När får ni in https://www.inet.se/artikel/1902091/asrock-p67-extreme4-gen-3... Borde in inte bara skriva obekräftat om det inte är en beställningsvara?
Nu har vi fått ett datum från leverantören och produktsidan är uppdaterad!
Höjde Inet precis priserna på MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II och skickar med ett batman spel? Hade fått ihop ett dator paket för 9.900, tittade genom en sista gång och var nöjd. Nu när jag uppdaterade sidan såg jag att det kostade 10.042:-.
Inte så farligt mkt pengar men jag menar, jag tänkte beställa 2 GTX 560 och får då med 2 Batman spel.
Onödigt?
Betalar hellre 70kr mindre per kort för att slippa få med två spel
Dollarn pendlar upp och ner hela tiden. Därav nästintill dagliga prisjusteringar
Batman-kampanjer har inget direkt samband med priserna på respektive grafikkort utan det är som Sergeant44 skriver dagspriser och justeras flera gånger dagligen.
Vet inte om det är tillåtet med spel man får med grafikkort, men säljer du på blocket kan du ju få minst 300 kr/spel=winwin!
När vi ändå är på ämnet, min order började plockas typ samma dag som ni bytte upp er till OC-versionen av msi:s 560 ti-kort, är det några märkbara förändringar? Ska givetvis överklocka kortet, men ger OC-versionen möjlighet till högre stabilare klockfrekvenser?
Varje kort överklockas olika bra så det går inte riktigt att svara på. Vi överklockar dessutom aldrig själva på några av våra maskiner så det är något man gör på eget bevåg.
När man köper en intern hårddisk får man ett hårddisk kabinett för 100kr, går det att köpa en intern hårddisk men flera kabinetter för 100kr ?
Nej, en hårddisk berättigar köp till ett kabinett. Fler kabinett på en order kommer vi ta bort.
Hur tolkar man det här? Har paketet fastnat nu? Inte fått sms eller postavisering.
Jag har beställt som privatperson.
Händelser
2011-09-06 17:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 12:13 Östermalm-1 Ankomst till distributionsterminal
2011-09-06 06:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 06:12 Stockholm Sorterad
2011-09-06 03:18 Stockholm Sorterad
2011-09-05 17:04 Göteborg Sorterad
2011-09-04 16:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Avvikelser
2011-09-06 11:57 Östermalm-2 Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
Paket som väger över 20kg måste skickas som företagspaket och då omsorteras det av Posten och tar vanligtivis en extra arbetsdag för det att komma fram.
Har du fler frågor kan du kontakta antingen Posten direkt eller vår kundtjänst!
Jag har sökt land och rike efter en adapter liknande denna.
http://www.theheadsetbuddy.com/PC-Headset-to-Phone-Adapter-Du...
Är det något som ni har eller kan ordna? Jag tror telefonister med denna infernaliska kontakt runt hela sverige kommer tacka er. På min avdelning skulle vi då lägga en 10+ beställning bums!
Tyvärr är det inget som vi kan få tag på.
Kan ni inte börja med 24 månaders avbetalning?
Tyvärr inget som vi kommer att börja med inom den närmsta framtiden.
Vet ni när ni förväntas få in Samsung S23A750D i lager?
Vi hoppas på att den ska landa mot slutet på månaden, men det är tyvärr inget som vi lyckats bekräfta ännu.
Hej,
Eftersom jag har win 7 på skiva och license till så undrar jag om jag beställer en dator hos er med montering att jag typ kunde skicka licensen till win 7 via telefon eller mail eller på plats till er så att ni sen kan installera alla drivrutiner och uppdateringar. Tycker det är väldigt jobbigt att installera alla drivrutiner och undrar då om ni kunde göra det åt mig om ni får min licens till win 7 pro.
(skriver lite konstigt idag)
Mvh
Från inets hemsida: - Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
http://www.inet.se/artikel/9990250/montering-och-test-av-dato...
Problem solved?
Men i monteringen ingår ju installation utav operativsystem ellerhur? Spelar ingen roll om jag köper os hos dem ju. Det ingår ju ändå installation ändå
Hoppas jag har rätt!! :PP
Edit: Trodde dem kunde vara snälla och göra det
Vi får inte installera operativsystem enligt vår avtal med Microsoft om det inte ligger en OEM-licens på ordern, så i det här fallet kan vi inte hjälpa dig tyvärr.
Hade ni uppdaterat hemsidan tillfälligt igår? Såg ut som det.
Föresten, beställde ett paket i onsdags kväll, 23ish tiden. Som ni säger är ju eran tillfälliga deadline att man ska beställa före 15:00 för att få paketet skickat samma dag. Men, paketet blev inte rört förens igår kväll då jag fick 2 (?!) sms som sa att paketet håller på att packas. Och sedan när jag nu följer kollisökningen från eran hemsida så står det bara:
Händelser
2011-09-09 08:01 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Har stått så hela dagen idag. Har ni haft några förseningar, eller är det Posten som strular? Hade ju hoppats att fått mottagit paketet idag... :/
Har samma problem med paket från Cdon,så det är nog Posten som strular
Samma sak för mig, jag beställde i tisdags kväll. Inet "undersöker saken".
Under gårdagen stod det på postens hemsida om att de hade problem med paketleveranser i hela landet men idag står ingenting. De kunde varit lite bättre med information om felet nu ligger hos posten.
Posten verkar har haft en del problem med leveransen i förra veckan, men det verkar som att mycket löste sig mot slutet på veckan och ska vara på väg nu! Har ni fler frågor om era enskilda ärenden så kontakta oss på 031 65 27 00 eller info@inet.se.
Finns det möjlighet att ni kan ta in Soundscience Halo 6 LED kit ifrån Antec?
Verkar inte finnas några svenska återförsäljare för denna produkt.
Tyvärr inget som är aktuellt i dagsläget!
bara jag som har problem med att sidan (inet.se) är seg som sirap?
Vi är medvetna om detta och jobbar på att lokalisera felet!
Har beställt ett data paket från Inet: 2011-08-06 (med montering)
Fick mejl några dagar efter att Cpu kylaren skulle bytas till en mindre och att alla delarna nu var i lager..
Efter nån vecka så beslöt jag mej för att avbeställa en order från Webhallen, pga lång väntetid och bestämde mej för att istället beställa delarna från Inet.
Sagt och gjort skicka jag mejl (2011-08-23) om att jag ville lägga till ett Grafikort, skärm, tangenbord och mus i ordern. (Delarna fanns i lager)
Började funder när datorn skulle vara klar för leverans, så skickade ett till mejl (2011-09-05) och frågade om när datorn skulle vara klar för leverans?
Fick svar:
"Hej igen
Byggtiden beräknas som sagt ligga på femton till tjugo arbetsdagar efter att ordern blivit komplett. Tjugo dagar blir i slutet av vecka 38.
Mvh Mathias"
Så nu vet ju inte jag hur länge det tar och montera ett grafikort ink drivrutiner, men om datorn skickas i slutet av v38 så har jag nästan väntat uppemot 2 månader på datorn, sedan läser man andra vars fått sin datorn Otroligt snabbt!
OBS: Beställde först utan grafikort och skulle montera det själv!
Vet även att ordern först blev komplett 2011-09-06!
Vi påbörjar byggnation av en dator först när ordern är komplett, så om din order först blev komplett 6/9 så är byggnationstiden utifrån det datumet och byggnationstiden ligger just nu 15-20 arbetsdagar. Om du har fler frågor är du välkommen att kontakta oss på info@inet.se eller 031 65 27 00 med ordernummer så kan vi kolla på det!
Har aldrig haft problem med Inet tidigare. Men nu är jag smått irriterad för att uttrycka det milt. 2/9 beställde jag 1 st. sodimm minne samt 2GB Corsair xms2 (2x1) DDR2. Vi har idag 9/9och minnena är ännu ej skickade. De fanns i lager vid beställnings-tillfället, och de finns fortfarande i lager. Har varit i kontakt med kundtjänst och jodå, de finns i lager. Men tydligen ej på rätt hyllplats så de som plockar kan ej hitta dem. Har blivit lovad 2 gånger att "de ska gå iväg i morgon". Jo, tjena.
Verkar som om att lagersystemet brakat ihop fullständigt efter "uppdateringen".
Vi har dessvärre en del störningar på lagret och vi är ledsna för att det har påverkat din order. Vi jobbar på att få iväg din order och kontaktar dig i eftermiddag med en uppdatering hur det går.
Jag lade en order på datordelar den 8 september klockan 15:47. Senare samma dag fick jag sms att orden plockades men den skickades aldrig. Igår fick jag ett till sms att ordern håller på att plockas men paketet har fortfarande inte skickats. Allting fanns i lager när jag la ordern. Så när kan jag förvänta mig att paketet?
Samma här, vi har en del störningar och jobbar på att lösa alla sådana här problem. Bäst är att du kontaktar oss direkt på info@inet.se eller 031 65 27 00 med ordernummer så kan vi kolla på det!
Tjenare Inet!
Kommer ni verkligen börja sälja MSI GTX 580 Lightning versionen igen? Den som inte är 3GB dvs.
Står att det är preliminärt den 17e September..
Har för mig att ni sagt att ni inte sålde dem längre.
Tacksam för svar!
Japp, kommer att sälja det igen! Kommer in som sagt preliminärt nu den 17e!
Hej! Jag tänkte inhandla bl.a. ett nytt ljudkort kommande månad och det riktar mot att inhandla ett Asus Xonar Essence ST PCI kort.
Tänkte då höra om ni(Inet) har några planer att införskaffa Asus Xonar H6 separat? Så man kan komplettera till ett t.ex. Asus Xonar Essence ST PCI kort.
Tack på förhand!
Vi ska kolla på om det är möjligt! Kommer upp på hemsidan isåfall!
det står ingenting på eran sida om att thermalright hr-02 macho fungerar med am2-3 även om thermalrights hemsida säger att den fungerar med dom socklarna.
Stämmer bra! Har uppdaterat hemsidan nu!
Hur kommer det sig att Inet har så dålig lagerhållning just nu?
När man plockar ihop diverse datorpaket så är det påtagligt många gula prickar. Ni verkar ha särskilt dåligt med nätaggregat just nu.
Hur kommer det sig?
Tänkte fråga om ni har någon mer information när det gäller 6990-serien och när den kan tänkas komma in i lager igen?
Har lagt en beställning på en komplett dator och det enda som saknas för att bygga den är ett XFX 6990.
Jag vet att det är brist på kretsarna, men har ni någon som helst susning om vad som försegår?
Tyvärr har vi inget datum i dagsläget och jobbar på att få fram det. Hemsidan uppdateras så fort vi har fått mer information!
Någon chans ni kan matcha cdon och misco på gtx 460 GB?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=657647
Tyvärr kan vi inte sänka priset ytterligare. Vi ligger redan så lågt vi kan och då vi är billigare än t ex Dustin, Komplett, Alina och Indomo så tycker vi att vi har ett bra pris på det här kortet!
Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram