Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

I Targus 17" XL så ryms då G73SW.. kan inte tänka mig att den är mindre än GT780R

Jag hade den vanliga väskan, finns även som ryggsäck tror jag

Denna jag hade: http://www.webhallen.com/hardvara/63309-targus_notebookvaska_...

hmm den passar faktiskt såg att jag räknat lite fel :/ GT780 är dock 13mm bredare men lägre och inte lika bred. Dock så kollade jag på den motsvarande ryggan och den är inte lika stor i måtten, kanske dock får plats om man trycker lite Då GT780 bara är 8mm för bred Ska se om jag hittar någon 18" rygga för rimligt pris.

Edit: hmm, såg att det var olika mått på inet och webhallen :/ Får väl kolla på Targus egna sida då den på webhallen passar.
Edit 2: Enligt Targus egna sida så ska den inte passa och måtten på webhallen inte är samma, kanske får bli att köpa laptopen och dra till inet affären o testa den bara

Edit 3: ger upp, olika mått över allt.... Får bli att testa.- Enligt Targus.com ska inte ens G73SW passa i den väskan du har men enligt webhallen ska den... blir tokig på det här.

Thx för svaret

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem

Tycker detta verkar vara en intressant dator. Jag skulle vilja veta två saker:

* Går det att få hela tangenbordet bagrundsbelyst med vitt ljus?
* Jag skulle också vilja veta hur pass ljudlig (fläktljud) datorn är vid normalt användande. Jag pysslar lite med foton och filmer ibland, men spelar aldrig spel. Är det som på en del Vaio's att fläkten ökar och minskar hastighet hela tiden och att fläktljudet är störande högt?

Tack
/K

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

* Jag skulle också vilja veta hur pass ljudlig (fläktljud) datorn är vid normalt användande. Jag pysslar lite med foton och filmer ibland, men spelar aldrig spel. Är det som på en del Vaio's att fläkten ökar och minskar hastighet hela tiden och att fläktljudet är störande högt?

Tack
/K

Köpte icke R versionen igår och ja det går att ha hela tangentbordet vitt och fläkten vet jag inte riktigt :/ ibland låter den inget och ibland helt plötsligt börjar den låta lite i några sekunder sen sjunker den igen. utan ens att värmen blir över 40*c på varken processor eller grafikkortet.

Har inte hunnit testa så mycket då jag installerar Windows just nu

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Tack
/K

Japp, allt går att få vitt, dock är det missfärgning på en del av tangenterna, så vissa går åt grönt och andra går mot lila medans andra är helt vita, lite konstigt.

Fläkten är till 90% alltid igång, den blir högljudd om du gör något processorkrävande, men har du hörlurar eller spelar musik tvivlar jag starkt på att du ens kommer att höra den (förens du börjar rendera). För att alltid vara igång är den alltså väldigt tyst.

Permalänk
Medlem

Hej! jag funderar på att beställa denna till veckan men undrar vilka möjligheter det finns att uppgradera den? T.ex installera ett till grafikkort för SLI eller ett helt enkelt köpa ett helt nytt.

Permalänk
Skrivet av IcaRulf:

Hej! jag funderar på att beställa denna till veckan men undrar vilka möjligheter det finns att uppgradera den? T.ex installera ett till grafikkort för SLI eller ett helt enkelt köpa ett helt nytt.

Vad gäller grafikkort i laptops så kommer det bli ett jävla meck att byta grafikkort och att försöka få in ett till i en redan full dator kommer inte att gå ^^ finns nog inga laptops där det är lätt så när du väl känner att du behöver nytt så får du köpa en ny dator^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Någon av er ägare som testat bf3 betan med den här datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

jag har, får ca 25 fps på medium, vilket jag tycker är oerhört lite. får ca 38 på low.
Någon annan som har testat betan med gtx 560m? vill gärna jämföra mitt med andras.

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | Sapphire Radeon RX 7800 XT Gaming OC NITRO+ | 32 GB DDR4 (4x8) | Corsair RM850x V3 850W | 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

jag har, får ca 25 fps på medium, vilket jag tycker är oerhört lite. får ca 38 på low.
Någon annan som har testat betan med gtx 560m? vill gärna jämföra mitt med andras.

Testat i överklockatläge? med turbo fan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Testade nyss och tyckte att det flöt på bra på Mid/high inställningar och 1680*1050 upplösning utan AA. Körde i turbo-läget.

Måste säga att jag är mäkta imponerad.

Permalänk
Medlem

Tänkte väl det, körde ju betan med min dator i sign. Och det rullade på, så jag tror ja kanske köper den här laptopen inom en snar framtid

Permalänk
Medlem

Bryts garantin om man öppnar GT780 för att tex installera en till hårddisk eller minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shr000m:

Bryts garantin om man öppnar GT780 för att tex installera en till hårddisk eller minne?

Nej. Det är en "Warranty void if sticker is broken" lapp på baksidan på den stora luckan, men jag ringde supporten och frågade om det och de sa att det var okej, det är troligen bara för den Amerikanska marknaden.

Sitter med 16gb ram själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Nej. Det är en "Warranty void if sticker is broken" lapp på baksidan på den stora luckan, men jag ringde supporten och frågade om det och de sa att det var okej, det är troligen bara för den Amerikanska marknaden.

Sitter med 16gb ram själv.

Tack för svaret.
Nice! då behöver jag inte köpa den dyraste GT780. Känner inget behov av blu-ray spelaren. Men SSD och mycket minne vill jag ha. Och det kvittar om det är en i5 eller i7.
Men man kanske kommer upp till samma pris i alla fall..

Permalänk
Medlem

Kommer ju nya versioner av den här laptopen den 1:e nov, de har 570 kortet istället. så jag väntar nog vackert på den

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Kommer ju nya versioner av den här laptopen den 1:e nov, de har 570 kortet istället. så jag väntar nog vackert på den

Finns redan ute men kostar 20k och det är absolut inte värt 6000:- för några % snabbare grafikkort som 570m är. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946329

I dessa prisklasser skall man bygga ihop nåt paket från PC-konsulten eller från Deviltech och få betydligt bättre grafik en 570m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Finns redan ute men kostar 20k och det är absolut inte värt 6000:- för några % snabbare grafikkort som 570m är. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946329

I dessa prisklasser skall man bygga ihop nåt paket från PC-konsulten eller från Deviltech och få betydligt bättre grafik en 570m.

Orkar inte leta fram dem på prisjakt, men som du såg så skrev jag att det _kommer_ nya msi laptops med 570 kortet för bra mkt bättre priser än det som finns idag. 1 nov är eta enligt hemsidorna. och datorn du länka kostar för övrigt 17 900 på webhallen. http://www.webhallen.com/hardvara/137867-msi_gt780dx-231ne-co...

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Orkar inte leta fram dem på prisjakt, men som du såg så skrev jag att det _kommer_ nya msi laptops med 570 kortet för bra mkt bättre priser än det som finns idag. 1 nov är eta enligt hemsidorna. och datorn du länka kostar för övrigt 17 900 på webhallen. http://www.webhallen.com/hardvara/137867-msi_gt780dx-231ne-co...

För 500:- tiil så får du ett Amd 6990m istället för GTX 570m som är betydligt bättre, kolla här. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-... på PC-Konsulten med samma spec i övrigt. http://pc-konsulten.se/contents/sv/p7.html

Missförstå mig inte nu jag älskar MSI ( kolla min avatar ) men för ett 570m så är det för dyrt.

Permalänk
Avstängd

120hz skärm och jag skulle köpa den! köpa en dyr gaming laptop med 60hz skärm är bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

För 500:- tiil så får du ett Amd 6990m istället för GTX 570m som är betydligt bättre, kolla här. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-... på PC-Konsulten med samma spec i övrigt. http://pc-konsulten.se/contents/sv/p7.html

Missförstå mig inte nu jag älskar MSI ( kolla min avatar ) men för ett 570m så är det för dyrt.

Och köper man från usa kostar en msi gt780dxr 10k, gillar inte clevos design då de ser ut som en 90-tals laptop

Permalänk

Hej!

Jag köpte 233ne modellen beggat för några veckor sedan, fick varken med batteri eller rätt adapter men priset var på 9200:- så man kan ju inte klaga!
Dumt nog köpte jag 120w " MSI GAMING SERIES" adaptern från Webhallen i tron om att det var den rätta, ack så fel jag hade, datorn dör av krävande spel. Är det någon som känner till en återförsäljare för 150w adaptern?

/Remouladsås

Permalänk
Medlem
Skrivet av sköldpadda:

Det är ju sån vedervärdig design på allt MSI gör, det här går ju bara bra om man är 15 har tandsställning och gejmar på ventrilo.

Så farligt är den väll inte. Den är som en korsning av mysig julgran med bärbar dator. Grymt hemtrevligt när det är mörkt och ensamt, eller man villa ha lite discokänsla.

Jag ser i alla fall utstyrseln som något positivt och glädjande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av remouladsås:

Hej!

Jag köpte 233ne modellen beggat för några veckor sedan, fick varken med batteri eller rätt adapter men priset var på 9200:- så man kan ju inte klaga!
Dumt nog köpte jag 120w " MSI GAMING SERIES" adaptern från Webhallen i tron om att det var den rätta, ack så fel jag hade, datorn dör av krävande spel. Är det någon som känner till en återförsäljare för 150w adaptern?

/Remouladsås

Farligt att använda den du har ifall inte volt och Ampere stämmer. Kjell & co har en 150 w tror jag.

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Farligt att använda den du har ifall inte volt och Ampere stämmer. Kjell & co har en 150 w tror jag.

Klantigt av mig, jo dem hade en 150w men är inte säker på att det är rätt, orkar du verifiera så att det stämmer? Artikelnr: 44427, går inte att direktlänka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av remouladsås:

Klantigt av mig, jo dem hade en 150w men är inte säker på att det är rätt, orkar du verifiera så att det stämmer? Artikelnr: 44427, går inte att direktlänka.

Vad jag fick ut genom en snabb googling verkar det vara 180w det ska va?!

Läs på baksidan av datorn, vad står det för volt och för amphere? V*A=Watt

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Vad jag fick ut genom en snabb googling verkar det vara 180w det ska va?!

Läs på baksidan av datorn, vad står det för volt och för amphere? V*A=Watt

Är inte hemma just nu, vart fick du fram det? http://mobilia.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:4161396 där står 150w.

Permalänk
Medlem

Jag har testat Battlefield betan och det funkar kanon. Jag har dessvärre problem med att jag får svarta streck på de mörka partierna när jag spelar. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Köpte min gt780r för ca 2 månader sen men är ledsen att meddela att jag ska sälja den
Ta mig inte fel datorn är grym, men jag har bara insett att jag hellre vill ha en stationär, (lite sent, jag vet...)
Men är det någon här som kan tänka sig en begagnad? nu när bf3 har kommit ut skulle jag vilja sälja den så fort som möjligt I affär kostar den ca 14000, och jag säljer den för 11 något tror jag, är någon intresserad kan ni maila, ringa eller smsa
(bor nära stockholm för de som vill veta)

henrik.hoyheim@gmail.com
0706948818

Förlåt för annonsen... men tänkte bara att tråden är delvis till för de som vill köpa en 780, tänkte bara hjälpa dem, och mig (hehe) lite

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | Sapphire Radeon RX 7800 XT Gaming OC NITRO+ | 32 GB DDR4 (4x8) | Corsair RM850x V3 850W | 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

Ångrar inte mitt köp, bf3 fungerar riktigt bra! körde på auto och då körde den high på allt och ultra på texture. 16x AA men ja sänkte till 2.

Tycker det är spelbart, kan sänka till mid för bättre fps antar ja. Får testas imorn nu blire 5h sömn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

Köpte min gt780r för ca 2 månader sen men är ledsen att meddela att jag ska sälja den
Ta mig inte fel datorn är grym, men jag har bara insett att jag hellre vill ha en stationär, (lite sent, jag vet...)
Men är det någon här som kan tänka sig en begagnad? nu när bf3 har kommit ut skulle jag vilja sälja den så fort som möjligt I affär kostar den ca 14000, och jag säljer den för 11 något tror jag, är någon intresserad kan ni maila, ringa eller smsa
(bor nära stockholm för de som vill veta)

henrik.hoyheim@gmail.com
0706948818

Förlåt för annonsen... men tänkte bara att tråden är delvis till för de som vill köpa en 780, tänkte bara hjälpa dem, och mig (hehe) lite

Gt780r finns från runt 11 ny från butik, så det lär nog bli svårt.