Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av klk:

Den typ av tester (där grafikkortet flaskar) är de mest värdefulla eftersom det filtrerar fram vilken processor som har högst lägstanivå. Personligen anser jag att bulldozer är en riktigt lyckad spelprocessor, enda smolket är att den drar för mycket ström än så länge men jag antar att det förbättras när tillverkningen blir bättre. Det är en lyckad spelprocessor för den levererar mycket bra resultat på de moderna spelen som är anpassade efter dx11 och behöver mycket processorkraft

DX11 och behöver processorkraft... som detta då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hjälpsam

Ett bra exempel på ett spel, som inte använder många kärnor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

DX11 och behöver processorkraft... som detta då.

Du behöver läsa på mer om mjukvara

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av klk:

Du behöver läsa på mer om mjukvara

Du får hemskt gärna utveckla vad du försöker kommunicera med ditt ologiska munväder. Motsäger du dig själv eller faktumet att spelet i fråga är ett "modernt spel" som använder DX11 och pressar CPU?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Du får hemskt gärna utveckla vad du försöker kommunicera med ditt ologiska munväder. Motsäger du dig själv eller faktumet att spelet i fråga är ett "modernt spel" som använder DX11 och pressar CPU?

Det går och se med mycket stor tydlighet att bulldozer fungerar utmärkt på applikationer som skalar ut till flera kärnor. Det är också framtiden för spel.
Intel skalar bra så länge spelet är hyffsat snålt på minne, men skenar minnesförbrukningen så tappar intel med. Det gör inte bulldozer.

Desto mer avancerade spel (mer minne och mer trådar) desto bättre går bulldozer. Den går däremot nästan sämst på spel som i stort sett är enkeltrådade

Personligen tror jag AMD just nu jobbar ordentligt på att uppdatera deras drivare för grafikkorten så de också kan dra nytta av flera kärnor på processorn. Detta för att för att kunna dra nytta av bulldozers kärnor och få processorn och bli mer säljbar.

Jag är också besviken på prestandan och framförallt strömförbrukningen även om det är ett mindre problem då den har ok idle förbrukning, men det är en snabb processor som i många fall får riktigt bra resultat och den är mycket "framtidssäker".

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av klk:

Det går och se med mycket stor tydlighet att bulldozer fungerar utmärkt på applikationer som skalar ut till flera kärnor. Det är också framtiden för spel.
Intel skalar bra så länge spelet är hyffsat snålt på minne, men skenar minnesförbrukningen så tappar intel med. Det gör inte bulldozer.

Desto mer avancerade spel (mer minne och mer trådar) desto bättre går bulldozer. Den går däremot nästan sämst på spel som i stort sett är enkeltrådade

Citat från SWEC-recensionen.
"Den här gången sker världserövrandet med DirectX 11-grafik samt ordentligt stöd för flera processorkärnor."

Om det inte räcker för dig, vilket jag har anledning att misstänka, så citerar jag även ord från HardOCP som du i din enfald valt att lägga oerhört mycket vikt på vid upprepade tillfällen när det passar dig.

Citat:

"We also looked at CPU utilization on the AMD FX-8150 to see how well the game was utilizing the CPU. We noticed that all 8 cores were being utilized while we played the game, each core carried a load, none laid flat on the graph. We also noted that the highest peak total CPU usage while gaming was 76%. This indicates that the CPU is being used well in the game as far as utilization goes."

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Ett bra exempel på ett spel, som inte använder många kärnor.

Menar du Civ V? Isf har du inte vad skall jag säga.... helt rätt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TheDaemon:

Citat från SWEC-recensionen.
"Den här gången sker världserövrandet med DirectX 11-grafik samt ordentligt stöd för flera processorkärnor."

Om det inte räcker för dig, vilket jag har anledning att misstänka, så citerar jag även ord från HardOCP som du i din enfald valt att lägga oerhört mycket vikt på vid upprepade tillfällen när det passar dig.

Du kan få ett sådan betende med bara en process, orsaken är att windows skedulerare låter processen hoppa mellan kärnorna, alltför lättvindigt.

edit Att så är fallet ser du just på detta att CPU-användningen för Bulldozer var max 76%, hade kärnorna använts fullt ut hade den nått 100% eftersom spelet är så pass CPU-krävande.
Lite lurigt det där, med att processen hoppar runt på flera kärnor, det är dessutom ineffektivt, eftersom varje hopp tar tid och kraft.

edit2 Var ett antal gånger då min gamla quadcore verkade belastas med nästan exakt 25% per kärna, ett sådant betende får en att ana ugglor i mossen, du har antagligen varit med om något liknande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om det inte räcker för dig, vilket jag har anledning att misstänka, så citerar jag även ord från HardOCP som du i din enfald valt att lägga oerhört mycket vikt på vid upprepade tillfällen när det passar dig.

Titta på grafen här, spelet verkar ha en hel del konstigheter för sig, dippa så skall inte ett spel göra. Att ta det spelet som "bevis" är kanske inte riktigt så smart.
http://hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx8150_ga...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av klk:

Titta på grafen här, spelet verkar ha en hel del konstigheter för sig, dippa så skall inte ett spel göra. Att ta det spelet som "bevis" är kanske inte riktigt så smart.
http://hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx8150_ga...

Riklig fantasi har du i alla fall, det måste kännas härligt att vara omtalad i artikeln.

Samtidigt som du vid ett flertal tillfällen lutat dig på mätningar gjorda av samma site från ett helt oregelbundet gameplay i en multiplayer beta av ett GPU-intensivt spel i hög upplösning där du dessutom även valt att gå på enbart ett mätvärde i sammanhanget som dessutom ligger inom felmarginal även för riktiga benchmarks så är dessa mätningar alltså icke pålitliga. Får hålla hårt i stolen nu för att inte ramla av när jag skrattar.

Du kallar HardOCPs Civ5-mätning opålitlig pga dippar som de mäter upp i samtliga konfigurationer i sitt test av ett specifikt gameplay. Känn dig inte hindrad att kolla på exempelvis SWEC-mätningen igen istället då, annat gameplay som inte har samma dippar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ni experter är det likv'ärdig prestanda om ja köper bulldozer ni ser min dator i sign, eller skall ja köra en intel i5 s1155 eller en i7:a rent av .. har tänkt fixa snart innan BF3 , eller råder ni mig vänta på kommande hos intel ? (hade sett fram emot en ny amd då ja ej haft det sedan singlecore tiden )

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Tycker mig börja se gosh-liknande tendenser i klk.

Verkligen synd att inte Bulldozer levde upp till förväntningarna, nu får dumburken i sign fortfarande vänta på uppgradering tills Ivy Bridge visar upp sig.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av brajonk:

Ni experter är det likv'ärdig prestanda om ja köper bulldozer ni ser min dator i sign, eller skall ja köra en intel i5 s1155 eller en i7:a rent av .. har tänkt fixa snart innan BF3 , eller råder ni mig vänta på kommande hos intel ? (hade sett fram emot en ny amd då ja ej haft det sedan singlecore tiden )

Vänta och se, mycket möjligt att din gamla, duger fint för BF3.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Samtidigt som du vid ett flertal tillfällen lutat dig på mätningar gjorda av samma site från ett helt oregelbundet gameplay i en multiplayer beta av ett GPU-intensivt spel i hög upplösning där du dessutom även valt att gå på enbart ett mätvärde i sammanhanget som dessutom ligger inom felmarginal även för riktiga benchmarks så är dessa mätningar alltså icke pålitliga. Får hålla hårt i stolen nu för att inte ramla av när jag skrattar.

Ehh, njae, jag tittar nog mest på andra tester där processorn används för att se hur den belastas. Råkar dessutom veta en del om hårdvaran.
Ett år från idag kommer det säkerligen att ha dykt upp en hel del till spel för dx11 som inte är konsolportningar, anpassade drivare (som kan dra nytta av kärnor). Ta bara den mycket populära 2500K, den skalar sämst av nästan alla fyrkärniga processorer.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt göra ett förhoppningsvis konstruktivt inlägg i denna tråd direkt efter Bulldozers efterlängtade release, jag blev dock så nedstämd att jag inte orkade. Så många år som jag/vi väntat & en sådan närmast total besvikelse!

Intels NetBurst känns som den närmaste vettiga jämförelsen, hög klockfrekvens, låg IPC & mycket värme.
Prestanda jämfört med föregående processormodeller har heller knappast förbättrats.

Har svårt att se att AMD på kort sikt kan göra något vettigt av denna arkitektur, som så många andra har påpekat är den snarare designad för serverplattformar där den troligen kan prestera mycket bra.

Jag har ägt AMD processorer sedan 1997 då jag köpte en "K6 200", därefter har jag ägt bl.a. "K6 333", "K6-III 450", "Duron 1200", "XP 1800" m.fl.
På desktopsidan har jag varit AMD helt trogen de sista sista 15 åren, mina laptops har däremot varit Intel, jag är ingen fanatiker.
Det här är första gången under alla de åren som jag faktiskt funderat på att gå över till Intel även för min desktop.

Jag kan mycket väl föreställa mig hur "2good4you" kände det efter Bulldozer releasen.

FAN så jävla besviken jag är.
Men det går över, hoppas jag.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk

Jag kan bara instämma här. Har haft AMD i alla mina egna desktop-datorer förutom min första där det satt en Intel p4(jag har inte direkt varit lika länge). Såg fram emot bulldozern och var nära att beställa nya komponenter till ett bulldozer-system under helgen några dagar innan releasen.

Nu blev det istället en lätt begagnad dator, köp här på forumet, med Intel 1155. Som jag i och för sig är mycket nöjd med, men tycker att det är riktigt trist med AMDs flopp.

Skrivet av Karaya:

Jag hade tänkt göra ett förhoppningsvis konstruktivt inlägg i denna tråd direkt efter Bulldozers efterlängtade release, jag blev dock så nedstämd att jag inte orkade. Så många år som jag/vi väntat & en sådan närmast total besvikelse!

Intels NetBurst känns som den närmaste vettiga jämförelsen, hög klockfrekvens, låg IPC & mycket värme.
Prestanda jämfört med föregående processormodeller har heller knappast förbättrats.

Har svårt att se att AMD på kort sikt kan göra något vettigt av denna arkitektur, som så många andra har påpekat är den snarare designad för serverplattformar där den troligen kan prestera mycket bra.

Jag har ägt AMD processorer sedan 1997 då jag köpte en "K6 200", därefter har jag ägt bl.a. "K6 333", "K6-III 450", "Duron 1200", "XP 1800" m.fl.
På desktopsidan har jag varit AMD helt trogen de sista sista 15 åren, mina laptops har däremot varit Intel, jag är ingen fanatiker.
Det här är första gången under alla de åren som jag faktiskt funderat på att gå över till Intel även för min desktop.

Jag kan mycket väl föreställa mig hur "2good4you" kände det efter Bulldozer releasen.

FAN så jävla besviken jag är.
Men det går över, hoppas jag.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaya:

Har svårt att se att AMD på kort sikt kan göra något vettigt av denna arkitektur, som så många andra har påpekat är den snarare designad för serverplattformar där den troligen kan prestera mycket bra.

Låt säga att windows 8 kommer med någon funktion där man kan röststyra datorn (och då på ett bra sätt, datorn fattar), då kommer du genast se en hel del behov av att kraft som är mycket lik serverlaster.

Det finns vissa typer av operationer som möjligen kan bli populära men de är för komplicerade och göra på så snål hårdvara som finns och tillgå.
När apple nu kommer med rösthantering i sitt operativ gissar jag att det blir lite tävling är

Annars är det få som har någon nytta av någon av de fyrkärninga som finns idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Jag kan bara instämma här. Har haft AMD i alla mina egna desktop-datorer förutom min första där det satt en Intel p4(jag har inte direkt varit lika länge). Såg fram emot bulldozern och var nära att beställa nya komponenter till ett bulldozer-system under helgen några dagar innan releasen.

Nu blev det istället en lätt begagnad dator, köp här på forumet, med Intel 1155. Som jag i och för sig är mycket nöjd med, men tycker att det är riktigt trist med AMDs flopp.

Hade också en färdig AM3+ inköpslista som jag skrotade, får se vad som händer där.
Annars vore väl ett bra 1155 moderkort med en 2600K en given uppgradering.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Låt säga att windows 8 kommer med någon funktion där man kan röststyra datorn (och då på ett bra sätt, datorn fattar), då kommer du genast se en hel del behov av att kraft som är mycket lik serverlaster.

Det finns vissa typer av operationer som möjligen kan bli populära men de är för komplicerade och göra på så snål hårdvara som finns och tillgå.
När apple nu kommer med rösthantering i sitt operativ gissar jag att det blir lite tävling är

Annars är det få som har någon nytta av någon av de fyrkärninga som finns idag

Tror nog också att stöd för många kärnor (> 6) kommer att bli intressant även för skrivbordsdatorer så småningom, inte i år och troligen inte nästa år heller dock.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Någon efterfrågade Linux-tester på BD, det är klart att man ordnar det, med senaste Linux.

Jämförde min gamla Linux-burk(C2Q) med en ny Bulldozer-rigg som postat borta på openbenchmarking.org. Ägaren har valt mest kryptering, strömning och rendering, alltså sånt Bulldozer skall vara stark på. Den gamla C2Q-riggen hävdar sig hyfsat trots lägre klock(3.2GHz vs 3.6GHz) men är givetvis slagen i den typen av benchmarks. Men det är knappast någon utskåpning, vilket det kanske borde vara med tanke på åldersskillnaden och DDR2 vs DDR3 mm.

http://openbenchmarking.org/result/1110202-LI-1110131LI28

Skillnaden på riggarna:

http://xeizo.com/blogg/?p=114

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

Här jämför man också med 2600k, men systemen är rätt olika varandra.

Permalänk
Medlem

Bulldozer B3 stepping på gång, osäkert när.
www.anandtech.com/show/4997/amd-working-on-bulldozer-b3-stepp...

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Avstängd

B3 steppingen tar ungefär 3 till 4 mån. Så typ Februari förmodligen ute. Men jag tycker att de ska skrota Bullen. Och lägg hellre ner energi på nästa cpu.
Jag väntar på nästa cpu. Ja ha inte brått.

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem

AMD Bulldozer FX-8150 vs Intel Core i5 2500

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaya:

mjo, men kommer nog inte bli bra, fråns dom anställer folk som vet hur man bygger en cpu och ökar prestanda per kärna inte fler kärnor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaya:

Tror nog också att stöd för många kärnor (> 6) kommer att bli intressant även för skrivbordsdatorer så småningom, inte i år och troligen inte nästa år heller dock.

Om man filtrerar bort alla syntetiska tester som super-pi mm och försöker titta på test där man kört senaste versionen av av applikationen så presterar ändå bulldozer helt ok.

Tomshardware gjorde test med senaste versionen av photoshop (CS5) medan många andra testsajter haft tidigare versioner. I Senaste vinner bulldozer men i tidigare versioner förlorar den.
http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8150-zambezi-bulldozer...

Photoshop CS4 64-bit på hardwarecanucks
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Adobe Photoshop CS4 på anandtech

Permalänk
Medlem

Men Photohop-filter, särskilt de senaste, är mycket ordentligt flertrådade. Och när det gäller flertrådade appar har väl ändå de flesta seriösa tester rapporterat att Bulldozer presterar mycket bra.

Problemen är fyra:

Nästan inga program folk använder på en desktop är flertrådade på ett bra sätt, de flesta inte alls.

Bulldozer drar mycket ström, särskilt om man överklockar den.

Bulldozer bläskärmar på vissa populära program, inte ibland utan varje gång.

Det är ett mycket stort chip som säljs till ett lägre pris än Intels mycket mindre chips. Hur skall AMD tjäna pengar? Varför så många extra energitörstande transistorer för nästan ingen extra prestanda?

Nej, tillbaka och fila på hela arkitekturen och släpp en 6-kärnig Llano med L3 till sockel FM1 under tiden, så blir många nöjda

Lite kul Blogg av en mjukvaruutvecklare(OpenCL) som är en aning sne på AMD:
http://scalibq.wordpress.com/

Det finns riktiga män bakom tokiga beslut.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nästan inga program folk använder på en desktop är flertrådade på ett bra sätt, de flesta inte alls.

Kan du säga något program där man är behov av prestanda men att programmet inte drar nytta av flera trådar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan du säga något program där man är behov av prestanda men att programmet inte drar nytta av flera trådar?

Man är alltid i behov av prestanda, 640kB är tillräckligt för alla, minns du?

Men jag håller med om andemeningen i ditt inlägg, AMD har marknadsfört Bulldozer på ett heltokigt sätt som en ultrasnabb "FX" gamingprocessor när det i själva verket är en next gen server/workstation-processor som även kommer att bli en bra gamingprocessor när spelföretagen börjat programmera sina spel lika bra som de senaste workstation-appsen är programmerade.

Man skulle varit mer öppna med att IPC var sämre än på old gen, men att något annat var mycket bättre, man skulle informerat om att det är ett paradigm-skifte i programmering på gång och att det äntligen tagit fart. Men, nej, "FX" superfast-shit it is, vilket inte är sant.

Men även om man gjort rätt där, hade det inte hjälpt mot blåskärmar, hög värmeutveckling och missade klockmål. Däremot hade det nog hjälpt att vänta tills nästa respin av tillverkningsprocessen innan man lanserade. Man var lite för heta på gröten.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||