Jag hade samma problem,
Allt beror på att man har kört med Ipad modemfirmware (06.15)
Det finns en lösning på det hela. (obs detta är untethered - dvs varje gång du starta om telefonen måste du köra redsn0w)
Detta behövs göras en gång:
1. Tanka ner redsn0w (redsn0w_win_0.9.9b4.zip)
2. Unrar eller unzipa allt och kör redsn0w.exe
3. tryck extras -> select Ipsw (om ni kör på samma dator som när ni gjorde uppdateringen finns ipsw filen: C:\Documents and Settings\"ANVÄNDARNAMN"\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\ )
4.svara ok på frågan, den andra är om du har den nya 3gs eller inte, är du osäker svara ja.
5. Tryck back, sen Jailbrake, den kollar igenom ipsw filen och utför lite ändringar. bocka av cydia och bocka för Ipad baseband.
svara ja för du har redan ipad baseband.
tryck next.
6. Stäng av telefonen helt. starta den i dfu läge, (håll in power knappen - efter 3 sec håll in home knappen också! håll båda knapparna intryckt tills skärmen stängs av (11sec ungefär) släpp powerknappen och fortsätt hålla home knappen tills redsn0w automatiskt startar jailbrake.
Detta kan ta lite tid, vänta. efter cirkus 3-4 min syns apple loggan och om man väntar lite till kommer loading snurran, nu hänger sig telefonen. det ska den göra. OBS starta inte om telefonen om ni inte ser loading snurran!
Detta måste göras varje gång telefonen startar om:
1.tryck back i redsn0w och sedan extras sedan just boot, kör nr 6 igen.(dvs starta dfu läge) sedan vänta.
efter ett tag kommer det vara en frukt på telefon skärmen. vänta. vänta vänta.
nu är du inne i iphonen igen. och de mesta fungerar om du har orginal sim.
om du inte har orginal simkortet får du köra allt från 1-5 igen avboka istället ipad baseband och sedan bocka i cydia. tryck next och fortsätt sen till 6.
väl inne i iphonen igen. starta cydia sök på ultrasn0w, installera den. telefonen måste startas om efter installationen så måste du köra redsn0w igen.
(tryck back i redsn0w och sedan extras sedan just boot, kör nr 6 igen.(dvs starta dfu läge) sedan vänta.
efter ett tag kommer det vara en frukt på telefon skärmen. vänta. vänta vänta. )
nu skall telefonen fungera med samtliga simkort.
Jag tar inget ansvar om ni pajar er telefon.