sättet är att ta isär allt och bygga ihop bara de viktigaste delarna.

Du har förstås inte glömt att installera om Windows och allt annat EFTER att du byggde färdigt datorn.

Permalänk

Det är väldigt svårt att hjälpa om du inte skriver vad du har för ngn dator
Moderkort
Nätagg
Grafikkort
Minne
CPU
HDD (inte så jätte viktigt med HDD)
Har du en märkeskläder dator så kan du skriva namnet på den tex HP pavilion d4560 (om ändrat datorn så hjälper inte namnet på datorn)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Som dom andra säger. Vad är det för dator, och vad är det för nätagg. Du vet väl vad du har köpt för något, eller?

Ge oss dina temperaturer på både processorn och grafikkortet. Kolla tempen med programmen CoreTemp och GPU-Z som är gratis (googla). Låter som att datorn stänger av sig när spelen börjar pressa datorn pga. temperaturproblem alternativt ett trasig nätagg som inte pallar att belastas.

När du "testade nätagget hos en kompis", hur gjorde ni då?

Permalänk
Medlem

Detta problem uppstår för mig med!
I början uppstod det när jag spela sedan direkt när jag startar datorn !

Spec:
Grafikkort: Powercolor HD 5770 1 GB
Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3
Ramminnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
Processor: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition
Nätaggregat: Corsair HX 750W 80+

Permalänk
Medlem

Har fått ny saker nytt moderkort ny cpu..

Spec:
Grafikkort: Powercolor HD 4890 HD 1GB
Moderkort: MSI 870A-G54
Ramminnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
Processor: AMD Phenom2 X4 980 3,7GHz Black Edition
Nätaggregat: AXP 630watt

Men händer samma sak under stress händer bara när jag ska spela det händer annas inte. bara under stress.