Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Stidt-O:

Så ifall jag beställde igår kväll så bör mitt paket komma imorgon? För det står fortfarande att varorna packas. Vill veta ifall jag ska göra min andra beställning idag eller från ett annat företag.

Det stämmer.

Borde dyka upp under veckan

Skrivet av Dskjono:

När kommer corsair 8gb vengance i lager?

Vilken?

Skrivet av RobinEdquist:

när tror ni att ni får in Corsair AX 850W och även corsair vengeance minnena

runt den 20:e Aug

Skrivet av borz:

Bara att köpa, det är referensdesign och är tyssssst!

CDON: På inet finns det en länk som det står Kampanjprodukter. Hos Dustin heter det månadens kampanjer. Komplett markerar alla sina kampanjer väldigt tydligt. hade varit roligt om man kunde lista alla era kampanjer och rabatter på en singel sida.

Jag kikar och det ska nog gå att fixa

Skrivet av Achh:

Hur länge ska man behöva vänta på http://cdon.se/hemelektronik/intel_ssd_320_160gb-14187752 ? och skulle man kunna betala hela summan? råkade trycka fel med att delbetala tre månader... har inte fått någon faktura än nu efter 3-4 dagar efter leverans...

Har du varit i kontakt med kundtjänst? De kan säker hjälpa dig med fakturafrågan.
Angående SSD så är det 1-2 Sept som gäller preliminärt.

Visa signatur
Permalänk

nu borde tävlingen vara klar snart? väntar spännt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

jepp, blir väldigt spännande och se vinnarna, dock ännu mer spännande är månadens erbjudande, rullar tummarna för en hd6950 2gb

Edit: skulle sitta fint med externa usb3 diskar, då utpressningsavgiften införs i september. MÅSTE hamstra.

Ja CDON när dyker egentligen månadens erbjudande upp? Är det alltid i slutet av månaden eller?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Entusiast

Aldrig beställt via er förut... Blev ganska så besviken när man så till slut testade er och beställde två grafikkort. Beställde två kort på faktura... ni skickade ett kort och faktura på två. Dock har de trevliga snubbarna Jens och Emil på chat-funktionen hjälpt mig på ett bra sätt och sett till att ett nytt kort skickas idag och att de ska maila mig kolli-id. Fast den här användaren kanske är nån av Jens eller Emil... tack till er i såna fall!

Kommer kortet imorgon så hoppas jag att detta var en engångsföretéelse och det finns en stor chans att jag handlar av er igen när det blir dags att köpa nån ny hårdvara. Allt hänger på när kort nummer två trillar ner... såna här fel borde ha högsta tänkbara prioritet när saker ska skickas!

Tack för ordet
// Roger

Permalänk
Medlem

Är väldigt besviken av CDON kan jag säga, köpte ett chassi (BitFenix Colossus) for ca en månad sen, och kretskortet till främre ljudet var paj.
Det fixades inte tills jag kontaktade BitFenix och de skickade mig ett nytt kretskort till det främre ljudet.(Jävligt snälla de var dock)

Kommer inte rekommendera att köpa från CDON till någon efter detta.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Enic:

Är väldigt besviken av CDON kan jag säga, köpte ett chassi (BitFenix Colossus) for ca en månad sen, och kretskortet till främre ljudet var paj.
Det fixades inte tills jag kontaktade BitFenix och de skickade mig ett nytt kretskort till det främre ljudet.(Jävligt snälla de var dock)

Kommer inte rekommendera att köpa från CDON till någon efter detta.

Framgår ju dock inte utav ditt inlägg av vilken historik i ärendet du fått från CDON. Du är medveten om att inte CDON tillverkar grejjerna själva?
Så att inte rekommendera på ej tydliggjord anledning är väl knappast lönt va?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

CDON.com har precis visat sig från sin absolut sämsta sida!

Först beställer jag två fläktar och får hem fel fläktar, klagar hos supporten som säger att de denna gång ska skicka ut rätt prylar men att de bara har en fläkt på lager.

Idag var jag nere på posten och hämtade ut det nya paketet och vad ligger där? Jo en likadan fläkt(felaktig)!

Grattis CDON.com till förlorade kunder, pinsamt var bara förnamnet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Framgår ju dock inte utav ditt inlägg av vilken historik i ärendet du fått från CDON. Du är medveten om att inte CDON tillverkar grejjerna själva?
Så att inte rekommendera på ej tydliggjord anledning är väl knappast lönt va?

Jag förstår att det inte är CDON som tillverkar grejerna, men de sålde mig ett trasigt chassi. Paketet såg även ut som att det använts ett par många gånger också.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

2011-08-11, 09:37

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Beställde nyss några GTX 580 MATRIX PLATINUM till, när kommer ni få in dom och skicka dom till mig tro?

Beräknas få in en bra last med de på tisdag-onsdag

Skrivet av CDON.COM:

2011-08-15 18:28

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Är de fortfarande Tisdag-Onsdag som gäller på GTX 580 Matrix?

Ja det ser ut att hålla ja

hur gick de med detta då?
mycket besviken då jag skulle ha dessa extra kort till helgen och trode de var lugnt när jag la ordern den 9de...

Du verkade ganska säker på att de skulle komma in denna veckan, men när man pratde med er support så fanns de inget bekräftat datum då dom tydligen var slut hos leverantör.
Kan säga att ni sjönk många platser för mig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Copysweed är nära billiga externa wd nu då 1.5 tb / 2tb skulle vara fint

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

När presenteras vinnarna i tävlingen!? Tävlingen har ju varit klar i över en månad!

Permalänk
Medlem

Snabb leverans!

Permalänk
Medlem

Några månadens smaskiga erbjudande snart?

Permalänk

Suck, nu blir jag trött på att ni INTE kan skicka varorna(som finns i lager) samma dag man beställt dom.
Vad är det för mening att NI gång på gång säger att ni skall skicka dom samma dag man beställt när det uppenbarligen inte stämmer. Och supporten vet inte ens när jag kan tänkas få det jag beställt.
Jag kan acceptera att jag inte fick det till i dag, men att det fortfarande håller på att packas är för mig en gåta!

Permalänk
Medlem

Tog två dagar att få hem en skärm, bra jobbat!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseRoth:

Suck, nu blir jag trött på att ni INTE kan skicka varorna(som finns i lager) samma dag man beställt dom.
Vad är det för mening att NI gång på gång säger att ni skall skicka dom samma dag man beställt när det uppenbarligen inte stämmer. Och supporten vet inte ens när jag kan tänkas få det jag beställt.
Jag kan acceptera att jag inte fick det till i dag, men att det fortfarande håller på att packas är för mig en gåta!

Jag hade inte gnällt på det, andra näthandlare är inte mycket bättre.
Köpte lite prylar från inet igår vid 12.00 och de skickades först idag eftermiddag.
Beror antagligen på belastning, sjukdomar etc

Permalänk
Skrivet av borz:

Jag hade inte gnällt på det, andra näthandlare är inte mycket bättre.
Köpte lite prylar från inet igår vid 12.00 och de skickades först idag eftermiddag.
Beror antagligen på belastning, sjukdomar etc

Det handlar inte om "gnäll"!
Jag har handlat MINST 30 gånger hos INET och inte en enda gång har en leverans blivit försenad, jag har handlat 3 gånger av CDON och 2 gånger har dom inte skickat vararorna på utlovad tid.

INET har gått ut med varför dom har problem, CDON hävdar bestämt att "det är bara beställa, du får grejerna dagen efter ifall det finns på lager".
Ibland händer det oväntade saker och man är då i behov av att snabbt kunna köpa en produkt/tjänst, då skall man tusan kunna lita på det som utlovas av personalen. Självklart kan det hända oväntade saker hos företaget man handlar av, men då får dom tusan berätta det också när man frågar supporten ifall dom vet när dom kan tänkas leverera varorna, och INTE säga att dom inte vet när dom kan leverera det.

1. Första produkten jag köpte var försenad, dock löste det sig hyffsat bra efter jag skickat ordernumr till personen som finns här på SWEC.(dock skall man inte behöbva göra det uppmärsammat på SWEC för att det skall lösa sig)
2. Produkt 2 gick ungefär lika snabbt som INET.
3. Produkt 3 återigen försenat och utan någon som helst information eller vetskap från supporten om när det kan skickas.

Faktum är att CDON har leveransproblem, och det är något dom bör lägga resurser på för att få behålla nya kunder och eventuellt få fler nya kunder.

Mvh NisseRoth

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseRoth:

Det handlar inte om "gnäll"!
Jag har handlat MINST 30 gånger hos INET och inte en enda gång har en leverans blivit försenad, jag har handlat 3 gånger av CDON och 2 gånger har dom inte skickat vararorna på utlovad tid.

INET har gått ut med varför dom har problem, CDON hävdar bestämt att "det är bara beställa, du får grejerna dagen efter ifall det finns på lager".
Ibland händer det oväntade saker och man är då i behov av att snabbt kunna köpa en produkt/tjänst, då skall man tusan kunna lita på det som utlovas av personalen. Självklart kan det hända oväntade saker hos företaget man handlar av, men då får dom tusan berätta det också när man frågar supporten ifall dom vet när dom kan tänkas leverera varorna, och INTE säga att dom inte vet när dom kan leverera det.

1. Första produkten jag köpte var försenad, dock löste det sig hyffsat bra efter jag skickat ordernumr till personen som finns här på SWEC.(dock skall man inte behöbva göra det uppmärsammat på SWEC för att det skall lösa sig)
2. Produkt 2 gick ungefär lika snabbt som INET.
3. Produkt 3 återigen försenat och utan någon som helst information eller vetskap från supporten om när det kan skickas.

Faktum är att CDON har leveransproblem, och det är något dom bör lägga resurser på för att få behålla nya kunder och eventuellt få fler nya kunder.

Mvh NisseRoth

Jag kan bara hålla med.

Jag beställde 2:a Augusti och status är fortfarande samma "Ej levererad" som den var direkt efter jag lade beställningen. Det enda jag fått veta hittills är att "Din order bör behandlas och skickas med ett utav dessa exemplar." som kom in till CDON för 10dagar sedan.
Kundtjänst hade ingen aning när jag frågade på chatt-supporten igår morse men lovade att inköp skulle informera mig om när nästa leverans kommer vilket de inte gjort hittills iaf. Ingen verkar veta när leverans kan ske.

Det mest ironiska av allt är nog att jag köpte på CDONs "lagerrensning", vilket faktiskt antyder att produkten redan skulle finnas i deras lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag kan bara hålla med.

Jag beställde 2:a Augusti och status är fortfarande samma "Ej levererad" som den var direkt efter jag lade beställningen. Det enda jag fått veta hittills är att "Din order bör behandlas och skickas med ett utav dessa exemplar." som kom in till CDON för 10dagar sedan.
Kundtjänst hade ingen aning när jag frågade på chatt-supporten igår morse men lovade att inköp skulle informera mig om när nästa leverans kommer vilket de inte gjort hittills iaf. Ingen verkar veta när leverans kan ske.

Det mest ironiska av allt är nog att jag köpte på CDONs "lagerrensning", vilket faktiskt antyder att produkten redan skulle finnas i deras lager.

Deras chatt support är ju ett rent skämt, aldrig får man något svar som ger något, alltid samma inklistrade macron.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig mera handla av CDON, och här är anledningen:
Den 22 februari (2010) förbokade min sambo Cataclysm åt en god vän till oss (födelsedagspresent) och betalade. Några veckor senare förbokade hon en utgåva till mig också, då gick det inte att betala direkt av någon anledning, bara att boka.

Releasedatum började närma sig och hon loggade in på sitt CDON-konto för att titta om spelet skulle levereras samma dag eller inte. Då hade hennes betalade spel försvunnit. Hon skickade då ett mail (6-7 dagar före release) och frågade vart hennes ena spel tagit vägen.
Knappt en vecka senare frågade jag henne om hon hade fått svar och hon sa nej. Jag sa då åt henne att jag skulle undersöka saken eftersom jag endå var hemma (semester pga. valpköp). Kollade på hemsidan, inget nummer till kundtjänst? Märkligt...
Kollade på Eniro, hittade ett nummer till MTG, ringde, fick ett nummer av en riktig bitch till CDON. Ringer och frågar varför CDON inte svarar på min sambos mail. Tjejen säger: Jag kopplar dig till kundtjänst, går 5 signaler sedan kommer en svarare in och säger något i stil med: "Personen du söker är på lunch. Vänligen ring igen senare." - Inte ens en möjlighet att tala in ett meddelande.

Skickar då ett argt mail, tar två dagar att få svar och då står det ungefär
Vi har svarat på hennes mail för en vecka sedan, så här hade vi skrivit:
"Du hade dubbelbokat spelet så vi tog bort det ena, för du ville nog bara ha ett spel."

Inte hellt korrekt återgett som ni förstår, skriver ur minne här.
Jag bad om en kopia på mailet och frågade vart fan spelet var någonstans. Påpekade även att de inte har något telefonnummer på hemsidan, vilket de måste ha enligt Trygg e-handel (klicka gärna på ikonerna till höger om Klagomål i länken).

De svarade aldrig om kopian och sade att spelet var skickat. Det skickades 2 dagar efter release och kom fram 10 dagar efter release, med en räkning på spelet som redan var betalt. De svarade att de visst hade numret på hemsidan, men att de nu har uppdaterat kontaktinfon (rent bs eftersom numret inte fanns där). Betalade och skickade ett nytt mail i med ett snarlikt meddelande: "Har betalat för spelet igen, använd pengarna till sparka idioterna och anställ nya på eran supportavdelning, vänligen dra sedan åt helvete."

tl dr
Förhandsbokade och betalade för ett spel som dök upp mer en en vecka sent och fick betala en gång till för att lösa ut paketet.

Aldrig mera CDON.

Visa signatur

'Quis custodiet ipsos custodes?'

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cat_fish_1:

Deras chatt support är ju ett rent skämt, aldrig får man något svar som ger något, alltid samma inklistrade macron.

En vild gissning... "Vänligen kontakta våran support via formuläret på hemsidan bla bla bla." Blir så jävla trött på såna troll-företag. CDON: Sveriges svar på Pixmania

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felet:

Kommer aldrig mera handla av CDON, och här är anledningen:
Den 22 februari (2010) förbokade min sambo Cataclysm åt en god vän till oss (födelsedagspresent) och betalade. Några veckor senare förbokade hon en utgåva till mig också, då gick det inte att betala direkt av någon anledning, bara att boka.

Releasedatum började närma sig och hon loggade in på sitt CDON-konto för att titta om spelet skulle levereras samma dag eller inte. Då hade hennes betalade spel försvunnit. Hon skickade då ett mail (6-7 dagar före release) och frågade vart hennes ena spel tagit vägen.
Knappt en vecka senare frågade jag henne om hon hade fått svar och hon sa nej. Jag sa då åt henne att jag skulle undersöka saken eftersom jag endå var hemma (semester pga. valpköp). Kollade på hemsidan, inget nummer till kundtjänst? Märkligt...
Kollade på Eniro, hittade ett nummer till MTG, ringde, fick ett nummer av en riktig bitch till CDON. Ringer och frågar varför CDON inte svarar på min sambos mail. Tjejen säger: Jag kopplar dig till kundtjänst, går 5 signaler sedan kommer en svarare in och säger något i stil med: "Personen du söker är på lunch. Vänligen ring igen senare." - Inte ens en möjlighet att tala in ett meddelande.

Skickar då ett argt mail, tar två dagar att få svar och då står det ungefär
Vi har svarat på hennes mail för en vecka sedan, så här hade vi skrivit:
"Du hade dubbelbokat spelet så vi tog bort det ena, för du ville nog bara ha ett spel."

Inte hellt korrekt återgett som ni förstår, skriver ur minne här.
Jag bad om en kopia på mailet och frågade vart fan spelet var någonstans. Påpekade även att de inte har något telefonnummer på hemsidan, vilket de måste ha enligt Trygg e-handel (klicka gärna på ikonerna till höger om Klagomål i länken).

De svarade aldrig om kopian och sade att spelet var skickat. Det skickades 2 dagar efter release och kom fram 10 dagar efter release, med en räkning på spelet som redan var betalt. De svarade att de visst hade numret på hemsidan, men att de nu har uppdaterat kontaktinfon (rent bs eftersom numret inte fanns där). Betalade och skickade ett nytt mail i med ett snarlikt meddelande: "Har betalat för spelet igen, använd pengarna till sparka idioterna och anställ nya på eran supportavdelning, vänligen dra sedan åt helvete."

tl dr
Förhandsbokade och betalade för ett spel som dök upp mer en en vecka sent och fick betala en gång till för att lösa ut paketet.

Aldrig mera CDON.

Helt rätt!

Skrivet av Kent:

En vild gissning... "Vänligen kontakta våran support via formuläret på hemsidan bla bla bla." Blir så jävla trött på såna troll-företag. CDON: Sveriges svar på Pixmania

till mig skrev dom ett par gånger:
"Dessvärre har vi ännu inte erhållit något leveransbesked från leverantören.
Vänligen återkom till oss om du önskar avbeställa ordern för att försöka finna varan på annat sätt.
Om du inte återkommer ligger ordern kvar i väntan på leverans."

stör också en del att man kan se att CDON har varit inloggade på forumet och inte svarar på frågorna i tråden.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Varför har ni så extremt dålig kundservice? Skickade en fråga till er angående lagerstatus på vissa varor och fick snabbt tillbaka ett "Vi återkommer". Nu, 4 vardagar senare, har jag inte få det minsta svar även fast att jag påmint er flera gånger. Hur fan kan ni ha så dålig serviceanda?

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Ja CDON när dyker egentligen månadens erbjudande upp? Är det alltid i slutet av månaden eller?

Håll ögonen öppna nästa vecka.

Skrivet av Zpnk:

Aldrig beställt via er förut... Blev ganska så besviken när man så till slut testade er och beställde två grafikkort. Beställde två kort på faktura... ni skickade ett kort och faktura på två. Dock har de trevliga snubbarna Jens och Emil på chat-funktionen hjälpt mig på ett bra sätt och sett till att ett nytt kort skickas idag och att de ska maila mig kolli-id. Fast den här användaren kanske är nån av Jens eller Emil... tack till er i såna fall!

Kommer kortet imorgon så hoppas jag att detta var en engångsföretéelse och det finns en stor chans att jag handlar av er igen när det blir dags att köpa nån ny hårdvara. Allt hänger på när kort nummer två trillar ner... såna här fel borde ha högsta tänkbara prioritet när saker ska skickas!

Tack för ordet
// Roger

Skicka mig ordernr så kikar jag på det.

Skrivet av Enic:

Är väldigt besviken av CDON kan jag säga, köpte ett chassi (BitFenix Colossus) for ca en månad sen, och kretskortet till främre ljudet var paj.
Det fixades inte tills jag kontaktade BitFenix och de skickade mig ett nytt kretskort till det främre ljudet.(Jävligt snälla de var dock)
Kommer inte rekommendera att köpa från CDON till någon efter detta.

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på historiken.

Skrivet av metro:

CDON.com har precis visat sig från sin absolut sämsta sida!
Först beställer jag två fläktar och får hem fel fläktar, klagar hos supporten som säger att de denna gång ska skicka ut rätt prylar men att de bara har en fläkt på lager.
Idag var jag nere på posten och hämtade ut det nya paketet och vad ligger där? Jo en likadan fläkt(felaktig)!
Grattis CDON.com till förlorade kunder, pinsamt var bara förnamnet!

Oerhört tråkigt naturligtvis, PM:a mig ditt ordernr så tar jag en titt på det.

Skrivet av anon160366:

Preliminärt är det nästa vecka som gäller.

Skrivet av Stidt-O:

Har tyvärr inget datum på det agget, kan bara hoppas att vi får in det inom någon vecka.

Skrivet av korreWorre:

Skickades idag till oss, så måndag hoppas jag att vi har det på lager.

Skrivet av Goransson10:

När presenteras vinnarna i tävlingen!? Tävlingen har ju varit klar i över en månad!

Vinnarna har presenterats
http://www.sweclockers.com/tavling/65-tio-vinner-prispaket-i-...

Skrivet av SUMITOMO:

Några månadens smaskiga erbjudande snart?

Nästa vecka ser det ut som

Skrivet av NisseRoth:

Suck, nu blir jag trött på att ni INTE kan skicka varorna(som finns i lager) samma dag man beställt dom.
Vad är det för mening att NI gång på gång säger att ni skall skicka dom samma dag man beställt när det uppenbarligen inte stämmer. Och supporten vet inte ens när jag kan tänkas få det jag beställt.
Jag kan acceptera att jag inte fick det till i dag, men att det fortfarande håller på att packas är för mig en gåta!

PMa mig ditt ordernr så kikar jag på det.

Skrivet av NisseRoth:

Det handlar inte om "gnäll"!
Jag har handlat MINST 30 gånger hos INET och inte en enda gång har en leverans blivit försenad, jag har handlat 3 gånger av CDON och 2 gånger har dom inte skickat vararorna på utlovad tid.
INET har gått ut med varför dom har problem, CDON hävdar bestämt att "det är bara beställa, du får grejerna dagen efter ifall det finns på lager".
Ibland händer det oväntade saker och man är då i behov av att snabbt kunna köpa en produkt/tjänst, då skall man tusan kunna lita på det som utlovas av personalen. Självklart kan det hända oväntade saker hos företaget man handlar av, men då får dom tusan berätta det också när man frågar supporten ifall dom vet när dom kan tänkas leverera varorna, och INTE säga att dom inte vet när dom kan leverera det.
1. Första produkten jag köpte var försenad, dock löste det sig hyffsat bra efter jag skickat ordernumr till personen som finns här på SWEC.(dock skall man inte behöbva göra det uppmärsammat på SWEC för att det skall lösa sig)
2. Produkt 2 gick ungefär lika snabbt som INET.
3. Produkt 3 återigen försenat och utan någon som helst information eller vetskap från supporten om när det kan skickas.
Faktum är att CDON har leveransproblem, och det är något dom bör lägga resurser på för att få behålla nya kunder och eventuellt få fler nya kunder.
Mvh NisseRoth

Alltid lika tråkigt när vi inte infriar förväntningarna naturligtvis, jag vet dock att man vidtagit vissa åtgärder för att bli ännu bättre
på det som är så viktigt inom e-handel, och det är naturligtvis snabba leveranser.
Om du PM:ar mig dina ordernr så kan jag ta det med ansvarige.

Skrivet av Ixos:

Jag kan bara hålla med.
Jag beställde 2:a Augusti och status är fortfarande samma "Ej levererad" som den var direkt efter jag lade beställningen. Det enda jag fått veta hittills är att "Din order bör behandlas och skickas med ett utav dessa exemplar." som kom in till CDON för 10dagar sedan.
Kundtjänst hade ingen aning när jag frågade på chatt-supporten igår morse men lovade att inköp skulle informera mig om när nästa leverans kommer vilket de inte gjort hittills iaf. Ingen verkar veta när leverans kan ske.
Det mest ironiska av allt är nog att jag köpte på CDONs "lagerrensning", vilket faktiskt antyder att produkten redan skulle finnas i deras lager.

Låter väldigt konstigt, utav precis den anledningen du säger, att varan har funnits på lager, kan det vara nått som tagit slut? PMa mig ditt
ordernr så tar jag en titt på det.

Skrivet av cat_fish_1:

Deras chatt support är ju ett rent skämt, aldrig får man något svar som ger något, alltid samma inklistrade macron.

Skrivet av cat_fish_1:

Helt rätt!
till mig skrev dom ett par gånger:
"Dessvärre har vi ännu inte erhållit något leveransbesked från leverantören.
Vänligen återkom till oss om du önskar avbeställa ordern för att försöka finna varan på annat sätt.
Om du inte återkommer ligger ordern kvar i väntan på leverans."
stör också en del att man kan se att CDON har varit inloggade på forumet och inte svarar på frågorna i tråden.

Chatten ska naturligtvis vara till hjälp och ska inte upplevas som en robot, jag drar det naturligtvis vidare till kundtjänst ansvarige
som får ta en titt på vad som behöver göras där.
Angående att jag är på SWEC. sidan och inte svarar i forum kan ha många olika orsaker, bla tävlingen som var, bannrar osv
Tyvärr har jag inte tiden att alltid vara på forumet, men jag försöker så mycket jag kan.

Skrivet av madisken:

Varför har ni så extremt dålig kundservice? Skickade en fråga till er angående lagerstatus på vissa varor och fick snabbt tillbaka ett "Vi återkommer". Nu, 4 vardagar senare, har jag inte få det minsta svar även fast att jag påmint er flera gånger. Hur fan kan ni ha så dålig serviceanda?

Det är naturligtvis inte OK, skicka mig Äredenr och/eller Ordernr det gäller så kollar jag på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du missade min fråga som jag VÄLDIGT gärna vill ha svar på!
#11273218

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Kommer ni ta in följdande nätdelar?

XFX Core Edition P1-450S-XXB9 450W
XFX Core Edition P1-550S-XXB9 550W

Och isånnafall när får ni in dom?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Information kring vilken dag under veckan ni tänkt kicka igång eventuellt erbjudande uppskattas enormt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av cat_fish_1:

du missade min fråga som jag VÄLDIGT gärna vill ha svar på!
#11273218

Hej

Kan du skicka mig ditt ordernr så kan jag kika på det och se ifall nått blivit fel eller om du var bak i kön.

Mvh Edin

Skrivet av muSashi:

Hej CDON!

Kommer ni ta in följdande nätdelar?

XFX Core Edition P1-450S-XXB9 450W
XFX Core Edition P1-550S-XXB9 550W

Och isånnafall när får ni in dom?

Ligger uppe på sidan nu, jag hoppas kunna ha de nästa vecka.

Skrivet av KniFF:

Information kring vilken dag under veckan ni tänkt kicka igång eventuellt erbjudande uppskattas enormt

Som det ser ut nu så är det fredag som gäller, det har lite med leveranser utav varor att göra. Keep your eyes open!!

Visa signatur