Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Processer drar 100% av kärnorna?

För ett par dagar sedan började olika processer dra 25% cpu (100% per kärna), exempel på processer är skype, msn, spotify... Jag har ingen aning om varför och jag har sökt igenom datorn med spybot S&D, malwarebytes, hitman pro 3 mm. och ingen hittade något fel...

Någon annan som haft liknande problem eller har någon aning om vad som kan orsaka detta?

Gemensamt med alla processer är att de använder uppkoppling, exempelvis maya eller photoshop krånglar inte. Kan nätproblem få en process att gå batshit crazy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuro1n:

För ett par dagar sedan började olika processer dra 25% cpu (100% per kärna), exempel på processer är skype, msn, spotify... Jag har ingen aning om varför och jag har sökt igenom datorn med spybot S&D, malwarebytes, hitman pro 3 mm. och ingen hittade något fel...

Någon annan som haft liknande problem eller har någon aning om vad som kan orsaka detta?

Gemensamt med alla processer är att de använder uppkoppling, exempelvis maya eller photoshop krånglar inte. Kan nätproblem få en process att gå batshit crazy?

Drar de 100% hela tiden eller lite av och till?

Visa signatur

Citera för svar ;)

Permalänk
Medlem

Hela tiden verkar det som...

Processen wlcomm äter med 100%

Permalänk
Skrivet av Kuro1n:

Hela tiden verkar det som...

Processen wlcomm äter med 100%

Har du nyligen inst nån ny maskninvara och därmed drivers till detta? Elr hämtat färskare drivers till nån äldre maskinvara?

Permalänk
Medlem

Nix, inte installerat någon hårdvara nyligen eller ändrad drivrutiner. :/

Permalänk
Medlem

Det bara hände helt plötsligt? Du har inte utsatt din stackars processor för tortyr, nyligen?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nej det skulle jag inte vilja påstå. Använt burken mindre än vanligt det senaste... antar det blir att formatera om ett tag och se om det blir bättre. :/

Permalänk
Medlem

Något liknande hände mig, och i mitt fall var det antivirusprogrammet som var problemet, kolla denna tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/932716-aldrig-under...

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem

Testat stänga av allt, ingen skillnad.
Sedan hade du liknande symptom men inte exakt, det är bara vissa applikationer som fuckar upp allt för mig. just nu ligger jag mellan 2-10% cpu med vlc, irc, photoshop i gång. :/

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig för drygt 7 årsen. Då var det något virus som spökade blev till att formatera. Om jag satte igång en ny process drog den 50%.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Detta har hänt mig för drygt 7 årsen. Då var det något virus som spökade blev till att formatera. Om jag satte igång en ny process drog den 50%.

Hmm orkar inte försöka lösa problemet tbh, formaterar så fort jag skaffat en ssd. -.-;