Corsair SSD GT 120GB trubbel

Permalänk
Medlem

Corsair SSD GT 120GB trubbel

Laddade ner nytt bios, kopplat på sata3 port, men långt ifrån resultaten sweclockers fått. Crystaldiskmark: seq: 204r o 149w...skall minst va det dubbla?!

Nån som kan hjälpa med felsökning?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat den på en 6,0 Gbit/s port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Har du kopplat den på en 6,0 Gbit/s port?

japp

Permalänk
Medlem

Har du den i AHCI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Har du den i AHCI?

jajjamen!

Permalänk
Medlem

Testat nu att flytta ifrån sata port 1 till 2 och bytt kabel samt kopplat ut dvd brännaren och resultaten börjar komma upp. 470r o 165w....måste ju upp mer. Behöver man speciella sata 6gbs kablar? för stiften är ju den samma...?
eller kanske det är kassa kretsar på dessa mini itx. skall forska lite i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-light:

Testat nu att flytta ifrån sata port 1 till 2 och bytt kabel samt kopplat ut dvd brännaren och resultaten börjar komma upp. 470r o 165w....måste ju upp mer. Behöver man speciella sata 6gbs kablar? för stiften är ju den samma...?
eller kanske det är kassa kretsar på dessa mini itx. skall forska lite i det.

Gör ett test med as-ssd och lägg upp en skärmdump här.

Förresten så är antagligen resultaten korrekta då sandforce komprimera data för ökad prestanda och livslängd, CDM använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat. Du kan testa med CDM inställt på "all 0 fill" eller med atto för att se var den övre gränsen går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Gör ett test med as-ssd och lägg upp en skärmdump här.

Förresten så är antagligen resultaten korrekta då sandforce komprimera data för ökad prestanda och livslängd, CDM använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat. Du kan testa med CDM inställt på "all 0 fill" eller med atto för att se var den övre gränsen går.

lätt, please hold...

Permalänk
Medlem

Fasen, här klättrar ju resultaten

Kanske det e fel på han framför skärmen Hahaha.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

hmm... jag fattar inte, jag har också gjort som du, senaste firmware samt nyaste bios på modekortet, kör med ett Asus Z68 pro och kör med sata3 kablarna samt i intels sata3 portar.
ställt in på AHCI men får enbart upp max 300/120....

Permalänk
Medlem

här är mina resultat med atto, den ena med en marvell (urk?) sata3 port och den andra på en sata2 (vad jag förstår en intel?)

#11306062

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R • i7 950 • Corsair XMS3 6Gb 1600MHz • EVGA GTX 470 + Zotac GTX 470 • Chieftec 750W