Battlefield 3 Beta öppnas för alla

Permalänk

Får säga att detta är bland de grymmaste spelen jag spelat på länge, ett sånt flyt det är i rörelserna. Inget stannar av utan bara händer Dock vet jag inte om det är mitt grafikkort som e lite defekt, 5 blåskärmar igår kväll på ultra settings efter 15 minuter spel. Sänkte till medium å datorn la av efter 5 minuter ^^ . Fick hem mitt asus 560ti cu2 för 2 veckor sen å fick blåskärm i bc2 efter 20 minuter inkoppling xD Men utöver det så kommer jag se fram emot limited edition i brevlådan

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har att det flimrar i bakgrunden på spelet?

-Citera gärna

Permalänk
Skrivet av Lurtsky:

är det bara jag som har att det flimrar i bakgrunden på spelet?

-Citera gärna

Jag hade det innan jag uppgraderade till 11.10 Preview.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag inte har några problem alls med flytet med allt på high och hög AA med ett GTX465 och en Q6600 båda rejält klockade.

Måste prova Ultra och se hur det går.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Min fastnar på connecting, bilden är bara helt svart....

Har senaste drivisarna

Permalänk

Hade ett hyfsat flyt igår, låg ständigt mellan 50-65 FPS med settings på ultra med ett 580 kort. Dock körde jag med upplösningen 1680x1050 ^^

Permalänk
Medlem

Pendlar mellan ca. 75 och 130 FPS med riggen i sign. Allt på fläskigaste som går men utan AA i 1920x1200. Men en grej fattar jag inte, kör jag med AA så går det ner till ca. 50 som lägst vilket endå är rätt bra, men det hackar. Alltså FPS:en tycker jag inte stämmer alls med verkligheten, 50 känns som 30. 50 FPS i vilket annat spel som helst som jag lirat flyter på bra. Någon annan som upplever detta fenomen? Och V-sync funkar inte heller. Och ja, jag startar om spelet efter varje grafikändring, för annars händer inget så klart. Aja, sånt som förmodligen är fixat till slutversionen.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=RmllYAiEc1I

Ifall någon vill se hur bf3 ser ut..

Visa signatur

CPU i7 2600k @ 4,5Ghz H20 Grafikkort GTX590 RAM 16gb VENGEANCE @1600Mhz Chassi Antec 1200

Permalänk
Skrivet av HarscorparN:

http://www.youtube.com/watch?v=RmllYAiEc1I

Ifall någon vill se hur bf3 ser ut..

tyckte med det flöt på bra i ultra på 1920x1080 med phenom x4 på 4,1ghz 8gb ram och 6950 2gb spelade iallafall i 2 timmar is träck utan lagg eller problem.

först funkade det inte men bytte webbläsare ifrån explorer till chrome!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Provspelade ett par timmar igår och det rullade på riktigt bra för att vara en beta.
fick 40-50 fps på high med datorn i specen. helt klart spelbart.

Det bästa tycker jag ändå är ljudet i spelet, riktigt bra "ljudmatta" och det låter väldigt naturligt vad man än gör.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Fick också tillfälle att prova BF3 Beta igår.

Det var lite problem med inloggningen först men efter en återställning så fick jag ner spelet och allt fungerade som det skulle. Det intressanta var att spelet kändes helt okay 1920x1200 ordinarie inställningar(de mesta på high) på min Q6600@3Ghz, 5850 och 4GB ram.

Jag har spelat de tidigare BF spelen en hel del och jag tycker tyvärr att de har gått ifrån den känslan som de har haft tidigare, nu känns detta spelet mer som Call of Duty: Modern Warfare 3. Då pratar jag om känslan i när man hanterar vapnet. Om man spelat de tidigare BF spelen så lär det ta ett tag innan man kommer in i detta spelet.

Sen måste jag också säga att kartan är bland de tråkigaste jag spelat!! Får verkligen hoppas att inte denna kartan är deras bästa.

Jag spelade väll sådär 45 min sen gick jag tillbaka till BFBC2 igen.

Väntar och ser vad det blir av detta spel. Kanske hade jag för höga förväntningar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Fick också tillfälle att prova BF3 Beta igår.

Det var lite problem med inloggningen först men efter en återställning så fick jag ner spelet och allt fungerade som det skulle. Det intressanta var att spelet kändes helt okay 1920x1200 ordinarie inställningar(de mesta på high) på min Q6600@3Ghz, 5850 och 4GB ram.

Jag har spelat de tidigare BF spelen en hel del och jag tycker tyvärr att de har gått ifrån den känslan som de har haft tidigare, nu känns detta spelet mer som Call of Duty: Modern Warfare 3. Då pratar jag om känslan i när man hanterar vapnet. Om man spelat de tidigare BF spelen så lär det ta ett tag innan man kommer in i detta spelet.

Sen måste jag också säga att kartan är bland de tråkigaste jag spelat!! Får verkligen hoppas att inte denna kartan är deras bästa.

Jag spelade väll sådär 45 min sen gick jag tillbaka till BFBC2 igen.

Väntar och ser vad det blir av detta spel. Kanske hade jag för höga förväntningar.

Du vet väl att det inte finns några fordon, va? Det är ju de som nästan definierar Battlefield. Dessutom så börjar spelet när man får unlocks och sånt, som för övrigt är sjukt mycket bättre nu.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag måste säga att jag inte har några problem alls med flytet med allt på high och hög AA med ett GTX465 och en Q6600 båda rejält klockade.

Måste prova Ultra och se hur det går.

vilken upplösning kör du på?

Grabbar, det snackas en massa om att man borde köra på de här beta drivrutinerna som finns ute. kör alla på dessa drivisar?

sen undrar jag också, om jag ska byta mina drivrutiner, kan någon snälla berätta hur det går till nu för tiden, då man tex sett att nvidia har en "clean install" när man installerar deras drivisar.. det sättet jag kommer ihåg är (men rätta mig snälla om jag har fel):

-ha drivisen nerladdad
-ta bort drivrutinen genom att avinstallera nvidia drivrutin i program and features (win 7).
-starta om datorn i safe mode
-kör driver sweeper i safe mode
-installera drivrutinen
-starta om datorn i normalt läge

är detta rätt? vilket program är nyast/mest uppdaterat gällande att ta bort drivisar? driver cleaner eller driver sweeper?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Du vet väl att det inte finns några fordon, va? Det är ju de som nästan definierar Battlefield. Dessutom så börjar spelet när man får unlocks och sånt, som för övrigt är sjukt mycket bättre nu.

Nja, alltså kartan innehåller väldigt lite möjligheter för att nytta dustructions vilket är en stor del av BFBC2 och som också är väldigt omtyckt. Sen är det som sagt känslan, jag förstår att de har försökt få det mer verkligt men det betyder också att man gått mer åt Modernwarfare hållet än BFBC2.

Generellt så uppskattar jag BFBC2s kartor där fordon har mindre roll. Jag gillar ex inte alls heavy metal mappen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

vilken upplösning kör du på?

Grabbar, det snackas en massa om att man borde köra på de här beta drivrutinerna som finns ute. kör alla på dessa drivisar?

sen undrar jag också, om jag ska byta mina drivrutiner, kan någon snälla berätta hur det går till nu för tiden, då man tex sett att nvidia har en "clean install" när man installerar deras drivisar.. det sättet jag kommer ihåg är (men rätta mig snälla om jag har fel):

-ha drivisen nerladdad
-ta bort drivrutinen genom att avinstallera nvidia drivrutin i program and features (win 7).
-starta om datorn i safe mode
-kör driver sweeper i safe mode
-installera drivrutinen
-starta om datorn i normalt läge

är detta rätt? vilket program är nyast/mest uppdaterat gällande att ta bort drivisar? driver cleaner eller driver sweeper?

jag kör 1920x1200

drog på lite random med ultra också, hälften ultra och hälften high. jag måste in med fraps och se vad jag har för fps. det känns som att det går spela utan några som helst problem i alla fall. gammal 7200rpm disk också. win7 64 och 4gb ram.

q6600@3.6ghz och ett gtx465@800mhz

det måste vara fler som inte har några problem också med liknande setup som mig?

sen det här med nya drivare. jag fick problem med de nya först när jag inte avinstallerade de gamla först. men tog bort de gamla i kontrollpanelen under program och startade om och sen in med de nya och då rullade det på fint.

innan jag gjorde det korrekt så kunde jag inte klocka kortet alls och fick meddelande att drivaren hade krashat.

----

en sak till, är det bara jag eller är det svårt att direkt urskilja vad som är fiende och vad som är miljö? (löv, burkar, damm ...mm mm) jag är van BF2

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nja, alltså kartan innehåller väldigt lite möjligheter för att nytta dustructions vilket är en stor del av BFBC2 och som också är väldigt omtyckt. Sen är det som sagt känslan, jag förstår att de har försökt få det mer verkligt men det betyder också att man gått mer åt Modernwarfare hållet än BFBC2.

Generellt så uppskattar jag BFBC2s kartor där fordon har mindre roll. Jag gillar ex inte alls heavy metal mappen.

Modern warfare? Mer åt det verkliga hållet? Vad har du rökt?

Fordon är liksom själva grejen med Battlefield serien, iallafall de bra (BF1942 till BF2142)
Meningen med t ex BF2 är inte att man ska vara 24 personer på en bana och leka team deathmath utan man ska spela taktiskt, artilleri där, UAV där osvosv. I MW serien är det bara att springa och skjuta på allt som rör sig.
*Fanboy rage*

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat ett spel som är så jämt. Nästan inga framedrops alls när man benchmarkar med fraps, ingen stor spridning mellan högsta och lägsta alls. Undantag för Ultra där jag upplevde några lagg och fps på låga 18fps, när man hade tagit de 2 första MCOM och gick genom röken ned till tunnelbanan.

Jag har landat på att High passar min dator bra. Snittar 60fps i parken och 70fps i tunnelbanan. Får se hur det blir med en större bana.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som märker ett flimmrande? Tex om man tittar på rök eller mot solen (typ) märker ockå av det när jag siktar med snipern samt liteöverallt när jag springer runt. Kanske är betan för jag installerade nya AMD drivrutinerna till mitt 6950 men det försvann ej.

Permalänk
Medlem

Anslutningen avbröts i firefox när man startar spelet...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Finns det någon mening med att uppdatera till betadrivrutinerna om man har från 4000-serien? Har också crossfire men är osäker på om det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Tycker verkligen inte om hur dom kombinerar webbläsaren för starta spelet osv.
Inte kommit in ännu i något spel men har bara testat ca 15min sedan jag kom hem från jobbet.
Får ge det några försök, är det roligt så köper man nog det till 360n

håller med. Det finns redan mängder av sociala tjänster osv vi vill ha ett BF spel. Jag kom in på en gång och drog en 3 killstreak, inte pga av att jag är speciellt bra utan för att folket sög.

Saknar medicklassen från BC2

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Så jävla bra är inte spelet. Speciellt när man får nöta Metro. Aja antar att alla p15 har något nytt spel och "MaXA" nu.

Mogen, välformulerad och informativ kommentar...

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Anslutningen avbröts i firefox när man startar spelet...

Verkar som de har en del problem med webbtjänsten just nu.

Permalänk
Medlem

Var lite orolig efter att ha sett både rekommenderat systemkrav och Sweclockers test, men jag kunde köra på Ultra i en upplösning på 1680x1050 utan problem, det enda jag fick ändra på va att köra med 2X AA i stället för 4X

För övrigt va spelet hur grymt som helst, även fast jag hellre skulle ha velat lira Caspian Border. Den har ju trots allt fordon, och det är en viktig del i ett Battlefield-spel enligt mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Modern warfare? Mer åt det verkliga hållet? Vad har du rökt?

Fordon är liksom själva grejen med Battlefield serien, iallafall de bra (BF1942 till BF2142)
Meningen med t ex BF2 är inte att man ska vara 24 personer på en bana och leka team deathmath utan man ska spela taktiskt, artilleri där, UAV där osvosv. I MW serien är det bara att springa och skjuta på allt som rör sig.
*Fanboy rage*

Jag anser personligen att BFBC2 är utan tvekan det bästa Battlefield spelet och ja, jag har spelat samtliga en hel del.
När jag pratar om att känslan är närmare ModernWarfare än BFBC2 så syftar jag till rörelse mönster(något smidigare) och hur känslan är när man skjuter med vapnet. Jag vet att ModernWarfare riktar in sig på ett helt annan typ av spelupplevelse jag har ju faktiskt spelat även detta en hel del men föredrar utan tvekan BFBC2.

Vad jag menar med realistisk är att jag uppfattar rörelse schemat som något mer realistisk i ModernWarfare MEN realistiskt är inte alltid bäst i spel, man måste hitta en bra kombination.

Du säg att BF2 är ett mer taktiskt spel och ja det kan jag hålla med om MEN BF3 med Metro är mer eller mindre skjuta på allt du kommer åt(om jag nu inte missat något).

Nä, BF3 är helt klart en besvikelse just nu men jag hoppas att detta är deras sämsta mapp och att de andra är mer Battlefield stuk.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Höbalen:

Bara jag som inte har ngt fel gällande bf3?( Förutom nedladdningen ), kör Radeon HD 6870 allt på ULTRA x16 anti-allising(?), 40-60 FPS ute , 60 fps inne.

Det enda problemet jag har är att jag hamnar i en grop som jag inte kommer upp ur i parken vid m-com stationerna + att granaterna har en viss tendens att fastna i buskarna . Nere i tunnelbanan och framåt funkar det kalas.
Jag ser verkligen fram emot resten av spelet när det släpps.

Annars flyter det på bra , har inte haft problem med origin heller.
Tråkigt för alla övriga som har problem och inte kommer in i spelet och att det kraschar.
Ni har mitt medlidande

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För övrigt va spelet hur grymt som helst, även fast jag hellre skulle ha velat lira Caspian Border. Den har ju trots allt fordon, och det är en viktig del i ett Battlefield-spel enligt mig.

Jag kom in på Caspian Border efter ett par minuter bara. Tydligen kör de omstarter på servrarna så man kan inte hänga på en server längre. Alla game blir dock fulla extremt snabbt, så refresha serverlistan och var snabb att ansluta + ctrl+v för pass. Jag refresha och såg en som var 0/64 och var snabb att ansluta, så kom jag in.

Permalänk
Medlem

Caspian Border är asgrymt! Kom ganska snart fram till att jag kan inte flyga. Alls. Däremot kan jag köra pansarvagn och jeep, vilket är helt otroligt kul, både som förare och som takpangare. Det mest givande var att få sitta och skjuta från helikoptern dock. Om man får vara ifred för annat flyg så kan man hinna röjja på rätt bra, om den som flyger helikoptern vet vad han gör. Vilket var sällan...

Att skjuta fotsoldater ute på en äng med den kanonen är helt överlägset, de har inte en suck! Likaså med pansarvagnen, man är helt överlägsen mot allt utom bazookan. Sen satt jag hela rundor och bara skjöt mot plan och helis från olika markkanoner. Träffade inte mycket, men det är sånt drag i ljudet.

Banan är sjukt stor men ändå pangas det lite överallt. Levlade upp till 8 på metrobanan, det var inte kul att bli ägd hela tiden i början, men nu får jag i alla fall kills ibland. Det man låser upp hjälper till.

Länge sen jag haft så kul, tror jag är level 10 nu, men när man började köra på stor bana skiter man i levlingen och bara utforskar och har roligt. Lite tråkigt att man ska loosa allt när betan är slut, men nu vet jag iallafall att jag ska ha PC-versionen, för 64 spelare är helt underbart kul...

Tack igen för lösenordet, att få lira med fordon gjorde hela skillnaden!

Nu har de bytt lösenord...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Jag anser personligen att BFBC2 är utan tvekan det bästa Battlefield spelet och ja, jag har spelat samtliga en hel del.
När jag pratar om att känslan är närmare ModernWarfare än BFBC2 så syftar jag till rörelse mönster(något smidigare) och hur känslan är när man skjuter med vapnet. Jag vet att ModernWarfare riktar in sig på ett helt annan typ av spelupplevelse jag har ju faktiskt spelat även detta en hel del men föredrar utan tvekan BFBC2.

Vad jag menar med realistisk är att jag uppfattar rörelse schemat som något mer realistisk i ModernWarfare MEN realistiskt är inte alltid bäst i spel, man måste hitta en bra kombination.

Du säg att BF2 är ett mer taktiskt spel och ja det kan jag hålla med om MEN BF3 med Metro är mer eller mindre skjuta på allt du kommer åt(om jag nu inte missat något).

Nä, BF3 är helt klart en besvikelse just nu men jag hoppas att detta är deras sämsta mapp och att de andra är mer Battlefield stuk.

Känner precis som du, att visserligen är allt vackert men själva spelkänslan saknas.
Stör mig otroligt på känslan när man skjuter, allt från ljudet till känslan.
Kanske blir bra till xbox och ps3 men det jag sett av betan till pc har sorgligt nog varit lite av en besvikelse,
hade verkligen sett fram emot detta spel, men så länge dom inte ändrar något drastiskt så håller jag mig till föregångarna.

Permalänk
Skrivet av blade80:

en sak till, är det bara jag eller är det svårt att direkt urskilja vad som är fiende och vad som är miljö? (löv, burkar, damm ...mm mm) jag är van BF2

Det kallas visst kamouflage, världens arméer har kört med det i hundra år ungefär.
För att avhjälpa det har vi magiska trianglar över huvudet på fienderna, sikta 1 m nedanför, tryck av och njut

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb