Permalänk

SideWinder X4 Keyboard vad tycker ni?

Hej

Jag brukar inte vara någon som lägger pengar på tangentbord men i och med att jag köpt en modern PC så tycker jag att en fin tangentbord hade varit på plats.

Jag funderar lite på en Microsoft SideWinder X4 Keyboard och ville fråga om erfarenheter som ni kan ha eller hört.
http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/sidewinder-x4-keybo...

Köpte idag en enklare Microsoft comfort Curve Keyboard 2000 men känns väldigt ovant och passar inte riktigt mig. Så jag tänkte lämna tillbaka den och prova men nånting annat.

Har en budget på max 400 kr så har ni andra förslag som ryms i budgeten så är ni mer än välkomna att skriva här.

Tack

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4 är superbra, läs sweclockers test om du inte gjort det! Bra för gaming och endå diskret nog för besök av kungen... typ

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Det är helt underbart med tanke på priset.. Köpte det när det gick på 400.. Men nu kostar det väl under 300.. Fattar inte hur dom kan sänka priset då det är helt klart värt pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Fint fint jag tycker den ser super snyggt ut. Har stora händer är det ett problem?

Permalänk
Medlem

jag äger också ett, och jag tycker det funkar helt prima:)

Så det kan jag verkligen rekommendera:):D
Och jag har faktiskt inte hittat en enda grej som jag ogillar med det:D

Vad kör du med för data-mus?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Fint fint jag tycker den ser super snyggt ut. Har stora händer är det ett problem?

jag har ganska stora händer och jag har inga problem:)

Dock så kanske du har ännu större:P

Själv har jag skrivit fel på det lite, men det är nog mest för att jag nyss bytte och det är lite ovant att veta exakt vart knapparna sitter:)

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har bara hört bra saker om X4. Det skulle vara ett givet val för mig om jag skulle köpa. Det finns på komplett.se för 299:-, sjukt prisvärt.

Permalänk
Medlem

tycker också att det är underbart, ett av dom bättre keyboards jag använt

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk

Har en ACE MOUB101
mus som är billig men bra:)

Det känns riktigt bra av att få respons så snabbt och dessutom så bra feedback som gör köpet mycket enklare för mig .
Ni är toppen vänner

Permalänk
Medlem

wow så underbart keyboard! ÄLSKAR DET!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Inget att fundera på för det priset, 298:-

Tänk på att tangentbordet är LITE bredare än ett "vanligt"...

Permalänk

Jag har ställt in mig på att göra en beställning imorgon ska köra lite disco med den fina belysningen som finns i sidewidern

Permalänk
Medlem

Precis, det är lite bredare än vanligt. Enda "grejen" jag kan hitta är att mellanslaget är lite längre än vanligt när man ska till att trycka på "AltGr".. Hehe men det kan man väl leva med..

Rubber under också så det ligger där det ska, använder du "gamerknapparna" (vad heter sådana nu igen?) så kan du skifta mellan tre lägen dessutom, ett för windows och de två andra tex för med sepparata kommandon du ställer in. Samt att "Fönsterknappen" deaktiveras..

Några grejer jag kom på såhär på rak arm, köp för tusan tveka inte ens

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Har en ACE MOUB101
mus som är billig men bra:)

Det känns riktigt bra av att få respons så snabbt och dessutom så bra feedback som gör köpet mycket enklare för mig .
Ni är toppen vänner

Skrivet av Flexiblus:

Jag har ställt in mig på att göra en beställning imorgon ska köra lite disco med den fina belysningen som finns i sidewidern

Okej:)
Det är ju ett av dom bättre tangentbord som finns (vad jag vet), så det kommer att funka prima:)

Lycka till, och mycket nöje:):D

Visa signatur

Permalänk

Jag kommer med feedback nån gång i nästa vecka tills dess ha det riktigt gött och njut av "sommaren"

Nu ska jag ner till tvättstugan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag kommer med feedback nån gång i nästa vecka tills dess ha det riktigt gött och njut av "sommaren"

Nu ska jag ner till tvättstugan

Tack desamma:):D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man känner på andra "gaming" tangentbord, så känns sidewinder X4 som ett 800:- tgb.
Utan tvekan det mest prisvärda tangentbordet på marknaden, det slits ned lite väl fort dock.

Men, den dova röda bakgrundsbelysningen på tangenterna, att den är så robust, känns bra. klockrent rakt igenom. Till skillnad från andra skit-tangentbord som skriker blått och grönt och är designade av designers som inte kan ett skit, helt med företagets egna åsikt om vad som är "gaming"- Så byggdes Sidewinder X4 med feedback och önskemål samt klagomål från kunderna.

Sidewinder X4 är min Logitech MX518 av tangentbord. En trotjänare som det känns fel att vara utan med.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra tangentbord som är värt varenda krona och mer därtill. Jag har använt mitt flitigt sedan fem månader tillbaka och har inte upplevt något som helst slitage på tangenterna. Ett stort plus är den utmärkta bakgrundsbelysningen som gör det enkelt att spela/skriva även i ett kolsvart rum (perfekt för några timmars Amnesia: The Dark Descent).

Det enda negativa som jag har upplevt är att SPACE-tangenten är något längre än på traditionella tangentbord. Vilket gör att det blir onödigt svårt att få till @:n under de första dagarna. Detta är dock en vanesak och med tiden lär man sig uppskatta den nya layouten.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Grymt prisvärt. Köpte mitt för 299 på CDON.se och är supernöjd. Det enda negativa skulle vara att man måste vänja sig vid att de är lite bredare som många andra sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Det enda negativa som jag har upplevt är att SPACE-tangenten är något längre än på traditionella tangentbord. Vilket gör att det blir onödigt svårt att få till @:n under de första dagarna. Detta är dock en vanesak och med tiden lär man sig uppskatta den nya layouten.

Det är det som är annorlunda mot min gamla tangentbord. fast nu efter 2-3 veckor användning så hittar jag höger alt knappen lättare
sköna knappar, bra belysning och många macro knappar

Permalänk

Japp nöjda kunder ska man lyssna på och det är precis vad jag kommer att göra.
En liten fråga när ni säger 299 kronor så är exklusive frakt avgift eller hur?

Permalänk
Medlem

Inte mekaniskt men det är ett bra gummitangentbord. Skulle sparat lite mer och lägga på t.ex. ett Blackwidow eller 6gv2.

Permalänk

Hämtade min Sidewinder x4 idag och tycker den ser riktigt fin ut. Lite ovan just nu men älskar den och tycker att det var ett bra köp.

Jag betalade 338 kronor för den absolut värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag har en Logitech G15.
Kostade mig 1000kr för 3 eller 5 år sen.
Fungerar hur bra som helst. Det finns extra knappar som man kan programera, för word, excel och spel.
Jag tycker att det är helt värt pengar. Köpte en sånt ACE tangentbord, kostade mig knappt 200:-, men igår när jag skulle köra lite wow, då märkte jag att "Caps Lock" fungerar inte.

Min tips är:" Kör du spel, satsa inte då på billiga saker, då kommer du säkert att ångra dig."

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett, det höll tills jag fastnade i sladden och trillade över det och nästan bröt av de, erhm, rätt komiskt:p
Tyckte om det, trots att jag är en ms natural-geek:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

kör sidewinder x4 tangentbord och en sidewinder mus funkar skit bra
har också stora händer har inga problem med nån av dom

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

jag har beställt x4 på cdons hemsida och jag väntar ivrigt på det!

Permalänk
Hedersmedlem

själv köpte jag ett sidewinder x6 på tradera för 69 spänn förra månaden. Bra deal ;).
Klarar inte så många knappar samtidigt som x4, men detta har steglös ljusstyrka vilket jag tycker är trevligt.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

Sidewindern är lätt det bästa gaming-tangentbordet för den pengen. Den slår tillochmed lycosa och all den där razer skiten med hästlängder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

Jag har en Logitech G15.
Kostade mig 1000kr för 3 eller 5 år sen.
Fungerar hur bra som helst. Det finns extra knappar som man kan programera, för word, excel och spel.
Jag tycker att det är helt värt pengar. Köpte en sånt ACE tangentbord, kostade mig knappt 200:-, men igår när jag skulle köra lite wow, då märkte jag att "Caps Lock" fungerar inte.

Min tips är:" Kör du spel, satsa inte då på billiga saker, då kommer du säkert att ångra dig."

mvh
Njanja

Ditt 1000kr tangentbord använder sig av samma teknik som ett 100 kronors tangentbord Enda skillnaden är att Logitech G15 har massa ljus och onödiga knappar.