Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

blev kontaktad av killen och det verkar lösa sig.

fast med tanken på de olika versionen av status jag hört från olika personal så e jag inte så säkert.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av direktiv:

Har komplett någon prisgaranti?

Nej vi har ingen prisgaranti.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

sen när/om copyswedes avgifter slår igenom, har ni funderat på att lägga upp en bundle med en intern hdd+kabinett till lite reducerat pris? men att den ändå ligger vid externa så att man hittar den lätt

(skrev detta i inets tråd med men tvivlar på att killen från komplett läser den)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av xigmatek asgard:

sen när/om copyswedes avgifter slår igenom, har ni funderat på att lägga upp en bundle med en intern hdd+kabinett till lite reducerat pris? men att den ändå ligger vid externa så att man hittar den lätt

(skrev detta i inets tråd med men tvivlar på att killen från komplett läser den)

Hej,

Vi har inte kommit så långt i våra funderingar med bundlingar ännu. Läs gärna om våra åsikter om kopieringsavgiften i Sweclockers artikel:
http://www.sweclockers.com/artikel/14384-kompakt-motstand-mot...

Trevlig helg!

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Det är inte tillåtet att posta enskilda supportärenden här, se http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8....

Permalänk
Medlem

Är det möjligt för komplett att ta in benq xl2410t skärmen utan zowie bundle? Blir onödigt dyrt om man vill köpa 2 till utöver den man redan har.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cleaner:

Är det möjligt för komplett att ta in benq xl2410t skärmen utan zowie bundle? Blir onödigt dyrt om man vill köpa 2 till utöver den man redan har.

Hej, vi har inga planer på att ta in skärmen utan mus och musmatta. Benq skickar skärmen direkt bundlad med mus och musmatta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Tjena!

erat uppgraderingspaket:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622989

är billigare om man köper delarna separat.

kanske smart att sätta ihop paket, men att 71kr för det kan ju ses som lite girigt? x)

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill inte verka grinig då jag uppskattar eran fyndhörna, men en del priser känns ganska orealistiska om man jämför med nypris. Nu förstår jag att sakerna är i gott skick, men en del grafikkort t ex har ett högre pris i fyndhörnan än vad jag kan köpa ett nytt för.

En tanke för specifikt fyndhörnan vore att automatiskt justera priset efter prisjakt och lägga sig en viss % under, ni skulle bli väck med sakerna fortare och slippa lagerhållning.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Komplett.se

Ni är härliga som skriver "500GB Utan Copyswede avgift" som produktbeskrivning. Hoppas fler butiker följer efter och att den där avgiften skrotas!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Komplett:

Oturligt nog så låter Postens utlämningsställen paketen ligga i 14 dagar från och med att dom tog emot det. Hoppas att du hinner hem innan dess. Annars så kan ett alternativ vara att prata ta kontakt med utlämningsstället och be dem hålla paketet ett par dagar extra.

Vänligen

/Mikael

Framflyttat "bekräftat" datum igen... 12:e, 19:e, 20:e, 23:e och nu den 28:e. Hur ska ni ha det egentligen? Kanske jag får minnena lagom till jul?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan Komplett,

Ska börja med att säga att er veckans kampanj brukar vara en trevlig tillställning.
Dock, vissa varor, tex MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622728), har den verkligen sänkts ens en krona?

Edit: Nu är det ändrat, och ett kort är beställt. Tack Komplett!
Dock ytterligare en kommentar, som dock kanske beror på min okunskap. l33t w33k priset på Crucial m4, som annonseras här till höger, lyckas jag inte få fram på er hemsida. Nu skiljde det så lite att jag beställde ändå, men ändock.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Robban031:

Tjena!

erat uppgraderingspaket:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622989

är billigare om man köper delarna separat.

kanske smart att sätta ihop paket, men att 71kr för det kan ju ses som lite girigt? x)

Hej,

Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på det. Vi fixar!

Skrivet av KniFF:

Hej!

Vill inte verka grinig då jag uppskattar eran fyndhörna, men en del priser känns ganska orealistiska om man jämför med nypris. Nu förstår jag att sakerna är i gott skick, men en del grafikkort t ex har ett högre pris i fyndhörnan än vad jag kan köpa ett nytt för.

En tanke för specifikt fyndhörnan vore att automatiskt justera priset efter prisjakt och lägga sig en viss % under, ni skulle bli väck med sakerna fortare och slippa lagerhållning.

Vi ser över priserna så ofta som möjligt på våra fyndvaror. Tyvärr händer det att vi missar. Tveka inte att höra av er om ett pris verkar märkligt så undersöker vi detta.

Skrivet av DeluxXxe:

Komplett.se

Ni är härliga som skriver "500GB Utan Copyswede avgift" som produktbeskrivning. Hoppas fler butiker följer efter och att den där avgiften skrotas!

Skrivet av Zpnk:

Framflyttat "bekräftat" datum igen... 12:e, 19:e, 20:e, 23:e och nu den 28:e. Hur ska ni ha det egentligen? Kanske jag får minnena lagom till jul?

Skickades från m.sweclockers.com

Att datumet hoppar beror på att vår leverantör tyvärr inte har kunnat bekräfta ett leveransdatum till oss. Vilket artikelnummer gäller det?

Skrivet av jaqob:

Hejsan Komplett,

Ska börja med att säga att er veckans kampanj brukar vara en trevlig tillställning.
Dock, vissa varor, tex MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622728), har den verkligen sänkts ens en krona?

Edit: Nu är det ändrat, och ett kort är beställt. Tack Komplett!
Dock ytterligare en kommentar, som dock kanske beror på min okunskap. l33t w33k priset på Crucial m4, som annonseras här till höger, lyckas jag inte få fram på er hemsida. Nu skiljde det så lite att jag beställde ändå, men ändock.

Hej,

Tack för att du upptäckte prisfelet på SSD:n. Ring oss på 031-710 20 00 så ordnar vi så att du får mellanskillnaden tillbaka.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Komplett:

Att datumet hoppar beror på att vår leverantör tyvärr inte har kunnat bekräfta ett leveransdatum till oss. Vilket artikelnummer gäller det?

Vänligen

/Mikael

Fick mail idag att minnen skickats så det är iaf på väg nu, så problemet är ur världen för min del.

Men om ni inte fått ett bekräftat leveransdatum av er leverantör, varför skriver ni då att datumen är bekräftade? De minnena jag väntat på har haft fyra (4) olika bekräftade datum...

Permalänk
Medlem

Ytterligare en kommentar. Tycker ni borde bli bättre på att skicka samma dag.
Hänt vid mer än ett tillfälle att paketet skickas dagen efter, trots att det beställts på morgonen.
Nu är det inte hela världen att vänta en dag extra, men för att motivera era faktiskt ganska höga fraktpriser så måste leveranserna fungera klanderfritt.
Edit: Detta gäller då givetvis saker som iaf enligt er hemsida ser ut att finnas i lager.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Zpnk:

Fick mail idag att minnen skickats så det är iaf på väg nu, så problemet är ur världen för min del.

Men om ni inte fått ett bekräftat leveransdatum av er leverantör, varför skriver ni då att datumen är bekräftade? De minnena jag väntat på har haft fyra (4) olika bekräftade datum...

Anledningen är att leverantören bekräftat leveransdatum med sedan inte lyckats leverera på utsatt datum. I det här fallet flera gånger i rad. Vi ber om ursäkt för förseningen.

Skrivet av jaqob:

Ytterligare en kommentar. Tycker ni borde bli bättre på att skicka samma dag.
Hänt vid mer än ett tillfälle att paketet skickas dagen efter, trots att det beställts på morgonen.
Nu är det inte hela världen att vänta en dag extra, men för att motivera era faktiskt ganska höga fraktpriser så måste leveranserna fungera klanderfritt.
Edit: Detta gäller då givetvis saker som iaf enligt er hemsida ser ut att finnas i lager.

Den senaste tiden har vi haft vissa förseningar på vårt lager som drabbat enskilda kunder. Förseningen beror på en uppdatering av vårt lager för att göra det än mer leveranssäkert.

Skrivet av AtreX:

Hej Komplett!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Hej!

Vi har inga planer på att redovisa avgifter utöver momsen på våra produkter. Eftesom totalpriset ofta består av en mängd olika och rörliga avgifter som frakt, tull med mera har vi tyvärr inte möjlighet att redovisa dessa. Samma princip gäller sedan tidigare på CD- och DVD-skivor, mediespelare med hårddisk etc.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en dator i fredags förmiddag och hoppas nu att det inte blir något strul, blir lite orolig av alla som skriver om sina problem här. Håller tummarna...

Permalänk
Medlem

Hej komplett!

Nu var det EVIGHETER sedan ni körde en 1337- deal tycker jag! Eller har jag lyckats missa den?
Finns det några konkreta planer på när nästa kan tänkas dyka upp?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk

Vet inte om någon sett det här...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646676

Swedish Copy = copy swede eller är jag ute och cyklar? Jag tyckte det var rolig i alla fall.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av paesha:

Hej komplett!

Nu var det EVIGHETER sedan ni körde en 1337- deal tycker jag! Eller har jag lyckats missa den?
Finns det några konkreta planer på när nästa kan tänkas dyka upp?

Hej!

Just nu har vi inga konkreta planer på när vi kör nästa deal. Men det kommer - håll ögonen öppna.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

edit: nm fick aviseringen precis. ledsen att jag grinar.
gj

Hej,

Är det strul vid/till p-u-p Stockholm för närvarande?
Drog iväg en beställning innan kl 17 i måndags och den har stått som 'skickad' sedan lunch igår

Mvh,

Aksel

Permalänk
Medlem

[rant]slängde iväg en beställning härom dagen före 4 på efter middagen
och när jag är in på kvällen och kollar om det är skickat så ser jag att det blev packat 9 på kvällen
seriöst va fan
ni brukar vara snabbare än så[/rant]

är väl igentligen inget att gnälla på men då mitt nuvarande grafikkort håller på att dö med svart skärm och artifakter och flimmer så tänker jag gnälla ändå

och en sak till
måste ni höja postförskotts avgiften kunde ni då inte valt att höja 3 kr istället för 2.50kr ?
sjukt störande med dom där 50 örena

//pumba

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk

Det var en fuling med fakturaavgiften som framgick först när jag hade godkänt beställningen. Nu hade jag väl förutsett det och var bered men i princip är jag förbannad, orkar bara inte vara det rent fysiskt.

Hoppas nu att ni sköter resten av arbetet bra ... Och i framtiden tycker jag att det slutliga priset ska framgå tydligt!

Permalänk

Dyker Corsair Graphite 600T (Vita varianten) upp i butiken idag som preliminära datumet säger? Den svarta skulle ju ha kommit in igår, men verkar ha blivit försenad.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av pumba-kung:

[rant]slängde iväg en beställning härom dagen före 4 på efter middagen
och när jag är in på kvällen och kollar om det är skickat så ser jag att det blev packat 9 på kvällen
seriöst va fan
ni brukar vara snabbare än så[/rant]

är väl igentligen inget att gnälla på men då mitt nuvarande grafikkort håller på att dö med svart skärm och artifakter och flimmer så tänker jag gnälla ändå

och en sak till
måste ni höja postförskotts avgiften kunde ni då inte valt att höja 3 kr istället för 2.50kr ?
sjukt störande med dom där 50 örena

//pumba

Hej,

Postförskottsavgiften har varit 52,50 kronor hela tiden. Vi beklagar att din order blev något försenad och hoppas att du blir nöjd med ditt grafikkort.

Skrivet av Laffe3070:

Det var en fuling med fakturaavgiften som framgick först när jag hade godkänt beställningen. Nu hade jag väl förutsett det och var bered men i princip är jag förbannad, orkar bara inte vara det rent fysiskt.

Hoppas nu att ni sköter resten av arbetet bra ... Och i framtiden tycker jag att det slutliga priset ska framgå tydligt!

Hej, aviavgiften för Klarna faktura och köpvillkoren för det betalsättet finns när du klickar på "Mer info om Klarna faktura" i kassan.

Skrivet av formerself:

Dyker Corsair Graphite 600T (Vita varianten) upp i butiken idag som preliminära datumet säger? Den svarta skulle ju ha kommit in igår, men verkar ha blivit försenad.

Datumet är inte bekräftat från vår leverantör så vi kan inte garantera att det kommer in i dag. Men vi håller tummarna för att de dyker upp på vårt lager under dagen.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Datumet är inte bekräftat från vår leverantör så vi kan inte garantera att det kommer in i dag. Men vi håller tummarna för att de dyker upp på vårt lager under dagen.

/Mikael

Framskjutet till den 4:e nu. Är detta bekräftat eller håller ni återigen tummen för detta datumet?

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Hej, aviavgiften för Klarna faktura och köpvillkoren för det betalsättet finns när du klickar på "Mer info om Klarna faktura" i kassan.
/Mikael

Ja juste, typiskt otydligt. Direkt när man godkänt köpet framgår det hur tydligt som helst i summeringen, i orderbekräftelsen likaså, men i kassan måste man minsann in i undermenyer och läsa det finstilta.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av formerself:

Framskjutet till den 4:e nu. Är detta bekräftat eller håller ni återigen tummen för detta datumet?

Nu är leveransdatumet bekräftat till 16 september.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Sjukt gott företag !

Komplett.se är en beroendeframkallning, handlar man en sak 1 gång, så måste man handla 2 saker nästa gång osv. Sjukt nöjd det senaste året. Hemsidan är lätt-navigerad, snabba leveranser,väl paketerade varor och blir det strul är det simpelt att slå support-numret och få hjälp.

Det enda som slår ner var den siffran som kom upp i frakt-kostnad. Siffran var förståelig när det vart uppdelat i 2 paket plus att Posten är inte billiga.. Om det är möjligt ska jag be er nästa gång att öppna upp chassi-kartongen och stoppa ner samtliga komponenter i den. ( I kartonger ).

Dom första månaderna satt jag och jämförde priserna mot varandra, men sådant trams orkar jag inte med längre utan går helt enkelt in på Komplett och väljer det jag vill ha.

Simpelt och Enkelt, keep it up!

Ni måste få beröm för detta paket, jisses vad jag skrattade till när jag fick syn på det.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646676

Hade Chilli!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14