Permalänk
Medlem

När får ni hem:
Antec Kühler H2O 620 eller Corsair Cooling Hydro H50?

Väntat länge nu

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Ska det ta över ett dygn att packa varor?

edit: 30 timmar and counting. Varför skulle man vara snål och spara in 50-100 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

vad arg man blir beställer grejer på söndag, då finns varan på lager, idag vid lunch tar jag kontakt med er och jadå varan är reserverad åt dig.
men nu på kvällen när jag tar kontakt igen så är den slut.
och jag är tvungen att byta mot någon annan som är dyrare då hon på chatten inte verkar vilja köra det på del leverans. vilket jag hade kunnat leva med.

ingen information från er överhuvudtaget om att varan är slut utan det är något jag måste själv kolla och nu kommer det ta en extra dag att få sakerna. inga raka besked utan "bör" troligen" detta ger inget som helst seriöst intryck.

som kund och även investerare funderar jag stort på att tänka om.

så idag har de ändrat ordern till packas, vilket de gjorde redan 07 snåret när jag kollade, sen visade sig grafikkortet jag ville ha från början är nu i lager när jag tar kontakt med chaten med en henrik så vill han inte ändra eller hjälpa mig på något sätt väldigt otrevlig var han också.

hm ja så stängda han ochså chatten när jag bad att få hans efternamn och namn till hans chef

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Borde inte någon information angående månadens viperbjudande dyka upp snart? För cdon har väl inte slutat med det? Var ett tag sen jag hängde i tråden

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Beställde 2011-09-19 kl 23:42. Paketerades och skickades igår kväll. Dyker nog upp idag eller imorgon. :). Vilken skillnad på denna hantering jämfört med min förra beställning som dröjde ut på tiden väääldigt länge.

Stort+!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tomtelol:

När får ni hem:
Antec Kühler H2O 620 eller Corsair Cooling Hydro H50?

Väntat länge nu

Fick svar idag angående 620. Det senaste dom hade hört om den var ca 2 veckor. Har själv väntat flera veckor på den nu och hela tiden har dom sagt att den ska komma in nästa vecka. Får bli och beställa på Inet istället nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

hej cdon,
blir det någon månadens erbjudande denna månad, isåfall när?

+1

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av keitaro:

Hämtade precis ut en beställning på en 2TB-hårddisk och i paketet låg en 1TB, har skickat CDON/Edin pm med uppgifter. Men jag tycker att det här beskriver CDONs paketeringsavdelning rätt bra, det tar ju inte många sekunder att dubbelkolla om modellnr överrensstämmer med ordern...

Skrivet av keitaro:

Hur inkompetent personal har ni egentligen? Utbytesdisken var OCKSÅ på 1TB, helt fel modell. Ska bli intressant att se om det blir tal om någon slags kompensation, om inte skiter jag i cdon för gott. Finns betydligt fler seriösa butiker att handla från.
Moderator-edit: Ta det lugnt, och vårda språket. /widL

Hej

Jag kikar på ärendet då det kan vara felpack i lådorna, det är naturligtvis inte okej.
PM:ar du mig så jag har exakt info om din order.

Mvh Edin

Skrivet av muSashi:

Hej CDON
När är det dags för den här månadens erbjudande? Blir det vid samma tidpunkt som förra månaden?
Hoppas på intel CPU / Moderkort och CPU-vatten kylning!
Dags att prispressa i5 2500K :)?

Skrivet av Flugfarfar:

Undrar samma sak! När var det förra månaden? 25:e?
Jag hoppas på allt förutom grafikkort, som jag köpte under förra erbjudandet. Ja, främst hoppas jag väl egentligen på det som Edin tidigare nämnt, att man ska kunna beställa fler produkter än bara en från erbjudandet! Då har jag en monsterorder att lägga.
En sak till @ CDON: Har ni några planer på att ta in ASRock Z68 Extreme3 GEN 3?

Tanken är att vi kör igång i slutet av veckan eventuellt i början av nästa vecka.
ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 - är uppe nu lev. datum är tyvärr obekräftat just nu

Skrivet av hanjou:

vad arg man blir beställer grejer på söndag, då finns varan på lager, idag vid lunch tar jag kontakt med er och jadå varan är reserverad åt dig.
men nu på kvällen när jag tar kontakt igen så är den slut.
och jag är tvungen att byta mot någon annan som är dyrare då hon på chatten inte verkar vilja köra det på del leverans. vilket jag hade kunnat leva med.
ingen information från er överhuvudtaget om att varan är slut utan det är något jag måste själv kolla och nu kommer det ta en extra dag att få sakerna. inga raka besked utan "bör" troligen" detta ger inget som helst seriöst intryck.
som kund och även investerare funderar jag stort på att tänka om.

Skrivet av hanjou:

så idag har de ändrat ordern till packas, vilket de gjorde redan 07 snåret när jag kollade, sen visade sig grafikkortet jag ville ha från början är nu i lager när jag tar kontakt med chaten med en henrik så vill han inte ändra eller hjälpa mig på något sätt väldigt otrevlig var han också.
hm ja så stängda han ochså chatten när jag bad att få hans efternamn och namn till hans chef

Hej

Kan du skickat ett PM till mig så tar jag en titt.

Mvh Edin

Skrivet av formerself:

Ska det ta över ett dygn att packa varor?
edit: 30 timmar and counting. Varför skulle man vara snål och spara in 50-100 kr?

Hej

Kan du skickat ett PM till mig så tar jag en titt.

Mvh Edin

Skrivet av RawN:

Borde inte någon information angående månadens viperbjudande dyka upp snart? För cdon har väl inte slutat med det? Var ett tag sen jag hängde i tråden

Skrivet av anon160366:

hej cdon,
blir det någon månadens erbjudande denna månad, isåfall när?

Skrivet av N0tepad:

Hej

Tanken är att vi kör igång i slutet av veckan eventuellt i början av nästa vecka.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då får man börja hålla ögonen öppna då Får ni säga vad rabatten kommer ligga på? Det har ju tidigare varit både 30% och 15%. Eller vill ni överraska med det också?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Så vad får vi för länk/kod till frifrakt då?

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Så vad får vi för länk/kod till frifrakt då?

Om du handlar för över 600kr så kommer den automatiskt

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Om du handlar för över 600kr så kommer den automatiskt

Man får också fraktfritt över 100 kr som student eller fraktfritt över 100 kr om man betalar med Visakort:).

Permalänk

Kan börja med att säga att jag är sjukt missnöjd med cdon. Beställde ett par hörlurar (sennheiser hd 598) och det stod att de fanns i lager med 1-3 dagars leveranstid. Det var ett erbjudande på 20 % så priset var ca 1500 vilket var riktigt bra så jag kollade om det fanns något mer jag behövde.

Då hittade jag en billig mikrofon ( Headset Champion Data Mikrofon CM-IN) som kostar 29. Jag kollade på specifikationen vilket såg riktigt bra ut, lite därför jag slog till trots priset. Det stod Frekvens: 50 - 16000Hz men när jag fick hem paketet så stod det något i stil med 100-12500 (inte säker då jag blev lite sur och slängde förpackningen). Den brusar lite och låter inget vidare enligt polare i skype.

Bara det i sig är riktigt dåligt men det har knappt börjat. Beställde varorna 03/09-11 och fick hem mikrofonen 08/09-11 vilket är 4 arbetsdagar men inte nog med det, nu har min order på hörlurarna annullerats vilket gör att det känns som att rabatten var något billigt jävla trick för att lura kunder till sidan. Tog kontakt med chatten och de sa att det kan ha varigt många som beställde samtidigt trotts att det stod att varan fanns i lager dagen efter jag hade beställt.

Allt detta gör att cdon känns riktigt oseriöst och det var första gången jag testade mig på hemsidan och som det ser ut nu med värdelös kundservice och fel i produktinformationen samt riktigt dåliga leveranstider blir det nog sista också.

Skriver detta för att se om kundservicen är bättre här vilket jag hoppas annars får man nog rekommendera folk att hålla sig borta från sidan.

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasta med ingon:

Man får också fraktfritt över 100 kr som student eller fraktfritt över 100 kr om man betalar med Visakort:).

Fast då måste man använda en kod, och koder fungerar endast en åt gången :P, men fraktfritt över 600kr är inte dåligt alls imo. Inte ofta man köper datordelar för under 600 men klart, lite surt om man ligger precis under gränsen.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master HAF 922 Mini| Intel Core i5 2500K 3,3GHz| XFX Core Edition 850W 80+ Bronze| Asus P8Z68-V Pro| 500GB Hitachi 7K1000.C|Intel 520 Series 120GB SSD| Corsair 12GB (4x2048MB) CL9 1600Mhz XMS3| EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0|

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett rykande färskt grafikkort och lite småplock idag, ruskigt bra emballerat och snabb leverans på något som vid beställningstillfället ej var i lager. 3 dagar leverans på pricken.

CDON växte lite i mina ögon. Kanske har dom tagit åt sig av kritiken här på forumet?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Hämtade ut ett rykande färskt grafikkort och lite småplock idag, ruskigt bra emballerat och snabb leverans på något som vid beställningstillfället ej var i lager. 3 dagar leverans på pricken.

CDON växte lite i mina ögon. Kanske har dom tagit åt sig av kritiken här på forumet?

Tror CDON växer varje dag så som vi här på forumet klagar Sen har vi ju en jävligt bra forum representant som vidarbefodrar all klagan till rätt personer

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Dyker erbjudandet upp idag tro :)?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Försöker också hålla utkik. Hade hoppats på att det skulle dyka upp idag

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk

Väntar jag med!

Hoppas på 2600K:D

Permalänk
Skrivet av RawN:

Försöker också hålla utkik. Hade hoppats på att det skulle dyka upp idag

Du skrev ditt inlägg 13:37, hoppas det är ett tecken på att det dycker upp idag.

Jag hoppas främst på 2500k med tillhörande moderkort. Ett par schyssta hårddiskar hade inte varit fel heller.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Ngn wd black disk så blire garanterat ett köp ^^

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Du skrev ditt inlägg 13:37, hoppas det är ett tecken på att det dycker upp idag.

Jag hoppas främst på 2500k med tillhörande moderkort. Ett par schyssta hårddiskar hade inte varit fel heller.

Hahah planned Nämen vi får väl hoppas på det! Jag vet inte riktigt vad jag är intresserad utav nu. Nu har jag faktiskt köpt in hela mitt system nu, så det är komplett. Har dock tjänat in några slantar redan med tidigare erbjudanden osv. Det enda som kanske skulle göra mig köpsugen är någon till schysst SSD eller ännu ett erbjudande med GTX580 DCII för att köra SLI till BF3 (Vet att det kortet varit med minnst två tidigare erbjudanden^^)

Edit: Dock ska det vara ett riktigt bra erbjudande på GTX580 DCII för att det ska bli ett nytt köp. Inte bara 15%

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Hämtade ut ett rykande färskt grafikkort och lite småplock idag, ruskigt bra emballerat och snabb leverans på något som vid beställningstillfället ej var i lager. 3 dagar leverans på pricken.

CDON växte lite i mina ögon. Kanske har dom tagit åt sig av kritiken här på forumet?

Handlade också från cdon (en intel 320 ssd) och är nöjd. Beställde på kvällen, skickat dagen efter och posten levererade inom 24h.
Det som jag inte gillade är statusen på ordern. Först står det plockas, sedan packas och på kvällen får man mejl om att den skickats. Tycker det ska finnas ett steg där den är packad eller ska packas bytas ut för den blir ett onödigt steg.
Med swec rabatten var ni nästa 200kr billigare än andra populära butiker.

Permalänk
Skrivet av RawN:

Edit: Dock ska det vara ett riktigt bra erbjudande på GTX580 DCII för att det ska bli ett nytt köp. Inte bara 15%

ja, det vore riktigt trevligt!

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt något stort från er CDON.

Men helt klart, så är ni + Discshop de bästa hemsidorna inom film i Sverige. Bra erbjudanden och bra priser samt supersnabba leveranser.

Enda jag skulle vilja ha mer är fler "Fri frakt" koder till min mail;)

Permalänk
Medlem

Tack CDON för erbjudandet :)!

15% rabatt på i5 2500K är inte fy skam, sparar in nästan 300kr!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tack CDON för erbjudandet :)!

15% rabatt på i5 2500K är inte fyfan skam, sparar in nästan 300kr!

Vilka produkter gäller erbjudandet? Ser inga..

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

Vilka produkter gäller erbjudandet? Ser inga..

Går ej att se så jag chansade på i5an och erbjudandet funka ;).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Fungerar också på Asus GTX580 DCII. Hade dock hoppats på 30%rabatt, så jag avvaktar nog och ser vilka 5 andra erbjudanden som finns

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB