Permalänk
Medlem

Finns inte en setting nånstans. Har provat lite conf filer från ett annat forum men det hjälper inte ett smack.
Måste vara nytt rekord. Har nog aldrig avinstallerat ett spel inom 5 minuter men tearingen är så hemsk så det går fan inte att spela det.

Permalänk
Medlem

Ganska lustig rageguy http://www.cryotank.net/gallery/albums/pc-game-screenshots/va...

Har du checkat boxen "Application detection level" till "high" samt lagt rage.exe i profilen?
Testat dessa?
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=215674...

Och tack för att du postade ditt test Blir inget rage för mig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

Är det nånting som är fel Med Crossfire i Rage jag blir tokig ?

Jag kör 5850 Sapphire Crossfire och oavsett om jag väljer 2x 4x 8x Anti Aliasing så får jag sämre FPS när jag kollar med FRAPS än om jag bara kör ett Single 5850 och avaktiverar Crossfire.

Jag har 11.10 Preview Catalyst Drivers som sweclockers sa åt mig att lägga in för bästa möjliga upplevelse på BF 3, kan det vara dessa drivers som spöar eller funkar helt enkelt spelet så här sjukt jäkla dåligt väldigt besviken ? :/

PS glömde tillägga jag starta om spelet typ 8 ggr o testa single kort och CF på alla olika Anti aliasing Nivåer vid samma område o det blir bara skit! typ 20-45 fps med Crossfire och 40 plus till 60 plus på singel card ?

Skrivet av KniFF:

Rage stödjer varken Crossfire eller SLI , det har pratats om att eventuellt lägga till det senare via patch.

En AFR profil borde ju lösa det temporärt? Hoppas ju annars på en ny CAP.

Skrivet av ozo64:

Satte igång spelet nyss. Fyfan vad det ser ut. Värsta tearingen jag ngnsin sett. Helt ospelbart på mitt ATI 6870. Hur fan lyckas man släppa ngt som ser ut så här jävla illa??? Grafiken ser ut som ngt från 2005 dessutom.

Dags för ID att lägga ner tror jag.

http://www.youtube.com/watch?v=WmdWNREEqno

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har senaste drivrutinen som finns hos ATI. Det hjälper inte ett skit. Tearingen är fruktansvärd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ganska lustig rageguy http://www.cryotank.net/gallery/albums/pc-game-screenshots/va...

Har du checkat boxen "Application detection level" till "high" samt lagt rage.exe i profilen?
Testat dessa?

Och tack för att du postade ditt test Blir inget rage för mig

Asså texturladdning har jag inga problem med. Jag har dock fruktansvärd tearing över hela skärmen så fort man rör på musen.

Permalänk
Medlem

http://www.geforce.com/News/articles/how-to-unlock-rages-high...
Ta en titt på detta!
Hur ni får lite stil på spelet

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Asså texturladdning har jag inga problem med. Jag har dock fruktansvärd tearing över hela skärmen så fort man rör på musen.

Det var inte riktat mot dig
and hello

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Ta en titt på detta!

Det där har jag provat. Texturerna ser bättre ut men tearingen är den värsta jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det där har jag provat. Texturerna ser bättre ut men tearingen är den värsta jag sett.

använder du SLI? med ett kort blev de mindre tearing.

[EDIT]
För att de inte ska bli liv om piratkopiering så tänkte jag nämna att jag har ett utvärderings exemplar av spelet, så var de avklarat.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Men det kan väll inte vara drivers som orsakar komprimerade och rätt ut sagt riktigt fula texturer ingame? finns en helt tråd på steam forumet med "low-res textures" prints screens :/ ser fan bättre ut med quake2 på endel screen.

Men om inte den senaste OpenGL är närvarande i de senaste drivrutinerna som id tech 5 kräver, så skulle det mycket väl kunna hända alla möjliga saker med spelet. Och vilket spel är helt felfritt när det gäller texturer? Jag minns att Crysis 2 till exempel hade en hel del lågupplösta texturer här och var. Men det är sju sådant som kan patchats senare om det finns tid. Carmack har hintat på att det kanske kommer en textur pack med fix för just lågupplösta texturer samt högre upplösta texturer, från wikipedia: Content DLC was already mentioned to be planned for all platforms, without providing further details.[34]
At QuakeCon 2011, Carmack mentioned a number of additions PC version of RAGE might receive in the forseeable future. These include unofficial patches as Carmacks named them "research engine things, "far-out technologies"; such as HMD support, Kinect support, "tracing, splatting, voxels and non-polygonal stuff", "perfect motion-blur" and "perfect anti-aliasing". id Software is committed to update the id Tech 5 engine past Rage's development.
During the Keynote, Carmack also stressed a number of times that the PC version would possibly get a "super quality texture pack" to fix low-resolution(blurry) textures that Rage suffers at the shipping dataset which is identical to console counterparts. He admitted that artists were sad because a combination of multiple professional compression solutions necessary to fit the ~150 GB internal build to a shippable product of 25 GB, on three dual-layer DVDs or one single-layer BD.

Likadant är det med alla spel, man kan inte fokusera på att ge varenda textur samma behandling för det skulle ur ett tidsperspektiv kräva alltför mycket tid. Jag vet detta eftersom jag själv pysslar med 3d modellering/texturering/rendering. Sedan så var ju många utav de exemplen i tråden du nämnde en del fel som har med drivrutinerna att göra, till exempel att vissa texturer helt enkelt saknas eller att det börjar lysa och blinka över skärmen.
Viktigt att notera är att han nämner att spelets interna build ligger på ca 150gb redan komprimerad data och att sedan komprimera det ännu mer gör självfallet att texturerna inte blir lika högupplösta som de annars ska vara. Så där har du det, så ha bara lite tålamod så kommer det nog fixa sig.

Permalänk
Medlem

Tror jag fått hyfs på det nu iaf. Ingen tearing längre så nu är det iaf spelbart. Återkommer om jag stöter på fler problem. Jag misstänker att det kommer mera senare.

Sjukt att man måste jaga drivrutiner på massa ställen på nätet samt lägga in massa skumma configfiler OCH ändra i catalyst center för att få igång ett spel så det går att spela det.
Antar att det kommer ngn ordentlig fix senare men man tycker de borde testa sina grejjer innan de släpper dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror jag fått hyfs på det nu iaf. Ingen tearing längre så nu är det iaf spelbart. Återkommer om jag stöter på fler problem. Jag misstänker att det kommer mera senare.

Sjukt att man måste jaga drivrutiner på massa ställen på nätet samt lägga in massa skumma configfiler OCH ändra i catalyst center för att få igång ett spel så det går att spela det.
Antar att det kommer ngn ordentlig fix senare men man tycker de borde testa sina grejjer innan de släpper dem.

yeah
berätta gärna hur du gjorde

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha hittade denna bild

Permalänk
Medlem

Scrollar igenom den här tråden och jag undrar om jag drömt dom senaste 4 timmarna, spelat mer eller mindre nonstop och aldrig hamnat under 60 fps. Inte upplevt några problem som beskrivits alls utan glidit igenom spelet och konstant beundrat hur snyggt det är. Har ett 480 och en i7 870 @ stock, är det bara folk som kör ati som påverkas av problemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Scrollar igenom den här tråden och jag undrar om jag drömt dom senaste 4 timmarna, spelat mer eller mindre nonstop och aldrig hamnat under 60 fps. Inte upplevt några problem som beskrivits alls utan glidit igenom spelet och konstant beundrat hur snyggt det är. Har ett 480 och en i7 870 @ stock, är det bara folk som kör ati som påverkas av problemen?

Håller med 8192 ser dessutom riktigt läckert ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kan inte annat än att hålla med. Visuellt sett är detta det vackraste spel jag spelat, jävlar vad snyggt det är. En makalös detljrikedom. Visst, på nära håll är en del texturer lågupplösta, men tycker man att grafiken är ful så skulle jag bra gärna vilja veta vilket spel man jämför med.

Permalänk
Medlem

Nja på nära håll är alla texturer bara en sörja. Ser ut som playstation 2 på sina ställen. På avstånd ser det dock ruskigt bra ut och frameraten är väldigt bra.

Så här fixade jag det iaf. Setting från den här posten. Jag tog de för high

Sen fick jag ställa in "let the application decide" på allt i catalyst center samt sätta vsync till always on också i catalyst settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Ta en titt på detta!

Det är verkligen skillnad på texturerna i 8k och auto! Verkar vara en miss från id softwares sida att auto inte fungerar bättre som dom skriver i artikeln.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Å här är roten till hela problemet

"So when i get this right, MegaTextures should make the Game look much nicer by not repeating textures, right? But whats the Point of this if these no repeating textures are so lowres that you cant even tell that they do not repeat? There is no Logic in this, the only things that MegaTextures do so far are:

1.) Make the game Big as hell (21Gb).
2.) Leaves the Rest in Lowres (Small Objects, Walls etc).
3.) Makes it Almost Impossible to hand high textures later in cause of size.

That makes so much sense like showering in mud to clean yourself :/"

Megatextures är typ 10 år för tidigt eller så. Om 10 är når 300GB går att få in på en skiva eller 2 så kommer det bli jäkligt nice. IDag är det meningslöst då de måste komprimera 80% som fan vilket leder till att det ser ut som skit istället.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Att folk tar screens från när texturerna inte ens har laddats upp och postar dem överallt är ju bara tragiskt trollande, det bidrar ju inte till att lösa problemet. Man kanske istället borde försöka fixa problemet genom att söka efter information som kan vara till hjälp istället. Ta en titt här istället för att trolla: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1236250-rage-supp...

Permalänk
Skrivet av TheRavensNest:

Att folk tar screens från när texturerna inte ens har laddats upp och postar dem överallt är ju bara tragiskt trollande, det bidrar ju inte till att lösa problemet. Man kanske istället borde försöka fixa problemet genom att söka efter information som kan vara till hjälp istället. Ta en titt här istället för att trolla: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1236250-rage-supp...

Varför tror du att han trollar? Har du testa spelet? Ser faktiskt ut sådär, tom. värre ibland.

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Det där hjälper inte. Problemet är att de varit tvungna att komprimera sönder allting för att få plats med det på 20GB.

Permalänk
Skrivet av Kofotsjanne:

Varför tror du att han trollar? Har du testa spelet? Ser faktiskt ut sådär, tom. värre ibland.

Kolla på hans tidigare inlägg(vilket btw är saxat från ett annat forum) så förstår du: Å här är roten till hela problemet

"So when i get this right, MegaTextures should make the Game look much nicer by not repeating textures, right? But whats the Point of this if these no repeating textures are so lowres that you cant even tell that they do not repeat? There is no Logic in this, the only things that MegaTextures do so far are:

1.) Make the game Big as hell (21Gb).
2.) Leaves the Rest in Lowres (Small Objects, Walls etc).
3.) Makes it Almost Impossible to hand high textures later in cause of size.

That makes so much sense like showering in mud to clean yourself :/"

Megatextures är typ 10 år för tidigt eller så. Om 10 är når 300GB går att få in på en skiva eller 2 så kommer det bli jäkligt nice. IDag är det meningslöst då de måste komprimera 80% som fan vilket leder till att det ser ut som skit istället.

Har inte haft möjlighet att testa spelet än då det inte kommer ut förrän den 7:e, jag har förhandsbokat det. Sedan har jag sett många exempel där folk tagit screens innan texturerna laddats upp och lagt upp dem på olika forum. Jag tycker inte att det ger spelet en rättvis bild. Fast å andra sidan finns med all säkert en del lågupplösta texturer vilket det också gör i alla andra spel.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det där hjälper inte. Problemet är att de varit tvungna att komprimera sönder allting för att få plats med det på 20GB.

Det är förhållandevis sant men å andra sidan så kanske vi kommer få se en texture pack inom en snar framtid som kan kompensera. Sedan kan man trixa lite med configfilerna för att få lite snyggare texturer. Undrar också när id studio editorn släpps? Nån som har en aning? Eller kommer den skeppas med spelet mån tro?

Permalänk
Medlem

Har nu spelat en bra bit av spelet, och är hittills riktigt besviken. För det första finns det absolut ingen utmaning i spelet, och finns det ingen utmaning finns det ingen motivation. Spelar på nightmare och har knappt varit nära att dö, då fienderna är dumma och enkla, plus det faktum att man får fullt liv genom att titta bort två sekunder. De tittar upp en och en bakom sina skydd, och dör i samma takt. När det aldrig blir svårt, blir det aldrig roligt att mixtra med vapen, crafta tillbehör etc. För varför skulle man? Det behövs ju aldrig. Sedermera är questen riktigt tråkiga, och man får aldrig några rewards som är lockande. Allt man får är lite pengar som man ska spendera på.. vadå? Sen är i min mening världen riktigt liten och instängd (dit jag kommit ännu, iaf). Man tar bilen och åker samma sträcka gång på gång. Det enda roliga i spelet är utforskandet, vilket även det får sig en törn när man gång på gång får quests som går ut på att åka tillbaka till ställen där man redan varit, what the hell? Sist men inte minst är inte grafiken den man hade hoppats på, skrivet som ovanstående, vad är meningen med dessa jättetexturer om golvet i ett rum är lika skarpt som en textur från Half-Life?

Vidare finns det knappt någon story i spelet. Vem är man, var är man och vad är man ute efter? Kanske har jag inte hängt med i svängarna, men det finns inget som får mig att vilja veta mer. Förstår inte hur vissa recensioner kan ge spelet i stil med 96/100, vad har man då för taffliga krav egentligen?

Detta var mina tankar.

Permalänk
Medlem

Sicken flopp!
Hur är spelet på konsol?

Visa signatur

#framtiden