Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Jaja mitt fett överklockade gtx 460 är nog som ett gtx 560 skulle jag tro. Ja vi får se!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

Är det någon här som har ändrat sitt Origin namn?
Jag blir lite förvirad av EA.. har hittat 3 olika kontonamn, 2 olika screan names (ett användes i bf2 och ett annat som jag inte ens visste fanns) och så Origin namnet som jag nu skulle vilja ändra.

Jag har oxå flera användare registrerade hos EA / Origin; en i Origin, en per spel och en eller två för support
Det verkar som att EA och Origin inte har tänkt igenom hur kontona skall användas...
Jämfört med.....tex Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har oxå flera användare registrerade hos EA / Origin; en i Origin, en per spel och en eller två för support
Det verkar som att EA och Origin inte har tänkt igenom hur kontona skall användas...
Jämfört med.....tex Steam

Du menar din.... email?

Permalänk
Medlem

Visst är det kul med Beta, men Metro? Trodde vi skulle testa trycket, inte lira COD banor...

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

Kul att betan börjar snart
Tråkigt att det är en vecka kvar
Kul att min dator klarar recommended system requirements
Tråkigt att det är samma bana och game mode som alphan

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Vilket antiklimax...Samma bana som i Alphan och samma gamemode. Tråkigt!
Förstår inte syftet, ska man jämföra betan med alphan? -Den var ju inte så rolig.
Vad hände med conquest och allt annat som visades. Vill inte förstöra stämningen men DICE har än en gång trollat.

Man lär ju prova Betan, men lite mer godis kunde de ju släppt.

Mer godis? Vad mer begär du?

Otacksamma, visst fine om det är samma karta. Men hur många fick lira Alphan? Plus att läser man FAQ.en på Bf.com så står det mer. När vi äntligen får lira spelet innan realese så gnäller man om en map som tydligen är tråkig.

Skrivet av Battlefield.com:

YOU CAN PLAY FOR AS LONG AS YOU WANT DURING THE TIME OF THE BETA. THERE WILL BE NO CAP ON HOW FAR YOU CAN RANK UP OR WHAT YOU CAN UNLOCK.

EDIT:
Dom flesta spelen har mer maps och mindre vapen. ( Oftast bara 1 vapen / klass ). Nu är det bara att ranka på och få prova på alla vapen som man vill men på en karta.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Lite orolig att mitt 6950 bara kommer klara bf3 i medium settings. får bli ett till snarast!

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Tänkte att det vore värt att posta i och med att det har varit så många frågor kring detta:

Minimum System Requirements
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Direkt från http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Medlem

just nu längtar jag till den 25:e då mitt nya graffe kommer så man kan spela skiten

http://blogs.battlefield.ea.com/

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av Hibos:

Requriments

Copy -> paste?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Fan för opertion metro!!!

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Copy -> paste?

var faktiskt inne på battlefield sidan och hittade det där men missade att dubbel kolla här :p, är på jobbet...Sorry

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk

Woah, läste precis på twittern att man bör ha två gtx 580 för att köra spelet på ultra settings

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Metro... JÄVLA skit bana

Permalänk
Medlem

"I SEE THERE ARE SERVERS UP FOR A SECOND MAP ON PC. CAN I ACCESS AND PLAY THIS MAP?"

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Woah, läste precis på twittern att man bör ha två gtx 580 för att köra spelet på ultra settings

Låter rimligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JackeShan:

"I SEE THERE ARE SERVERS UP FOR A SECOND MAP ON PC. CAN I ACCESS AND PLAY THIS MAP?"

http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

<div>
<p> No. THIS MAP IS ONLY FOR INTERNAL BACK-END TESTS.</p>
</div>

Typiskt retsamma Dice.

Permalänk

Kan dom inte klanta sig så man kan tanka spelet redan nu så att natten till fredag är det gibb som gäller? =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Yes. Undrar hur bf3 kommer rulla på med dubbla 6950?

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju en besvikelse att man inte får spela Caspian Border, men jag nöjer mig med en finslipad Metro för stunden.

Permalänk
Medlem

Perfect, kan man använda Gow 3 som lugnande drog till 27e då jag har tier 1 edit.

EDIT: Synd att man inte får prova caspian, men är endå ganska bra och spara de stora till releasen.

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/116140116820504576

Så jag kommer bara kunna spela på medium, så jag måste skaffa ett till 6950 för att kunna lira i eyefinity >____<

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vet ej om någon annan hunnit före - annars; Datum för betan - http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk

Haha fyfan. Jävla AMD som ska släppa nya kort först 2012, hur ska ett 5850 kunna överleva detta spel överhuvudtaget?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Vet ej om någon annan hunnit före - annars; Datum för betan - http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Läser folk aldrig i tråden innan dom postar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ser fan fram emot alla grafik-tester som kommer att göras den helgen =D

Kanske starta en tråd dagen innan betan släpps där folk kan skriva:
-Settings
-Sin dator
-Och hur det flyter på
Som BFBC: 2-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

that be trolling

Permalänk
Medlem

sluta klaga på banan som kommer..det är ett demo och mer än vi säger 80% här inne tex har inte lirat alphan elr nått i huvudtaget så det är grymt roligt att det kommer ut nu. (oavsett bana) så ni med negativa inställningarna kan ju sluta skriva här inne och gå ut o göra nått annat. spelet släpps snart så se fram emot det då om det inte duger att vi andra ska få testa på att spela lite innan realese..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/116140116820504576

Så jag kommer bara kunna spela på medium, så jag måste skaffa ett till 6950 för att kunna lira i eyefinity >____<

Vilket strunt. Om medium är för de rekommenderade så skulle de rekommenderade kraven vara mycket lägre eftersom medium spelades i alphan utan problem med betydligt sämre grafikkort.