Speldator för ca 10 000 kr till Battlefield 3! hjälp!

Permalänk
Medlem

Min största fråga är om den här datorn:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/663241/2011-07-26
verkligen klarar av att köra BF3 och skyrim osv. på 1920x1200 med hyggliga settings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av livet007:

Min största fråga är om den här datorn:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/663241/2011-07-26
verkligen klarar av att köra BF3 och skyrim osv. på 1920x1200 med hyggliga settings?

Dom använde ett gtx 580 när man provade på bf3 på dreamhack (jag var där och testa) och då kunde man maxa. Dessutom så tror jag att dice kommer att optimera spelet mer så att lägre grafikkort kan användas ( något som metro 2033 inte gjorde ). Så JA ditt paket kommer att maxa bf3 och med högsta sannolikhet skyrim

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Inaktiv

Nu var jag ju inte där, men körde du inte bara en tidig alpha version? Risken är att alla effekter inte var implementerade då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Nu var jag ju inte där, men körde du inte bara en tidig alpha version? Risken är att alla effekter inte var implementerade då.

Ja det gjorde jag, det betyder att spelet ännu inte var optimerat så det krävde mer grafik så den färdiga produkten kommer inte ta lika mycket prestanda.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

najs tack för info då vet jag att jag inte behöver skaffa sli på direkten iaf

Permalänk
Medlem

Speldator köpråd och feedback :)

Hej jag är en förstagångs byggare som vill bygga en dator som kommer klara att spela spel i fullhd ett bra tag

Jag har själv OS ,skärm och mus/ tangentbord

Det här är mitt föslag : http://www.inet.se/kundvagn/visa/735353/budget

Tack för era råd och feedback
// Robin

Permalänk
Medlem

Det första jag tänker på när jag ser paketet är att jag absolut inte hade tagit 590gtx. Du får bättre prestanda med två 6970/570 och då har du alternativet att inte köra två gpuer om du vill! Vissa spel presterar sämre/har inget stöd för multi gpu teknik nämligen.
Rekomenderar med andra ord 6970 eller 570/580 sli framför 590 eller 6990.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Okej tack ska fundera på det.
När det gäller 580, är det nåt märke som är bättre när man har sli och vid överclockning

Permalänk
Medlem

Det jag har läst mig till angående sli med 580 eller vilka kort som helst för den delen är att man gärna ska ha minst ett kort som dumpar luften utanför chassit. Det ska med andra ord vara av referensdesign, typ detta kort:
http://www.inet.se/artikel/5409240/sapphire-radeon-hd6950-2gb
Detta är ju uppenbarligen inte ett 580gtx men en sån kylare är bra för sli iaf, finns 580's som har liknande. Bara att kika på
Vissa säger att det är bäst att ha två kort av den typen medans andra säger att det räcker med att det övre kortet är av referens design och det undre gärna får ha en annan icke referens kylare.
Jag skulle inte ha tagit 580 dock, det är ett Väldigt bra kort men det är dyrt också.. Hade tagit 6970/570 i CF/SLI så får du mycket bang for the buck!

När det gäller överklockning så har jag förstått att det inte är lika bra att överklocka kort i cf/sli av den enkla anledningen att det är svårare att kyla. (Finns det andra nackdelar? typ drivrutiner eller liknande så får ni gärna upplysa mig!)
Jag vet också att om du ska överklocka i CrossfireX måste du inaktivera UCLA eller något sådant. Kan göras automatiskt i Trixx men om du vill använda afterburner måste du göra det i registret på datorn vilket är lite bökigt. Men men ! Det går ju!

/C

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Vad tror du om att börja med en msi geforce gtx 580 lightning och senare, köpa till en till 580 när prestandan börjar sjunka ?(och några fler fläktar )

// Robin

Permalänk
Medlem

Det tror jag kan vara en bra idé även om jag inte tror det blir av. Jag hade köpt det komplett på en gång
Vilka titlar ska du spela? Från vad jag erfarit med cf är att det finns en del spel som inte funkar bra med multi gpu men att de flesta av dessa ändå är så pass gamla att ett kort klarar det själv, självklart med en del undantag. (the Witcher 2 tex som inte har dugligt stöd än..)
Men ska du lira cs kan du ju bara avaktivera cf med ett par musklick.

Väljer du 580 till att börja med så ta http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1... vilket funkar i kombination med ett framtida referenskort i sli.

Dock så ger 6970 i cf nästan lika bra prestanda som 580 sli (4 mot 4,4 i prestandaindex)
Där hade jag lagt mina pengar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Speldator för ca 10 000 kr till Battlefield 3! hjälp!

Hej jag är en förstagångsbyggare och ska bygga en speldator för primärt Battlefield 3 men också andra spel som typ skyrim och ACR.

jag kör på 1920x1080 och skulle vilja spela på max settings helst.

Min första fråga är vilken Nvidia grafikkort jag borde ha för 1920x1080 60fps max settings på BF3?
dem som jag kollar på just nu är 560ti, 570 eller 580.

jag undrar också om ni tycker att jag borde ha en ATX eller MATX moderkort?
jag har tänkt att bara ha ett grafikkort för kompatabilitet och liknande i olika spel.

Här är mitt förslag med ett gtx 570 Men kom gärna med egna förslag och feedback på vad jag borde ändra eller ta bort/ lägga till.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/757915/speldator

Tack i förhand
//Robin

(edit: jag har redan skärm, tangentbord, skärm och OS)

Permalänk

Du kan ta ett svagare nätagg om du vill men annars är det ju bra att ha lite extra Annars tycker jag paketet ser bra ut!

Permalänk
Medlem

man skulle ju kunna ta ett svagare nätagg som du sa men jag tänkte att det skulle vara bättre att köpa ett kraftigare nätagg så man kan upgradera och överclocka utan större problem

Vad är skillnaden mellan asus p8p67 pro och p8 p67m pro?

Permalänk

p8p67m pro är m-atx tror jag medans p8p67 pro är atx. Om du har plats för ett atx moderkort ska du köra på det, brukar bara se konstigt ut om man har ett litet moderkort i ett stort chassi. Sen brukar kabeldragning bli lite krångligare med ett m-atx. Kör på atx!

Permalänk
Medlem

okej tack

vad tror du om gtx 570 kortet? kommer det klara av bf 3 och sånt?

Permalänk
Medlem

Kortet kommer lätt att maxa allt!

Permalänk
Skrivet av livet007:

okej tack

vad tror du om gtx 570 kortet? kommer det klara av bf 3 och sånt?

Jadå, 570 är ett bra kort

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket för hjälpen ska beställa den i veckan om allt går bra
//robin

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.