Permalänk
Medlem

x4 känns mer som kvalite haft mitt snart ett år utan prob. G15 har jag haft 4 älska det men kvaliten är sådär

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Underbart tagentbord! finns inget bättre enligt mig! macro knappar,media tangenter,24 knapps anti-ghost,lyser i rött,skönt handleds stöd!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

En liten fråga

Vad menas med macro knappar och vad kan man göra med dem?
Jag har haft x4 n i 24 timmar men har aldrig haft en keyboard med macro knappar. Kan nån förklara för mig lite enkelt .
För övrigt är jag mycket nöjd med x4:n
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

En liten fråga

Vad menas med macro knappar och vad kan man göra med dem?
Jag har haft x4 n i 24 timmar men har aldrig haft en keyboard med macro knappar. Kan nån förklara för mig lite enkelt .
För övrigt är jag mycket nöjd med x4:n
Tack

Ett macro innebär i princip att du "spelar in" en sekvens knapptryckningar och gör så att den sekvensen spelas upp när du trycker på macroknappen igen.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

mitt X4 ligger åt sidan nu.
Knapparna passar ej mig.
Den extra låna spaceknappen är idiotiskt och flyttar dessutom Alt Gr knappen vilket är irriterande.
Macro är inget för mig, iaf bra placering på dom så man ej trycker på dom av misstag som med ex BlackWidow.

Prisvärt keyboard med belysning, för 299:- är det billigt.
Men knapparna är absolut inget för mig, orkade inte med dom tillslut.

Sitter på ett BlackWidow nu dock i väntan på ett keyboard med bruna MX med multimediaknappar.

Permalänk
Medlem

Den långa Spaceknappen (och förskjutna altknappen) är faktiskt rätt irriterande, och rätt korkad. Man undrar varför!

Om jag ska gnälla vidare: Knappkänslan är lite speciell och lite stum/död på ett odefinerbart sätt. Det fungerar mycket bra och det verkar vara robust, men rent subjektivt känns inte knapparna 100% klockrena. För det priset är det dock inte mycket att gnälla om!
Makroknapparna till vänster gör att man hamnar lite annorlunda på tangentbordet, vilket gjorde att jag skrev väldigt mycket fel i början, men det vande man sig snabbt med.
Bakgrundsbelysningen är väldigt lagom (förutom färgen om man som jag inte gillar orange ) och kvaliteten överlag känns mer än väl värd de pengar som man kan få tag i tangentbordet för nuförtiden!
Kudos till Microsoft att de även tagit ghosting på allvar och sett till att den klarar kombinationer på ett bra sätt.
Jag ångrar inte mitt inköp, men är väl ändå lite sugen på ett mekaniskt, eller ett riktigt högklassigt lågprofilstangentbord.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

De enda jag hade velat ändrat på med mitt X4 är att de skulle varit lågprofiltangenter ( Lapptoptangenter ) istället så de inte va så tjockt.

I övrigt så är de awsome! B-)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Köpte ett X4 för några dagar sen och tycker det är underbart förutom att det blir 2 accenter när jag trycker en gång=´´
Nån annan som har det problemet?

Visa signatur

Q6600 @ 2.4 GhZ | Geforce 8800gt | 3 gb ram | Skrivbord: Saitek Cyborg | Mus: A4 750F Gaming Mouse | Musmatta: Steelseries Qck Pro Gaming | Logitech Z-2300 | Win 7

Permalänk
Medlem

Det ändå negativa med tangentbordet enligt mig är att mellanslags-tangenten är lite för lång, det kan låta konstigt men det är lite störande ibland som när man ska göra @. Annars är det riktigt prisvärt!

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jbf94:

Köpte ett X4 för några dagar sen och tycker det är underbart förutom att det blir 2 accenter när jag trycker en gång=´´
Nån annan som har det problemet?

Du menar inte snarare så att du inte får någon alls första gången du trycker, och sen får du två på en gång?
Så funkar ju alla tangentbord Accentknappen ska ju följas av att man trycker tex e, så du kan skriva é.

Vill du ha ett "enkelt" citationstecken, så är det ju tecknet mellan ä och enter du ska använda.

Förlåt mig om jag missat ironin här nu...

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions

Använder folk verkligen AltGr knappen såpass mycket att man stör sig på den lite längre space-knappen..?

Jag använder den aldrig, så jag förstår det inte riktigt.

Annars kan jag bara instämma, galet prisvärt tangentbord som passar till det mesta.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Använder folk verkligen AltGr knappen såpass mycket att man stör sig på den lite längre space-knappen..?

Svårt att skriva snabel-a och klamrar utan den
... hade jag varit kodare av något slag så hade jag nog gjort mig av med tangentbordet faktiskt.
Fast visst, man kan ju alltid sätta klamrarna på makro istället - jag kanske ska prova det

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roger W:

Svårt att skriva snabel-a och klamrar utan den
... hade jag varit kodare av något slag så hade jag nog gjort mig av med tangentbordet faktiskt.
Fast visst, man kan ju alltid sätta klamrarna på makro istället - jag kanske ska prova det

ctrl + alt + 2 => @

Tycker det går snabbare än att sträcka sig efter AltGr...

Gjort dig av med tangentbordet? hur hade du tänkt dig att skriva kod utan tangentbord?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du menar inte snarare så att du inte får någon alls första gången du trycker, och sen får du två på en gång?
Så funkar ju alla tangentbord Accentknappen ska ju följas av att man trycker tex e, så du kan skriva é.

Vill du ha ett "enkelt" citationstecken, så är det ju tecknet mellan ä och enter du ska använda.

Förlåt mig om jag missat ironin här nu...

Haha nä så dum är jag inte ;), blir två ´´ när jag trycker en gång, kan alltså inte göra ett é, blir ´´e. Fel på tangentbordet?

Edit: Inte fel på tangentbordet, kollade med mitt gamla och det blir likadant. Konstigt, funkade perfa innan jag bytte till X4at.

Edit 2: Hittade ett par trojaner/backdoors med malwarebytes... trodde avast var bra. Funkar bra nu iaf.

Visa signatur

Q6600 @ 2.4 GhZ | Geforce 8800gt | 3 gb ram | Skrivbord: Saitek Cyborg | Mus: A4 750F Gaming Mouse | Musmatta: Steelseries Qck Pro Gaming | Logitech Z-2300 | Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

ctrl + alt + 2 => @

Ah, ctrl+alt för att få altgr har jag nog kunnat, men glömt igen
... fast just den kombon känns ju inte speciellt smidig. Får ju nästan ctrl+alt+del att kännas smidig
Altgr med höger tumme, och tvåan med vänster ringfinger eller pekfinger känns nog smidigare för mig... Åtminstone på ett normalt tangentbord!

Skrivet av Newklear:

Gjort dig av med tangentbordet? hur hade du tänkt dig att skriva kod utan tangentbord?

Hah
(gjort mig av med x4 tangentbordet och skaffat nått annat menade jag förstås)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har bara två klagomål, fast egentligen bara ett som jag riktigt stör mig på. Och det är att det är stort, inte såpass stort som andra "egonomiska" tangentbord men ändå... Jättestora knappar för att styra volym, lampor spela/stop etc.
Det andra är, det som jag riktigt stör mig på... En enorm mellanslagstangent... Tror inte jag "träffat" rätt att skriva @ en enda gång hittils utan att riktigt tänka på det.
Annars är det ett kanontangentbord och för att vara ärlig så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag trodde alla använde ctrl + alt + 2 för att skriva @, bara antog att det var standard
Själv blir jag istället riktigt irriterad när man sitter på linux och måste använda alt gr ^^

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Jag tycker att tangentbordet är väldigt prisvärt, jag köpte mitt för 269:-. Det känns kvalitativt och det är ganska skönt att skriva på.

Det som är dåligt är, som alla andra skriver, den extra långa space-knappen! Jag använder ofta Alt Gr och det är lite frustrerande. Men annars fungerar det fint.

Jag har ännu inte hittat något bra användningsområde för macro-knapparna men det är bra att de finns där om man skulle börja använda Macron.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Jag använder den aldrig, så jag förstår det inte riktigt.

Annars kan jag bara instämma, galet prisvärt tangentbord som passar till det mesta.

För mig så har det att göra med min väldigt egna config i quakelive där jag håller fingrarna centralt på tangentbordet FGHJ.
Sedan så är det lite irriterande då man ska göra @.
Men som sagt man vänjer sig.

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk

Har inget själv utan har endast testat en kompis men här är mina intryck. för priset är det ett riktigt bra tangentbord. Många funktioner och till och med bakgrundsbelysning. Problemet jag ser är dock att tangenterna är otrolig obekväma.

Eftersom de är lågprofil men samtidig gjorda med samma sort switchar som ett vanligt rubberdome, istället för med "sax switchar" som finns i laptop-tangenbord så känns de alldeles för stumma för min smak.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

underbart tangentbord, bytte det emot razer lycosa som kostar 899kr och detta är så förbannat mycket bättre, kommer köpa ett till om det kommer en ny version av det, bättre tangentbord för detta pris finns inte och undvik razers tangentbord med touch panel och annat inbyggt krafs.. funkar skitdåligt

Permalänk
Medlem

sidewinder x4 är det bästa tangentbordet någonsin fan, har kört de typ 1år nu å funkar lika bra som när ja köpte det. Tangentbordet är 100% kvalitet. skönt som fan, har en bra lutning när man stoppar upp fötterna, ljusets 3 lägen är perfekta, de är tungt å har bra gummi pluttar under så det håller sig PRICK STILLA på bordet när du spelar. Har en enkel program vara också, enkelt att spela in macros osv.

Fick ju 5/5 av sweclockers och jag och min kompis säger samma. Ett superbt tangentbord.