Permalänk
Medlem

www.dinfilm.nu Dagliga filmrecensioner.

Permalänk
Medlem

Den som har tid och lust får mycket gärna gå in på www.galleridante.no och ge lite respons! Än så länge har jag två headers, vet inte vilken av dem det blir än. Sidan är för övrigt resultatet från den här tråden. Jag måste säga att även om det här är första gången jag gjort en hemsida helt från grunden så blev nog min snäppet bättre ändå.

Allt är hemmagjort, förutom lightboxen. Någon som vet om man kan ändra var någonstans på sidan lightboxen dyker upp? Just nu är den för långt ner, och bakgrunden räcker inte till, ser lite kasst ut.

Permalänk
Medlem

Mitt för tillfället mest aktuella projekt, mitt företags egna hemsida.

www.webbkonstruktion.se

Permalänk
Medlem

Min inte riktigt 100% klara hemsida, vet om vissa saker som måste fixas, men har svårt att få tummen ur just nu

www.nickolarsson.com

Kritik uppskattas alltid!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

www.dldk.se

Min företagssida. Bilden uppe till höger ska snyggas till då den ser väldigt inklippt ut.

Kritik uppskattas!

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundahldaniel:

www.dldk.se

Min företagssida. Bilden uppe till höger ska snyggas till då den ser väldigt inklippt ut.

Kritik uppskattas!

Woah! Vi lämnade 90-talet för några år sedan.

Ta en titt på dessa sidor:
http://www.awwwards.com/
http://webcreme.com/
http://www.google.se/search?q=css%20gallery

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Jättebra tråd detta... Ska försöka följa och vara med att kommentera hemsidor.
Och daniel, ändra din font så blir det mkt bättre... Speciellt på den feta rubriken.

Mvh / Hanna
http://www.grafikonline.se

Permalänk
Medlem

Hanna: Är det du som har designat Chalmers hemsida? Det var vågat att lägga ut den som portfolie!

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundahldaniel:

www.dldk.se

Min företagssida. Bilden uppe till höger ska snyggas till då den ser väldigt inklippt ut.

Kritik uppskattas!

Tyvärr men hemsidan ser väldigt oprofessionell ut, ungefär som något man gör under de 2 första veckorna på gymnasiekursen "Webdesign".

Vad som kan förbättras:

  • Fonten för headern på hemsidan är, tyvärr men inget annat än hemsk.

  • Bilden på dig (troligtvis?) uppe i högerhörn gör att det ser mindre professionellt ut, föreslår att du tar bort den.

  • Försöka ge dig på CSS/Div-kodning istället för tabeller. Bättre på alla sätt och vis.

  • Fullständiga kontaktuppgifter under fliken "Kontakt", dvs inklusive adress och dylikt.

  • Gärna en lite snyggare bild på indexsidan, t.ex en bild utan damm på fläktarna, haha

Det är vad jag kom på för tillfället Hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Hanna: Är det du som har designat Chalmers hemsida? Det var vågat att lägga ut den som portfolie!

Hanna eller Camran / Kamran Khadem som personen i fråga verkar heta har inte designat varken BBC's eller Chalmers webbsajter. Osmakligt och oprofessionellt att göra en sån fuling. Samma person står som ägare till www.monopix.se som verkar vara nästan identisk med www.grafikonline.se. Bägge domänerna ovanför är nyligen registrerade.

Företaget bakom heter istället "Skuffen" och är registrerat som enskild firma i Göteborg.

Luktar koskit lång väg.

Permalänk

Ojojoj, här har det skrivits rejält. Jag heter Hanna och jobbar i Göteborg. Camran är mkt väl en kollega/partner till mig det stämmer.
Och visst har Camran en enskild firma som är Skuffen.
Camran har EJ skapat eller deltagit i sajterna chalmers eller BBC.
Och visst har vi även en domän under namnet monopix.se.

En kollega till oss har referenser på arbete med bl.a. Chalmers och BBC:s hemsidor, och han är med i GrafikOnline.

Inget att dölja här inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanna göteborg:

Ojojoj, här har det skrivits rejält. Jag heter Hanna och jobbar i Göteborg. Camran är mkt väl en kollega/partner till mig det stämmer.
Och visst har Camran en enskild firma som är Skuffen.
Camran har EJ skapat eller deltagit i sajterna chalmers eller BBC.
Och visst har vi även en domän under namnet monopix.se.

En kollega till oss har referenser på arbete med bl.a. Chalmers och BBC:s hemsidor, och han är med i GrafikOnline.

Inget att dölja här inte!

Kanske är en god tanke att specificera vad du/ni bidragit med när det gäller alla projekt, oavsett webbsajt istället för att göra så det framstår att ni står som upphovsmän till refererade webbplatser. Men det är väl det som är tanken?

Monopix eller Grafik Online. Jag får dåliga vibbar oavsett.

Permalänk
Medlem

Är väl dags att visa mitt work in progress! Det är ett WordPress tema jag håller på att fixa med, uppdateringar kommer när jag är på humör att fixa på den!

www.delev.fi

Permalänk
Medlem

www.GratisWS.se - Ett projekt jag och en till driver
www.fronix.se - sida där jag sparar massa grejer på.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

www.GratisWS.se - Ett projekt jag och en till driver

Fråga: Vad har ni för uppkoppling?
Svar: Vi är anslutna till stabila internet linor

Vad är "stabila internet linor"?

Fråga: Vilket OS körs min server på?
Svar: Alla våra spelservrar körs på Linux Debian med våran välarbetade kernel.

Vad är det som är välarbetat i just er kernel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Fråga: Vad har ni för uppkoppling?
Svar: Vi är anslutna till stabila internet linor

Vad är "stabila internet linor"?

Fråga: Vilket OS körs min server på?
Svar: Alla våra spelservrar körs på Linux Debian med våran välarbetade kernel.

Vad är det som är välarbetat i just er kernel?

Stabila linor är 100/100 Fiber
Kerneln kan jag ej svara på då min kompanjon är den som har gjort det arbetet.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Min inte riktigt 100% klara hemsida, vet om vissa saker som måste fixas, men har svårt att få tummen ur just nu

www.nickolarsson.com

Kritik uppskattas alltid!

<3 bilden på ekorren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Stabila linor är 100/100 Fiber
Kerneln kan jag ej svara på då min kompanjon är den som har gjort det arbetet.

Ni kanske borde vara lite mer specifika på hemsidan. Att skriva "vår välarbetade kernel" känns ju inte så jätteseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Ni kanske borde vara lite mer specifika på hemsidan. Att skriva "vår välarbetade kernel" känns ju inte så jätteseriöst.

Tycker folk ska uppskatta att vi gör det gratis istället

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Tycker folk ska uppskatta att vi gör det gratis istället

Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Fast vår kernel är inget vi lägger ut för public så det blir lättare att säga att den är stabil och välarbetad sen får användaren avgöra om den är det när de spelar.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

www.GratisWS.se - Ett projekt jag och en till driver
www.fronix.se - sida där jag sparar massa grejer på.

Omformulera gärna förstasidans nyheter... det står "uppe och rullar" sex gånger, och det känns som lite för mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Tycker folk ska uppskatta att vi gör det gratis istället

Jo men varför lägga upp sin sida här om man inte kan ta konstruktiv kritik? Jättekul att ni hostar servers gratis, men jag håller absolut med pelleplu om ni hade kunnat fixa till (bl.a.) er FAQ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crake:

Jo men varför lägga upp sin sida här om man inte kan ta konstruktiv kritik? Jättekul att ni hostar servers gratis, men jag håller absolut med pelleplu om ni hade kunnat fixa till (bl.a.) er FAQ!

Jag trodde man bara skulle visa upp sin hemsida?

Men jag skrev anledningen ovanför.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Jag trodde man bara skulle visa upp sin hemsida?

Men jag skrev anledningen ovanför.

Visst, jag reagerade mest på att du inte tycker att man ska ge tips på hur ni kan förbättra er p.g.a. att ni gör det gratis. Men hur som helst, trevligt att ni gör detta ideelt och vill ni inte ha tips på hur ni kan förbättra hemsidan är det ju absolut ingen som tvingar er - så jag ska genast sluta

Permalänk
Medlem
Skrivet av crake:

Visst, jag reagerade mest på att du inte tycker att man ska ge tips på hur ni kan förbättra er p.g.a. att ni gör det gratis. Men hur som helst, trevligt att ni gör detta ideelt och vill ni inte ha tips på hur ni kan förbättra hemsidan är det ju absolut ingen som tvingar er - så jag ska genast sluta

Men vart skrev jag detta? Du behöver ju inte hitta på massa här va..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Men vart skrev jag detta? Du behöver ju inte hitta på massa här va..

Jag hittar inte på, möjligtvis att jag missuppfattade dig:

Skrivet av Fronix:

Tycker folk ska uppskatta att vi gör det gratis istället

Om det inte var så du menade så strunt samma, det kanske bara är jag som tolkar kass. Förlåt i så fall och fortsätt med det ni gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Jag trodde man bara skulle visa upp sin hemsida?

Men jag skrev anledningen ovanför.

Hm, är inte anledningen till att man lägger upp sin sida här just att man vill ha kritik och feedback på det man har gjort? Så har iaf jag tolkat hela syftet med tråden.

Permalänk
Medlem

Jag vill iaf ha lite feedback på det jag hittills har skapat =).
Den är som sagt fortfarande under uppbyggnad, men själva idén är den som beskrivs på hemsidan: www.show-list.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av crake:

Jag hittar inte på, möjligtvis att jag missuppfattade dig:

Om det inte var så du menade så strunt samma, det kanske bara är jag som tolkar kass. Förlåt i så fall och fortsätt med det ni gör!

Du missuppfattade mig nog Vi driver endast sidan för att lära oss själva om just hosting, så vad vi har för kernel har liksom inte andra med att göra så att säga. Men jag förstår att det kan stå lite dålig info där, men de flesta vet inte ens vad en "Dedicated Server" så det hade nog inte haft någon betydelse :/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ