Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Går det inte ändra inställningar någonstans? Typ grafik? Jag kör med ett gtx 560 ti och det flyter alldeles för bra, vill ha mer ögongodis.

Ingame, Esc, options och video. Ändra i ingame alltså. Uppdaterar direkt.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Origin funkar np, battlefield funkar np. Tankade hem allt i 6,5mb/sec vad är problemet :>

Permalänk
Medlem

Även om Origin skiten suger och att själva tjänsten är smått ostabil så ere sjukt nice och lira den andra banan ^^ sjukt nice känsla när det kommer till grafik och ljud med tanks,helis och jetplanen synd att det ska vara så jävla svårt å komma in på de servrarna bara Metro banan va rätt tråkig dock^^

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Medlem

Ny serverpatch ute.
Följande ska vara fixat:

Changelist
- Terrain destruction disabled, because it causes problems with people crawling around under the map. We have a proper fix for this in the retail game, but choose to simply disable it for the OB
- Preround is activated: 8 players required to transition from preround to in-game; when 8 players are reached, the start-timer is set to 10 seconds
- Fixes for the most common game server crashes reported over the past 48 hours
- Fixes for end-of-round progress reporting to Battlelog (so players will see their progress more detailed on Battlelog)

Våra servrar är uppdaterade med senaste patchen.

Permalänk
Medlem

Tror jag vet svaret här men frågar ändå, quadsystemet... det går alltså inte alls att joina varandras squad på något sätt utan det är random tur att hamna med sina kompisar som gäller?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Ska det krävas 3-5 träffar med ak74 för ett kill ?:O Rekylen var inte särskillt närvarande heller. Prestandan är jag däremot nöjd med

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

haha men vad i helvete .. jag väljer att installera origin på hårddisk nr 2 pga av utrymmesskäl .. men likförbannat har bf3 blivit installerat på C: ...

det här åkte ju ut ... bra mkt snabbare än det kom in..

Så spelet är kasst för att du är slö och inte orkar kolla inställningarna i Origin? Precis som i Steam kan man välja vart spelen ska installeras. FYI!

Visa signatur

Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk Processor: Ryzen 5 7600 @ 5,15 Ghz (PBO + Curve Optimizer -50) Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) 6000 Mhz Cl30 Grafik: Asus Rog Strix 2080 Ti OC 11GB Hårddiskar: Kingston Fury Renegade M2 2TB + 2st 2,5" Samsung SSD's (256 + 512GB) Nätagg: Seasonic Vertex 850 ATX3.0 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 10 PRO 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Kommer man kunna spela detta spel med GTX 580 SLI på Medium iallfall?

asså är du dum på riktigt eller spelar du okunni för att få bekräftelse?
ja de är flyta som satan !!!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ja får bara upp ....... sen händer inget mer :S

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ebbard:

Så spelet är kasst för att du är slö och inte orkar kolla inställningarna i Origin? Precis som i Steam kan man välja vart spelen ska installeras. FYI!

Du menar väl ändå tvärtemot Steam så kan man välja att installera spelen på ett annat ställe än i klientkatalogen? I Origin kan man sätta en mapp var spelen ska installeras, det kan man inte göra i Steam.

Permalänk
Medlem

jag verkar kunna maxa helt utan problem, nice nice

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är ju så jävla bra!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Du menar väl ändå tvärtemot Steam så kan man välja att installera spelen på ett annat ställe än i klientkatalogen? I Origin kan man sätta en mapp var spelen ska installeras, det kan man inte göra i Steam.

Ja, såklart. Tankevurpa på nattkvisten. Jobba natt är inte bra för hjärncellerna...

Visa signatur

Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk Processor: Ryzen 5 7600 @ 5,15 Ghz (PBO + Curve Optimizer -50) Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) 6000 Mhz Cl30 Grafik: Asus Rog Strix 2080 Ti OC 11GB Hårddiskar: Kingston Fury Renegade M2 2TB + 2st 2,5" Samsung SSD's (256 + 512GB) Nätagg: Seasonic Vertex 850 ATX3.0 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 10 PRO 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViZioN:

Ny serverpatch ute.
Följande ska vara fixat:

Changelist
- Terrain destruction disabled, because it causes problems with people crawling around under the map. We have a proper fix for this in the retail game, but choose to simply disable it for the OB
- Preround is activated: 8 players required to transition from preround to in-game; when 8 players are reached, the start-timer is set to 10 seconds
- Fixes for end-of-round progress reporting to Battlelog (so players will see their progress more detailed on Battlelog)

Hur får man tag i denna? eller spelar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lite snabba tankar:

- Origin är för tillfället inte en rolig tjänst, den är dock nylanserad och förhoppningsvis kommer den mogna. Någon som kom ihåg hur mycket problem det var med Steam i början? Dock verkligen hatar jag att man startar spelet från en webbrowser helt utan "in-game server browser"!
- Operation Metro var verkligen inte rätt karta att få upp BF hypen med.. Snacka om tråkig.. När ska alla fordon buggtestas? Kommer de öppna upp Caspian border för alla senare eller sköter dedikerade teams buggtestningen av fordonen?
- Flyter riktigt fint på min gamla i5 750, 6gb ram och ett GTX 275 i 1920x1200 och inställningarna på high/medium och 8x AF. Nice! Ser verkligen riktigt bra ut oxå (om man bortser från diverse grafikbuggar som dyker upp till och från).
- Tycker de borde öka poängen för att hjälpa laget med tex med-packs, ammo-dumps. Just nu sitter för många och bara trycker med sitt prickskytte gevär utan att bry sig det minsta om objektiven blir sprängda eller inte. Öka poängen för de andra klasserna så kanske fler spelar dem, tror jag blivit återupplivad med en defib typ en gång under typ 2h spel, illa!
- Gillar att granaterna har blivit aningen mindre farliga, överlevt flera stycken genom att lägga mig ner, man mår inte så bra efteråt, men man lever iaf. Dock tar det på tok för lång tid före de exploderar efter man kastat dem, en halt pensionär skulle lätt hinna gå därifrån, ta en kopp kaffe och pissa före den exploderar.
- Gillar systemet med att man ser en sniper genom att det skiner från hans sikte, inte så realistiskt (om man nu inte har obehandlade linser på siktet och ligger mitt mot solen) men för att ge oss andra en chans så tycker jag systemet funkar bra. Även om det sällan hjälper om de har siktet på dig redan
- Finns ju diverse buggar som är störande, men det är ju en beta så tycker inte man kan klaga på dem, bara rapportera dem och hoppas de hinner lösas före spelet släpps.

Permalänk

Kul att det inte funkar då jag har Telia Smart (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Kul att det inte funkar då jag har Telia Smart (Y)

Telia Smart är nog det mest missvisande som finns. Den är nämligen bara inriktad på dumma personer som behöver någon som gör allt åt dem.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Åsikter hittills.

• Grafiken ser bra ut men är väldigt "hackig" och jag får tearing trots VSYNC och bra framerate

• Bra "flow" i hur folk rör sig.

• Gemene man (inklusive jag själv) har inte fattat hur man deffar ett objekt.

• Mitt användande av orden "kuk" och frasen "men vafan då?!" har ökat ca 240%

• Jag hatar snipers.

• Det lyser åt helvete för mycket i optiska reflektioner.

Edit. Såg just lustigaste buggen hittills. En fiende som kom flygande (onekligen nån uppfuckad dödsanimation) längs med marken i midjehöjd. Han försvann iväg i fjärran.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViZioN:

Ny serverpatch ute.
Följande ska vara fixat:

Changelist

hehe lite kul o se detta..folk gnäller om att dom inte kommer hinna fixa spelet innan release..o inom 48h så är dom klara redan..elr iaf gjort en bra start

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

jämnfört med 2142 suger detta. och jag vet att detta är betan , grafiken ser väl bra ut men alldeles för tom på kontrast, de lyser från typ, allt, jag må sitta vid en 42" tv men oblivion ser bättre ut när man spelar än detta. still wainting for mw3

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

ett lösen till caspian border hadde juh inte vart helt fel.

Permalänk
Skrivet av conluceo:

Åsikter hittills.

• Grafiken ser bra ut men är väldigt "hackig" och jag får tearing trots VSYNC och bra framerate

• Bra "flow" i hur folk rör sig.

• Gemene man (inklusive jag själv) har inte fattat hur man deffar ett objekt.

• Mitt användande av orden "kuk" och frasen "men vafan då?!" har ökat ca 240%

• Jag hatar snipers.

• Det lyser åt helvete för mycket i optiska reflektioner.

Edit. Såg just lustigaste buggen hittills. En fiende som kom flygande (onekligen nån uppfuckad dödsanimation) längs med marken i midjehöjd. Han försvann iväg i fjärran.

Om du menar vilken knapp är det R, äntligen har man lärt sig att separera plocka upp kit och deffa/arma

Edit: Nvm.. R för att plocka upp och E för att arma

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle_lenhovda:

jämnfört med 2142 suger detta. och jag vet att detta är betan , grafiken ser väl bra ut men alldeles för tom på kontrast, de lyser från typ, allt, jag må sitta vid en 42" tv men oblivion ser bättre ut när man spelar än detta. still wainting for mw3

Håller faktiskt med. Mycket fin och detaljerad grafik men lite väl mycket ljus. Unreal Engine varning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Tänker då på om jag mosar i en 6990 isf.

Tveksamt då också. Har kört X-fire 5970 utan problem.
Skulle en 1100T mot all förmodan flaska så är det bara att klocka upp den? Finns ju potential så det räcker...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viller-Valle:

Om du menar vilken knapp är det R, äntligen har man lärt sig att separera plocka upp kit och deffa/arma

Edit: Nvm.. R för att plocka upp och E för att arma

Jag fattar vilket knapp det är.

Jag syftade mer på allmän taktik och att arbeta i grupp. Samt att faktiskt satsa på objectivsen och inte spela sitt "eget" spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ospelbart med min setup. Fattigt :D.

Ligger troligen på 25 FPS i snitt med allt på Low och det ser för jävla illa ut;D.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Skrivet av conluceo:

Jag fattar vilket knapp det är.

Jag syftade mer på allmän taktik och att arbeta i grupp. Samt att faktiskt satsa på objectivsen och inte spela sitt "eget" spel.

Det konstiga e att jag tycker det funkar bättre här än i tsm BC2. Kanske e för att ingen har riktigt koll på "de bästa" placeringarna i något av laget ^^
Kan också vara att de flesta som kör beta nu är ganska vana vid BF-spelen. Jag vet inte, har kanske bara haft tur

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat Caspian Border ett tag kan jag säga att de stora banorna är mycket laggigare (och buggigare för den delen), i close combat duger GTX460 + dual core, men på stora banor = GG. Blir nog ny dator

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Spelat ett par matcher nu och jag tycker spelkänslan är väldigt skön! Det är beta så det kanske är lite buggigt.
Spelar på ultra med i7 930 3.36 GHz GTX 580 SuperOverclock och det flyter på riktigt bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

För att komma in på Caspian Border banan använd "shoppingcartsareagoodride" som lösen.. alla är fulla..men tjatar man så kommer man in

Tack!!!!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter