Permalänk
Medlem

Förboka F1 2011

Hej.

Jag tänkte förboka köpa F1 2011 till PS3 när det kommer ut.

Har tittar på prisjakt och kollat vart det blir billigast inkl frakt, och det blir från spelbutiken för 427kr. Men är det säkert att man får spelet då(släpps ju på en fredag så lite surt om posten nu krabbar till det, då lär jag ju inte få det förens måndag.

Så om man ska köpa det i butik blir det hemmkväll för 499kr, eller webhallen 550kr.

Någon som har testat att beställa från Spelbutiken innan? Lutar väl åt hemmakväll med tanke på att det bara är 70kr skillnad och då vet jag ju att jag får det, men också skönt att kanske redan ha det liggandes i brevinkastet när man kommer hem från skolan så man slipper att åka iväg :).

Permalänk

När jag köpt spel från spelbutiken brukar jag oftast fått dom dagen innan release. Men det beror väl lite också på vart du bor i landet. Bor du norr om Ånge, så kanske du borde satsa på hemmakväll.

Permalänk
Medlem

jag har köpt via spelbutiken några gånger och det har alltid tagit 1 dag extra att få grejerna iom att de skickar från danmark. Har dock aldrig förhandsbokat hos dom.

F1 2011 har jag bokat hos megastore. första gången jag handlar hos dem så får hoppas jag får det på fredag.

Annars brukar jag köra webhallen när det gäller spel, då får man det alltid i rätt tid. Men nu skiljde det ca 100kr och jag tyckte det kunde vara kul o testa nån annan butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Beställde från Spelbutiken nu, förhoppningsvis skickar dom ut det i tid i och med att jag beställt det 1 vecka innan release så borde det ju inte vara några problem. För dom borde väl få spelen minst en dag innan dom säljer det iallafall, så dom har tid att packa upp, osv.

Permalänk
Medlem

Fick mail från megastor att de skickade mitt exemplar redan idag. Vilket innebär att om allt går som det ska så har jag det redan imorgon. Inte mig emot men är det verkligen tillåtet att skicka ut de 3 dagar innan release? Tanken är väl ändå att folk ska ha möjlighet att börja spela det först på fredag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

egentligen inte. Tror kunderna blir glada iaf, mindre glad lär väl utgivaren bli.

Permalänk
Medlem

spelbutiken skriver skickad 20 sep så hoppas den ramlar in kanske imorrn eller torsdag:D

Permalänk
Medlem

Javisst, idag kom allt spelet i brevlådan. Alltså två dagar före releasedatumet... Jag tackar och bockar och har nu resten av veckan och helgen fullbokad

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB