Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Är ju bara bra i så fall, för Metro gör inget bra för BF3.
Ni kommer förstå hur det är att spela samma gamla skit bana 5dagar i rad och TRÖTTNA!

Väldigt få vet hur Alhan fungerade så sluta gnälla Beta boys, Alpha is moving out!

Vad du tycker om Métro fullständigt ointressant. Sluta bedöm en map efter att ha spelat en trasig version av spelet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jesper943:

Klart de ska va värt att ha en Extreme high end PC

Ja jävlar vad det hade skitstormats här om BF3 hade maxat ut på ett enkelt 580 och inte dragit nytta av SLI/CF.. "konsollport" "skitspel" "död och elände".

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Det finns en anledning till varför dom som kör samma karta både i Alpha och BETA. Jisses, tänk till nu grabbar. Sluta med erat egoistiska tänkande.

PERFORMANCE mina vänner, anledningen till alphan var la främst för att kolla hur servrarna klarade trycket. Mellan Alphan och BETAn så måste dom ha arbetat på ett gäng buggar, prestanda fixar osv.

Det är lite som att jämföra FPSen på Arica Harbor och sedan fråga polarn vilken FPS han har om han kollar upp i himlen på Valparaiso.

EDIT:

Jag verkligen älskar att läsa X sidor i denna tråd då nära på det mesta är whine på egentligen INGET. Vakna upp för i helvete. BETAn är främst för DICE's skull, både det att locka kunder och kolla hur spelet fungerar innan realese. Först sitter ni och klagar över hur jobbiga DICE är, dom är så långsamma, ger ingen information, gör buggiga spel osv osv. Nu sitter ni och klagar på en karta. EN KARTA.

Citerar

Citat:

Amplifi3d Henric Nordin
@zh1nt0 Varför valde ni Operation Metro igen som ni testade i Alpha? Vore kul att veta, ur ett designperspektiv.

Citat:

zh1nt0 Daniel Matros
@Amplifi3d För att vi vill se vilka ändringar folk gillar mest samt att det är en bra måttstock för utvecklingen

Själv tycker jag att det är lite irriterande samt oroväckande att man valde att köra Rush istället för Conquest.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

DICE har knappast hypat betan. Det är folk på bland annat detta forum och många andra där det hypats jättemycket. Sen får ni sluta lipa över Métro banan. Väldigt få har spelat Alphan, kom ihåg det.

Jag förstår hur du menar och det ligger viss sanning i det. Men att säga att de inte hypat betan stämmer faktiskt inte. De började hypa betan redan när MOH släpptes. Att använda en kommande beta som beräknas ha release om cirka ett år som ett försäljningsargument att köpa en annat spel, är minst sagt att redan där smått hypa den. Självklart har de själva inte rakt ut sagt "Bf3 betan kommer vara så jäkla grym" för det skulle bara vara larvigt, istället har de varit helt tysta om betan, eftersom att de har fansen precis där dom vill ha oss, ovetande och frågande, och genom att endast (eller iaf ofta) endast ge halvsarkastiska eller ironiska svar så fort någon frågar någonting om betan så hypar de den i min värld, för de vet att desto tystare de är om betan, desto mer sugna blir fansen på den. De har kunnat ge oss svar på hundratals av våra frågor i flera veckor, men de väljer att vara tysta BARA för att hypa spelet, vilket jag självklart förstår, det är deras marknadsstrategi och det fungerar uppenbarligen (Finns hundratals böcker inom marknadsförning som förklarar fenomenet).

Och sedan ang. operation metro. Ja, jag håller med dig om att det på ett visst sätt är lite larvigt att klaga över operation metro, bättre det en ingen map. MEN jag tycker att det är väldigt fattigt av dem att släppa exakt samma map och upplägg som i alfan. (Jag är övertygad om att de endast gör detta för att ytterligare förstärka ovannämnda marknadsförningseffekt). Jag tycker gott att de MINST kunde släppt Caspian border för iaf de som köpt MoH, för de vet att MÅNGA som köpt MoH endast gjorde det för bf3 alfan (bland annat jag), exempelvis kunde de som köpt Moh fått tillgång till caspian border nu under betan.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

hur stor är chansen till att detta kommer hända en då ? http://www.webhallen.com/battlefield3

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

hur stor är chansen till att detta kommer hända en då ? http://www.webhallen.com/battlefield3

Hoppas kan man ju göra

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Ja jävlar vad det hade skitstormats här om BF3 hade maxat ut på ett enkelt 580 och inte dragit nytta av SLI/CF.. "konsollport" "skitspel" "död och elände".

menar de
Vissa nöjer sig aldrig, när deras burk inte klara de då är de för mycket. Men när deras bruk är overkill då jävlar är de ett fruktansvärt dåligt spel.

Btw; någon som vet varför DVD ROM DRIVE är med i Minimum System Requirements?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig personligen inte vad det är för karta... Jag menar, visst flyga flygplan är ju kul. Men det känns mer som något jag vill ha kvar och längta till innan spelet släpps. Vem vill egentligen sitta och spela loss hela spelet i betan?

Som tidigare sagt, det var inte många som spelade i Alphan, så det är ju en minoritet som redan spelat Metro banan.

Känns konstigt att 580 SLI ska behövas för att maxa. Men det känns ju tokigt att alla sitter och gapar om att de vill ha bra grafik och realistisk fysik, så det är ju smällarna man får ta? Visst, DICE kan ju göra så att man kan maxa skiten på ett 6870, men hur bra blir det då? Då kommer ju alla klaga på att Frostbite 2 inte presterar bra. Det är alltid någon som blir ledsen, de med x2 580 blir säkert glada som får ULTRA grafik, medan de i medel grafikklassen får köra på High/very high.

Antingen kan de ha med ULTRA grafik, eller så tar de bort det. Asså, de valde att bara balla ut och göra det hur bra som helst, och då kanske det behövs en mega monster dator för att maxxa. Inte så konstigt. De kunde ju ha stoppat vid 560s prestanda nivå, men de ville ju pressa på lite extra!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon sida där alla svenska BF3 klaner kommer finnas samlade så man kan kika runt.
Börjar bli dags och hitta ett skönt gäng och lira med.

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110

Permalänk
Medlem

folket som spelat alphan har nog inte fattat riktigt varför dom gjorde det... ni vart utvalda att hjälpa dice att utveckla spelet. dom frågade om ni ville ställa upp på det o många av er gjorde det säkert (en del spelade säkert bara o hjälpte inte till alls)..dvs ett frivilligt uppdrag att skapa ett bra spel..o nu kommer betan med den banan ,då dom vill visa vad dom kommit framtill med hjälp av er. samt låta resten av världen ta del av det ni "skapat"..så ni är inte mer speciella än vi andra förutom att ni fick hjälpa till lite o nu klagar ni, sure samma bana tycker ni..blir tjatigt..men ni hade inte behövt hjälpa till frivilligt på alphan då. skäms på er som klagar nu.!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Själv tycker jag att det är lite irriterande samt oroväckande att man valde att köra Rush istället för Conquest.

Det beror troligtvis på att Rush bör vara svårare att balansera än Conquest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det beror troligtvis på att Rush bör vara svårare att balansera än Conquest?

Har faktiskt inte tänkt på det men nu när du skriver det så låter det ganska rimligt. Ska bli rätt kul att få testa vapnen och framför allt HITBOXEN!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

oO men antar att du hade MoH eller?

Köpte limited edition någon gång i början av året för 99:-

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Har faktiskt inte tänkt på det men nu när du skriver det så låter det ganska rimligt. Ska bli rätt kul att få testa vapnen och framför allt HITBOXEN!

Ah håller med!
Fyfan va spännande, hoppas de är lika bra som man förväntar sig

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Skrivet av Jesper943:

Ah håller med!
Fyfan va spännande, hoppas de är lika bra som man förväntar sig

Efter att ha spelat alphan kan jag lova att ni inte kommer bli besvikna. Känslan i vapnen är underbar, och hitboxen var bra redan i alphan. Något annat att se fram emot lite extra är ljudet. Glöm inte att höja volymen lite extra när ni spelar, för ljudkvaliteten är helt otrolig!

Permalänk
Medlem

Ljudkvalitén kan helt klart göra ett spel.
MoH har det bästa ljudet vad jag vet. Lätt bättre än BFBC2!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

folket som spelat alphan har nog inte fattat riktigt varför dom gjorde det... ni vart utvalda att hjälpa dice att utveckla spelet. dom frågade om ni ville ställa upp på det o många av er gjorde det säkert (en del spelade säkert bara o hjälpte inte till alls)..dvs ett frivilligt uppdrag att skapa ett bra spel..o nu kommer betan med den banan ,då dom vill visa vad dom kommit framtill med hjälp av er. samt låta resten av världen ta del av det ni "skapat"..så ni är inte mer speciella än vi andra förutom att ni fick hjälpa till lite o nu klagar ni, sure samma bana tycker ni..blir tjatigt..men ni hade inte behövt hjälpa till frivilligt på alphan då. skäms på er som klagar nu.!

Eller hur! Håller med..

Jag spelade Alphan och tycker det ska bli kul att jämföra med betan, är glad att dom inte lägger till nån ny bana, visst det hade vart kul att testa caspian tex. men tycker ändå det är gött att spara resten av banorna till releasen..

Fan va taggad man e nu!!!!!!!!!! :D:D:D:D

Permalänk

Angående ljud, tycker ni man borde köpa ett intern ljudkort för att förbättra ljudet eller duger de bara med ett helt okej headset?

Fan va Taggad man är!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

"Hämtar ut BF3 på Webhallen" Betyder det att för att delta i tävlingen så kan man inte få den fraktad?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

menar de
Vissa nöjer sig aldrig, när deras burk inte klara de då är de för mycket. Men när deras bruk är overkill då jävlar är de ett fruktansvärt dåligt spel.

Btw; någon som vet varför DVD ROM DRIVE är med i Minimum System Requirements?

det är nog bara för att det också skeppas som DVD och inte bara nerladdning. så förmodligen inte ett måste

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

det är nog bara för att det också skeppas som DVD och inte bara nerladdning. så förmodligen inte ett måste

Ah, men om man köper skiva, borde man väl bara kunna registrera de på Origin och ladda ner. Har köpt på webbhallen men har ingen DVD-brännare/läsare

Visa signatur

Permalänk

Jag ser fram emot att spela Metro. Nu kanske jag äntligen får möjlighet att komma ut ur tunnelbanan och se hur det ser ut på andra sidan

För det var fan inte lätt i Alphan...........

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Jag tror att dom kör just en sådan bana igen för att det mest är likt MW3: trångt och lite fordon. Ska få över lite folk från andra sidan.
Vad tror ni om den teorin?

Permalänk
Skrivet av Delcorona:

Jag tror att dom kör just en sådan bana igen för att det mest är likt MW3: trångt och lite fordon. Ska få över lite folk från andra sidan.
Vad tror ni om den teorin?

Möjligt Men borde de inte kunnat köra båda banorna ifall de va fallet?

Visa signatur

Permalänk

Hoppas mest att man inte kommer att dö lika fort som i CoD, ni som kört alphan hur snabbt dog man ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KanelBullen1:

Hoppas mest att man inte kommer att dö lika fort som i CoD, ni som kört alphan hur snabbt dog man ungefär?

Väldigt snabbt! Men det har nog balanserats nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KanelBullen1:

Man dör väl ganska snabbt, de ser ut så på Gameplays iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KanelBullen1:

Dö fort i CoD? Haha det krävs förfan ett halvt mag i magen för att man ska dö i CoD.(I alla fall normal)

BF3 Alphan var ungefär som CoD - hardcore fast lite mer liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KanelBullen1:

Dör mycket lättare, behövs inte lika mkt skott i magen som i bfbc2! mer realistiskt xD

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Skrivet av Lineker:

Ni som spelade alphan, skulle va intressant att höra vad ni tyckte om Operation Metro kartan. För stor? För liten? Bra layout? Placeringar, fordon?..osv...osv...

Måste nog sätta mig o överklocka mitt lilla 6870. :/

Första delen i banan var hemskt enligt mig. Riktigt jävla dålig. Den bestod mest av kullar så det fanns inte så mycket skydd, vilket inte riktigt fungerar i en sådan lite bana. Resten var dock lite bättre, men allt var ändå väldigt litet och linjärt. Många chokepoints, som lätt kontrolleras av en eller två supportklasser.
Som det ser ut nu så kommer det nog bli en av de banar jag aldrig spelar.