Permalänk
Medlem

NUT?

Om du kommit så långt att du faktiskt läser det här, kanske du redan vet vad NUT är. Jag söker en kompatibilitetslista, och självklart har de en sådan på siten. Men den låter inte en välja version, och hårdvaran jag har kommer med en 5 år gammal version. (2.0.5) Någon som har tips på var man ska leta? Mina Google skills har inte riktigt nått fram till ett vettigt resultat, tyvärr. Jag misstänker att alla sökresultat som skulle kunna vara relevanta helt enkelt är så jävla gamla att de gått ur tiden...

I grund och botten handlar det om att jag letar efter en UPS att ansluta till min ReadyNAS NV+, och för att funktioner så som automatisk avstängning, batteri övervakning osv ska fungera måste NAS'en känna igen UPS'en när man ansluter den via USB.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag testade just att koppla min eaton powerware 9130 (som använder usbhid_ups drivrutinen) till min readynas duo, och den hittas som den ska med status över batteriprocent och tid.

Hittade även denna kompatibilitetslista: http://www.readynas.com/?page_id=92
UPS delen på readynas forumet kanske du också hittar info i: http://www.readynas.com/forum/viewforum.php?f=87

Permalänk
Medlem

Listan ska tydligen vara hopplöst utdaterad, den officiella länken leder bara till forumet, och där har jag redan rört om. Det mesta där är antingen ett par år gammalt, och svårt att hitta i shoppar, eller icke EU versioner, vilket helt plötsligt betyder att det inte är garanterat att de fungerar i alla fall. Det ser ut som om man får "chansa" på en hyfsat billig APC, och hålla tummarna då "nästan alla" ska fungera.

Trist, men så blir det nog. Tack för att du testade med 9130'an. Den är dock lite högt prissatt bara för min NAS :- )

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.