Qpad MK-80 PRO problem keyboard/interface error

Permalänk

Qpad MK-80 PRO problem keyboard/interface error

Tjena alla här i SweClockers!

Jag har nämligen köpt en Qpad MK-80 PRO tagentbord för två dagar sen , nu är då så att jag har får ett fel meddelande av bios som står typ "Keyboard/interface error press F1 to resume" men grejen är då att jag inte kan trycka F1 för att min bios hittar min tagentbord typ så det funkar inte, har även testat att köra usb(man fick en ps/2 till usb converter) så funkar det inte häller, ibland funkar det med ps/2 men så fort man råkar knuffa till sladden så börja datorn pippar så låser sig typ tagentbordet och muspekare i windows. Någon som har haft liknade problem ?

Permalänk
Medlem

Prova stäng av halt on keyboard error i bios. Fungerar inte det nya så gör det med det gamla tangentbordet.

"ibland funkar det med ps/2 men så fort man råkar knuffa till sladden så börja datorn pippar så låser sig typ tagentbordet och muspekare i windows. "
Menar du att det är glapp i sladden eller när du nästan drar ut kontakten ur ps2-porten?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Prova stäng av halt on keyboard error i bios. Fungerar inte det nya så gör det med det gamla tangentbordet.

"ibland funkar det med ps/2 men så fort man råkar knuffa till sladden så börja datorn pippar så låser sig typ tagentbordet och muspekare i windows. "
Menar du att det är glapp i sladden eller när du nästan drar ut kontakten ur ps2-porten?

jag tror det är glapp i sladden för att jag har testat med en gammal ps2 keyboard den funkade fel fritt fick ingen error ingen pip när man "knuffa" till sladden

Permalänk
Medlem

Då tror jag inte du har mycket till val än att prata med butiken.