Problem med internet på en av datorerna i nätverket.

Permalänk

Problem med internet på en av datorerna i nätverket.

I hemmet finns det tre datorer, macbooks alla tre. Men på en av dessa är internet skitsegt, det skiftar väldigt mellan perfekt och fem sekunders väntan att ladda facebook tex.

Värt att notera är att ifall båda de andra datorerna stänger av sin Airport, fungerar den andra sackande datorn perfekt med surfingen. Några idéer på vad som är fel? Routern är en D-Link men känns inte som att det är den som är problemet, dock är det en möjlighet då det fungerar bra med någon kompis internet-sticka och även via iPhonen.

Permalänk

Det kan vara så att ni är förmånga som delar på en för liten internet uppkoppling. Om dator 1 laddar ner medans dator 2 stremar youtube så kan det ta upp större delen av uppkopplingen och göra att dator 3 går segt.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för AirPort variant då? Har du AirPort Extreme eller Express?
Är alla datorer anslutna till en eller flera AirPort(ar)?
Kan det vara att D-Link:en krånglar? Vet du sa att din känsla säger dig att det inte är D-link:en men jag har själv en D-Link som är lite "vresig" (och ska bytas ut så småningom men det är en annan historia).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det är för övrigt mitt ex med kombos datorer vi pratar om.

Skrivet av Joel12345:

Det kan vara så att ni är förmånga som delar på en för liten internet uppkoppling. Om dator 1 laddar ner medans dator 2 streamar youtube så kan det ta upp större delen av uppkopplingen och göra att dator 3 går segt.

När vi testade så laddade vi inte ner eller streamade någonting på de andra datornerna. Grejen är den att det verkar fungera bra på de andra datorerna. Jag hade med min egna MBP och det fungerade utmärkt även fast det var tre andra datorer uppkopplade samtidigt. Men fortfarande kass på den tidigare nämnda.

Skrivet av MacEnkronan:

Vad har du för AirPort variant då? Har du AirPort Extreme eller Express?
Är alla datorer anslutna till en eller flera AirPort(ar)?
Kan det vara att D-Link:en krånglar? Vet du sa att din känsla säger dig att det inte är D-link:en men jag har själv en D-Link som är lite "vresig" (och ska bytas ut så småningom men det är en annan historia).

AirPort variant är oklart, vart kollar man det? Den vars dator krånglar har en 4-5 år gammal MacBook, kan det vara så att den är för "klen" ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bingoberra:

Det är för övrigt mitt ex med kombos datorer vi pratar om.

När vi testade så laddade vi inte ner eller streamade någonting på de andra datornerna. Grejen är den att det verkar fungera bra på de andra datorerna. Jag hade med min egna MBP och det fungerade utmärkt även fast det var tre andra datorer uppkopplade samtidigt. Men fortfarande kass på den tidigare nämnda.

AirPort variant är oklart, vart kollar man det? Den vars dator krånglar har en 4-5 år gammal MacBook, kan det vara så att den är för "klen" ?

AirPort är den lilla "fyrkantiga" som man sätter i ett väggutag och Extreme är den stora vita "platta" saken:

http://store.apple.com/se/product/MB321Z/A/AirPort-Express-Ai...
http://store.apple.com/se/product/MD031Z/A/AirPort-Extreme?fn...

Nej tror inte den är för klen.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk

Jaha förlåt, med Airport menar jag såklart datorns egna trådlösa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bingoberra:

Jaha förlåt, med Airport menar jag såklart datorns egna trådlösa.

Okej då kan det vara fel (p.g.a. ålder?) på den interna trådlösa connectorn, så jag föreslår att du går till en Applebutik och frågar vad man bäst bör göra i ett sådant läge.:) Om du inte vill koppla in en USB sticka som klarar av att kommunicera trålöst med nätverket? Det är ju en lösning så att säga.^^

Visa signatur

iFamily Sweden!