Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Fria dedikerade servrar till MW3

Permalänk
Medlem

Fria dedikerade servrar till MW3

Som rubriken lyder det blev bekräftat idag att det släpps fria serverfiler till MW3.

Skickades från m.sweclockers.com

Källa: www.twitter.com/fourzerotwo
och www.twitter.com/glenschofield och
pc.ign.com/articles/118/1188343p1.html

Fixade länkarna
Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

VA? :D:D Källa?

Permalänk

Något positivt alltså.

Är tveksam till köp eftersom BlackOps och MW2 var ren skit.
Men det slutar väl med att man sitter med ett exemplar i hand på release..

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Kommer väl bli många hack-servrar då

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Kommer väl bli många hack-servrar då

Tvärtom tror jag. I mw2 fanns inga admins som kunde hålla ordning, det kommer det göra nu och det blir nog ganska enkelt att hitta favoritservrar som är fuskarna.

Jag är själv admin på skyttegravs servrar och vi jobbar hårt för att hålla dem fria från fuskare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

När jag läser sånt här vill jag bara kramas!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem

Då hoppas jag att det blir ett nytt COD4, med promod och allt annat som hör e-sporten till

Permalänk

Det känns som att MW3 faktikst kan bli ett nytt COD4. De lyssnar på feedback'en genom att bl.a. ta bort danger close, one man army, commando, stopping power, last stand, death streaks samt nerfar explosive-vapen.

Om de håller vad de lovar med post launch support, och som de nu bekfräftat, riktiga ded-serverar kan MW3 bli riktigt kul även på PC. Blir kanske att jag inte bara köper det till 360 utan även till PC framöver.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Gött då kanske man kan börja spela lite mer COD igen när det väl släpps

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker dedikerade servrar suger? När jag och säg 3 kompisar vill spela ihop, i samma lag utan strul, startar Mw2 så är vi snabbt inne och spelar tillsammans. I blackops, Homefront & bad company 2 så är det tämligen omöjligt pga dedikerade servrar, auto teambalance osv osv

Totalt nerköp om man inte kan bilda grupp och join'a tillsammans och fortsätta vara på samma lag hela tiden.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SiD:

Bara jag som tycker dedikerade servrar suger? När jag och säg 3 kompisar vill spela ihop, i samma lag utan strul, startar Mw2 så är vi snabbt inne och spelar tillsammans. I blackops, Homefront & bad company 2 så är det tämligen omöjligt pga dedikerade servrar, auto teambalance osv osv

Totalt nerköp om man inte kan bilda grupp och join'a tillsammans och fortsätta vara på samma lag hela tiden.

Tycker det är skitbra jag
Fördelarna framför värdelösa system som det i exempelvis MW2 är astronomiska.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Vad har det med detikerade server att göra?

Att skapa party och joina har inget med det att göra, så länge de uppdateras på en serverlista så funkar det. Auto Teambalance fanns på MW2 också skillnaden var att den sög och ofta blev man kvar själv i ett lag mot 4 andra som hade party pga att den inte ville dela upp dem.

Men jag kommer inte köpa ett nytt COD spel inte efter floppen de gjorde med MW2 samt deras "expansions" av banor

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vad har det med detikerade server att göra?

Att skapa party och joina har inget med det att göra, så länge de uppdateras på en serverlista så funkar det. Auto Teambalance fanns på MW2 också skillnaden var att den sög och ofta blev man kvar själv i ett lag mot 4 andra som hade party pga att den inte ville dela upp dem.

Men jag kommer inte köpa ett nytt COD spel inte efter floppen de gjorde med MW2 samt deras "expansions" av banor

Så du menar att det går att match efter match vara i samma lag i tex black-ops? Det har då jag inte lyckats med när jag spelat med mina kompisar. Visst man e kvar på samma server men i motsatta lag vilket imo suger.

Skrivet av TheDaemon:

Tycker det är skitbra jag
Fördelarna framför värdelösa system som det i exempelvis MW2 är astronomiska.

Du får gärna nämna 4 saker som är bättre i mw3 än i 2:an, om man säg vill vara 4 kompisar som spelar några timmar tillsammans på samma lag. Detta är fullt möjligt i mw2 med det "host system" som finns idag. Torde vara en lätt uppgift eftersom det är astronomiska skillnader.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SiD:

Så du menar att det går att match efter match vara i samma lag i tex black-ops? Det har då jag inte lyckats med när jag spelat med mina kompisar. Visst man e kvar på samma server men i motsatta lag vilket imo suger.

Tror han syftade på att tekniken bakom, att det är dedikerade servrar, inte betyder att det är omöjligt att göra annat än slumpade lag.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ett steg närmare fortfarande inte i närheten imo.

angående autobalance vore det bättre om ni i er squad hamnade alla mot en? autobalance fyller sin funktion även om det blir lite tråk iblands

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Då hoppas jag att det blir ett nytt COD4, med promod och allt annat som hör e-sporten till

Fast promod finns ju i BO, har du inte hängt med? ESL är redan mitt i en övergång till det och 9/10 söker promod på mircen

Är inte särskilt exalterad för MW3 och kommer inte köpa till release. Det finns i min mening mycket intressantare spel som släpps i nära tid. I bästa fall blir det ett cod spel som lever upp till förväntningarna folk borde ha, troligast blir det bara ännu en halvbra konsolport som folk betalar 400-500kr för.. Ärligt talat vågar jag inte att riskera bli rånad av activision - vore tredje gången gillt.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Ett steg närmare fortfarande inte i närheten imo.

angående autobalance vore det bättre om ni i er squad hamnade alla mot en? autobalance fyller sin funktion även om det blir lite tråk iblands

Det är ju det jag menar med att dedikerade servrar suger lite om man jämför med lobbys och klient host som mw2 har. Då blir det alltid, med nått undantag här och där, lika många i varje lag. Vill jag spela mot mina polare kan jag lika gärna starta en LAN-server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om matchmaking/lobby funktioner kunde implementeras med dedikerade servrar (såsom i L4D) i detta CoD kan det bli nice. Då får man spela på samma lag som sina polare och med serverinställningar kommer man att slippa fuskare och en skur av noobtubes.

Ett skräckexempel är Black Ops och Bad Company 2 vad gäller att spela på samma server och på samma lag med sina polare. GLHF med det om du har fler än 1 vän. Invitefunktionerna i dessa spel är totalt tasiga. :/

Permalänk
Medlem

Precis det jag pratar om. Det var/är det som är helt outstanding i Mw2 att man joina'r som party och stannar i det sen. Visst har systemet sina nackdelar med stundtals dålig ping, tappade kontakter osv men en omstart och 30 sek senare är man good to go, oavsett om man är en eller 6 pers som vill spela ihop. Dedikerade servrar är bra på sitt sätt men ur ren MP-synpunkt om man som jag vill spela ihop med folk pga strategi osv osv så är dedikerade servrar öken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var står det att serverfilerna är fria? Alla dina länkar var nämligen kassa.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tofupunk:

Mjo.

Skrivet av @GlenSchofield Glen Schofield:

Free dedicated servers for #MW3 PC confirmed! We are excited to be bringing this back to Modern Warfare.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Dåligt

Jag älskade mw2 för det inte var realistiskt tex qs. FAN FAN FAN Skönare och bara klicka vad man vill spela sedan spela. palla leta efter servers nu kommer det bli fovorit servers som tec B ops där jag inte ens kört hälften av banorna. fan. Jag vill att det ska slumpvis bli någon bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Citat:

fourzerotwo Robert Bowling
Yes! Modern Warfare 3 on PC will support dedicated servers, day 1. You can fav or admin your own to control setup, rules, bans. #MW3 #PC

When you're dead you're dead!

Citat:

fourzerotwo Robert Bowling
@MarkoM_ I don't have any time frame for the next footage, but there is absolutely not any Last Stand or Second Chance perks in #MW3 MP.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det ända som är positivt är att promod kan få en chans, annars tycker jag att mw2 systemet fungerar mycket bättre då man verkligen kan "chillspela" på ett helt annat sätt, framför allt med polarna

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Ska det köras genom Steam?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //