Permalänk
Medlem

När får ni in Windows 7 Professional - Svensk 64-bit OEM (DVD)?
http://cdon.se/hemelektronik/windows_7_professional_-_svensk_...

Jag skulle behöva en windows licens till datorn jag är på väg att beställa från er.
Går det att köpa det efteråt eller måste det vara i samband med datordelar?

Permalänk
Medlem

Hej igen CDON.

Hur lång tid brukar det ta för hårdvara som man "Bokar" att komma fram till utlämmningsstället där jag kan hämta ut det? Med andra ord, hur lång extra tid brukar det ta?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas mycket på nästa sweclockers drive. BF runt hörnet = "Have to gear up!"

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lind3mann:

[---]
Är CDON's support inhyrd från nåt callcenter/bemanningsföretag?

[...]

Slog du spiken i kistan där tro?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Har beställt från Cdon ett flertal gånger och det har funkat riktigt fint.
Problemet ligger dock i servicen när någonting har gått sönder. Skickade in min hårddisk för över en månad sedan och den skickades iväg till mig idag. Samma sak hände en kompis som hade fel på sina ramminen, tog en och en halv månad.

Så försök hitta ett smartare sätt att prova den reklamerade varan och hitta en lösning fortare, annars finns inget att klaga på

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Skicka PM till Edin. Han verkar vara den enda vettiga på cdon.

[---]

*nickar instämmande*

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Avstängd

Nu börjar de klia i köpfingrarna, gogo månadsrea hehe

Permalänk
Medlem

OK, vad händer? Dagarna går och jag är köpsugen. Hur ska man få reda på när "leveranstid:kommande"-varor finns tillgängliga? Det känns ju lite tråkigt om man lägger en beställning och får varorna efter nyår. CDON verkar ha bra prissättning och så, men det känns ju som det är dags att leverera informationsmässigt samt varutillgänglighetsmässigt om nivån ska hållas seriös.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd

Shit, länge sedan någon från cdon skrev här ... JAG VILL HA HÅRDDISKAR PÅ REAN!!!!111ONE

Permalänk

När beräknas rean börja? Vore bra att veta om jag ska köpa processor nu eller vänta på rean om den inte dröjer alltför länge.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

När beräknas rean börja? Vore bra att veta om jag ska köpa processor nu eller vänta på rean om den inte dröjer alltför länge.

Tisslas och tasslas om 25e... Så en vecka eller så...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Tisslas och tasslas om 25e... Så en vecka eller så...

Ja den tiden ska jag väl kunna hålla mig. Även om chanserna för en sänkning på just 2600k känns små så skulle jag ju ångra mig något fruktansvärt om jag köpte den innan istället.

Lite dålig taiming med bf3-släpper dock, många uppgraderar nog sina datorer nu i veckan skulle jag tro och då skulle de nog få sälja multum ifall de hade extra bra priser på prestandakomponenter såsom processor och grafikkort nu innan släppet.

Men den som lever får se!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Ja den tiden ska jag väl kunna hålla mig. Även om chanserna för en sänkning på just 2600k känns små så skulle jag ju ångra mig något fruktansvärt om jag köpte den innan istället.

Lite dålig taiming med bf3-släpper dock, många uppgraderar nog sina datorer nu i veckan skulle jag tro och då skulle de nog få sälja multum ifall de hade extra bra priser på prestandakomponenter såsom processor och grafikkort nu innan släppet.

Men den som lever får se!

Tidigare har de ju haft rean precis vid löning. Tvivlar på att det är någon skillnad denna gången. Ifall Edin är snäll kanske vi får rean lite tidigare dock! Inget jag tror dock.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Nej nej nej, vi vill ha Asus DirectCU II kort (GTX570). Samma kylningsförmåga men MYCKET snyggare

Ah, jag vet. Varför inte båda korten?

+1 Gärna Asus DirectCU II GTX 570..

Eller varför inte ett Asus Radeon HD 6970 DirectCU II.

Jag håller tummarna för rabatt på XFX 550 W och någon av de fyr- eller sexkärniga amdprollarna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wazzo:

Eller varför inte ett Asus Radeon HD 6970 DirectCU II

Ja tack!

Permalänk
Medlem

15% på en bra processorkylare skulle vara mycket intressant för min del, om man nu får framföra önskelmål:-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dannema:

Ni har inga tankar på att ta in Fractal Design Arc?
Ni har så bra priser!

Den finns nu i sortimentet!

Skrivet av Proxann:

Hej!
Har ni slutat sälja Corsair Force GT 120GB?
Tack på förhand

Den finns på lager om ett par dagar.

Skrivet av Schnitz:

Finns det något cirkadatum för när det nya XFX HD6950 kommer in?
http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_xxx_edition_1gb_gddr5...

Vi får in ett par kort på måndag.

Skrivet av Atlas Tasume:

Hej!
Jag har en fråga angående returrätt på CPU luftkylare. Jag planerar att köpa en just sådan från er, och även om jag är nästan helt säker på att den passar så undrar jag OM den inte skulle passa: Har jag ångersrätt på kylaren då så länge den inte använts men öppnats?

Hej

Du har full returrätt.

Mvh Edin

Skrivet av Navelludd:

Hej!
jag ser ingen information på hemsidan ang DOA, hur går man tillväga? Vilken handläggningstid kan man förvänta sig på det? Hur snabbt kommer skickar ni ersättningsvara?
Det skulle vara fint att kunna få skickat en ny vara direkt, konstatera att det verkligen varr en DOA och skicka tillbaka den trasiga. Om det visar sig att det inte är en DOA så får kunden stå för frakt + en extra avgift...

Hej

Iochmed att DOA skiljer sig tillverkare emellan så vet jag att kundtjänst håller på och skriver vad som gäller för resp. tillverkare, de kommer att vara
klara med den nya sidan inom ett par veckor. Men generellt så tillämpar vi utbyte vid DOA.

Mvh Edin

Skrivet av Dskjono:

Kommer ni att få in http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd6870_oc_1gb_gddr5_(91...
isåfall när?
btw, är det nån som vet hur man förkortar länken, till ex "LÄNK" lite jobbigt att kopiera hela texten.
tack o hej

Hej

Det finns tyvärr inget datum på det kortet.

Mvh Edin

Skrivet av Hotcpu6:

Hade en DOA på en WD20EAR, skickade in den i mitten av förra månaden. Tyvärr verkar det som om de hanterar DOA precis som annat garantiärende, iaf när det gäller Western Digital-diskar. Har haft DOA på Seagate-diskar tidigare, köpta av annan leverantör på nätet, där har jag fått tillbaka ny disk direkt från leverantören samma vecka.
Förmodligen hade det gått snabbare att ta ärendet direkt med Western Digital

Tja

Skicka mig ditt ordern.

Mvh Edin

Skrivet av KniFF:

Om ni tänkt ha rabatt på lite prylar inför BF3 bör ni nog starta den innan slutet av denna vecka så kunderna hinner få sina ordrar levererade. Mest en tanke för er att slippa allt gnäll/klagomål som annars garanterat lär dyka upp när Kalle 12 år inte hunnit få sitt paket innan helgen.

Håll utkik!

Skrivet av Vatra:

När får ni in instegs modellen 13" macbook pro? eller ev 13" macbook air.
http://cdon.se/hemelektronik/apple_macbook_pro_13%E2%80%9D_dual-core_i5_2.3ghz%252f4gb%252f320gb%252fhd_graphics%252fsd-14191079
Syrran har ett presentkort och är sugen på en macbook.

Hej

Apple har lite leveransproblem, men de här är de preliminära datumen
MC700S/A - 26:e Okt
MC965S/A - 1 Nov

Mvh Edin

Skrivet av KniFF:

En till tanke som slog mig (än en gång inför Battlefield 3) är att inga butiker har bundles med två grafikkort. Senast i helgen gick DICE ut på deras presskonferens de höll under Geforce-LAN 6 att man behöver en multi-gpulösning för att spela med acceptabel framrerate med inställningar på ULTRA.
Packa ihop någon modell i tvåpack och sätt ett schysst pris, ni behöver inte köpa in några specifika produkter som aldrig blir sålda utan endast sätta ihop två och två

Bra idé

Skrivet av Nindor:

När får ni in Windows 7 Professional - Svensk 64-bit OEM (DVD)?
http://cdon.se/hemelektronik/windows_7_professional_-_svensk_...
Jag skulle behöva en windows licens till datorn jag är på väg att beställa från er.
Går det att köpa det efteråt eller måste det vara i samband med datordelar?

Hej

Den kommer in på måndag. Och ja det går att köpa i efterhand.

Mvh Edin

Skrivet av Atlas Tasume:

Hej igen CDON.
Hur lång tid brukar det ta för hårdvara som man "Bokar" att komma fram till utlämmningsstället där jag kan hämta ut det? Med andra ord, hur lång extra tid brukar det ta?

Hej

Det beror helt på vad det är för vara.

Mvh Edin

Skrivet av leksandarn:

Har beställt från Cdon ett flertal gånger och det har funkat riktigt fint.
Problemet ligger dock i servicen när någonting har gått sönder. Skickade in min hårddisk för över en månad sedan och den skickades iväg till mig idag. Samma sak hände en kompis som hade fel på sina ramminen, tog en och en halv månad.
Så försök hitta ett smartare sätt att prova den reklamerade varan och hitta en lösning fortare, annars finns inget att klaga på

Hej

Vi håller på och ser över rutinerna gällande datorkomponenter, ni kommer se en mycket bättre returhantering.

Mvh Edin

Skrivet av Hzup:

Tisslas och tasslas om 25e... Så en vecka eller så...

Skrivet av Hzup:

Tidigare har de ju haft rean precis vid löning. Tvivlar på att det är någon skillnad denna gången. Ifall Edin är snäll kanske vi får rean lite tidigare dock! Inget jag tror dock.

Vad tror du? Att jag är snäll eller att kampanjen kommer tidigare?
Jag kan väl säga så mycket som att ni ska hålla ögonen öppna i slutet utav veckan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte just nu detta med SWEC1110 koden ifylld.
http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-amd_asus_radeon_hd6870_1024mb_pci-e_2xdvi_hdmi_2xdisplayport_hdcp_ddr5_fan_obs-15922815
http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_hale_90_psu_-_80%2bgold_-_550w-13638987

Jag körde med direktbetalning swedbank men fick ingen rabatt alls?
Ska inte rabatten gälla alla komponeter vilket både nätagg,grafikkort är?
Visst jag kan köpa att det grafikkortet inte har nån rabatt då det är en fyndvara men nätagget ska ju ha det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Det beror helt på vad det är för vara.

Mvh Edin

Denna här ska det vara: http://cdon.se/hemelektronik/silverstone_sugo_sg07b_mini-itx-... Beställd tillsammans med ett par andra saker som kom idag. Beställdes i måndags på kvällen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FaniSkogen:

Ja den tiden ska jag väl kunna hålla mig. Även om chanserna för en sänkning på just 2600k känns små så skulle jag ju ångra mig något fruktansvärt om jag köpte den innan istället.

Lite dålig taiming med bf3-släpper dock, många uppgraderar nog sina datorer nu i veckan skulle jag tro och då skulle de nog få sälja multum ifall de hade extra bra priser på prestandakomponenter såsom processor och grafikkort nu innan släppet.

Men den som lever får se!

Vem vet, förra månaden hade dom 2500k på rean ;> och där var chansen för sänkning också väldigt låg
Tror de landade på 1300 något, inte helt illa pissat för en 2500k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Köpte just nu detta med SWEC1110 koden ifylld.
http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-amd_asus_radeon_hd6870_1024mb_pci-e_2xdvi_hdmi_2xdisplayport_hdcp_ddr5_fan_obs-15922815
http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_hale_90_psu_-_80%2bgold_-_550w-13638987

Jag körde med direktbetalning swedbank men fick ingen rabatt alls?
Ska inte rabatten gälla alla komponeter vilket både nätagg,grafikkort är?
Visst jag kan köpa att det grafikkortet inte har nån rabatt då det är en fyndvara men nätagget ska ju ha det.

Jag provade på nätagget, fungerade för mig där.
Har du använt koden någon gång denna månaden?
Graffet finns inte längre så kunde inte testa me de.

Permalänk
Medlem

Nope har inte handlat från cdon på väldigt länge (år).
Är inte ens säker på att jag handlat alls men jag hade ett konto i alla fall men inga tidigare ordrar på det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hejsan allesammans. Har svängt runt lite på Cdon's hemsida och verkar som det börjar hända lite saker där! Står att det är 14% rabatt på Asus GTX 570 DirectCU II, enda kruxet är att det verkar ha blivit dyrare. Står att det tidigare kostade 3490 kr och att det nu kostar 2990 kr. Var väll senast i förrgår som jag såg att det kostade 2890 kr utan rabatt... Lite konstigt är även att när man söker på prisjakt/klickar runt på första datorkomponentssidan (cdon) tar de 2890 kr för kortet, enda tills man klickar sig in där man kan läsa om kortet. Då kostar det som sagt 2990 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823479

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte några fyndvaror upplagda ännu, det du ser är det "vanliga" utbudet och priserna. Du har dock som Swecare 5% rabatt på de priserna som står där.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Jasså okej på så vis. Aja tycker iaf det är lite lågbudget att säga att kortet tidigare kostade 3490 kr fast det låg på 2890 kr.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det bara har blivit något fel, annars är det jäkligt lågt gjort av cdon..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

De där normalpriserna är bara att ignorera, de betyder inget ting. Sen verkar de då höjt korten med en hundring sen prisjakt uppdaterades och du kollade senast, men de är ju fortfarande billigast på prisjakt och dessutom har du 5% till i rabatt så det är fortfarande så bra som det kan vara för närvarande. Jag tror att BF3:s prestandakrav har höjt efterfrågan på de bättre grafikkorten, så priserna sjunker kanske inte den närmsta tiden.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

De där normalpriserna är bara att ignorera, de betyder inget ting. Sen verkar de då höjt korten med en hundring sen prisjakt uppdaterades och du kollade senast, men de är ju fortfarande billigast på prisjakt och dessutom har du 5% till i rabatt så det är fortfarande så bra som det kan vara för närvarande. Jag tror att BF3:s prestandakrav har höjt efterfrågan på de bättre grafikkorten, så priserna sjunker kanske inte den närmsta tiden.

Jag förstår hur du tänker men jag håller inte med till 100%, jag antar att de flesta som köper ett Gtx 570 nu i dagarna gör det för att gardera sig inför Bf 3 premiären. Såsom du säger har nog BF:3 prestandakrav höjt efterfrågan en smula på de bättre grafikkorten. Visst är cdon billigast på prisjakt men jag förutsätter att de flesta som skall köpa detta kort även skall införskaffa sig BF 3. Då tycker jag att Webhallens erbjudande om att köpa Asus GTX 570 DirectCU II för 3090 kr och få BF 3 (Limited edition) till ett värde av 449 kr på köpet är mera prisvärt. Cdons erbjudande blir 2840.5 kr (5% rabatt) medans webhallens ligger på 3090 kr - 449 kr = 2641 kr. Som sagt ungefär 200 kr billigare då på webhallen. Och du kan ju dessutom hämta ut ditt kort i någon av webhallens butiker och slipper sållades risken att få sakerna dåligt packade inför postfrakt, vilket jag har hört att endel av cdons kunder drabbats av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wazzo:

Jasså okej på så vis. Aja tycker iaf det är lite lågbudget att säga att kortet tidigare kostade 3490 kr fast det låg på 2890 kr.

Exakt som Inet osv gör.
Dom höjer priset pga dollarn, sen sätter dom "reapris" med 100kr lägre än det höjda priset.
Men det hamnar ändå över det gammla priset.

Detta är absolut inget konstigt, och alla gör såhär "tyvär"

Ex Inet: GTX 460 1399:-, nästa dag: SÄNKT PRIS 1549:- Orginalpris 1599.
Kan tyckas ful att försöka markera att det är jättebilligt nu när det kostade 200kr mindre dagen innan.
Men ibland får dom höja pga inköpspriset ökat, dom kunde ju skippa röda texten dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt som Inet osv gör.
Dom höjer priset pga dollarn, sen sätter dom "reapris" med 100kr lägre än det höjda priset.
Men det hamnar ändå över det gammla priset.

Detta är absolut inget konstigt, och alla gör såhär "tyvär"

Ex Inet: GTX 460 1399:-, nästa dag: SÄNKT PRIS 1549:- Orginalpris 1599.
Kan tyckas ful att försöka markera att det är jättebilligt nu när det kostade 200kr mindre dagen innan.
Men ibland får dom höja pga inköpspriset ökat, dom kunde ju skippa röda texten dock

Ja fast det där är ju inte helt sant heller i detta fallet. Kollar du på prisjakt så får du bläddra väldigt långt ner till diverse konstiga butiker för att hitta någon som tar 3490kr för det kortet. Så hoppas det är något fel för annars är det dåligt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar