League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Skrivet av Jestrix:

Får göra det i kväll Vad kör du för runor när du kör AD Eve? Junglar du?

Jag brukar köra 21/6/3 (inkl 15% magic pen, 6arm/mr och 4% hp/mana reg) med Ignite och Exhaust, Det går att ersätta Exhaust med Smite så man ökar pengaflödet early game.

Kör då 9x Arp runor, 9x Hp reg /level 9x MR /level och 2movement speed quis och 1 fast hp reg quis.
Detta ger mig att jag kan lämna en lane för att ganka även vid låg hälsa, det fyller på snabbt medans jag rör mig mot andra lanes.

Eftersom man lurar motståndarna lite när man backar med låg hälsa då dem inte är så varnsamma om att Eve är miss och care o grejer. därmed den massiva hp regget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Jag brukar köra 21/6/3 (inkl 15% magic pen, 6arm/mr och 4% hp/mana reg) med Ignite och Exhaust, Det går att ersätta Exhaust med Smite så man ökar pengaflödet early game.

Kör då 9x Arp runor, 9x Hp reg /level 9x MR /level och 2movement speed quis och 1 fast hp reg quis.
Detta ger mig att jag kan lämna en lane för att ganka även vid låg hälsa, det fyller på snabbt medans jag rör mig mot andra lanes.

Eftersom man lurar motståndarna lite när man backar med låg hälsa då dem inte är så varnsamma om att Eve är miss och care o grejer. därmed den massiva hp regget.

Bah jag har alla runor typ för utom HP reg runor ><

Jag får försöka med med mina vanliga AD runor och köpa något bra HP/lifedrain item =/

Permalänk
Medlem

ligger runt 80 fps med dator i sign 2560x1440 och allt på max vilket är värdelöst har testat fpsinställningarna ingame men det varken höjer eller sänker.

har kompisar som har MKT sämre datorer som ligger på 250+ hela tiden med allt på max det är det som är det märkliga.
kör jag 800x600 så blir de ingen skillnad.
vad kan felet vara?
alla benchmarks och övriga spel funkar perfekt i övrigt
kör nyaste 285 beta driver testat 3 äldre men ingen skillnad.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Varför behöver du mer i fps?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av undrande:

ligger runt 80 fps med dator i sign 2560x1440 och allt på max vilket är värdelöst har testat fpsinställningarna ingame men det varken höjer eller sänker.

har kompisar som har MKT sämre datorer som ligger på 250+ hela tiden med allt på max det är det som är det märkliga.
vad kan felet vara?

Du har väl vsync eller "stable" mode på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är på West 21 år spelar ALLT ad/ap carry melee bruiser support eller tank. kan jungla också om jag måste

Adda Jensih

Permalänk
Skrivet av undrande:

vad kan felet vara?

Varför vill du ha mer FPS?
Själv kör jag med v-sync (blir drygt 60fps) och jag hade knappast märkt nån skillnad med mer. Däremot kan man få tearing etc utan v-sync.

Permalänk
Medlem

Förlorade med 5 poäng på dominion. FML.

Riktigt hetsigt blev det, de sista 50 poängen vändes frma och tillbaka hela tiden. var totalt kaoz i skype .p

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Riktigt hetsigt blev det, de sista 50 poängen vändes frma och tillbaka hela tiden. var totalt kaoz i skype .p

Haha, aldrig varit riktigt så nära! Låter kaotiskt.
Brukar ju bli lite fram & tillbaka ibland på Dominion men att det skulle vara SÅ nära! Jesus.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Heh, jag har förlorat med 0-1.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tänkte börja lira League of Legends nu, har inga erfarenheter what so ever om DoTA eller HoN, så om nån har några tips så vore det jättebra!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Tänkte börja lira League of Legends nu, har inga erfarenheter what so ever om DoTA eller HoN, så om nån har några tips så vore det jättebra!

Va passiv. Försök att dö så lite som möjligt så kommer killsen Satsa på mycket minionkills

Permalänk
Medlem

Har lite problem med taktiker.

Har flertalet gånger mött snubbar som känts riktigt OP, redan från början. Idag körde jag ett game där jag fick köra själv på top, eftersom den andra körde jungle. Spelade mot en, så var alltså 1vs1. Problemet var då att denna champ på något sätt gav så extrem dmg, så han tog ner mig direkt, redan i level 1. Efter detta låg jag hela tiden steget efter. Jag kunde inte gå fram och ta XP, eftersom denna då döda mig illa kvickt. Men man kan ju heller inte stå och bara bli XP deny:ad.

Hur ska man göra i sådan här situation?

Jag körde Renekton och mötte Akali.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Har lite problem med taktiker.

Har flertalet gånger mött snubbar som känts riktigt OP, redan från början. Idag körde jag ett game där jag fick köra själv på top, eftersom den andra körde jungle. Spelade mot en, så var alltså 1vs1. Problemet var då att denna champ på något sätt gav så extrem dmg, så han tog ner mig direkt, redan i level 1. Efter detta låg jag hela tiden steget efter. Jag kunde inte gå fram och ta XP, eftersom denna då döda mig illa kvickt. Men man kan ju heller inte stå och bara bli XP deny:ad.

Hur ska man göra i sådan här situation?

Jag körde Renekton och mötte Akali.

Du får XP om något bara dör i närheten av dig så spela passivt vid tornet och vänta på misstag.

Permalänk
Medlem

Adda mig också ppl. Gärna om ni vill spela lite mer seriösa ranked games osv. Har Leon som main nyss blivit lvl 30 o fixar runes as we speak. tobbbez både på east o west även om min main är på east. tobbbez@live.se - MSN hoppas på att kunna få in lite svenskar o lira me så man slipper allt kurwa kurwa o merde o skit

Permalänk
Medlem

Är det någon idé att börja spela LoL nu, som gammal dota spelare? Eller kommer man bli mördad i chatten vid minsta lilla misstag? Inte spelat sedan Dota 3.57b, så lär inte vara särskilt bra. Eller snarare rent ut sagt usel i början....

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är det någon idé att börja spela LoL nu, som gammal dota spelare? Eller kommer man bli mördad i chatten vid minsta lilla misstag? Inte spelat sedan Dota 3.57b, så lär inte vara särskilt bra. Eller snarare rent ut sagt usel i början....

Om du dotat så har du ett försprång jämtemot de flesta lvl 1. Visst att smurfar förekommer men de vet bättre än att ragea i allchatt över en ny spelare.
Ioma du startar på lvl 1 som alla andra så kommer du att få möta de flesta nya spelare och till en början endast möta veckans free-to-try heroes, så inlärningskurvan är förlåtande.

Vidare så är många spelare urusla, rent ut sagt. Är de inte lvl 30 med 30 vinster så är de spelare med 1500 vinster och djup kunskap om just LoL men världens sämsta humör som bara förstör för övriga spelare, speciellt laget. Precis som i DotA så lyder den gyllene regeln att man får minst en idiot på vardera team. Du behöver bara bli bättre än "not jungel plzzz. we are have lose tower!" och "ezrela wit smite u noob that not how u ply".

Glöm inte joina sweclockers-kanalen när du är inne.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om du dotat så har du ett försprång jämtemot de flesta lvl 1. Visst att smurfar förekommer men de vet bättre än att ragea i allchatt över en ny spelare.
Ioma du startar på lvl 1 som alla andra så kommer du att få möta de flesta nya spelare och till en början endast möta veckans free-to-try heroes, så inlärningskurvan är förlåtande.

Vidare så är många spelare urusla, rent ut sagt. Är de inte lvl 30 med 30 vinster så är de spelare med 1500 vinster och djup kunskap om just LoL men världens sämsta humör som bara förstör för övriga spelare, speciellt laget. Precis som i DotA så lyder den gyllene regeln att man får minst en idiot på vardera team. Du behöver bara bli bättre än "not jungel plzzz. we are have lose tower!" och "ezrela wit smite u noob that not how u ply".

Låter ju inte allt för farligt. Samtidigt så lär kunskapen behövas friskas upp lite. Tror jag skall titta närmare på det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hur går man med i swec-kanalen?
edit: tror faktiskt jag hitta

Permalänk

Har små "hack" i LoL, dvs, med jämna mellanrum hackar det till (60 FPS till 30) och det är väldigt jobbigt.

Har testat att installera om spelet och drivrutiner utan resultat.:(

Några tips?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Skrivet av Larsson95:

Har små "hack" i LoL, dvs, med jämna mellanrum hackar det till (60 FPS till 30) och det är väldigt jobbigt.

Har testat att installera om spelet och drivrutiner utan resultat.:(

Några tips?

Stäng av V-sync, alternativt sätt på Triple Buffering.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är en dålig lyssnare som addat för många eller om själva klienten behöver ses över men min ignorelista har länge bråkat med mig. Varje gång jag vill lägga till någon på ignorelistan så loggas jag in och ut ur pvp.net-chatten. På det hela så ignoreras inte text från spelare annat än om man är inne i själva spelet. När man kollar listan så är den oftast tom, endast ibland och till synes slumpmässigt så ser man ignorerade spelare som man bör göra. Jag har inte testat installera om något eller dylikt utan tänkte bara höra om någon haft liknande problem.
Tilläggas bör kanske att listan är diger.

Also;
Nöjd med senaste dagarnas normals.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Heh, jag har förlorat med 0-1.

Hehe samma här, helt sjukt nervigt!

Permalänk
Medlem

Hur joinar man Swec kanalen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaaN:

Bumpa inte tack.
Du klickar på Chatrooms, till höger om din friendlist. Klicka på create/join- knappen längst ned. skriv in sweclockers och trycke enter.
Det är inte många inne, så se till att klicka i autojoin, vilket finnes i inställningar för kanalen, det lilla kugghjulet högst upp i chatfönstret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

vad kan felet vara?

Du får ändra i grafikinställningarna där det står "stable" till benchmark så skall du se att du har över 250fps. Fick sj göra det och sedan ställa in v-sync för att få ut stabila 120fps. Hursom så ska ju inte din fps spela någon större roll ifall den är vid 80 såvida din skärm inte har högre uppdateringsfrekvens (Hz).

Edit: Missade att jag svarade på ett 2 månader gammalt inlägg, sånt kan hända.

Permalänk
Medlem

brukar kolla in The Rain Man:s stream ibland (stort teemo fan som jag är ) och nu under WCG då alla i "gaminghuset" drog till korea blev TRM kvar iklädd en vit sopsäck dygnet runt och han har den fortfarande ?!?!

är det någon slags vadslagning att han ska ha den på tills han kommer upp från "low ELO" eller vad är grejen missade helt anledningen när det startade haha någon vänlig rackare som vet anledningen ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Eftersom jag har börjat spelat lol den senaste tiden så måste jag ju bumpa denna tråden lite. Vad spelar ni folk för heroes? Vilken level? etc
Själv kör jag mycket GP, tycker det passa min spelstil men funderar på att byta till någon annan hero men har inte bestämt mig ännu. Vad rekommenderar ni för något?
Spinn vidare med builds etc så vi får lite aktivitet i denna tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Eftersom jag har börjat spelat lol den senaste tiden så måste jag ju bumpa denna tråden lite. Vad spelar ni folk för heroes? Vilken level? etc
Själv kör jag mycket GP, tycker det passa min spelstil men funderar på att byta till någon annan hero men har inte bestämt mig ännu. Vad rekommenderar ni för något?
Spinn vidare med builds etc så vi får lite aktivitet i denna tråden

För builds kolla här ( funkar väldigt bra )

Annars lirar jag alla sorters AD Carrys förutom Varus!

Åh vad man fick nostalgi när man läste TS inlägg och betan.
Lirade sj under closed beta.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.