Köpråd; Kommer dessa komponenter fungera bra ihop? Kommer det vara tyst?

Permalänk

Köpråd; Kommer dessa komponenter fungera bra ihop? Kommer det vara tyst?

Har efter många timmars förvirrning satt ihop en dator jag finner duglig för några år framöver, frågan är om den är det? Har inte speciellt mycket praktisk erfarenhet, snarare teoretisk...

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=968745...

Kommer det där nätagget att räcka?

Borde väl inte vara flaskhals i varken CPU, GPU eller moderkort med tanke på att jag inte kör mer än 20% ström via moderkortet och det faktum att moderkortet får extra ström utöver den vanliga 24-pin tillsammans med en 8-pin?

Behöver jag verkligen den extra CPU-fläkt jag valt? Vill att datorn ska vara tyst, men känns som att allt original i detta bygge borde gå rätt tyst?

Måste jag köpa till en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575736 för att kunna fästa SSD:n?

Tacksam för svar

Mvh

Hasselnoet1

Permalänk
Medlem

Ser bra ut imo.
Men... Jag skulle slänga på ett starkare nätagg, inte mycket dyrare men du kommer kunna slänga in ett grafikkort till när du känner att du vill ha mer kraft.
Och jag hade definitivt köpt den extra CPU-kylaren. Stocken har en tendens att suga röv och även låta mer än tornet du valt.
Du behöver inga extra fästen till SSD disken. Först och främst kommer Corsair diskar med egna extra fästen, sen kommer allt sitta i HDD-vaggor i R3 chassit iaf.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Du borde klara dig med den riggen, men jag skulle behålla cpu-kylaren. Den medföljande låter som en skördetröska i september och kyler inte ens speciellt bra.

Och du behöver inte någon speciell fästanordning till SSD:n om du köper R3 chassit. Dom har redan tänkt på att folk kanske vill ha 2,5 tums diskar

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Skrivet av TobX:

Ser bra ut imo.
Men... Jag skulle slänga på ett starkare nätagg, inte mycket dyrare men du kommer kunna slänga in ett grafikkort till när du känner att du vill ha mer kraft.
Och jag hade definitivt köpt den extra CPU-kylaren. Stocken har en tendens att suga röv och även låta mer än tornet du valt.
Du behöver inga extra fästen till SSD disken. Först och främst kommer Corsair diskar med egna extra fästen, sen kommer allt sitta i HDD-vaggor i R3 chassit iaf.

Men så som bygget ser ut just nu så behöver jag inget större nätagg antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasselnoet1:

Men så som bygget ser ut just nu så behöver jag inget större nätagg antar jag?

Nej, som det ser ut nu behöver du inget större nätagg. Så kör hårt

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc