Dator problem, Vet inte vad jag ska göra

Permalänk
Medlem

Dator problem, Vet inte vad jag ska göra

köpte ju o byggde ihop en dator, Men fått lite problem igen, Första saken som är värd o nämna är att jag har värme problem, Har ett CM, Silencio chassi midi tower, Men det är så varmt i lådan att jag skulle kunna grilla korv, på baksidan där luften åker ut. så funderade på att byta till ett HAF X Big Tower skulle de dra ner temperaturen, typ 5-10 grader på grafikkortet tex? vilket just nu ligger runt 100grader vid gaming....

de andra felet är under 3 veckors tid, så har datorn startat om HELT random under spelning 2-3 gånger, och jag har fört loggs på detta via CPUM o all temperatur vart väll normalt, Kan de vara nät agget som håller på att gå? eller bara chassit som suger? eller kanske något annat?

Tack på förhand

Linus

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

köpte ju o byggde ihop en dator, Men fått lite problem igen, Första saken som är värd o nämna är att jag har värme problem, Har ett CM, Silencio chassi midi tower, Men det är så varmt i lådan att jag skulle kunna grilla korv, på baksidan där luften åker ut. så funderade på att byta till ett HAF X Big Tower skulle de dra ner temperaturen, typ 5-10 grader på grafikkortet tex? vilket just nu ligger runt 100grader vid gaming....

de andra felet är under 3 veckors tid, så har datorn startat om HELT random under spelning 2-3 gånger, och jag har fört loggs på detta via CPUM o all temperatur vart väll normalt, Kan de vara nät agget som håller på att gå? eller bara chassit som suger? eller kanske något annat?

Tack på förhand

Linus

jag hade ett problem med min restart knapp innan jag kopplade ur den. Varje gång jag nuddade min dator och var elektrisk laddad startade den om.

Ditt grafikkort borde inte ligga på 100 grader, kolla om fläktarna snurrar osv.

angående luftflöde i chassit: se till att du får bra luftflöde genom chassit.

1. se till att dina kablar inte är i vägen för fläktarna
2. se till att alla fläktar fungerar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Kanske värt att skaffa en bättre kylare till grafikkortet, eller skaffa fläktar till lådan som blåser ut mer luft utan att låta som gasturbiner.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Medlem

Är det inte värt o köpa ett HAF chassi då? för detta är skit verkar de som. finns ju bara möjlighet till x2 fläktar som max.