Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Specact Kit får du endast om du köper det efter release(?) eller förhandsbokar Limited Edition av Battlefield 3 där det igår i paketet. Vet inte vad det kommer att kosta men till BC2 är det väl typ max 50kr just nu eller något. Dock så tror jag inte Origin erbjuder just specact kit vid förhandsbokning. Förstår inte hypen med att spela Betan två dagar innan alla andra, det är ju inte precis så att man får behålla sina profiler/stats osv. Dessutom så gör det ändringar efteråt. Med andra ord så får du inte Specact gratis. PWP är det enda som är tidsbaserat, det har DICE själva gått ut med på deras blogg. Du kan läsa mer på bloggen här:

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Vad är PWP ??... men beställer man från webahallen så lär man få skivan 1 dag efter release osv. Känns jobbigt om nåt krånglar med posten så man får spelet flera dagar efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Vad mycket gnäll det är på ett gratis spel (betan)!

Helt gratis får vi prova deras spel, vi får testa hur våra datorer presterar. Efter betan kan man antingen avboka en eventuell förbokning, eller fundera på om något i lådan behöver uppdateras innan spelet släpps i oktober. Personligen är jag nyfiken på hur mitt fabriksöverklockade GTX560ti ska rulla på. I Alphan flöt det fin-fint.

Apropå det ja, jag fick äran att spela Alphan och är bara glad och tacksam.

Visst Alphan var inte perfekt (det är en ALPHA) men jag hoppas de justerat lite i spelet, fixat buggar, så att de släpper ett kanonspel!

Nej meningen med Beta är inte att det ska vara gratis, meningen är att man ska kunna testa spelet och hitta buggar, fel etc.
Tycker inte du själv att det är lite konstigt ändå att dom ger oss samma sak som i Alphan?

Det du beskriver handlar om Demo och inte Beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Vad är PWP ??... men beställer man från webahallen så lär man få skivan 1 dag efter release osv. Känns jobbigt om nåt krånglar med posten så man får spelet flera dagar efter release.

PWP = Physical Warfare Pack

Du kan läsa om det här;

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...
http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi... (video och text)

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej meningen med Beta är inte att det ska vara gratis, meningen är att man ska kunna testa spelet och hitta buggar, fel etc.
Tycker inte du själv att det är lite konstigt ändå att dom ger oss samma sak som i Alphan?

Dock så har ju DICE gått ut och sagt att Betan kommer i princip vara en demo (Vad jag har läst mig till). Självklart tar dom emot kritik men allt är i princip klart

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Sa jag att meningen var att det skulle vara gratis??? Det är gratis för oss spelare, och visst rapporterar vi gärna in buggar så slutspelet kan bli bättre?

Det är väl oerhört logiskt att det är samma karta som i Alphan, då har de en referens till förändringarna de gjort. Som du själv skrev, det är ju för att hitta buggar etc som vi får lov att prova det innan det släpps.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Dock så har ju DICE gått ut och sagt att Betan kommer i princip vara en demo (Vad jag har läst mig till). Självklart tar dom emot kritik men allt är i princip klart

Exakt då behöver man inte kalla det för Beta.

Skrivet av Tobias75:

Sa jag att meningen var att det skulle vara gratis??? Det är gratis för oss spelare, och visst rapporterar vi gärna in buggar så slutspelet kan bli bättre?

Det är väl oerhört logiskt att det är samma karta som i Alphan, då har de en referens till förändringarna de gjort. Som du själv skrev, det är ju för att hitta buggar etc som vi får lov att prova det innan det släpps.

Du sa att man inte ska klaga för att det är gratis, och det är gratis för alla, inte bara dom som beställt. (Spelare=beställt???)

Och det argumentet för att dom skulle få en refrens låter ju logiskt, eller vänta...finns det egentligen inget motargument mot varför vi inte får mer än en bana?
Skulle inte förvåna mig om alla vapen ännu inte är inne för den delen heller, men det låter ju ochså logiskt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du sa att man inte ska klaga för att det är gratis, och det är gratis för alla, inte bara dom som beställt. (Spelare=beställt???)

Och det argumentet för att dom skulle få en refrens låter ju logiskt, eller vänta...finns det egentligen inget motargument mot varför vi inte får mer än en bana?
Skulle inte förvåna mig om alla vapen ännu inte är inne för den delen heller, men det låter ju ochså logiskt....

Själv tycker jag att de är bra att dem väljer en "tråkig" bana till betan (iofs kan inte jag säga nånting, har inte provat den), för då sparar dom allt de roliga till releasen. Men som du säger så blir de en demo istället för beta. Kommer ihåg när jag spelade BFBC2 betan, svin kul var det, bästa banan(enligt mig), helikopters och nästan alla fordon. Då förstörde lite när man köpte spelet sen, de kändes som att man köpte ett map pack.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur de blir om man förbokar bf3 limited edition från webhallen. Får man spelet den dagen spelet släpps eller får man spelet nån dag efter ?? nån som nånsin förbokat från webhallen och fått spelet mycket senare ?? är orolig för de. Har förbokat på origin men avbokar där så jag får spectact kitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle

Skrivet av kraft90:

Själv tycker jag att de är bra att dem väljer en "tråkig" bana till betan (iofs kan inte jag säga nånting, har inte provat den), för då sparar dom allt de roliga till releasen. Men som du säger så blir de en demo istället för beta. Kommer ihåg när jag spelade BFBC2 betan, svin kul var det, bästa banan(enligt mig), helikopters och nästan alla fordon. Då förstörde lite när man köpte spelet sen, de kändes som att man köpte ett map pack.

Jag fick möjligheten att spela Alphan och kan säga att Metro är en ganska rolig karta, dock första stadiet kan bli aningen segt och det var till 90% lättare att försvara än att attackera, de lär ha balanserat det en aning nu antar jag. Anledningen till att de har samma karta till Betan som de hade i Alphan är ju självklart för att förbättra den, de kanske insåg själva att något inte stämmer men vill ha åsikter från erfarna spelare som lätt kan anpassa sig. Kan lova dig att efter det första stadiet så blir det bara roligare

Citat:

Nån som vet hur de blir om man förbokar bf3 limited edition från webhallen. Får man spelet den dagen spelet släpps eller får man spelet nån dag efter ?? nån som nånsin förbokat från webhallen och fått spelet mycket senare ?? är orolig för de. Har förbokat på origin men avbokar där så jag får spectact kitet.

Jag sitter också lite och funderar på det nu när du nämner det, kan skicka iväg ett mail till dem och kolla så återkommer jag med svar

Permalänk
Medlem

Nice tack så mycket, Läste dock på deras FAQ detta är vad som stod.

05. Fråga: Får jag spelet på releasedagen om jag förbokar det?

Svar: Webhallen målsättning är att alltid skicka ut förbokade produkter så att de anländer samma dag som spelet släpps i butikerna. I undantagsfall kan spelet komma dagen efter release om tillverkaren själv inte haft möjlighet att skicka ut produkterna till Webhallen i tid.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några inlägg. Observera att trådens ämne inte är diskussionsteknik, så undvik att diskutera det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några inlägg. Observera att trådens ämne inte är diskussionsteknik, så undvik att diskutera det här.

Citat:

Bloopy kommenterar
Måttligt, var inne på tråden igår morse, 1½ dag senare rent sönder spammad, orkade formligen inte bläddra 6sidor fram för alla frågor om BF3 beta pre/open samt Origin/MoH LE...

ALL INFO FINNS I DENNA TRÅD! ! !

Testa för en gång skull att bläddra 1 - 2 sidor bak innan ni ställer samma fråga som nån å nån å nån osv har gjort i närmaste 30 sidorna.

Ser fram imot att äntligen få börja nöta annat än BFBC2. Enligt förväntade rek om BF3 så ligger jag ändå måttligt till, visserligen en x3 CPU, men den ligger i uppdaterings listan å lär bytas ut inom väldigt snar framtid.
Å kör som ni vill under betan, inte lönt att lyssna på nån säga "inga dumma snipers nu".
Det DICE ser under tiden som betan går, desto större chans att få det balanserat till lansering 27-okt.
Bygga mer skydd/ta bort skydd är väl det som ligger närmast vad man hört, men säkert en hel del annat som dom tittar på.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Bokat från Webhallen. Dock har jag alltid fått mina spel från dem på release-dagen.

Hoppas det inte blir förseningar i att skicka ut det, BF3 släpss på en Torsdag. Vore bull som fan att inte ha det över helgen.

Permalänk
Medlem

Måste bitch-slappa zh1nt0 på Webhallen fan, troll helvetet.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Om jag var du skulle jag vänta de två extra dagarna och beställa från Webhallen istället, beställer du från Origin får du varken Specact kit eller dogtags. Det du får är; "PHYSICAL WARFARE-PAKET", "BATTLEFIELD PLAY4FREE-FÖREMÅL", "BACK TO KARKAND" och den enda anledningen till att beställa därifrån om man vill, "BATTLEFIELD 3-BETA: 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG* (09.2011)". Allt annat känns överflöd enligt mig

PWP får alla senare i vilket fall, alla Limited Edition inkluderar Back To Karkand. Play4free föremål, visst kanske det, dock får du mer med specact kit. Dessutom har jag för mig att spelet via Origin är digital version(?), vilket jag i vilket fall inte skulle betala nästan 500kr för. Har tänkt att beställa Battlefield 3 med en polare och sparar in några kr på att beställa webhallens buddypack.

Origin: http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...
Webhallen: http://www.webhallen.com/spel/pc/133112-battlefield_3-limited...

I vilket fall är det gött att datum är fastställt för Open Beta samt releasedatum för spelet 27e Oktober. Är osäker om mitt grafikkort kommer palla trycket på high inställningar eller mer, tror ni jag behöver köpa ett till tro?

de där var juh lite lol då orkar man juh inte beställa från origin

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/battlefield3

Skrivet av qhrizz:

Hoppas kan man ju göra

hade juh varit gott att vinna lite

Skrivet av Juggvard:

"Hämtar ut BF3 på Webhallen" Betyder det att för att delta i tävlingen så kan man inte få den fraktad?

ingen aning om hur de funkar eller vad man skall göra :S

Visa signatur

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Själv gjorde jag som det står i tävlingen, beställde Limited och hämtar ut det i butik i göteborg på releasedagen förhoppningsvis.

Sen om man vinner är en annan femma

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Själv gjorde jag som det står i tävlingen, beställde Limited och hämtar ut det i butik i göteborg på releasedagen förhoppningsvis.

Sen om man vinner är en annan femma

vart i göteborg ligger de då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Like I already said, folk gillar inte Metro.
Att jag vill köra andra banor har ju bara att göra med att Metro var värdelös.
Det roliga är ju att du klagar på mitt klagande, så vem klagar egentligen?

Det sista du skriver makes no sense, om DICE vill att vi ska hjälpa devs så måste dom ju ge oss allt, eller hur?
Nu kommer det säkert bli som med BC2 att det fanns flera "hål" i banorna som sedan ändrades i en patch xantal veckor efter.

Nej dice måste inte ge dig allt för att hitta buggar. Dock kommer alla vapen och unlocks vara med. Du stör alla i denna tråd med dit klagande på att du vill ha allt. Jag är gammal bf lirare och jag gillar Metro så du kan ändra folk till du. Jag kan lova att dice själva prövat de andra banorna och har dom som de vill ha dom. Du kan hitta buggar även utan att ha alla banor. Njut av att du får spela gratis i förtid istället så får du pröva se andra banorna om en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ni som beställer ifrån webhallen får mindre grejer och sämre grejer än dom som beställer ifrån orgin så du vet!

Allt du får ifrån webhallen är

:Bf3
:spectate kit (spectate kit innehåller bara camoflaug kläder inget annat)
:back to karkand

:Pwp = warfare pack (Innehåller Dao-12 shootgun , flash susspensor , flechett ammo , type 88-LMG
:Back to karkand
:battlefield play 4 free grejer
:Beta 48 timmar innan alla andra!
:och du slipper betala frakt alltså 50 kr billigare

Så om du tycker att beställa ifrån webhallen är bättre, så är du lite konstig, men folk gör som dom vill glad att jag avbeställde ifrån webhallen och beställde ifrån orgin istället!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Ni som beställer ifrån webhallen får mindre grejer och sämre grejer än dom som beställer ifrån orgin så du vet!

:Pwp = warfare pack (Innehåller Dao-12 shootgun , flash susspensor , flechett ammo , type 88-LMG

Så om du tycker att beställa ifrån webhallen är bättre, så är du lite konstig, men folk gör som dom vill glad att jag avbeställde ifrån webhallen och beställde ifrån orgin istället!

nackdelen med origin är att det är fem gånger dyrare än i en affär 500kr..du får spelet för 400 ca med frakt..samt alla prylar som ljuddämpare osv får man i spelet iaf sen efter en stund..värt o betala hundra spänn extra för nått du får gratis sen? tänk på den..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkah:

Physical Warfare är saksamma, det kan du låsa upp senare ändå.

Enda fördelen jag kan se med Origin är att du får saker till BFP4F och 48H Betan... Så det är definitivt inte värt det. Tror inte ens du får Specact på Origin.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

nackdelen med origin är att det är fem gånger dyrare än i en affär 500kr..du får spelet för 400 ca med frakt..samt alla prylar som ljuddämpare osv får man i spelet iaf sen efter en stund..värt o betala hundra spänn extra för nått du får gratis sen? tänk på den..

kostar 549 på webhallen med frakt lilla gubben alltså får du dom grejerna gratis som att du betalar ingen frak på orgin som att det är digitalt, får ju lägga till moms och frakt på webhalllen, så kolla din beställning på webhallen om du skall se vad det kostar, du kan ju inte kolla bara på spelet utan att boka det! lägg det i kundvagnen och se får du se själv

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Finns annars http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc... fraktfritt och man får ju vapnen ändå senare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkah:

kostar 549 på webhallen med frakt lilla gubben alltså får du dom grejerna gratis som att du betalar ingen frak på orgin som att det är digitalt, får ju lägga till moms och frakt på webhalllen, så kolla din beställning på webhallen om du skall se vad det kostar, du kan ju inte kolla bara på spelet utan att boka det! lägg det i kundvagnen och se får du se själv

549!? Mitt kostar 397 från webhallen. Nu ska jag iförsig hämta i butik, men Köper du spelet och lägger på frakt så kostar det 478:-

Hur räknar du egentligen?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

vart i göteborg ligger de då?

http://www.webhallen.com/images/info_pages/butiker/map_large_...

Vid domkyrkan, par gator upp bara

På Ekelundsgatan 4

Jag betalar förövrigt 449 kr med hämt i butik till PC.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Kanske inga nyheter för er. Men Öppna betan startar den 29e

http://www.enterbf3.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Kanske inga nyheter för er. Men Öppna betan startar den 29e

http://www.enterbf3.com/

precis som du säger..det är inga nyheter, dom är flera timmar gammla dom där nu kolla igenom tråden får du se

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av henkah:

Vart får du 549 ifrån?

Moms?!

Sen att man bara får det digitalt ser jag bara som något negativt.

Beställde själv från Game.se. Spel + SpecAct + expansion för totalt 399kr. Vapnen i PW lär inte vara bättre än vapnen man får efter att ha spelat lite, så dem ser jag ingen mening med att betala extra för.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

får ju lägga till moms och frakt på webhalllen,

moms får du betala på allt som du köper här i vårat land kompis !

sen får du detta när du köper från webhallen

Limited Edition innehåller:
• Battlefield 3 Game
• Battlefield 3 - Back to Karkand - Digital Expansion Pack
• 4 classic Battlefield 2 maps re-imagined in the new Frostbite 2 engine, • Strike at Karkand • Gulf of Oman • Sharqi Peninsula • Wake Island
• Also features classic Battlefield 2 vehicles, weapons which can be brought back to your Battlefield 3 game, unlocks, persistence and more!

dock får du inte: DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

sen skiter jag i vad alla andra får huvudsaken är att jag får spelet!

Visa signatur