Permalänk

Så skall kablar dras

Hej!

Här tror jag att kabeldragningen inte är att skämmas för. Tvärtom, jag tror att min burk kan tjäna som en referens, något kanske att sträva efter :-)! Med viss ansträngning, kan kablaget synas.

Kalle

Så skall kablar dras

Permalänk
Medlem

Grafikkortet blir ju kallare om du sätter de i den övre PCIe'n

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Grafikkortet blir ju kallare om du sätter de i den övre PCIe'n

sabbar ju hans grymma kabel dragning:) fast spec hade ju varit trevligt:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Trådlöst ^^?

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Har du ingen 24-pin??

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hedersmedlem

Shiit, satt en bra stund och letade efter 24-pinnarn, men hittade den till sist!

Bra kabeldragning med andra ord!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

haha grymt Bra gjortT!

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Fan sjukt bra kabeldragning

Permalänk
Avstängd

varför kör du grafikkortet på nedre pci-e utaget kör den på övre

detta är av en anledining jag inte alls är säker på men förr så va den nedre endast 8X men framför allt så får du bättre luftflöde o kyler grafikkoret bättre.

o ja du kommer att sabba din kabeldragning men va är bättre att grilla grafikortet en dragningen

snyggt jobbat i övrit i allfall

Permalänk
Medlem

Det var fint, lite kass kvalitét på bilderna döljer kablarna bra. Jag hade gillat om du satt en liten plexi/plåtbox i fin lack över kabeldragningshålet!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Varför inte fler bilder? Typ vid nätaggsutrymmet?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

jag kanske är gammalmodig eller nåt men ja gillar inte när man inte ser en enda kabel, de ska ju vara en dator inte ett trendigt café

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

ddr2 går att köpa nytt men jävligt svårt att få tag i.. köpte nyss ifrån tricom moderkort med ddr2 och minnen ddr2

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Varför inte fler bilder? Typ vid nätaggsutrymmet?

fixat

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Grafikkortet blir ju kallare om du sätter de i den övre PCIe'n

... men det "sabbar" kabeldragningen. Tror nog att de får tillräckligt med kylning som det är.

Permalänk
Skrivet av Pennybridgarn:

jag kanske är gammalmodig eller nåt men ja gillar inte när man inte ser en enda kabel, de ska ju vara en dator inte ett trendigt café

Nåja, det är en konst att dra kablarna "osynliga". Fågelbon har man annars utan ansträngning.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av style_019_AMDx2:

ddr2 går att köpa nytt men jävligt svårt att få tag i.. köpte nyss ifrån tricom moderkort med ddr2 och minnen ddr2

Tror TS menade just de modulerna han har!

OT: Grymt lyckad kabeldragning! Men enligt mig är det snyggare när kablaget är litet mer synligt!

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Skrivet av FLAXMANNEN:

Tror TS menade just de modulerna han har!

OT: Grymt lyckad kabeldragning! Men enligt mig är det snyggare när kablaget är litet mer synligt!

ookey srry för missförståndet