Sälja stationära och köpa bärbar?

Permalänk
Medlem

Sälja stationära och köpa bärbar?

Jag funderar på att köpa mig en bärbar dator på mitt jag tror mitt spelande har gått överstyr och börjar störa mina studier....

Detta låter dumt, men jag vill ej sluta spela helt utan dra ner på det avsevärt....

Ge mig tips på några gaming origenterade laptopar runt 15 tum och 9-12k. (en plus i kanten skulle vara om den hade ssd, inte bara boot utan en runt 256 gb då jag inte behöver mer...)

Även vad jag skulle kunna få för min stationära (specsen ser ni nedan)

MVH Zaarker^^

Permalänk
Medlem

Är det inte billigare att ha datorfria dagar. Du kan väl spela efter du gjort dina läxor eller spela på helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Är det inte billigare att ha datorfria dagar. Du kan väl spela efter du gjort dina läxor eller spela på helgen?

Joo...
Men det känns som jag har tappat kontrollen...
Vist det är lätt att säga ``idag ska jag inte spela´´ så blir det en reflex att sätta sig vid datorn...

Vet inte om kan klassa det som en digital drog-.-

Permalänk
Medlem

Köp en mac (haha!).

Nej, men jag tror att du hittar sätt att spela på en laptop med, du borde nog satsa på att träna din självdisciplin istället för att hitta en lätt utväg.

Permalänk
Skrivet av Zaarker:

Joo...
Men det känns som jag har tappat kontrollen...
Vist det är lätt att säga ``idag ska jag inte spela´´ så blir det en reflex att sätta sig vid datorn...

Vet inte om kan klassa det som en digital drog-.-

Nice! Då köper du en rå bärbar som du tar med till skolan så kan du spela 24/7, det är nog lösningen!!!

MSI levererar bra laptops i den prisklassen se andra trådar

Edit: (det är väll som att en alkoholist säger att han framöver endast ska dricka öl i stället för starksprit )

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Köp en mac (haha!).

Nej, men jag tror att du hittar sätt att spela på en laptop med, du borde nog satsa på att träna din självdisciplin istället för att hitta en lätt utväg.

Det är ju sant att jag lär finna ett sett att spela på. Men jag vill inte lägga av helt då jag finner det skoj att spela (ibland) och självdisciplin skulle vara bra att träna upp.
Men jag tror att det kanske blir mindre spelande på den bärbara...

Men som sagt att köpa en laptop blir bara en lätt utväg...
(Dessutom har jag varit sugen på en laptop då jag hellre gå och lanar är att sitta inne ``själv´´ på nätterna (och efter skolan...)

Permalänk
Skrivet av Zaarker:

Det är ju sant att jag lär finna ett sett att spela på. Men jag vill inte lägga av helt då jag finner det skoj att spela (ibland) och självdisciplin skulle vara bra att träna upp.
Men jag tror att det kanske blir mindre spelande på den bärbara...

Men som sagt att köpa en laptop blir bara en lätt utväg...
(Dessutom har jag varit sugen på en laptop då jag hellre gå och lanar är att sitta inne ``själv´´ på nätterna (och efter skolan...)

Klart som fan du hittar sett att spela på. Btw så är laptop så jävla mycket skönare haha!. Hämtade en stationär åt polaren förra veckan. 30kg paket. konstigt att andra väljer laptop! köpte min första gaming-laptop för 3 år sedan, är på min andra nu. Kommer aldrig byta tillbaka.

Annars om du önskar att punga ut någon tusenlapp extra kolla på pc-konsulten och deras laptops. Clevo

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem

Kika på MSI och ASUS, de har laptops för spel i alla möjliga priser.

t.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=910386

Eftersom jag själv har pendlat mycket mellan Skåne och Stockholm utan att vilja kompromissa med mitt spelande har jag utöver stationär dator även haft 2 gaming laptops de senaste 4 åren, en ASUS och en Clevo från notebookguru.de. Båda har fungerat bra och ändå hängt med rätt bra gällande nya spel.

Permalänk
Medlem

En bärbar löser inte ett skit. Du har ett beroende och precis som rökare, snusare alkoholister, knarkare så måste du ta itu med det och du måste framförallt vilja själv.

Det är ett ämne som heter dopamin som hjärnan lösgör när du spelar vilket skapar den sinnestämning du hamnar i när du spelar. Det är samma ämne som alla beroende personer kämpar mot så vi gamers är precis lika illa ute som ovanstående kategorier. Jag har gjort en uppsats i ämnet och tittat på riktigt intressant forskning.

Du måste starta med dig själv annars flyttar du bara problemet och ursäkterna.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

En bärbar löser inte ett skit. Du har ett beroende och precis som rökare, snusare alkoholister, knarkare så måste du ta itu med det och du måste framförallt vilja själv.

Det är ett ämne som heter dopamin som hjärnan lösgör när du spelar vilket skapar den sinnestämning du hamnar i när du spelar. Det är samma ämne som alla beroende personer kämpar mot så vi gamers är precis lika illa ute som ovanstående kategorier. Jag har gjort en uppsats i ämnet och tittat på riktigt intressant forskning.

Du måste starta med dig själv annars flyttar du bara problemet och ursäkterna.

Det är sant det du säger, men jag ska koppla ur datorn och sälja den och när den är såld så ska jag köpa mig en laptop.
Då denna ``ovana´´ blir mindre eller försvinner helt, dessutom vill jag som sagt hällre lana och kunna flytta runt datorn därför den bärbar...
Och till en början eller om jag ser att det blir mycket så ber jag mina föräldrar att ta den till mina mäxor är gjorde, tills min självkontroll är såpas stark att jag klarar det själv.

Permalänk
Medlem

Har gått i skolan i 16 år vid det här laget och har läst natur på gymnasiet och läser teknisk fysik just nu på högskolan.
Mitt tips till dig är att ta dig utanför hemmet när du vill plugga, det finns alldeles för mycket som distraherar när man sitter hemma och pluggar. Det gör inget om man spelar när man är hemma så länge man bestämmer att idag ska jag sitta två timmar efter skolan och plugga, på biblioteket eller i ett grupprum på skolan MEN INTE HEMMA!

Ta gärna med en termos kaffe/te och något sött att knapra på, det är viktigt att göra pluggandet till en bra stund och inte bara något man Måste göra. Det blir mycket lättare om man unnar sig något gott/roligt när man gör någonting bra. Jag brukar nästan alltid köpa en kaffe eller en chokladbit/macka eller något när jag sätter mig för att köra en 5 timmars pluggsession. Det blir så mycket lättare att ta sig igenom det då. Se det som ett jobb du måste gå till varje dag och sedan släpper du det när du är hemma.
Det är det som fungerar för mig iaf och jag tror att många andra kan säga samma sak!

Om du prövar detta tycker jag inte att du ska köpa en laptop, det blir bara jobbigt eftersom att du antagligen kommer släpa med den när du ska plugga och få blir distraherad även utanför hemmet.

Vad pluggar du föresten?

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Har gått i skolan i 16 år vid det här laget och har läst natur på gymnasiet och läser teknisk fysik just nu på högskolan.
Mitt tips till dig är att ta dig utanför hemmet när du vill plugga, det finns alldeles för mycket som distraherar när man sitter hemma och pluggar. Det gör inget om man spelar när man är hemma så länge man bestämmer att idag ska jag sitta två timmar efter skolan och plugga, på biblioteket eller i ett grupprum på skolan MEN INTE HEMMA!

Ta gärna med en termos kaffe/te och något sött att knapra på, det är viktigt att göra pluggandet till en bra stund och inte bara något man Måste göra. Det blir mycket lättare om man unnar sig något gott/roligt när man gör någonting bra. Jag brukar nästan alltid köpa en kaffe eller en chokladbit/macka eller något när jag sätter mig för att köra en 5 timmars pluggsession. Det blir så mycket lättare att ta sig igenom det då. Se det som ett jobb du måste gå till varje dag och sedan släpper du det när du är hemma.
Det är det som fungerar för mig iaf och jag tror att många andra kan säga samma sak!

Om du prövar detta tycker jag inte att du ska köpa en laptop, det blir bara jobbigt eftersom att du antagligen kommer släpa med den när du ska plugga och få blir distraherad även utanför hemmet.

Vad pluggar du föresten?

Tack för tipsen^^
Det känns värt att testa för det är som du säger... att plugga hemma är ganska distraherande...
Men jag tror jag ska skaffa mig en laptop, då jag även tappa intresse för att köra på ``super´´ inställningar genom att få sämre mobilitet.
och har redan en skollaptop som följer med till skolan varje dag...

Men det du sa om att sitta i biblioteket låter som en bra ide och ska testat^^
så nästa vecka ska jag börja med det och se om det passar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Tack för tipsen^^
Det känns värt att testa för det är som du säger... att plugga hemma är ganska distraherande...
Men jag tror jag ska skaffa mig en laptop, då jag även tappa intresse för att köra på ``super´´ inställningar genom att få sämre mobilitet.
och har redan en skollaptop som följer med till skolan varje dag...

Men det du sa om att sitta i biblioteket låter som en bra ide och ska testat^^
så nästa vecka ska jag börja med det och se om det passar mig.

Lycka till!

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!