League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

jag hoppar på så fort jag är hemma från plugget (imorgon)

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Orka behöva sitta & försvara sig helt off topic mot påhopp, i en League of Legends tråd, från en person som inte ens spelar spelet? Vad gör du i denna tråd egentligen, annat än skapar hat på internet?

Jag har lagt ner kanske 2-300 på LoL, lite olika legendariska skins som varken gör från eller till i spelet, förutom att se coolare ut.
Inte för att man skulle vara snål, för att man inte lägger ner pengar. Men jag tycker spelet är bra & därför betalade jag.

På detta studentboende är vi 120 personer som delar på 1st 100/100 Mbit/s lina.. Nätverksutrustningen är extremt gammal.
Den lokala IP adressen varje persons dator har, är den samma som just den datorn har ut mot internet. & ändå har vi LAN:p

ON TOPIC:
Är det någon här som inte startar med Doran's items?
Jag kör alltid med Doran's Blade i början med Tristana, men brukar rekommendar Doran's shield till nya spelare.

Kör Dorans shield på Teemo, bara för att det är skönt me HP regen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Lägg gärna till mig.
Spelar många(äger mellan 25- 30 champs), e lvl 30.
Spelar helst AD/AP carry.
Mina mains är ashe,tristana.
Summoner : " urbersurfer"
North & East.

kör dorans blade eller boots beroende på vilken champ jag möter/ vilken lane m8 jag har.
går jag mid kör jag oftast dorans. om jag har en babysitter(support) i bot lane brukar jag ta boots.

Visa signatur

CPU: i7-3770k | Chassi: Fractal Design Arc | PSU Corsair 620W | GPU: GTX670 | RAM: 16GB DDR3 | Systemdisk: Force Series 3 120gb | Lagringsdisk: WD 2TB Green

Permalänk
Medlem

Lägg till "Patrask"

Lirar mest Teemo, Singed, Swain och Vlad.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Permalänk

Hoppade precis in i Sweclockers chatten Hoppas andra börjar använda den också
EDIT: Ställ in så att ni autojoinar chatten varje gång ni loggar in också
EDIT nr 2: Kanske ska säga att jag hittade chatten på NE servern.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Will do, hoppar in där i kväll efter jobbet

Permalänk

Gick från Dota till Hon sen till lol. Det är stora skillnader mellan HoN och LoL så jag skulle inte kunna jämföra dem.
HoN verkar mer baserat på reflexer och internet uppkoppling medans LoL fokuserar på sjävla spelet i sig.

Kör själv Twisted Fate, Taric och Shen till det mesta iaf rankade matcher. Buddychrist heter jag.

@Bjorling Jag startar med regrowth pedant med alla champs, sedan 5g10sec uppgraderingen. Skulle rekommendera det för alla då man håller sig i lane längre samt lite extra guld.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Så kan diskussioner kring LoL ske i en och samma tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

*trådar sammanfogade*

Så kan diskussioner kring LoL ske i en och samma tråd.

Tackar Aser

Jag har gått och kärat ner mig.. i Teemo av alla champs 0.o Har kört enbart honom i 2 dagar nu.. av någon anledning har jag inte kommit mig för att testa honom tidigare fast jag har över 2000 spelade matcher och nästan alla andra champions ><

Han är ju helt underbar! Snabb, liten och giftig med total map-control! Man blir ju nästan aldrig fångad med den lilla parveln och så måste han ju ha bästa citatet i spelet som hintar lite subtilt på penisavund ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Tackar Aser

Jag har gått och kärat ner mig.. i Teemo av alla champs 0.o Har kört enbart honom i 2 dagar nu.. av någon anledning har jag inte kommit mig för att testa honom tidigare fast jag har över 2000 spelade matcher och nästan alla andra champions ><

Han är ju helt underbar! Snabb, liten och giftig med total map-control! Man blir ju nästan aldrig fångad med den lilla parveln och så måste han ju ha bästa citatet i spelet som hintar lite subtilt på penisavund ;D

Dock är han satan så squishy när foilk väl får tag på en

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja det är han helt klart. Igår hade jag mindre roligt med honom när i varje match fanns där minst 3 assassins med någon form av dash som man inte kan undkomma >< Efter 4 sådana matcher bestämde jag mig för att följa det tråkiga meta-gemet och köpte Renekton... Tanky-DPS är på tok för bra i dagens meta-gem... Vann tre matcher på raken utan problem och som max 2 deaths..

Jarvan, Morde, Renek, Olaf, Irrelia, JAX... alla dessa champs som mer eller mindre har superb dmg men massor med survivability är helt åtfanderns obalanserade. Lägger även till Annie där som med sin molten shield är lika tankig som malphite ><

Ah och Tryndamere vars ulti och self heal gör att han inte bheöver någon defence alls i gear utan kan gå fullt ut DPS utan någon riskfaktor ><

Glömde Tryndamere
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Ja det är han helt klart. Igår hade jag mindre roligt med honom när i varje match fanns där minst 3 assassins med någon form av dash som man inte kan undkomma >< Efter 4 sådana matcher bestämde jag mig för att följa det tråkiga meta-gemet och köpte Renekton... Tanky-DPS är på tok för bra i dagens meta-gem... Vann tre matcher på raken utan problem och som max 2 deaths..

Jarvan, Morde, Renek, Olaf, Irrelia, JAX... alla dessa champs som mer eller mindre har superb dmg men massor med survivability är helt åtfanderns obalanserade. Lägger även till Annie där som med sin molten shield är lika tankig som malphite ><

Ah och Tryndamere vars ulti och self heal gör att han inte bheöver någon defence alls i gear utan kan gå fullt ut DPS utan någon riskfaktor ><

Singed är ganska fin metagame med. Förövrigt testat AP Teemo? Sjukt roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

btw vilken server får man bäst ping på? EU - NE eller EU - W ?

kör själv på EU - NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Singed är ganska fin metagame med. Förövrigt testat AP Teemo? Sjukt roligt

Självklart, jag föredrar honom som AP. Om vi har för mycket AP går jag "ripper" med honom (Madreds, Malady, Wits End) många bäckar små

Men roligast är full AP ett blind shot och lura iväg folk in i svamp är bland dom roligaste killsen man kan få i hela spelet =D

En tryndamere som flame'ade mig igår om hur mycket jag sög osv osv dog ett antal ggr på det sättet och jag skrattade lika gott varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Självklart, jag föredrar honom som AP. Om vi har för mycket AP går jag "ripper" med honom (Madreds, Malady, Wits End) många bäckar små

Men roligast är full AP ett blind shot och lura iväg folk in i svamp är bland dom roligaste killsen man kan få i hela spelet =D

En tryndamere som flame'ade mig igår om hur mycket jag sög osv osv dog ett antal ggr på det sättet och jag skrattade lika gott varje gång.

Alltid folk som flamar Teemo efter att ha dött av "svampen". Går oftast "ripper" med honom skippar dock madreds för ett pure AP item oftast. Har dock svårt med val av boots åt han, tkr "atk speed" och "magic pen" är lika bra early game. Annars brukar jag gå för "Atk speed" bootsen late game, tycker hans "w" kompar tillräckligt för "movement speeden".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Alltid folk som flamar Teemo efter att ha dött av "svampen". Går oftast "ripper" med honom skippar dock madreds för ett pure AP item oftast. Har dock svårt med val av boots åt han, tkr "atk speed" och "magic pen" är lika bra early game. Annars brukar jag gå för "Atk speed" bootsen late game, tycker hans "w" kompar tillräckligt för "movement speeden".

Jag kör Sorcerers Boots när jag är Full AP och Boots of Mobility när jag kör ripper. Mobility på Teemo är så nice för man kan vara överallt samtidigt känns det som =P

Jag ska testa att skippa madreds kanske, köra med Void Staff istället måhända? och kanske ett sword of the Divine? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Jag kör Sorcerers Boots när jag är Full AP och Boots of Mobility när jag kör ripper. Mobility på Teemo är så nice för man kan vara överallt samtidigt känns det som =P

Jag ska testa att skippa madreds kanske, köra med Void Staff istället måhända? och kanske ett sword of the Divine? =D

Ah Void staff är ett bra alternativ, alltid Sword of Divine efter en void staff lär kompa Madreds bra iaf vad jag märkt. Har också börjat testa Lich Bane i builden men hittils har jag inte tyckt om de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Ah Void staff är ett bra alternativ, alltid Sword of Divine efter en void staff lär kompa Madreds bra iaf vad jag märkt. Har också börjat testa Lich Bane i builden men hittils har jag inte tyckt om de.

Lichbane kör jag bara på min full AP spec, annars är den inte värd "proccen" Jag brukar försöka baka in något HP item också, (för att inte bli helt insta-dödad av allt) beroende på vad ekonomin tillåter.. Oftast så bygger jag om min philosopher stone (som jag har som första item) till en Shuriels ( mer movement och cooldown!) =D

Temmo ska spelas som en skållad ekorre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Lichbane kör jag bara på min full AP spec, annars är den inte värd "proccen" Jag brukar försöka baka in något HP item också, (för att inte bli helt insta-dödad av allt) beroende på vad ekonomin tillåter.. Oftast så bygger jag om min philosopher stone (som jag har som första item) till en Shuriels ( mer movement och cooldown!) =D

Temmo ska spelas som en skållad ekorre!

haha ah det är fint, kör nuvarande med Dorans ring och AP runes, kul att springa fram och pricka motståndarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

haha ah det är fint, kör nuvarande med Dorans ring och AP runes, kul att springa fram och pricka motståndarna.

Jag är rätt klen i början med min uppsättning. Kör Red- MagicPen, Yellow - Mana/5 Blue - Cooldown Reduction.Wuints - Magic Pen. Så börjar jag alltid med en health-regen pendant som får bli en philosophers omgående. Så jag är inte stark early game (men brukar gå fint att harassa i vilket fall )

Nästa föremål brukar vara en Meias soulstealer sedan en Deathfire. Där efter bygger jag upp Philosophers till en Shuriels (då har jag 40% CD-reduction)
Sedan brukar det bli en Rylais och sist lich bane. Dojjorna kommer in när det passar

Brukar ligga runt 300-350 AP (om det går bra brukar jag byta ut något mot en rabadons för mer AP) men för det mesta räcker 300 AP gått och väl med all magic pen ovan på. Maxad CDR vill jag ha för blindshot först och fröämst men att spotta svampa var 20'e sekund är mys det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Jag är rätt klen i början med min uppsättning. Kör Red- MagicPen, Yellow - Mana/5 Blue - Cooldown Reduction.Wuints - Magic Pen. Så börjar jag alltid med en health-regen pendant som får bli en philosophers omgående. Så jag är inte stark early game (men brukar gå fint att harassa i vilket fall )

Nästa föremål brukar vara en Meias soulstealer sedan en Deathfire. Där efter bygger jag upp Philosophers till en Shuriels (då har jag 40% CD-reduction)
Sedan brukar det bli en Rylais och sist lich bane. Dojjorna kommer in när det passar

Brukar ligga runt 300-350 AP (om det går bra brukar jag byta ut något mot en rabadons för mer AP) men för det mesta räcker 300 AP gått och väl med all magic pen ovan på. Maxad CDR vill jag ha för blindshot först och fröämst men att spotta svampa var 20'e sekund är mys det med

Låter som en mer genomtänkt build än min, blir att testa ! Tack

Visa signatur

Permalänk

AD Eve sjukt stark late game, speciellt med Trinity Force, Madreds/Last Whisper, Malady/Black Cleaver, Wit's End/Bloodthirster (Notera Ripper/Ad build) sänker late game mundo på 4 sekunder xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

AD Eve sjukt stark late game, speciellt med Trinity Force, Madreds/Last Whisper, Malady/Black Cleaver, Wit's End/Bloodthirster (Notera Ripper/Ad build) sänker late game mundo på 4 sekunder xD

Så folk kör fortfarande eve, har seriöst aldrig mött henne sen nerfen och då har jag kanske 60+ games efter den patchen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Så folk kör fortfarande eve, har seriöst aldrig mött henne sen nerfen och då har jag kanske 60+ games efter den patchen.

Detta berör inte AD eve så mycket, hon var endå värdelös till lv 9. Men AP Eve däremot som är värdelös efter lv 12 eller någonstans dära fick en alltför kraftig nerf på från ultin och stealthen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Samma här, inte sett henne alls sedan stun-nerfen. Hade sjukt bra gems igår med Teemo, i en av dem kom jag upp i 500 AP (20 stacks i meiais) Och gud så motståndarna svor åt alla svampar. Körde även en match som AP Shaco för att känna skillnaden, gick lika bra det, lite högre survivability tack vare stealthen och ultin dock, men Jack in the box håller ju bara i 2 minuter på ett ställe (dock lägre CD så man kan ju placera ut flera snabbare)

Lika roligt var det iaf, traps is the shizznizz =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Samma här, inte sett henne alls sedan stun-nerfen. Hade sjukt bra gems igår med Teemo, i en av dem kom jag upp i 500 AP (20 stacks i meiais) Och gud så motståndarna svor åt alla svampar. Körde även en match som AP Shaco för att känna skillnaden, gick lika bra det, lite högre survivability tack vare stealthen och ultin dock, men Jack in the box håller ju bara i 2 minuter på ett ställe (dock lägre CD så man kan ju placera ut flera snabbare)

Lika roligt var det iaf, traps is the shizznizz =D

Testa en full AP teemo igår, snacka om att poison brände HP, skit kul! Avskyr AP shaco kan minnas att jag sprang in i en av mid buskarna och dog på dryga 2 hundradels sekunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Testa en full AP teemo igår, snacka om att poison brände HP, skit kul! Avskyr AP shaco kan minnas att jag sprang in i en av mid buskarna och dog på dryga 2 hundradels sekunder.

Hehe kolla om du kan dua med någon polare som kör AP shaco när du kör AP Teemo. Kombinationen av puppets och shrooms överallt är fruktansvärt rolig. Se bara till att resten av laget består av tjockisar som Morde, Renekton eller dyligt så att ni har lite köttmurar att gömma er bakom i gruppfighter =D

Kanske testa AD Eve i kväll bara för att... =P

Permalänk
Medlem

Du har ju nästan noll bonus AD med denna build, gör inte det TRinity's proccen rätt onödig? (om du inte bygger Black cleaver och Blood thirster dvs)

Permalänk
Skrivet av Jestrix:

Du har ju nästan noll bonus AD med denna build, gör inte det TRinity's proccen rätt onödig? (om du inte bygger Black cleaver och Blood thirster dvs)

Hate spike gör trinity otrolig. Nästintill kostnadsfri och utan cd. Prova själv om du inte tror på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hate spike gör trinity otrolig. Nästintill kostnadsfri och utan cd. Prova själv om du inte tror på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Får göra det i kväll Vad kör du för runor när du kör AD Eve? Junglar du?