Permalänk

P5Q sata problem.

Sen några månader tillbaka har min dator börjat krångla väldigt mycket och tror att det har med moderkortet att göra.
För några månader sen så vill datorn inte boota in i windows och påstod att de var något fel med hdd:n så jag tog och formaterade om hdd:n och installerade om windows på den.
När jag startade datorn så funkade den perfekt men jag fick ett fel meddelande som sa att dom har hittat ett fel med hdd:n och sa att jag borde säkerhetskopiera alla filer på datorn. Men jag struntade i att göra det.
Den funkade perfekt i några månader och jag märkte inga problem. Men efter ett litet tag så fick jag samma sak igen, så jag tänkte att de måste vara något fel med hdd:n så jag tog en annan jag hade liggandes och installerade windows på den men jag fick samma felmeddelande igen att dom har hittat ett fel på hdd:n och att jag borde säkerhetskopiera. Men jag struntade i det ännu en gång.
Nu igår hände samma sak igen den vägrade att boota in i windows så jag tog och installerade windows på den hdd:n som gick sönder första gången och nu fungerar datorn igen men med samma felmeddelande och att jag borde säkerhetskopiera.

Vad ska jag göra åt de de måste ju vara något fel på moderkortet.
Kom på nu att de hände en till gång och den gången flyttade jag runt sata sladdarna lite i olika portar och efter många omstarter började den fungera igen.

Jag tycker att detta är ett väldigt konstigt fel och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig.

Visa signatur

Kompett gamer conan edition / q6600@3.5 ghz / Corsair 6400 4gb @936 mhz / xfx Radeon 5870 / corsair 620w / WD caviar 500GB / Antec 900 / Asus P5Q Pro / Samsung 2253bw