Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Leveranstiden som är är angiven i antal arbetsdagar från och med att ordern lämnat vårt lager.
/Mikael

En liten uppföljningsfråga på detta då.
Hur lång tid ska det ta innan varan lämnar ert lager?
Min order har legat för plock i 4 arbetsdagar nu. Förstår att det ibland är mycket orderingångar och man inte hinner med alltid men då anser jag man tar in extra personal för att komma igen. Har man så stor efterfrågan så är det ett tecken att det går bra för ett företag men håller man samtidigt in på kostnaderna (se personal) så ser man inte till kundens bästa, imo.

Tyvärr, men jag betalar hellre 1000:- mer hos någon annan på en 10.000kr-leverans för att få varan packad och skickad inom 24h än vänta en hel vecka.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Poison:

En liten uppföljningsfråga på detta då.
Hur lång tid ska det ta innan varan lämnar ert lager?
Min order har legat för plock i 4 arbetsdagar nu. Förstår att det ibland är mycket orderingångar och man inte hinner med alltid men då anser jag man tar in extra personal för att komma igen. Har man så stor efterfrågan så är det ett tecken att det går bra för ett företag men håller man samtidigt in på kostnaderna (se personal) så ser man inte till kundens bästa, imo.

Tyvärr, men jag betalar hellre 1000:- mer hos någon annan på en 10.000kr-leverans för att få varan packad och skickad inom 24h än vänta en hel vecka.

Hej,
Normalt ska det inte ta så lång tid om produkterna finns på lager. Mejla oss på order@komplett.se med ditt ordernummer så undersöker vi din order.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Isty Visa inlägg
Kom på en sak: hur kommer det sig att ni har massa utdaterade produkter i eran fynd-hörna, men priserna är ett rejält överpris?

Vi ser över priserna i våra fynhörnor så ofta som möjligt med ibland missar vi. Hittar du någon särskild produkt som du tycker är märkligt prissatt så skicka gärna ett PM till mig så undersöker vi.

/Mikael

Nu har jag inte varit inne på fynd på ett tag men var inne flitigt under ett antal år förut (köpt ett moderkort där för 6-8 år sen till 50% och allt var med då).
Och jag tycker att fynd priserna har sakta men säkert glidit närmare och närmare den vanliga produkten för att för nåt halv år sen någon gång (när jag senast kollade lite) endast skilja nån några % och endast i nåt enstaka fall komma upp så pass högt som 5%.
Dessa % är alldeles för dåliga tycker jag tex ett retur ex (med allt kartong,kablar,cd,manual) borde ju ligga runt 5-10% för att det ska vara värt det är det endast kort ja då ska det vara runt 20-25% helst så kan det ju givetvis vara 5-10% till.

Sen om vi kommer till äldre produkter som ni inte ens säljer längre så ligger ni ofta kvar på samma nivå - 1-2% som ni hade när ni sålde den vilket för ett grafikkort då helt plötsligt är ett hutlöst pris då du kan få ett som är 50% snabbare nytt för mindre pengar.
Vilket jag har hittat minst ett 50 tal (troligen ännu flera) av genom åren.
Här ska ju priset ner med 50% eller mer för att det ska vara värt det.

Så med andra ord är det nog inte någon enskild vara som isty klagar på skulle jag tippa på.
Utan det handlar om HELA FYND HÖRNAN överlag det är ingen FYND hörna längre utan mer en lura dumma kunder (dom som inte kollar om priserna är vettiga) hörna.

Vad jag skulle vilja se är en riktig overhaul på fynd hörnans priser då det inte är värt det som den är just nu (om ni inte har ändrat priserna radikalt det senaste halv året vilket jag tvivlar på).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

En av mina vänner köpte nyligen datorkomponenter från er på Komplett, bland annat ett moderkort (ASUS P8P67 Pro B3). Efter monteringen visade det sig att det inte fungerade att koppla in grafikkortet (ett XFX HD6970) i den översta PCI-E-slotten. Vi har även testat med det gamla grafikkortet, och det fungerar ej heller. I den andra slotten fungerar allting helt perfekt, men eftersom den är X8 istället för X16, och således blir prestandan något sämre, skickades moderkortet tillbaks till er för reparation/utbyte.

Nu har vi fått svar, och det lyder (citat) "Hej,

Vår tekniker har upptäckt en fysisk skada till följd av handhavandefel. Skadan består av böjd pinne i CPU
sockeln. Tyvärr täcks inte sådana skador av produktgarantin. Vi returnerar kostnadsfritt produkten utan åtgärd.

Vänliga hälsningar
David
Returavdelningen"

Det här tolkar i alla fall jag som att PCI-E-slotten (obs. bara den översta) inte fungerar pga. att CPU-sockeln inte fungerar - men processorn fungerar. Jag tänker inte påstå att jag vet mer än er om datorer etc., för det gör jag förmodligen inte, men att en böjd pinne i CPU-sockeln skulle göra att den första PCI-E-slotten slutar fungera men lämna processorn fungerande finner jag osannolikt.

Det jag undrar nu är om det är helt kört med garanti, och om inte, hur vi ska gå vidare för att kunna byta ut moderkortet.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hallonglass:

En av mina vänner köpte nyligen datorkomponenter från er på Komplett, bland annat ett moderkort (ASUS P8P67 Pro B3). Efter monteringen visade det sig att det inte fungerade att koppla in grafikkortet (ett XFX HD6970) i den översta PCI-E-slotten. Vi har även testat med det gamla grafikkortet, och det fungerar ej heller. I den andra slotten fungerar allting helt perfekt, men eftersom den är X8 istället för X16, och således blir prestandan något sämre, skickades moderkortet tillbaks till er för reparation/utbyte.

Vår tekniker har upptäckt en fysisk skada till följd av handhavandefel. Skadan består av böjd pinne i CPU
sockeln. Tyvärr täcks inte sådana skador av produktgarantin. Vi returnerar kostnadsfritt produkten utan åtgärd.

Vänliga hälsningar
David
Returavdelningen"

Det här tolkar i alla fall jag som att PCI-E-slotten (obs. bara den översta) inte fungerar pga. att CPU-sockeln inte fungerar - men processorn fungerar. Jag tänker inte påstå att jag vet mer än er om datorer etc., för det gör jag förmodligen inte, men att en böjd pinne i CPU-sockeln skulle göra att den första PCI-E-slotten slutar fungera men lämna processorn fungerande finner jag osannolikt.

Det jag undrar nu är om det är helt kört med garanti, och om inte, hur vi ska gå vidare för att kunna byta ut moderkortet.

Varför är det osannolikt? Förstörda pinnar i sockeln kan göra att minnesplatser slutar fungera men inte hela CPUn, troligen samma sak här. Databussarna för det olika perifera enheterna har säkert egna dedikerade anslutningar och därför tappar man bara just de funktionerna som berörs.

Intel har datablad för alla sina produkter tillgängliga, bara att läsa igenom.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

System som gillar att jävlas

Avbeställde nyligen en order och placerade en ny order då jag kom på att det var ytligare en produkt jag skulle ha, nu envisas den med följande: Bekräftad/Cancel rejected
Jag tolkar det som att systemet nekade min avbeställning, produkterna är ju inte skickade (såvida ni inte börjat packa och köra under natten en helg ) och det känns rätt orutinerat att få dubbla grejer av det mesta och sedan skicka tillbaka hälften, allt för att systemet på något vänster fick för sig att det var en bra idé att neka avbeställningen.

Skickar ordernummer via PM och antar att du kan lösa det här så slipper ni skicka runt produkterna i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

En av mina vänner köpte nyligen datorkomponenter från er på Komplett, bland annat ett moderkort (ASUS P8P67 Pro B3). Skadan består av böjd pinne i CPU sockeln.

Och ännu en gång till så är det ett ASUS kort med böjda cpu pins.
Har ju ställt denna fråga ett par gånger nu men va fan en gång till.
Varför är det i stort sett bara ASUS kort som förekommer i trådar runt om på nätet med böjda pinnar i cpu sockeln?
Jag har två alternativ som svar.
1, Det är endast idioter som inte ska befinna sig närmare än en meter från en dator som köper ASUS (inte speciellt troligt).
2, ASUS har en,några robotar som kröker pinnarna och alldeles för dålig kvalitets kontroll.

Hmmm Jag skulle tippa på att den troliga anledningen är nr 2 men man vet ju aldrig jag kan ju ha fel (men jag har ju aldrig köpt någon ASUS produkt heller så det är nog inte så troligt ).

Är detta något som komplett kan sprida lite ljus över?
Hur ser retur promillen ut på böjda pinnar i cpu sockeln mellan fabrikaten?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

Varför är det i stort sett bara ASUS kort som förekommer i trådar runt om på nätet med böjda pinnar i cpu sockeln?
1, Det är endast idioter som inte ska befinna sig närmare än en meter från en dator som köper ASUS (inte speciellt troligt).
2, ASUS har en,några robotar som kröker pinnarna och alldeles för dålig kvalitets kontroll.

Hmmm Jag skulle tippa på att den troliga anledningen är nr 2 men man vet ju aldrig jag kan ju ha fel (men jag har ju aldrig köpt någon ASUS produkt heller så det är nog inte så troligt ).

Jag har sedan 1995 inte fått ett enda trasigt Asus moderkort och det är hundratals vi talar om.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har sedan 1995 inte fått ett enda trasigt Asus moderkort och det är hundratals vi talar om.

Hur manga har gatt sonder?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Hahaha. Precis, hundratals har gått sönder?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Skrivet av pompa_kumla:

Skrivet av petehell:

Hahaha. Precis, hundratals har gått sönder?

Tråkigt att ni inte kan svenska.

Jag tar det igen: "Jag har sedan 1995 inte fått ett enda trasigt Asus moderkort och det är hundratals vi talar om." Alltså har alla varit hela och inga trasiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603221

Har en beställning inne, när kan vi förvänta dato ?
Tittade på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603221 , hoppas inte att jag måste vänta i 2 veckor till ....

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Hallonglass:

Vänliga hälsningar
David
Returavdelningen"

Hej,
Som David skrev så täcks skador som uppkommit på grund av handhavandefel inte av produktgarantin.

Skrivet av Utbildadninja:

Avbeställde nyligen en order och placerade en ny order då jag kom på att det var ytligare en produkt jag skulle ha, nu envisas den med följande: Bekräftad/Cancel rejected
Jag tolkar det som att systemet nekade min avbeställning, produkterna är ju inte skickade (såvida ni inte börjat packa och köra under natten en helg ) och det känns rätt orutinerat att få dubbla grejer av det mesta och sedan skicka tillbaka hälften, allt för att systemet på något vänster fick för sig att det var en bra idé att neka avbeställningen.

Skickar ordernummer via PM och antar att du kan lösa det här så slipper ni skicka runt produkterna i onödan

Hej,
Det verkar ha blivit något fel här - vi ber om ursäkt för detta. Du kan strunta i att hämta ut ordern du skickade i PM så går den i retur till oss. Givetvis utan någon extra kostnad för dig.

Skrivet av grizzly666:

Hej,
Tyvärr har vi ingen statistik kring böjda pinnar per tillverkare.

Skrivet av zeleni:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603221

Har en beställning inne, när kan vi förvänta dato ?
Tittade på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603221 , hoppas inte att jag måste vänta i 2 veckor till ....

Hej,
Vi har inte fått något bekräftat leveransdatum på Logitech G930 ännu. Håll utkik på produktsidan - så fort vi fått ett leveransdatum från vår leverantör så dyker det upp där.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Okej, vad är det som händer på returavdelningen? Nu har samma returärende hanterats typ fyra gånger, idag fick jag ytterligare ett mail om att min retur är mottagen och skall börja behandlas. Returen är ett moderkort som ni skickade ut till mig trots att jag inte skulle ha något. Jag har ringt er 3 gånger ang. det här fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen:

Okej, vad är det som händer på returavdelningen? Nu har samma returärende hanterats typ fyra gånger, idag fick jag ytterligare ett mail om att min retur är mottagen och skall börja behandlas. Returen är ett moderkort som ni skickade ut till mig trots att jag inte skulle ha något. Jag har ringt er 3 gånger ang. det här fram och tillbaka.

Jadu, jag undrar samma sak. Skickade in ett defekt ASUS-moderkort (gissa vilket) som orsakade whine coil i varenda PSU jag testade det med för retur, fick besked om att det tagits emot och att behandlingstiden skulle ta ca. 4 dagar. Det var en vecka sen. Har varken fått någon uppdatering om ärendet eller svar på min förfrågan om ärendet. Nu är det väl inte överdrivet långt tid, och jag har ju faktiskt bara varit utan dator i totalt två veckor nu tack vare postens helgledighet, men tillsammans med din ovannämnda kommentar får det mig att tro att returfolket hos Komplett har det väääääldigt körigt just nu. Eller att något av deras system har pajat. Eller att...?

/För övrigt en oftast mycket nöjd och trogen Komplett-kund.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Typen:

Hej,

Vi ber om ursäkt om din retur dragit ut på tiden. Hör av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så undersöker vi status på din retur.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver man betala returfrakt/fraktsedel när man lämnar in en vara på reparation vid eran pickuppoint?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JucoB:

Behöver man betala returfrakt/fraktsedel när man lämnar in en vara på reparation vid eran pickuppoint?

Nepp.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tjenaree!! Tänkte fråga er, hur länge är rabatten på den här Asus datorn? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647560

Permalänk
Medlem

Vad innebär Live-rea egentligen?

Permalänk
Medlem

Om en grej man vill ha ligger nu, räcker det med att man lägger det i korgen eller måste man genomföra köpet?
Tänk om något nytt dyker upp och det man ville ha försvinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Om en grej man vill ha ligger nu, räcker det med att man lägger det i korgen eller måste man genomföra köpet?

Genomföra köpet är jag nästan 100% säker på. Tror inte den reserveras till dig om du bara har den i kundvagnen.

Hur ofta uppdaterar de med nya rea produkter?

Permalänk

vadå löpande, kom saker 2 min över 6, sen har de bara bytat plats?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har uppdaterats nu, gamla prylar hänger kvar.
3TB disken är nästan prisvärd

Permalänk

där har vi det, väntar tills det kommer skärmar ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Funderar skarpt på ett G19. Väntar dock och kollar om det kanske kommer upp fler

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av borz:

Varan är inte reserverad när den ligger i kundvagnen. Den reserveras först när köpet genomförs.

Skrivet av MofoSchenked:

vadå löpande, kom saker 2 min över 6, sen har de bara bytat plats?

Vi uppdaterar kampanjen under timman, så förvänta er nya erbjudanden kontinuerligt

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste säga att era erbjudanden är riktigt bra och roliga. Det enda jag ser som negativt är att ni inte har Klarna och att frakten är väldigt dyr i jämförelse med andra webbbutiker.

Tummen upp i vilket fall som helst!

Hoppas på ett fint erbjudande på ett till grafikkort. :):)

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tomtelol:

Måste säga att era erbjudanden är riktigt bra och roliga. Det enda jag ser som negativt är att ni inte har Klarna och att frakten är väldigt dyr i jämförelse med andra webbbutiker.

Tummen upp i vilket fall som helst!

Hoppas på ett fint erbjudande på ett till grafikkort. :):)

Klarna finns fortfarande kvar som betalningsalternativ även om "betala i november-erbjudandet" är slut.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det jag som är senil, eller försvinner även vissa erbjudanden också? Alltså att det endast är tillgängliga under några minuter?