Virtuellt XP på Linux- XP raderar nödvändiga filer för grafikkortet

Permalänk
Medlem

Virtuellt XP på Linux- XP raderar nödvändiga filer för grafikkortet

Jag kör Ubuntu till vardags och XP i Virtualbox (sp2). Skulle gärna vilja få mitt grafikkort (Asus EAH5850) att funka där också. Vad jag läst så skall man starta Windows i felsäkert läge och installera Virtualbox Gästtilllägg, men det blixtrar förbi en ruta som jag inte hinner se. Installationsprogrammet svarar att installationen är klar och att jag skall svara nej om windows frågar om ändrade systemfiler skall återställas (den osynliga rutan gissar jag). När jag startar om datorn är gästtillägget för delade mappar installerat, men inte tillägget för grafiken.

Har testat med denna metod att ändra sfc-os.dll, men xp låter mig inte skriva över filen:
http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009/lpmarticle.asp?id=...

Testade att sätta in hårddisken i en annan virtuell maskin och ändra sfc-os.dll, men när jag startar XP så ändrar den tillbaka filen igen.

Någon som har några ideer kring detta?

Permalänk
Medlem

Du kan nog glömma det. Värdsystemet har kontroll över grafiken så gästoperativet har ingen kontakt med hårdvaran. Virtualbox för windows har experimentellt 3D-stöd men det är rena skämtet. Tror inte det är mycket bättre i Linux.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara