Ominstallerad dator är störd

Permalänk

Ominstallerad dator är störd

Hej. idag ominstallerade jag min Laptop för att det var så mycket skit på den och grafikortet är ett ATI Raedon HD 5670. När jag startar datorn efter installationen står det att jag har ett Intel HD graphics som grafikkorts, jag går jag in på prestandaklassificeringen och där står det att jag har:
Processor 6,8
Minne (ram) 5,9
Grafik 3,9
Spelgrafik 4,8
Primär hårddisk 5,9

och de alla var högra innan o.o

Innan ominstalltionen
Processor 7,0
Minne (ram) 6,1
Grafik 5,9
Spelgrafik 6,2
Primär hårddisk 5,9
---
Så min fråga är varför de har ändrat sig? för jag använde samma skiva som jag fick med datorn när jag köpte den. PS: Spelen laggar sönder och har dålig grafik när jag spelar

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av CaCtuS-CaT:

Hej. idag ominstallerade jag min Laptop för att det var så mycket skit på den. Sen när jag startar datorn efter installationen. Går jag in på prestandaklassificeringen och där står det att jag har:
Processor 6,8
Minne (ram) 5,9
Grafik 3,9
Spelgrafik 4,8
Primär hårddisk 5,9

och de alla var högra innan o.o

Innan ominstalltionen
Processor 7,0
Minne (ram) 6,1
Grafik 5,9
Spelgrafik 6,2
Primär hårddisk 5,9
---
Så min fråga är varför de har ändrat sig? för jag använde samma skiva som jag fick med datorn när jag köpte den. PS: Spelen laggar sönder och har dålig grafik när jag spelar

Tacksam för svar

har du installerat drivers o.s.v?

Visa signatur

Intel i5 2500K @4.1 Mhz Sapphire Radeon HD 6950 2gb
Corsair AX 850W Asus P8Z68-V PRO GEN3
Corsair 8GB 1600MHz XMS3 Cooler master haf 932
Corsair H80 PnP Samsung SSD 830-Series 64GB

Permalänk

Har du laddat alla uppdateringar till windows och lagt in drivrutiner för grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Förmodligen har nya drivrutiner installerats

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Men varför går datorn segare då?

EDIT: Mitt grafikkort är ett ATI RAEDON HD 5670 någonting, men nu står det att jag har Intel HD graphics ?

lite mer info osv
Permalänk
Medlem
Skrivet av CaCtuS-CaT:

Men varför går datorn segare då?

EDIT: Mitt grafikkort är ett ATI RAEDON HD 5670 någonting, men nu står det att jag har Intel HD graphics ?

Väldigt många bärbara har dels grafik i CPU (Intel HD graphics) och ett dedikerat grafikkort, och som datorn växlar emellan när man startar en 3D spel och liknade då kickar ditt 5670 igång ska göra, bägge grafikkorten bör ses i enhetshanteraren.

Du har kanske missat någon eller några drivrutiner, tex chipset samt kanske du inte har uppdaterat den med windows update ännu.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

installerar runt 121 uppdateringar nu och jag har laddat ner senaste drivisarna för grafikkortet etc.
edit: Innan har det allt ståt att jag har ATI Raedon HD var jag än har tittat och jag kan inte se bägge korten i Enhetshanteraren

lite mer info osv
Permalänk

Står fortfarande samma som innan och spelen laggar fortfarande

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner drivrutinerna från din Laptop tillverkares websida? Prova det annars.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Har du laddat ner drivrutinerna från din Laptop tillverkares websida? Prova det annars.

har redan prövat med det funkar inte heller

Permalänk

*bump*

funkar fortfarande inte. Nu kan jag inte ansluta min hd tv till datorn heller

Permalänk
Inaktiv

Låter ju som att du inte har installerat drivrutiner till grafikkortet.
Har du installerat Catalyst Control Center?

Med detta program så hittar du vilka drivrutiner som är rätt för ditt grafikkort:
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_dete...

Alternativt så kan du manuellt skriva in infomationen gällande ditt OS och Grafikkort och ladda ner Catalyst här:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Lycka till!

Permalänk

Skulle testa att installera om skiten en gång till.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Skrivet av InhaleMyFart:

Skulle testa att installera om skiten en gång till.

Har testat det

Skrivet av anon141556:

Låter ju som att du inte har installerat drivrutiner till grafikkortet.
Har du installerat Catalyst Control Center?

Med detta program så hittar du vilka drivrutiner som är rätt för ditt grafikkort:
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_dete...

Alternativt så kan du manuellt skriva in infomationen gällande ditt OS och Grafikkort och ladda ner Catalyst här:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Lycka till!

och jag har cataclyst men den säger att Cataclyst är inte tillgängligt error code 405 något sånt men jag har googlat men inte hittat ett skit om error code 405

Permalänk

Laddat ner det programmet den säger så här: Det går inte att hämta AMD Cataclyst Mobiltity p.g.a inkompatibel maskinvara/programvara på datorn. Det finns inget stöd för versionen av grafikadapter.

och jag har alltid haft ATI CATACLYST CONTROL CENTER

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell på din laptop, modellnummer och liknande tack?

Permalänk

Modellnummer är jag inte helt hundra på. Men det är en HP Pavilion Dv6 notebook pc. Står det på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaCtuS-CaT:

Modellnummer är jag inte helt hundra på. Men det är en HP Pavilion Dv6 notebook pc. Står det på den.

Modell ska stå på undersidan på en liten klisterlapp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Modellnummer brukar stå på någon lapp på datorns undersida.

Permalänk

nepp det står ingenting under

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan föreslå, är att du formaterar den igen. Men vad har du för skiva till den är det en recovery skiva eller är det en systemskiva? Har du någon dold partition på hårdisken som skall användas för recovery?